Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.

12. Koszalińskie Konfrontacje Młodych M-TEATR 2021.

2021-09-14 04:43:00 Ala za BTD, fot. Izabela Rogowska
Ideą Festiwalu Koszalińskie Konfrontacje Młodych “m-teatr” jest stworzenie warunków do zaprezentowania spektakli teatralnych reżyserów młodego pokolenia. Spektakli, które zainicjują głębszą dyskusję o nowej myśli teatralnej, która w niedługim czasie będzie – być może – określała warunki funkcjonowania polskich teatrów.

23 września

godz. 18:00 „Manat. Romans podwodny”, reż. Klaudia Hartung-Wójciak, Teatr Komuna Warszawa – Duża Scena (Gala Otwarcia Festiwalu)

Spektakl konkursowy

godz. 21:00 „Ginczanka. Przepis na prostotę życia”, reż. Anna Gryszkówna, koprodukcja: Teatr Łaźnia Nowa w Krakowie i Bałtycka Agencja Artystyczna BART – Scena na zapleczu

Spektakl konkursowy

 

24 września

godz. 19:00 „Kongres futurologiczny”, reż. Agnieszka Jakimiak, koprodukcja: Teatr Współczesny w Szczecinie i Wrocławski Teatr Współczesny im. Edmunda Wiercińskiego – Duża Scena

Spektakl konkursowy

 

 

25 września

godz. 19:00 „Robotnica albo 27 omdleń klasy robotniczej”, reż. Daria Kubisiak, Teatr Nowy Proxima w Krakowie –  Duża Scena

 

Spektakl konkursowy

 

 

26 września

godz. 18:00 „Kora. Falowanie i spadanie”, reż. Alina Moś-Kerger, Bałtycki Teatr Dramatyczny im. Juliusza Słowackiego w Koszalinie –  Duża Scena (Gala Zakończenia Festiwalu)

 

Spektakl towarzyszący

 

ROZMOWY Z REŻYSERAMI I AKTORAMI m-gadugadu-teatr PO ZAKOŃCZENIU KAŻDEGO SPEKTAKLU KONKURSOWEGO.

 

CENNIK BILETÓW I KARNETÓW

Bilety na spektakle 40zł/50zł

Karnet Festiwalowy 120 zł

 

Ceny biletów nie łączą się z promocjami obowiązującymi w Bałtyckim Teatrze Dramatycznym. Na spektakle festiwalowe nie obowiązują karnety zakupione na sezon artystyczny 2021/22.

 

 

JURY FESTIWALU:

 

MAGDALENA PIEKARSKA - dziennikarka, reporterka, recenzentka teatralna. Absolwentka filologii polskiej na Uniwersytecie Wrocławskim, po studiach pracowała dla wrocławskich mediów lokalnych - Słowa Polskiego, Gazety Wrocławskiej i Gazety Wyborczej Wrocław. Pisała teksty o życiu kulturalnym miasta i prowadziła działy kultury w w.w. dziennikach. Współprowadziła też, wraz z Grzegorzem Chojnowskim, cotygodniową audycję teatralną w Radiu Wrocław Kultura. Obecnie freelancerka - reportaże i wywiady publikuje w Wysokich Obcasach Extra, recenzje teatralne, rozmowy z twórcami spektakli i inne teksty poświęcone życiu polskiej sceny m.in. na łamach Didaskaliów, kwartalnika nietak!t i portalu teatralny.pl. O tym, jak zajmująco pisać o kulturze, opowiada studentom podczas zajęć w Instytucie Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej na Uniwersytecie Wrocławskim.

 

ANDRZEJ MIELCAREK (rocznik 1966) – absolwent polonistyki na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, dziennikarz, redaktor, wydawca. Karierę w zawodzie dziennikarskim rozpoczynał w „Gazecie Wyborczej” (sekretarz lokalnego wydania). Jako redaktor naczelny kierował dziennikami regionalnymi („Głos Pomorza” – Koszalin/Słupsk, „Dziennik Wschodni” - Lublin, Gazeta Pomorska” Bydgoszcz/Toruń), rekrutował i szkolił dziennikarzy, projektował nowe czasopisma. Świadczy usługi doradcze w obszarze public relations i komunikacji społecznej, szkoli menedżerów w zakresie kierowania zespołami. Od dziewięciu lat jest wydawcą miesięcznika „Prestiż Magazyn Koszaliński”. Pełni funkcję prezesa oddziału koszalińskiego Północnej Izby Gospodarczej. 

