Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.

Rower Miejski. Jak to działa?

2018-04-12 13:36:00 Ekoszalin z mat. informacyjnych
W piątek 27 kwietnia uruchomiony zostanie projekt „Koszaliński Rower Miejski” . Dzień później na Rynku Staromiejskim odbędzie się duża impreza, podczas której będziemy świętować uruchomienie roweru: będą konkursy i nagrody, a także atrakcje dla całych rodzin.

KRM promuje zachowania energooszczędne i w ramach projektu „Inwestycje w zintegrowaną infrastrukturę związaną z transportem niskoemisyjnym na terenie Koszalina" jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego 2014-2020.

 

Umowa z wyłonioną w przetargu firmą Nextbike została zawarta na świadczenie kompleksowej usługi umożliwiającej wypożyczenie roweru w jednej z dziesięciu stacji. Nextbike będzie świadczyć usługę obejmującą zorganizowanie, bieżące zarządzanie i eksploatację rowerów, pobieranie opłat za korzystanie z roweru miejskiego oraz utrzymanie i obsługę wszystkich urządzeń związanych z funkcjonowaniem KRM, a także ubezpieczenie projektu w czasie trwającej trzy lata umowy. Urząd Miejski nadzoruje te prace  pod kątem ich zgodności z zapisami umowy, a nadzorując działania firmy Nextbike dba, aby projekt Koszaliński Rower Miejski był wykonany starannie, estetycznie i bezpieczny dla użytkowników.

 

Jak korzystać z KRM?

Z roweru miejskiego będzie mógł skorzystać każdy, kto ukończył 13 lat. Osoby poniżej osiemnastego roku życia muszą posiadać zgodę rodziców. Wystarczy zarejestrować się na stronie internetowej www.koszalinskirowermiejski.plprzy pomocy terminalu umiejscowionego przy każdej stacji wypożyczeń lub infolinii. Opłata inicjalna, z której finansowane będą późniejsze wypożyczenia, wynosi 10 zł. Co ważne, w systemie nie muszą się rejestrować osoby, które posiadają już założone w innym mieście konto Nextbike, bowiem mogą z niego korzystać również w Koszalinie. Pierwsze 20 minut każdego wypożyczenia jest zawsze bezpłatne. Za czas do godziny zapłacimy złotówkę, za każdą następną godzinę po 2 złote. Maksymalny czas jednego wypożyczenia to 12 godzin. Aby wypożyczyć rower, wystarczy wpisać na terminalu stacji wypożyczeń swój numer telefonu i kod PIN, który otrzymujemy podczas rejestracji oraz numer wypożyczanego roweru, a potem wypiąć rower z elektrozamka. Można również skorzystać z bezpłatnej aplikacji mobilnej Nextbike (aplikacja mobilna Nextbike dostępna jest nieodpłatnie na urządzenia mobilne działające w oparciu o systemy operacyjne Android i IOS). Nie wymaga ona każdorazowego logowania w systemie. Wystarczy wpisać numer roweru lub zeskanować znajdujący się na jednośladzie kod QR.

 

Gdzie można wypożyczyć rower?

Stacje będą usytuowane przy najważniejszych miejscach w mieście, tam gdzie przebywa najwięcej mieszkańców, usytuowanych jednocześnie przy przystankach autobusowych, centrach handlowych, zakładach pracy – zgodnie z założeniami projektu, z którego dostaliśmy dofinansowanie. Będą to także takie miejsca, które pozwolą mieszkańcom na korzystanie z łączonego sposobu dotarcia do docelowego miejsca – pracy, szkoły, uczelni  (mogą w części skorzystać z przejazdu z jednej stacji do drugiej rowerem, a zawsze koło stacji znajduje się przystanek autobusowy). Planujemy, aby w autobusach, które jeżdżą liniami, przy których usytuowane są stacje, była emitowana informacja o nazwie przystanku i możliwości skorzystania z Koszalińskiego  Roweru Miejskiego. Z doświadczeń firmy Nextbike wynika, że użytkownicy w tygodniu przeważnie wykorzystują rowery, by dojechać do pracy lub szkoły. W weekendy rowery są wykorzystywane również rekreacyjnie.

