Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.
Koszalin, Poland
wydarzenia

Dworzec do wynajęcia. PKP zamierza go remontować

Autor Ala, fot. print screen pkpsa.pl 4 Stycznia 2017 godz. 4:53
Może niezupełnie dworzec, a tylko niektóre znajdujące się w nim pomieszczenia, ale PKP S.A. zarządza w kraju ponad 100 tys. nieruchomościami przeznaczonymi na sprzedaż i wynajem. Posiada miejsca i powierzchnie pod banery i billboardy reklamowe, w centrach miast i na ich obrzeżach. W Koszalinie także oferuje kilka lokali.

Największy z lokali przeznaczonych do wynajęcia na koszalińskim dworcu to mający ponad 400 m2 lokal usługowo-handlowy. Można go wynająć za ok. 20 zł za 1m2. Stawka nie obejmuje kosztów mediów. W celu zabezpieczenia terminowej opłaty czynszu dodatkowo należy uiścić kaucję w wysokości 3-krotnego czynszu brutto. Dworzec jest chroniony i monitorowany 24h/dobę. Dysponuje także 5 miejscami parkingowymi dla najemców.

Jeżeli myślisz o uruchomieniu swojego biznesu na dworcu, a nie stać cię na wynajem tak dużego lokalu, to PKP S.A. ma także w swojej ofercie malutki mający zaledwie 2,13 m2 lokalik.

Snując swoje biznesowo-dworcowe plany musimy wziąć jednak pod uwagę informację PKP S.A., że w „planach spółki jest modernizacji dworca. Prawdopodobnie w 2019 roku”.

Czytaj też

Centrum Handlowe Dworzec

Ala za pkpsa.pl, fot. pkpsa.pl - 8 Października 2015 godz. 9:26
Koszaliński dworzec znalazł się na liście z nowymi projektami inwestycyjnymi Xcity Investment, spółki która w Grupie PKP odpowiada za współpracę z deweloperami. Przewidywany termin zakończenia szacowanej na 1,4 mln euro inwestycji to 2019 rok. Xcity Investment ogłosi w najbliższym czasie postępowania dla 15 nowych projektów w całej Polsce. Będą to kolejne projekty w ramach portfolio, którego łączna wartość szacowana jest na 8,84 mld EUR. Dołączają one m.in. do 7 obecnie realizowanych projektów oraz 3 będących w trakcie rokowań. Inwestycje spółki będą prowadzone zarówno w większych miastach, jak Warszawa i Katowice, jak i w takich mniejszych miastach jak Elbląg, Kłodzko, Koło, Koszalin, Kutno, Łowicz, Oleśnica, Chorzów, Bielsko-Biała i Skarżysko-Kamienna. -       Większość naszych inwestycji prowadzimy w dużych miastach, ale nie zapominamy także o mniejszych ośrodkach miejskich. Spośród piętnastu nowych projektów, o których dziś mówimy, dziesięć będzie realizowanych w mniejszych miastach. Obecnie analizowanych jest również ponad 100 kolejnych potencjalnych lokalizacji pod kątem realizacji projektów deweloperskich – mówi prezes Xcity Maciej K. Król.  Spółka Xcity Investment zamierza zagospodarować należący do PKP SA teren (0,34 hektara) w centrum Koszalina - pomiędzy al. Armii Krajowej a ulicami Zwycięstwa i Szczecińską. W sąsiedztwie dworców kolejowego oraz PKS planuje stworzyć park handlowy o powierzchni komercyjnej 900 m kw. Przewidywany termin zakończenia szacowanej na 1,4 mln euro inwestycji to 2019 rok. -       - Dzięki inwestycjom na dawnych terenach kolejowych tworzymy zupełnie nową przestrzeń, odpowiadającą potrzebom lokalnej społeczności. Udało nam się stworzyć w tak krótkim czasie spółkę, która obecnie przygotowuje projekty deweloperskie na terenach o łącznej powierzchni przekraczającej 400 ha i mamy apetyt na więcej – dodaje Członek Zarządu Spółki, Piotr Ciżkowicz. -       - PKP S.A. jest właścicielem ponad 100 tys. nieruchomości w Polsce. Zarządzamy nie tylko dworcami i terenami przy liniach kolejowych, ale też atrakcyjnymi gruntami w centrach miast. Potencjał właśnie tych terenów staramy się wykorzystywać przy realizacji projektów deweloperskich – mówi Jarosław Bator, Członek Zarządu PKP S.A. Spółka Xcity Investment została powołana z początkiem 2015 roku. Wśród największych projektów, nad którymi obecnie pracuje, znajdują się inwestycje mające na celu zagospodarowanie takich miejsc jak: Warszawa Gdańska i Główna, Gdynia Międzytorze, okolice ulicy Bosackiej w Krakowie, czy terenu dworca Wrocław Świebodzki. Mniejsze projekty realizowane są w Koninie i Mińsku Mazowieckim.    