 

ZDZISŁAW DEREBECKI – aktor, reżyser, dyrektor Bałtyckiego Teatru Dramatycznego im. J. Słowackiego w Koszalinie. Jest absolwentem PWST im. A. Zelwerowicza w Warszawie. Aktor Bałtyckiego Teatru Dramatycznego w latach 1982-1991 oraz od 2004 r. do dziś. Dyrektor Bałtyckiego Teatru Dramatycznego od 2007 r.

 

 

 

 

NAGRODY FESTIWALU:

 

Nagroda Główna przyznawana przez Jury dla najlepszego reżysera Festiwalu, ufundowana przez Prezydenta Miasta Koszalina Piotra Jedlińskiego, w wysokości 10.000,00 zł.

 

Statuetka dla najlepszego reżysera Festiwalu ufundowana przez Mati-Glass – Kraina szkła

i luster.

 

 

PARTNERZY FESTIWALU:

 

EkoWodrol sp. z o.o.

Mati-Glass – Kraina szkła i luster

Totalizator Sportowy sp. z o.o.

Kwiaciarnia TOMA

Politechnika Koszalińska

 

 

REPERTUAR

23.09 

godz. 18:00 „Manat. Romans podwodny”, reż. Klaudia Hartung-Wójciak, Teatr Komuna Warszawa – Duża Scena (Gala Otwarcia Festiwalu)

Spektakl konkursowy

 

Obsada: Natasza Aleksandrowitch, Małgorzata Biela, Sebastian Grygo, Weronika

Łukaszewska, Filip Perkowski, Marcin Wojciechowski

Muzyka: Piotr Peszat

Przestrzeń, scenografia: Paula Grocholska

Reżyseria świateł: Aleksandr Prowaliński

Konsultacja wokalna: Piotr Markowski, Bartosz Lisik

Konsultacja choreograficzna: Weronika Pelczyńska

Lektor: Stanisław Olejniczak

 

Opis spektaklu: Manat to reportaż sceniczny, opowieść o transformacyjnym romansie dystrybutorek, pracowników, czytelników, czytelniczek hitowej serii wydawnictwa Harlequin z lat 90. 

Wychodząc od pojęcia landscape, rozumianego za hindusko-amerykańskim antropologiem Ajrunem Appaduraiem jako światy wyobrażone, zmieniające dotychczasowe mechanizmy wytwarzania wspólnoty i podmiotowości, proponujemy retrofuturystyczny krajobraz nie-miejsc. Nie – miejsc leżących w przestrzeniach pomiędzy – kartografią ciała pożądanego a kampowością afektów, ekonomią miłosnych landschaftów i ich potencjałem emancypacyjnym.

 

Klaudia Hartung-Wójciak (ur. 1990) – dramaturżka; studentka reżyserii Akademii Sztuk Teatralnych im. S. Wyspiańskiego w Krakowie. Reżyserka spektakli: Chinka (TR Warszawa, 2018), Dziki (Teatr Dramatyczny im. J. Szaniawskiego w Wałbrzychu, 2018), Szukając Romea (Teatr Bagatela, 2018, Festiwal Szekspirowski 2018), Tkacze. Historia jak z życia wzięta, a przez to bardzo smutna na podstawie Tkaczy G. Hauptmanna (PWST Kraków, 2016; Łaźnia Nowa, 2017), nagrodzonego w ramach Forum Młodej Reżyserii 2016; współautorka i reżyserka instalacji performatywnej Przedwiośnie. Ćwiczenia z wyobraźni historycznej (Teatr im. Juliusza Osterwy w Lublinie, 2017); autorka instalacji Maszyna choreograficzna na aturii i mimozy wstydliwe (PWST Kraków); współautorka i reżyserka instalacji Kartoteka rozrzucona 2.016 (Instytut im. Jerzego Grotowskiego, 2016). Reżyserka czytań performatywnych (m.in. MALTA Festiwal, „Klasyka żywa”). Stypendystka Miasta Krakowa 2018, członkini Pracowni Dramaturgicznej AST Kraków.