Umowa z firmą Nextbike zakłada wybudowanie 10 stacji wyposażonych w sumie w 150 stojaków rowerowych i 100 rowerów. Dodatkowo miasto wybudowało centrum przesiadkowe przy dworcu PKP, również wyposażone w infrastrukturę rowerową. Po uruchomieniu Roweru Miejskiego przeprowadzona zostanie analiza, czy wszystkie lokalizacje spełniają swoje funkcje, jakie jest na nich wykorzystanie rowerów itd. Jeżeli okaże się, że konkretna stacja nie budzi tak dużego zainteresowania, jak zakładano, zostanie przeniesiona w inne miejsce. Taka ewentualność jest zagwarantowana dwa razy w roku w umowie z Nextbike.

Dziś zakończono montaż ostatniej ze stacji pn. Zielona (Rokosowo). Trwają też ostatnie konfiguracje systemów komputerowych znajdujących się na każdej ze stacji.

 

Czym jeździmy?

Do dyspozycji cyklisty będzie typowy rower miejski, oznaczony zgodnie z nową marką Koszalina Centrum Pomorza. Przeznaczony jest dla  jednej  osoby i przystosowany do korzystania przez osoby o wzroście od 150 do 195 cm. Rower będzie wyposażony w indywidualne zapięcie rowerowe, elektrozamek – mechanizm zwalniający i blokujący rower w stacji. Będzie posiadał zintegrowany na stałe z konstrukcją kierownicy bagażnik o pojemności do około 15 litrów. Każdy rower będzie wyposażony w  przednią i tylną lampkę LED, dość duże koła o średnicy 26-28 cali, opony antyprzebiciowe z paskiem odblaskowym na zewnętrznych ściankach opon, dzwonek. Rower jest estetyczny i zachęca do korzystania. Po obu stronach ramy oraz na powierzchni informacyjnej nad tylnym kołem umieszczony zostanie numer roweru. Na rowerze umieszczony jest również kod QR umożliwiający wypożyczenie roweru przez aplikację mobilną oraz numer telefonu do Biura Obsługi Klienta. Wszystkie rowery  mają ujednolicone, charakterystyczne i identyfikowalne z Koszalińskim Rowerem  Miejskim wygląd oraz wyposażenie.

 

Firma Nextbike ma doświadczenie w zarządzaniu takiego rodzaju systemem. Stacje są monitorowane. W przypadku , kiedy liczba  incydentów wzrasta, firma ma wypracowane standardy działań, w tym zapobiegania tego typu zdarzeniom. Z informacji z Nextbike wiemy, że już przed startem roweru firma ściśle współpracuje z Policją i Strażą Miejską, a także punktami skupu złomu. W przypadku naruszeń regulaminu przez użytkownika roweru, jego konto jest blokowane. Użytkownik KRM odpowiada za ewentualne szkody wynikające z niestosowania się do regulaminu, przy czym jednym z elementów szkody może być tzw. koszt odtworzenia roweru określony w Tabelach Opłat i Kar oraz tabeli Koszty naprawy i odtworzenia roweru KRM (w załączniku).

 

