Ten film dokumentalny „ukazuję” różne strony działalności firmy Wal-Mart (amerykańska sieć supermarketów). W sklepach tej sieci można kupić niemal wszystko – od artykułów spożywczych, po części do samochodów. Firma oferuje wiele promocji i niskie ceny produktów. Autorzy filmu podkreślają, że to tylko jedna „strona medalu”.
„Po 1 traktowanie ludzi w tego typu korporacjach pozostawia ‘wiele do życzenia’. Jest to niezmiernie ważna kwestia, gdyż w naszym kraju też takie traktowanie ma miejsce. Po 2 często przymrużamy oczy na to, że produkty, które są w Polsce, są często produkowane przez dzieci w Chinach.” – mówi Juliusz Adel, organizator.
Na niską cenę składa się wiele różnych czynników. Nierzadko są one negatywne dla pracowników, a także klientów. Towary, które znajdują się w sklepach Wal-Mart, często produkowane są w Bangladeszu czy Chinach, gdzie „siła robota” jest bardzo tania. Również w Ameryce jest wiele osób, które czują się wykorzystane przez sieć.
Niejednokrotnie małe firmy upadają, ponieważ nie mają szans w starciu z gigantem. W filmie wypowiadają się osoby reprezentujące obie strony. Reportażowy ton dokumentu, przerywany jest prawdziwymi reklamami Wal-Martu. Lee Scott, który jest szefem tej firmy, wypowiada się podczas nich w taki sposób, że wiele osób bezgranicznie mu wierzy.