Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.
Koszalin, Poland

Gawłowski: Billboard nie za państwowe, a za prywatne

2017-10-03 13:06:00 Ala, film FB/Stanisław Gawłowski
- PiS chce nam zabrać drogę ekspresową S6 - twierdzi Stanisław Gawłowski, poseł PO. - Dlatego postanowiliśmy poświęcić działaczom PiS jeden z billboardów, za który zapłaciliśmy z własnej kieszeni. i

Czytaj też

Droga S6 wykreślona z listy inwestycji. Komisja Europejska zaniepokojona działaniami rządu

Ala za Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego - 20 Września 2017 godz. 6:28
Głosami swoich przedstawicieli na posiedzeniu Komitetu Monitorującego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, rząd PiS wykreślił projekt budowy Obwodnicy Metropolitalnej z listy dużych projektów. Ważą się też losy pozostałych odcinków S6 Koszalin-Słupsk oraz Słupsk-Lębork. Droga ekspresowa S6, łącząca Trójmiasto ze Szczecinem, ma strategiczne znaczenie dla Polski Północnej. Jej budowa ma służyć m.in. aktywizacji społeczno-gospodarczej ziemi słupskiej oraz koszalińskiej, które  również w ocenie rządu Prawa i Sprawiedliwości należą do skrajnie peryferyjnych obszarów Polski. Jej budowa w niekompletnym przebiegu budzi zastrzeżenia  także przedstawicieli Komisji Europejskiej.   Rząd przeciwko drodze Budowa ekspresówki przez Pomorze jest jednym z priorytetów dla samorządu województwa pomorskiego. Niestety, obecny rząd Prawa i Sprawiedliwości odmawia finansowania budowy części drogi S6 – Obwodnicy Metropolitalnej oraz odcinków Koszalin – Słupsk i Słupsk – Lębork. Zdaniem rządu brak jest możliwości sfinansowania tych inwestycji, pomimo że poprzedni rząd koalicji PO-PSL takie finansowanie zapewnił. Kwestia unijnego dofinansowania również była uzgodniona z Komisją Europejską. W sprawę budowy drogi zaangażowali się samorządowcy z miejscowości leżących przy drodze krajowej 6. Z inicjatywy marszałka województwa pomorskiego Mieczysława Struka  powstała samorządowa koalicja „Tak dla S6 w województwie pomorskim", dążąca do realizacji tej ważnej drogi. W maju 2017 r. w czterech miejscowościach powiatu wejherowskiego i lęborskiego odbyły się pikiety mieszkańców wspierających działania samorządów. Działana te również polska komisarz ds. rynku wewnętrznego i usług Elżbieta Bieńkowska. Jej interwencja w Brukseli spowodowała, że Unia Europejska zażądała od polskich władz wyjaśnień.   List z Komisji W liście Komisji Europejskiej wysłanym do Ministerstwa Rozwoju zaznaczono, że położony na uboczu ważnych centrów gospodarczych i edukacyjnych, pozbawiony dostępu do lotnisk, szybkich połączeń drogowych i kolejowych, region Pomorza Środkowego jest jednym z najbardziej wykluczonych transportowo obszarów Polski. Projekt budowy drogi S6 został zapisany w Strategii Rozwoju Transportu do roku 2020. Jednocześnie trwa budowa zachodniopomorskiego odcinka tej trasy pomiędzy Goleniowem a Koszalinem. Tym bardziej niezrozumiałe jest zaniechanie prac wobec pomorskich odcinków drogi. Komisja Europejska wyraża zaniepokojenie zaistniałą sytuacją, wskazując, że ta luka zdecydowanie negatywnie wpłynie na ekonomiczną opłacalność drogi S6 na całym jej przebiegu, także odcinków już realizowanych i może doprowadzić do podważenia zasadności wydania środków publicznych.    