To kolejny krok

Rozbudowa infrastruktury rowerowej trwa w Koszalinie intensywnie od kilku ostatnich lat. Stąd wiele nowych ścieżek dla jednośladów, z których ostatnio na pierwszy plan wybijają się szlaki budowane wzdłuż Dzierżęcinki i ul. Zwycięstwa (połączenie centrum z granicami miasta w kierunku na Polanów), ul. Morskiej, wzdłuż ulicy Gnieźnieńskiej, Krakusa i  Wandy, al. Armii Krajowej. W tym roku rozpoczną się prace przy budowie ul. Wojska Polskiego, ul. Piłsudskiego i Kościuszki, gdzie wydzielonych tras dla miłośników rowerów także nie zabraknie. Do tego dochodzą typowo rekreacyjne szlaki, zarówno rowerowe, jak i piesze, na Górze Chełmskiej, które są realizowane w ramach funduszy europejskich oraz w ramach Budżetu Obywatelskiego, bo koszalinianie dobrze wiedzą, jak istotny jest ruch na świeżym powietrzu. Dlatego użytkownicy roweru miejskiego, który zostanie uruchomiony 27 kwietnia, nie będą narzekać na brak miejsca na jego wykorzystanie. Już sama droga rowerowa wzdłuż Dzierżęcinki zapewni dużą frajdę. 12 kilometrów trasy od Wodnej Doliny do Przystani Koszałka z miejscami do wypoczynku i rekreacji powinno zadowolić szczególnie tych mieszkańców, którzy wiedzą, jakie uroki kryje Dzierżęcinka, w wielu miejscach dotychczas niedostępna i tajemnicza. Działania te – bardzo intensywne w ostatnich latach – mają poprzez poprawę infrastruktury zachęcić mieszkańców do ruchu na świeżym powietrzu, do niezbędnej dla zdrowia aktywności. 

 

- Koszalinianie polubili jazdę na dwóch kółkach, widać to po dużym zainteresowaniu pracami miasta przy budowie nowej infrastruktury rowerowej – uważa prezydent Piotr Jedliński. – Dlatego tym bardziej jestem zadowolony, że Koszaliński Rower Miejski na stałe wpisuje się w koszalińską mapę rekreacyjną i tendencję zdrowego stylu życia mieszkańców Koszalina.

Więcej szczegółów o Koszalińskim Rowerze Miejskim wraz z m.in. mapą stacji, na których będzie można wypożyczyć rower oraz regulaminem użytkowania i cennikiem, znaleźć można na działającej od jutra stronie www.koszalinskirowermiejski.pl

 

Skomentuj na Facebooku / Zobacz komentarze »
Zobacz popularne artykuły:
 

Sklepy SANO w Koszalinie pod szyldem Stokrotki

13 Marca 2019 godz. 5:48 Alla za Stokrotka
Od 14.03 br. pierwsze cztery sklepy SANO w Koszalinie będą działać oficjalnie pod nowym szyldem STOKROTKA. Rebranding obejmie w pierwszej kolejności sklepy przy ul. E. Gierczaka, J. Fałata, Łużyckiej oraz Władysława IV. Sieć sklepów Stokrotka, należąca do Maxima Grupė, to jedna z najszybciej i najdynamiczniej rozwijających się sieci handlowych w Polsce.Po połączeniu z Sano,  sieć Stokrotka prowadzi ponad 550 sklepów różnych formatów i wielkości, zatrudniając ponad 10 000 pracowników. Rebranding wszystkich sklepów Sano działających na terenie Koszalina zakończy się 4 kwietnia br.                Stokrotka to sieć o ogólnopolskim zasięgu i znacznej skali działania, w odróżnieniu jednak od wielu dużych operatorów – stawia na lokalne dostosowanie swojej oferty do potrzeb Klienta. Sieć Sano idealnie wpisuje się w tę koncepcję, od lat pracując nad ofertą odpowiadającą potrzebom klientów w swoim regionie. Zdajemy sobie sprawę z wartości, jaką wypracowało Sano. Chcemy utrzymać wysokie standardy i unikalne wartości tych sklepów. Mimo, że oficjalnie zmieni się ich nazwa to jednak zależy nam na tym, aby pozostawić w tych sklepach wszystko, co dotychczas najbardziej cenili klienci – podkreśla Mirosław Wawryszczuk, Dyrektor Handlowy i Członek Zarządu Stokrotka Sp. z o.o.               Hasłem przewodnim rebrandingu jest „Teraz Sano = Stokrotka”, które oznacza, że klienci którzy do tej pory robili zakupy w sieci SANO, po rebrandingu sklepów nadal będą mogli liczyć na bogatą ofertę produktów obejmujących m.in. pieczywo  wypiekane ze świeżego ciasta na miejscu w sklepach, codzienne dostawy świeżego mięsa i wędlin od najlepszych, zaufanych ogólnopolskich i lokalnych producentów oraz szeroki wybór owoców i warzyw. Stokrotka będzie chciała również rozwijać bardzo dobrze prosperujący obszar e-commerce.    Z myślą o wygodzie tych klientów, którzy często robią zakupy przez internet pozostawimy prężnie działający sklep internetowy SANO pod dotychczasową nazwą – dodaje Mirosław Wawryszczuk....
 

