Z bułgarskiego portu w Burgas prom wyszedł w sobotę. Do Polski prom ma dojść na początku czerwca. W szczecińskiej stoczni Gryfia powstje na zamówienie BGŻ nowy prom. Będzie oddany dopiero za trzy lata. Firma nie chce jednak czeka ć tak długo. - Musimy zająć strategiczną pozycję na linii Świnoujście – Ystad, aby stworzyć rynek pod nowy prom - wyjaśnia Redmerski.
Polska Żegluga Bałtycka obok nowej Cracovii ma jeszcze trzy promy pasażersko-samochodowe: m/f Wawel wybudowany w 1980 r., m/v Baltivię z 1981 r. i m/f Mazovię z 1996 r. Jednostki te pływają na trasach między portem w Gdańsku i szwedzką miejscowością Nynashamn oraz Świnoujściem a szwedzkim portem Ystad.
owa jednostka posiada następujące parametry techniczno-eksploatacyjne:
Cracovia (poprzednio Drujba) był eksploatowany na Morzu Czarnym. Prom spełnia wymogi wszystkich obowiązujących konwencji na tego typu statkach, a także wszystkie inne wymagania dotyczące uprawiania żeglugi.
Jednorazowo prom będzie mógł zabrać 650 pasażerów, 64 samochodów osobowych oraz około 98 samochodów ciężarowych długich + 26 samochodów ciężarowych krótkich.