Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.
Koszalin, Poland
wydarzenia

Pomorze Zachodnie najpopularniejsze w Polsce

Autor Ekoszalin z mat. informacyjnych 15 Lipca 2017 godz. 11:29
Pomorze Zachodnie jest najpopularniejszym polskim regionem turystycznym spośród odwiedzanych w Unii Europejskiej. Tak wynika z najnowszego raportu Eurostatu. W 2015 roku w naszym regionie wykupiono 12,3 mln noclegów, co uplasowało Zachodniopomorskie przed najpopularniejszymi regionami m.in. Malty, Bułgarii, Belgii, Węgier czy Finlandii.

Dane Eurostatu potwierdzają trend widoczny w wielu badaniach. Od lat Pomorze Zachodnie zajmuje pierwsze miejsce w kraju pod względem liczby udzielonych noclegów. W zeszłym roku było to 13,4 mln noclegów. Druga w zestawieniu Małopolska ma ich o milion mniej.

 

Rosnącą popularność naszego województwa widać na przestrzeni lat. Według danych za 2013 r. Pomorze Zachodnie odwiedziło ponad 2 mln osób. Z czego ponad 500 tys. to turyści z zagranicy. Liczba ta w każdym kolejny roku rosła. W zeszłym roku było to już 2,5 mln turystów. Co ważne – dane te obejmują wyłącznie osoby, które skorzystały przynajmniej z jednego noclegu – nie uwzględnia turystów jednodniowych, którzy nie nocują, jak i korzystających z noclegów np. u rodziny czy znajomych.

 

Można spodziewać się, że mimo nie najlepszej pogody obecny sezon będzie rekordowy. Wynika to ze zwiększonego zainteresowania odpoczynkiem nad polskim morzem (mniejsza popularność takich kierunków jak Egipt, Tunezja, Turcja). Pamiętajmy też, że w pierwszych dniach sierpnia w Szczecinie odbędzie się finał regat The Tall Ship Races, który przyciąga miliony uczestników – mieszkańców i turystów.

 

Z badań ankietowych prowadzonych przez Województwo Zachodniopomorskie wynika, że wśród zagranicznych turystów najwięcej jest obywateli Niemiec (83%), Wielkiej Brytanii (2,67%) i krajów skandynawskich (1,4%). W tej grupie również od lat obserwuje się wzrost przybywających na Pomorze Zachodnie. Wpływa na to siatka połączeń lotniczych obejmująca port Szczecin-Goleniów (który bije rekordy obsługiwanych pasażerów) oraz systematyczne, wieloletnie promowanie regionu na wielu imprezach targowych o profilach turystycznych (m.in. targi ITB w Berlinie, WTM w Londynie, Reisen w Hamburgu, Salon des Vacances w Brukseli) i specjalistycznych (targi o tematyce wodnej m.in. Boot w Dűsseldorfie, golfowe Hanse Golf w Hamburgu, Danish Travel Show).

 

Ponad 180-kilometrowy odcinek wybrzeża Bałtyku wraz z urokliwymi kurortami to wciąż najsilniejszy zachodniopomorski „magnes”. Region słynie z pięknych piaszczystych i bezpiecznych plaż. W tym roku 23 miejsca – kąpieliska lub mariny na Pomorzu Zachodnim otrzymały Błękitne Flagi. Aby je otrzymać, obiekt musi spełniać restrykcyjne kryteria dotyczące czystości wody, bezpieczeństwa wypoczynku, dostępności dla niepełnosprawnych oraz dbałości o środowisko naturalne.

 

Walka o turystę wymaga działań kompleksowych, prowadzonych na wielu płaszczyznach - Od lat we współpracy z samorządami i przedsiębiorcami Pomorza Zachodniego pracujemy nad tym, aby nasz region był konkurencyjny przez cały rok. Nie wystarczy sam piękny Bałtyk. Liczy się bogata oferta turystyczna i kulturalna, infrastruktura – począwszy od pensjonatów i pól campingowych, po sieć kolejową i drogową. W ostatnich latach przebudowaliśmy 40% dróg wojewódzkich, łącznie ponad 860 km. Dzięki potężnym inwestycjom w tabor kolejowy, już w przyszłym roku będziemy obsługiwać wszystkie połączenia regionalne nowoczesnymi i komfortowymi pociągami. Stawiamy na rozwój sieci dróg rowerowych, opracowujemy całą koncepcję, by stworzyć kompletny system. A już dziś mamy ponad 700 km dróg dla rowerów. Poza tym turyści lubią wracać do miejsc, gdzie są po prostu sympatyczni i życzliwi ludzie – wyjaśnia marszałek Olgierd Geblewicz.

 

Dużą wartością jest zaktualizowana w 2013 roku marka naszego województwa, która usystematyzowała i uatrakcyjniła kolorystykę znaków wizualnych, objęła stworzenie nowego, bardzo już rozpoznawalnego logo i założyła niezwykle istotną rzecz, jaką jest eksponowanie nazwy Pomorze Zachodnie, zamiast administracyjnej województwo zachodniopomorskie

 Z badań ruchu turystycznego za rok 2014 wynika, że ponad 90% osób, które odwiedziły Pomorze Zachodnie chce tutaj wrócić.

 

Poprzedni artykuł
Następny artykuł