ZNP: Mobilizacja nauczycieli z Koszalina

13 Marca 2019 godz. 6:07 Ala fot. Dominik Wasilewski, ZNP
- Wszystkie placówki z terenu Koszalina, w tym sześć przedszkoli - w którym nie mieliśmy ani jednego członka - są w sporze zbiorowym. Pracownicy z tych placówek wystąpili do nas z prośbą o objęcie ich ochroną oraz wstąpieniem w spór zbiorowy - mówiła podczas spotkania z dziennikarzami Małgorzata Chyła, prezes oddziału ZNP w Koszalinie (w środku). Obok siedzą: Anna Grabowska , wiceprezes oddziału ZNP i Emilia Kijko wiceprzewodnicząca Rady Powiatów Koszalińskiego i Sławieńskiego OPZZ (z prawej). - Chcemy sensownych rozwiązań, aby pracownicy oświaty zarabiali godnie – dodała Chyła. - Jesteśmy zdeterminowani do bezterminowego strajku, ale teraz wszystko zależy od działań rządu - zapewniała prezes oddziału ZNP w Koszalinie. Płace na poziomie 1751 zł netto powodują, że część nauczycieli zmienia zawód, a następcy nie garną się do pracy w szkołach. Równocześnie ZNP poinformował o tym, jak MEN zaciemnia sytuację finansową nauczycieli.  W ostatnich dniach ministerstwo edukacji posługuje się kwotami średnich wynagrodzeń. W ten sposób próbuje zamaskować mizerię nauczycielskich wynagrodzeń. Resort Anny Zalewskiej operuje tzw. średnim nauczycielskim wynagrodzeniem, które tak naprawdę istnieje tylko na papierze (nie jest to średnia znana z lekcji matematyki tylko konstrukcja prawna). To pojęcie stworzone po to, by księgowi w gminach i powiatach mogli rozliczać się z MEN i Ministerstwem Finansów z subwencji oświatowej wypłaconej samorządom na utrzymanie szkół. Stawki te nie mają wiele wspólnego z realnymi zarobkami nauczycieli. Do średniej płacy wlicza się np. dodatek za pełnienie funkcji kierowniczej, nagrodę jubileuszową, dodatkowe wynagrodzenie za pracę w porze nocnej czy odprawę emerytalną.   Prawo Tzw. średnie wynagrodzenie, jest skomplikowaną, teoretyczną konstrukcją prawną, a nie realną pensją, wypłacaną co miesiąc nauczycielom, o czym przesądza art. 30 ust. 1 pkt 3 i 4 i art. 30a ustawy Karta Nauczyciela. Składa się ono z wielu składników, których znaczna część w świetle przepisów prawa pracy nie jest wynagrodzeniem i nie może być utożsamiane z comiesięcznymi zarobkami (pensją). Tego rodzaju świadczeniem jest np. odprawa emerytalna (rentowa). Jak wskazuje Sąd Najwyższy, odprawa taka ma charakter świadczenia socjalnego związanego z przejściem pracownika na emeryturę lub rentę inwalidzką i ma na celu ułatwienie mu przystosowania się do nowych warunków. Taki sam socjalny charakter ma odprawa z tytułu rozwiązania stosunku pracy. W skład tzw. średniego wynagrodzenia wlicza się również dodatki funkcyjne i motywacyjne należne nie nauczycielom, a kadrze kierowniczej – dyrektorom i wicedyrektorom szkół, za pracę nienauczycielską. Tzw. średnie wynagrodzenie obejmuje ponadto świadczenia niewypłacane co miesiąc, takie jak dodatkowe wynagrodzenie roczne, świadczenia wypłacane raz na 5 lat, jak nagroda jubileuszowa, czy też świadczenia wypłacane incydentalnie, jak nagrody za osiągnięcia w pracy. Jednocześnie tzw. średnie wynagrodzenie jest obliczane dla nauczyciela zatrudnionego w średnim wymiarze ok. 1,15 – 1,2 etatu, gdyż wlicza się do niego wynagrodzenie za pracę ponad ustawowe normy przewidziane dla nauczyciela zatrudnionego na „gołym” etacie. Oto struktura średniego wynagrodzenia nauczyciela kontraktowego. W jego skład wchodzą: – wynagrodzenie zasadnicze: 76,69% – dodatek za wysługę lat: 4,98% (152 zł) – dodatek wynikający z pełnienia funkcji kierowniczej: 0,08% (2,31 zł) – dodatek dla