Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.
Koszalin, Poland
kultura

Filharmonia: Koncert karnawałowy

Autor ekoszalin za FilharmoniaKoszalińska 3 Lutego 2017 godz. 4:24
Z batutą i parą śpiewaków Maciej Niesiołowski dyrygent Anita Maszczyk sopran Michał Musioł tenor Orkiestra Filharmonii Koszalińskiej
Na program koncertu złoży się duża porcja m.in. wielkich przebojów operetkowych ("Zemsta nietoperza", "Księżniczka czardasza", "Hrabina Marica") i tanecznych. Całość poprowadzi fantastyczny dyrygent i showman - Maciej Niesiołowski, który zaprosił do współpracy niezwykły duet wokalistów.
 
Program

Franz von Suppé Chłop i Poeta - uwertura
Johann Strauss Zemsta Nietoperza - Kuplety Adeli z III aktu Arpa
Imre Kálmán Księżniczka Czardasza - Tak całkiem bez dziewczątek
Anton Rubinstein Melodia F-dur
Imre Kálmán Hrabina Marica - duet - Lekko, zwiewnie Arpa
Johann Strauss Walc cesarski op. 437 Arpa
Paul Abraham Wiktoria i jej Huzar- duet - Myszko, przecież sama mi....
-----------------------------
Gerhardt Ahl Extrapost - Galop
Bert Kaempfert Stranger in the night - Frank Sinatra Pfte
Sebastián de Yradier La Paloma
Fryderyk Chopin Walc Des-dur op. 64 nr 1 „minutowy” na sopran z orkiestrą
Antonin Dvořák Humoreska
Imre Kálmán Księżniczka czardasza - duet - Tłumy fraków Arpa
Gerhard Winkler Miłość i namiętność - tango
Imre Kálmán Hrabina Marica - duet - Ach jedź do Varasdin


Maciej Niesiołowski

dyrygent

Po uzyskaniu dyplomu pracował jako wiolonczelista w orkiestrze Filharmonii Narodowej, grał w zespole kameralnym Con moto ma cantabile i w Kwartecie Wilanowskim. Jest także absolwentem Wydziału Dyrygentury Państwowej Wyższej Szkoły Muzycznej w Warszawie w klasie prof. Bohdana Wodiczko. 
Brał udział w kursach mistrzowskich w Bartok-Seminarium w Budapeszcie 
jako wiolonczelista i w Accademia Chigiana w Sienie jako dyrygent.

W 1974 roku rozpoczął pracę na stanowisku dyrygenta Warszawskiej Opery Kameralnej. Dyrygował 10 lat w Teatrze Wielkim w Warszawie, 12 lat kierował warszawską orkiestrą Akademii Muzycznej, krótko był dyrektorem artystycznym Teatru Muzycznego w Łodzi. Ukończył również studium managerów sztuki w warszawskiej Szkole Głównej Handlowej (dawniej SGPiS). Koncertuje w kraju i za granicą. Ma w swoim dorobku nagrania płytowe, radiowe i telewizyjne. W Telewizji Polskiej prowadził stałą audycję muzyczną pt. Z batutą i humorem, co przyczyniło się do jego ogromnej popularności. Jest laureatem Nagrody Radiokomitetu w 1989 roku. Zdobył także prestiżową Nagrodę Publiczności Witor (1990).

 

Anita Maszczyk

sopran

Naukę rozpoczęła w PSM I st. im. F. Chopina w Będzinie w klasie fortepianu, a następnie kontynuowała ją w PSM II st. im. M. Karłowicza w Katowicach w klasie śpiewu solowego. Absolwentka Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach  na Wydziale Wokalno-     Aktorskim, w klasie śpiewu solowego Haliny Skubis. Kunszt wokalny doskonaliła także pod opieką wspaniałej polskiej śpiewaczki profesor Jadwigi Romańskiej. Na zawodowej scenie muzycznej debiutowała partią Adeli w Zemście nietoperza Johanna Straussa w Operze Śląskiej w Bytomiu, będąc studentką roku dyplomowego. Partię tę śpiewała gościnnie także w Operze Krakowskiej, Operze Nova w Bydgoszczy, Teatrze Muzycznym w Lublinie oraz na  scenie Gliwickiego Teatru Muzycznego, którego solistką była w latach 2001-2016.

 Z jej licznych ról w Gliwickim Teatrze Muzycznym należy  wymienić: Rosinę w Cyruliku sewilskim Rossiniego, Frasquitę w Carmen Bizeta, Anninę w Nocy w Wenecji oraz Franzi w Wiedeńskiej krwi Straussa, Stasi w Księżniczce czardasza i Maricę w Hrabinie Maricy Kálmána, Hannę Glawari w Wesołej wdówce Lehára,  Eurydykę w Orfeuszu w piekle Offenbacha. Zagrała również Irenę Molloy w Hello Dolly! Hermana.

 Dla polonijnej publiczności śpiewała w Londynie (2007, 2008) i w Chicago (2011). Współpracuje z Teatrem Wielkim w Łodzi, wieloma polskimi filharmoniami i orkiestrami kameralnymi, najczęściej z  Jurajska Orkiestrą Kameralną oraz Sinfoniettą Bydgoską pod batutą Macieja Niesiołowskiego.

 

Michał Musioł

enor

ukończył z wyróżnieniem Katowicką Akademię Muzyczną pod kierunkiem prof. Jana Ballarina w 2001 roku. W tym samym roku zadebiutował w partii Hrabiego Zedlau w Wiedeńskiej krwi J. Straussa na deskach Gliwickiego Teatru Muzycznego, z którym do dziś jest związany. Jest artystą uniwersalnym, nie bojącym się podejmowania nowych wyzwań artystycznych, czego daje dowód kreując role nie tylko w spektaklach muzycznych, ale także dramatycznych oraz w filmach.

W swoim repertuarze posiada główne partie tenorowe z najsłynniejszych operetek i musicali np. Księżniczka czardasza E. Kálmána, Wesoła wdówka F. Lehára, Zemsta nietoperza J. Straussa, Kraina uśmiechu F. Lehára, Hrabina Mariza E. Kálmána, Hello, Dolly! J. Hermana, Chicago J. Kandera, 42nd Street H. Warrena, Ragtime S. Flaherty'ego. Jest częstym gościem festiwali muzycznych m.in. Europejskiego Festiwalu im. Jana Kiepury w Krynicy, Międzynarodowego Festiwalu Muzycznego "Viva il canto" w Cieszynie, czy Wielokulturowego Festiwalu "Galicja" we Lwowie. 
Występuje na wielu prestiżowych scenach i estradach koncertowych w Polsce i za granicą, nagrywając również dla telewizji. Koncertuje z najznakomitszymi polskimi solistami i dyrygentami na stałe współpracując z Grażyną Brodzińską i Maciejem Niesiołowskim, a także z orkiestrą Sinfonietta Bydgoska. 
Jest laureatem Nagrody Artystycznej Dyrektora GTM za sezon 2004/2005, a w latach 2005 i 2006 był zdobywcą pierwszego miejsca na Turnieju Tenorów w Kielcach. W sezonie 2007/2008 został nominowany do nagrody artystycznej Złota Maska za rolę Tateh w musicalu Ragtime, oraz za role Konstantego Dmitrycza Lewina w spektaklu Anna Karenina. 

 

W kwietniu 2009 roku otrzymał "Indywidualną nagrodę aktorską Prezydenta Miasta Gdynia" II Ogólnopolskiego Festiwalu Teatrów Muzycznych za rolę Tateh w musicalu Ragtime.
 
Bilety:
I strefa: 50 zł
II strefa: 45 zł