Koszaliński dworzec bez sklepów i bankomatu

Ala/ fot. Artur Rutkowski - 20 Sierpnia 2015 godz. 6:30
Nasz dworzec PKP miał kategorię „C”, a będzie Aglomeracyjny. PKP SA rezygnuje z dotychczasowej kolejowej kategoryzacji dworców jako A,B,C,D i E. Wprowadzi sześć nowych kategorii, zrozumiałych także dla podróżnych. Zamiast najwyższej kategorii A, działać będą dworce kategorii Premium. PKP S.A. zarządza ponad 2,5 tys. dworców kolejowych, z czego blisko 600 obsługuje ruch pasażerski. Nowe kategorie dworce podzielą na:   Dworce Premium to obiekty w dużych miastach, obsługujące ruch międzynarodowy, międzywojewódzki i regionalny. Stanowić mają ważny węzeł komunikacyjny na poziomie krajowym i oferować podróżnym szereg usług komercyjnych (np. gastronomia, prasa, bankomat, punkt wypożyczania samochodu, dostępna przestrzeń do zabaw dla dzieci). W całej Polsce ma być 16 dworców Premium.   Dworzec Wojewódzki to obiekt w dużym mieście, obsługujący ruch międzynarodowy, międzywojewódzki i regionalny, oferujący podróżnym podstawowe usługi (np. gastronomia, prasa, bankomat). W całej Polsce ma być 15 takich dworców.   Dworzec Aglomeracyjny to dworzec obsługujący codzienny ruch lokalny, oddalony od centrum dużego miasta o nie więcej niż 50 km. Nie przewidziano tam żadnych funkcji komercyjnych (sklepy, punkty usługowe). W kraju ma być 105 takich obiektów, wśród nich będzie Warszawa Śródmieście, dotychczas mający kategorię A. W tej grupie znalazł się również koszaliński dworzec. A to oznacza, że ze względu na ujednolicenie standardów znikną sklepy, punkty usługowe i bankomat.   Jako Dworce Lokalne zostaną zakwalifikowane obiekty o niewielkim potencjale rozwoju ruchu kolejowego, z którego korzystają osoby dojeżdżające systematycznie do większych miast (do pracy, szkoły). Zapewnia minimalny standard usług, zlokalizowanych na peronie stacji. Takich obiektów w Polsce ma być 336.   Ostatnią kategorią będą Dworce Turystyczne, położone w małych miastach lub poza miastami, stanowiące ważny węzeł w sezonie turystycznym i obsługujące wówczas ruch międzynarodowy, międzywojewódzki, regionalny i lokalny. W całym kraju przewidziano 15 takich dworców, m.in. w Szklarskiej Porębie, Świnoujściu i Ustce.   Dodajmy, że dotychczas dworce PKP były sklasyfikowane w 4 kategoriach według wielkości obsługiwanego ruchu:   •    kat. A – o rocznej odprawie podróżnych powyżej 2 mln (15 placówek), •    kat. B – o rocznej odprawie podróżnych w przedziale 1 – 2 mln (21 placówek), •    kat. C – o rocznej odprawie podróżnych w przedziale 0,3 – 1 mln (35 placówek, w tym Koszalin), kat. D – o rocznej odprawie podróżnych poniżej 0,3 mln (2 placówki). Koszalin był w C   Dodajmy, że od ubiegłego roku na peronach, stacjach i dworcach zarządzanych przez Polskie Linie Kolejowe oraz PKP S.A. wprowadzono nowe standardy zarządzania czystością. Obie spółki wspólnie realizują projekt, którego głównym założeniem było określenie żądanego standardu czystości oraz egzekwowanie  jakości wykonywanej usługi.   Dzięki wspólnej umowie, podpisanej z kilkudziesięcioma firmami, dbają one o czystość w 2700 lokalizacjach według tego samego standardu, niezależnie od tego, czy chodzi o peron, przejście, czy dworzec oraz od tego kto zarządza danym obiektem. W ramach codziennych działań firmy usuwają też notorycznie pojawiające się graffiti, czy nalepki z różnych miejsc na stacjach. Pielęgnowane są także obszary zielone.