opiekuna stażu: 0,01% (0,22 zł) – dodatek dla wychowawcy klasy: 1,90% (58,16 zł) – dodatek dla nauczyciela doradcy: 0% (0 zł) – dodatek dla nauczyciela konsultanta: 0% (0 zł) – dodatek za warunki pracy: 1,30% (39,72 zł) – dodatek za uciążliwość pracy: 0,14% (4,38 zł) – nagroda jubileuszowa: 0,10% (2,92 zł), – zasiłek na zagospodarowanie: 0,06% (1,75 zł), – nagroda ze specjalnego funduszu nagród: 0,99% (30,32 zł), – dodatkowe wynagrodzenie za pracę w porze nocnej: 0,05% (1,43 zł), – dodatek motywacyjny: 4,41% (134,78 zł), – dodatkowe wynagrodzenie roczne: 6,27% (191,66 zł), – odprawa emerytalno-rentowa oraz odprawy z tytułu rozwiązywania stosunku pracy: 0% (0 zł), – godziny ponadwymiarowe (czyli praca ponad jeden etat): 10,39% (317 zł). Płace zasadnicze nauczycieli Mówiąc o zarobkach nauczycieli podajemy wynagrodzenia zasadnicze określane co roku przez MEN. Po styczniowej podwyżce wynagrodzenie zasadnicze nauczyciela dyplomowanego wzrośnie o 115 zł netto – tak wynika z podpisanego w lutym 2019 r. przez minister edukacji Annę Zalewską rozporządzenia w sprawie minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli. Zgodnie z tym dokumentem, od 1 stycznia 2019 r. stawki wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli z tytułem magistra z przygotowaniem pedagogicznym wynoszą (BRUTTO) w przypadku: stażysty – 2538 zł, czyli o 121 zł więcej niż w 2018 roku kontraktowego – 2611 zł, czyli o 124 zł więcej mianowanego – 2965 zł, czyli o 141 zł więcej dyplomowanego – 3483 zł, czyli o 166 zł więcej Co oznacza, że do nauczycieli NETTO (czyli “na rękę”) trafi w przypadku: stażysty – 1834 zł, tj. o 83 zł więcej niż w 2018 roku kontraktowego – 1885 zł, tj. o 87 zł więcej niż mianowanego – 2132 zł, tj. o 99 zł więcej dyplomowanego – 2492 zł, tj. o 115 zł więcej Cięcia autorstwa Anny Zalewskiej W 2018 roku wszedł w życie pakiet cięć w oświacie autorstwa Anny Zalewskiej. Nauczyciele stracili: – prawo do lokalu mieszkalnego na terenie gminy – dotyczyło to nauczycieli zatrudnionych na wsi i w miastach do 5 tys. mieszkańców; – dodatek mieszkaniowy – korzystało z niego 186 tys. pedagogów mieszkających na wsi i w małych miastach (MEN oszczędziło 129 mln zł rocznie); – możliwość korzystania z urlopu dla poratowania zdrowia na dotychczasowych zasadach – oszczędności wyniosą 137 mln zł rocznie (od 2019 r.). – dodatek na zagospodarowanie w wysokości dwumiesięcznego wynagrodzenia zasadniczego – dotyczy to nauczycieli kontraktowych, a więc początkujących w zawodzie (ministerstwo zaoszczędzi ok. 5 mln zł rocznie); – dotychczasowe możliwości awansowania w zawodzie. Według nowych zasad uzyskanie najwyższego stopnia awansu (nauczyciel dyplomowany) będzie trwać średnio o pięć lat dłużej (wydłużenie ścieżki awansu z 10 do 15 lat). To oznacza, że dłużej trzeba będzie czekać na zwiększenie wynagrodzenia w związku z uzyskaniem kolejnego stopnia awansu. Budżet państwa już w 2019 r. zaoszczędzi na tym 23 mln zł, od 2021 r. – setki milionów złotych rocznie, a od 2023 r. co roku oszczędności z powodu zmian w awansie zawodowym wyniosą około 1 mld zł! Te wszystkie ciecia sprawiają, że podwyżki dla nauczycieli zostaną w pewnej części sfinansowane przez samych nauczycieli z pieniędzy, które zabrano pedagogom. Raport Głównego Urzędu Statystycznego „Struktura wynagrodzeń według zawodów” pokazuje natomiast, że nauczyciele to jedna z najgorzej wynagradzanych profesji wśród specjalistów. „Specjaliści przeciętnie osiągnęli wynagrodzenie o 22,9 proc. wyższe od średniego” – czytamy w dokumencie GUS.      ...
 

