Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.
Koszalin, Poland
wydarzenia

Nowy sposób kasowania biletów

Autor Paweł Kaczor 17 Maj 2013 godz. 12:44
Miejski Zakład Komunikacji w Koszalinie wprowadził dla pasażerów nową usługę pn. „CallPay”. Dzięki niej za pomocą telefonu komórkowego będzie można kupić bilet miejski w granicach i poza granicami miasta. System „CallPay” nie wymaga instalacji dodatkowych aplikacji ani połączenia z Internetem.

Zakup, a także płatność za bilety odbywa się poprzez krótkie połączenie głosowe. Jest one znacznie szybsze niż pisanie SMS-a czy wczytywanie stron internetowych . „CallPay” obsługuję wszystkie rodzaje telefonów komórkowych, niezależnie od ich daty produkcji czy zainstalowanego oprogramowania.

 

Do jednego konta w tym systemie można przypisać dodatkowe (inne) numery telefonów  - czyli np. numery wszystkich domowników. Dzięki niemu możemy również kupić bilet jednorazowy dla osób, które towarzyszą nam w podróży (poprzez wykonanie kolejnych połączeń).

 

fot. commons.wikimedia.org

Aby móc skorzystać z tej usługi, trzeba zarejestrować się w systemie „CallPay”. Można to zrobić za pomocą telefonu – dzwoniąc pod nr 22 100 16 00 (podczas połączenia zostanie zdefiniowany kod PIN, którym będzie można potwierdzić transakcje), a także korzystając z Internetu – na stronie www.callpay.pl. Natomiast klienci, którzy wcześniej dokonywali transakcji za pomocą podpiętej karty MasterCard, mogą korzystać z tej usługi bez konieczności rejestrowania się w systemie.

 

Po zarejestrowaniu należy doładować konto (dotyczy standardowej rejestracji) lub wskazać rachunek bankowy, z którego będą rozliczane transakcje. Doładowanie odbywa się poprzez „Panel Zarządzania” na stronie www.callpay.pl. Możliwe jest również zasilenie konta poprzez przelew z rachunku bankowego.

 

System ten umożliwia także realizację płatności za pojedynczy bilet bezpośrednio z rachunku dowolnego banku, do którego wydana jest karta płatnicza MasterCard/Maestro lub Visa. Te rozwiązanie nie wymaga dokonywania wcześniejszej przedpłaty środków na konto w systemie „CallPay”. Aby uruchomić tego typu płatności, należy dokonać aktywacji swojej kary poprzez „Panel Zarządzania” na www.callpay.pl.

 

Zakup biletu musi się odbyć natychmiast po wejściu do pojazdu. W tym celu należy nawiązać połączenie telefoniczne, z jednym z numerów, który jest odpowiedni dla rodzaju biletu:

Jednorazowy normalny – 94 72 13 400.

Jednorazowy ulgowy – 94 72 13 401.

Dobowy normalny – 94 72 13 402.

Dobowy ulgowy – 94 72 13 403.

 

Po nawiązaniu połączenia należy tonowo podać numer linii autobusu, który trzeba potwierdzić znakiem specjalnym # - tzw. krzyżyk. Na zakończenie „rozmowy” pasażer usłyszy informację potwierdzająca zakup biletu.

 

Podczas kontroli pasażer zostanie poproszony o nawiązanie połączenia z numerem podanym przez kontrolera. System "CallPay" może zareagować następująco:

- W przypadku osoby, która ma zakupiony bilet, połączenie jest bezpłatne i system dokona

fot. skyscrapercity.com

automatycznego rozłączenia, w taki sposób, aby nie doszło do jego nawiązania. Po ok. 3 sekundach na telefon pasażera przychodzi SMS potwierdzający zakup biletu. Zawiera on wszystkie niezbędne dane takie jak rodzaj biletu, czas zakupu i ulga.

- W przypadku osoby, która nie ma wykupionego biletu, połączenie jest płatne i system odbierze połączenie informując pasażera, że nie dokonano zakupu usługi.

 

SMS z potwierdzeniem zakupu biletu może być wysłany przez system "CallPay" dwukrotnie dla jednego biletu. W przypadku gdy pasażer zakupił więcej niż jeden bilet, zobowiązany jest wykonać kolejne połączenia, dla których przyjdą kolejne potwierdzenia SMS.

Poprzedni artykuł
Następny artykuł