Ponad 1 miliard złotych dofinansowania ze środków Unii Europejskiej dla drogi S6

Ala za GDDKiA - 12 Września 2017 godz. 7:40
Odcinki drogi ekspresowej S6 od Kiełpina do Koszalina (3 odcinki realizacyjne o dł. 62,8 km) i obwodnica Koszalina i Sianowa (dł. 20,1 km) otrzymają dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ) w kwocie 1,01 miliarda złotych. W siedzibie Ministerstwie Rozwoju w Warszawie Umowy Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad Krzysztof Kondraciuk i p.o. dyrektor Centrum Unijnych Projektów Transportowych Przemysław Gorgol podpisali umowy o dofinansowanie między innymi dla tych dwóch projektów. To kolejne po obwodnicy Wałcza inwestycje na zachodniopomorskich drogach krajowych realizowane ze wsparciem funduszy UE. W trakcie przygotowania jest umowa o dofinansowanie na pozostałe 3 realizowane odcinki drogi S6 (Goleniów- Kiełpino) i wniosek o dofinansowanie dla obwodnicy Szczecinka w ciągu drogi S11. Na obecną chwilę w regionie jest 175 kilometrów dróg w realizacji, wartość całkowita tych zadań to ponad 4,5 miliarda złotych.

Mikrowybuchy na obwodnicy S6 niegroźne dla wieżowców

Ala za FB/Piotr Jedliński - 24 Maj 2017 godz. 15:23
Na placu budowy S6 w pobliżu ul. Władysława IV w Koszalinie przeprowadzono kilka próbnych mikrowybuchów, przy pomocy których odbywa się zagęszczanie podłoża. Według badań, które zostały przeprowadzone podczas środowej próby na terenie budowy obwodnicy S6, mikrowybuchy nie mają wpływu na wieżowce przy ul. Władysława IV.  Obecny był Piotr Jedliński, prezydent Koszalina. Odpalono trzy ładunki po 10 kg i dwa po 8 kg. Zamontowano je w otworach ok.2 m od platformy i na głębokości ok 0,5 m.  - Bezpieczeństwo i komfort życia mieszkańców będę dla mnie zawsze stały na pierwszym miejscu. Po ostatnich wydarzeniach w wieżowcach na północy naszego miasta podjęliśmy decyzję o przeprowadzeniu testów z użyciem sejsmografu - powiedział Piotr Jedliński, prezydent Koszalina. 

Są problemy z S6

Ekoszalin z mat. informacyjnych / fot. FB Piotr Jedliński - 19 Kwietnia 2017 godz. 14:47
Szykuje się aktualizacja rządowego programu, z nowych zapisów wynika, że pod znakiem zapytania jest S6 od Koszalina do Trójmiasta, czyli pomorski odcinek drogi. Pod uwagę bierze się na razie jedynie budowę obwodnicy Słupska i Lęborka. - Rządzący robią wszystko, żeby drogi S6 i S11 nigdy nie powstały w pierwotnej formie. Zapomnieli tylko, że nie tak łatwo jest wygrać z mieszkańcami POMORZA, dla których te dwie arterie to drogi życia. – powiedział prezydent Koszalina Piotr Jedliński.   S6 w woj. pomorskim ma być rozpatrywana pod kątem możliwości budowy w systemie partnerstwa publiczno-prywatnego. Jak informowaliśmy wcześniej zagrożona jest tez inwestycja w budowę  S11, dla której nie ma finansowania, mimo licznych obietnic droga wylądowała na liście rezerwowej. We wtorek obradowało Stowarzyszenie Samorządowe S6, które zwołał w Koszalinie prezydent miasta Piotr Jedliński. Na spotkaniu obecny był Krzysztof Frankenstein, burmistrz Sławna, oraz wiceprezydent Słupska Marek Biernacki i wicestarosta słupski Rafał Konon.   Dziennikarze wraz prezydentem czekali ponad kwadrans na pełną obsadę gości ze Słupska i Sławna. Niektórzy z obecnych przypominali, że kiedyś w trzy kwadranse jechali do stolicy byłego Słupskiego. – Półtorej godziny nie wystarcza, żeby na czas dotrzeć do Koszalina, a teraz kolejne kłody rzuca się nam pod nogi – usprawiedliwiał spóźnienie Rafał Konon, wicestarosta słupski.   Samorządowców niepokoi brak przetargów na projektowanie i realizację odcinków drogi S6 od obwodnicy Koszalina i Słupska do Trójmiasta. Szykują się też inne zmiany dotyczące losów budowy tej drogi ekspresowej. Samorządowcy podkreślają, że tylko pogłębią efekt wykluczenia komunikacyjnego.   Członkowie stowarzyszenia zaapelowali do rządzących, by nie wykluczano nas komunikacyjnie. Samorządowcy i zapowiedzieli w najbliższym czasie wyjazd do Warszawy w tej sprawie. - Nie godzimy się na wykluczenie komunikacyjne naszego regionu i jesteśmy gotowi mówić o tym głośno nawet w Warszawie. – skwitował Piotr Jedliński