Prokuratura Okręgowa w Koszalinie poszukuje świadków, którzy korzystali z usług escape room’u „To Nie Pokój”.

14 Marca 2019 godz. 7:49 Ala za Prokuratura Okręgowa Koszalin, fot. archiwum
Prokuratura Okręgowa w Koszalinie, w związku z nadzorowanym śledztwem w sprawie zaistniałego w dniu 4 stycznia 2019 roku pożaru budynku escape room’u „To Nie Pokój” przy ul. Piłsudskiego 88 w Koszalinie, w którym śmierć poniosło pięć małoletnich pokrzywdzonych, poszukuje świadków, którzy w okresie od lutego 2018 roku do 4 stycznia 2019 roku korzystali z usług wskazanego escape room’u, posiadają wiedzę na temat scenariuszy poszczególnych gier, wyposażenia pomieszczeń, a także działań osób odpowiedzialnych za kontakt z klientami i ich obsługę w trakcie realizowania usług. W związku z powyższym Prokuratura Okręgowa w Koszalinie prosi o kontakt wszystkie osoby, które we wskazanym wyżej okresie brały udział w grach oferowanych przez escape room „To Nie Pokój” w Koszalinie, dysponują stosowną wiedzą w tym zakresie lub też dysponują nagraniami z przebiegu gier lub ich fragmentów albo zdjęciami zarejestrowanymi przy pomocy telefonów komórkowych, aparatów lub innych nośników informatycznych. W przypadku, gdy z usług escape room’u korzystały osoby małoletnie, prosi się o ich kontakt wraz z opiekunami prawnymi. Świadkowie mogą zgłaszać się do Prokuratury Okręgowej w Koszalinie przy ul. Władysława Andersa 34A, 75-950 Koszalin, do Komendy Wojewódzkiej Policji w Szczecinie przy ul. Małopolskiej 47, 70-001 Szczecin lub do Komendy Miejskiej Policji w Koszalinie przy ul. Słowackiego 11, 75-950 Koszalin. Informacje można też przekazywać pocztą pod wskazane wyżej adresy lub telefonicznie pod numery: Prokuratura Okręgowa w Koszalinie – (094) 34-28-697, Komenda Wojewódzka Policji w Szczecinie – (091) 82-11-900, Komenda Miejska Policji w Koszalinie – (094) 34-29-102.  Informacje można także przekazać drogą elektroniczną na adres: po.koszalin@prokuratura.koszalin.pl...
 

Drogowcy wrócili na budowy. W maju pojedziemy S6, ale tylko w Koszalinie

19 Marca 2019 godz. 4:10 Ala za GDDKiA
 

Koszalin: Rusza kolejny etap budowy Targowiska Miejskiego

17 Marca 2019 godz. 3:41 Ala za Urząd Miejski Koszalin
Koszalińskie Przedsiębiorstwo Inżynieryjno-Budowlane „MAGRO” inż. Andrzeja Grochowina złożyło najkorzystniejszą ofertę w postępowaniu na: Etap przygotowawczy w ramach zadania inwestycyjnego „Targowisko miejskie przy ulicy Połczyńskiej”. O realizację tego etapu inwestycji ubiegały się jeszcze dwie inne firmy. „MAGRO" za cenę 643.713,66 zł   ma do 30. września br. wykonać:   1. Roboty rozbiórkowe m.innymi:nawierzchnie utwardzone, - istniejący budynek administracji o kubaturze ok. 550 m3, - istniejący budynek toalet publicznych o kubaturze ok. 325 m3, - słupki, barierki, kosze na śmieci itp.  2. Utwardzenia placu targowiska – powierzchnia 605m2 3. Dostawa i montaż 2 kompletnych (wyposażonych) tymczasowych kontenerów oraz ich podłączenie do sieci wod-kan i instalacji elektrycznej: • kontener sanitarny o wymiarach ok. 3,0 x 6,0 m w skład którego wchodzi : - toaleta dla osób niepełnosprawnych wyposażona w: 1 miskę ustępową oraz 1 umywalkę z ciepłą i zimną wodą; - toaleta męska wyposażona w 2 pisuary i 1 kabinę ustępową i 1 umywalkę z zimną i ciepłą wodą; - toaleta damska wyposażona w: 2 kabiny ustępowe i 1 umywalkę z ciepłą i zimną wodą; • kontener biurowo-socjalny o wymiarach ok. 3,0 x 6,0 m, składający się z: 2 pomieszczeń biurowych z oknami i WC (1 kabina ustępowa, 1 umywalka z ciepłą i zimną wodą). Uwaga : 1. Kontenery muszą być ocieplane (ścianka gr. min 15 cm), posiadać ogrzewanie grzejnikami elektrycznymi, oświetlenie, wentylację, wyposażone w komplet urządzeń sanitarnych, ciepła woda przy umywalkach z elektrycznych przepływowych podgrzewaczy wody o mocy 3,5 kW każdy. 4.  Trawnik: - 20 cm humus wraz z obsianiem trawą o pow. 150 m2 5. Kanalizacja deszczowa • odwodnienie 6.  Kanalizacja sanitarna • Podłączenie pawilonów handlowych i kontenerów 7. Branża elektryczna: • demontaż istniejącego oświetlenia drogowego  - Z uwagi na to, by nie paraliżować w tym miejscu handlu, by handlowcy mogli nadal tutaj pracować, a mieszkańcy robić zakupy, podzieliliśmy prace na kilka etapów – mówi prezydent Piotr Jedliński.  Przypomnijmy, że wielobranżową dokumentację targowiska za 300 tys. złotych wykonała  Pracownia Architektoniczna Jacka Bułata z Poznania. Ta sama, która  wcześniej projektowała wraz z zespołem m.in. Filharmonię Koszalińską, Rynek Staromiejski, Obserwatorium oraz amfiteatr.  Następnie  Przedsiębiorstwa Usługowo-Wykonawcze Tokada z Koszalina wykonało przyłącza oraz instalacje (woda, kanalizacja sanitarna i deszczowa). Ten etap kosztował prawie 200 tys. złotych.   Docelowo plan przewiduje na targowisku 115 stanowisk do handlu z samochodów (107 zadaszonych i 8 niezadaszonych); 38 straganów, 14 pawilonów handlowych, budynek administracyjny i 132 miejsca do parkowania na parkingu podziemnym, pod targowiskiem. Powierzchnia zadaszenia targowiska wyniesie ok. 5 tys. m kw.            ...
 

Wicemistrzostwo Polski na tatami

13 Marca 2019 godz. 14:21 eWok za KS Judo Gwardia Koszalin