 

 

godz. 21:00 „Ginczanka. Przepis na prostotę życia”, reż. Anna Gryszkówna, koprodukcja: Teatr Łaźnia Nowa w Krakowie i Bałtycka Agencja Artystyczna BART – Scena na zapleczu

Spektakl konkursowy

 

Obsada: Agnieszka Przepiórska

Scenografia: Anna-Maria Karczmarska

Kostiumy: Anna-Maria Karczmarska

Muzyka: Michał Lamża

Konsultacja merytoryczna: Agata Araszkiewicz

Reżyseria światła: Mateusz Gierc

Autor: Piotr Rowicki

 

Opis spektaklu: Po rosyjsku Suzanna, po hebrajsku i w jidysz Szoszana, a po polsku – Zuzanna. Zuzanna Ginczanka, znana także jako Zuzanna Polina Gincburg, była piękna,  utalentowana i podziwiana. Mówiono: „Tuwim w spódnicy”, „Gwiazda Syjonu”, „Rachela z Wesela Wyspiańskiego”. Żydówka, Rosjanka, Cyganka czy jednak Polka? Chciała być Polką i do tej wyśnionej, wymarzonej Polski przez całe życie ją ciągnęło. Do języka, ludzi, książek i miejsc. 

Jako poetka nie miała łatwo. Mężczyźni widzieli w niej trofeum, ciało, dziewczynę, z którą warto się pokazać, ale niekoniecznie dyskutować. Była ulubienicą Juliana Tuwima i Witolda Gombrowicza. Publikowała w „Wiadomościach Literackich” i „Skamandrze”, współpracowała ze „Szpilkami”. Spotykała się ze skamandrytami w restauracji Ziemiańskiej w Warszawie, a z Witoldem Gombrowiczem – w kawiarni Zodiak. 

Ostatni rok życia spędziła w Krakowie, ukrywając się w kamienicy przy ul. Mikołajskiej 26. Prawie nie wychodziła z mieszkania, jej „ormiańskie papiery” wydawały się zbyt słabe. Mimo to pod koniec wojny została aresztowana przez Gestapo. Zginęła w wieku 27 lat. 

Jako mała dziewczynka Zuzanna klęczała przebrana za anioła w witrynie sklepu w Równem. Żywa reklama zbliżających się Świąt. Może jej życie było życiem anioła zesłanego na ziemię w złym czasie i w złym miejscu?

 

 

24.09 godz. 19:00

„Kongres futurologiczny”, reż. Agnieszka Jakimiak, koprodukcja: Teatr Współczesny w Szczecinie i Wrocławski Teatr Współczesny im. Edmunda Wiercińskiego – Duża Scena

Spektakl konkursowy

 

Obsada: Futurolog: Mariusz Bąkowski (WTW), Futurolożka: Maria Dąbrowska, Futurolożka: Anna Kieca (WTW), Futurolog: Michał Lewandowski, Futurolożka/Futurolog Ijon Tichy: Paulina Wosik (WTW), Futurolożka: Magdalena Wrani-Stachowska

Adaptacja: Agnieszka Jakimiak, Mateusz Atman

Scenografia, dramaturgia, wideo, światła: Mateusz Atman

Kostiumy: Tomasz Armada

Choreografia: Oskar Malinowski

Muzyka: Łukasz Jędrzejczak

Asystentka kostiumografa: Julia Kremplewska

Asystentka reżyserki: Anna Kieca

 

Opis spektaklu: Choroba, która zatrzymała ludzkość, sprawiła, że nasze długoterminowe prognozy i plany stały się bardziej niepewne, a może nawet niemożliwe. Podróż myślami w przyszłość staje się podróżą w Kosmos, która sprawia, że z punktu widzenia Drogi Mlecznej człowiek nie różni się od bałwana.

 

Futurologia to nauka o przyszłości. Bierzemy, za Lemem, tę naukę w nawias i rzucamy się w wir futurystycznych fikcji. Przyszłość to historia do opowiedzenia. Alternatywne wizje potencjalnych światów to przestrzeń kłębiących się możliwości i niemożliwego. To świat, w którym posiadanie dzieci może być szkodliwe społecznie, a grupowy seks jest normą. “Kongres futurologiczny” jest ćwiczeniem dla wyobraźni.

 

“Kongres futurologiczny” to teatr, który staje się kongresem, który zamienia się w teatr. Naukowe fikcje sztuki traktuje się jako rozrywkę i formę ucieczki od rzeczywistości, ale to także lekarstwo — kapsułka, dzięki której nasze strachy stają się mniej straszne, kapsułka, w której mieszają się nasze marzenia i nadzieje. Interesująca jest tu terapeutyczna wartość sztuki. Żywa iluzja teatru może mieć uzdrawiającą moc.

 

“Kongres futurologiczny” wchodzi z dialog z naszym poprzednim spektaklem, “Martwą naturą”, w którym przyszłość oglądaliśmy przez pryzmat depresji klimatycznej, ale “Kongres futurologiczny” to spektakl, w którym z przymrużeniem oka spoglądamy w otchłań przyszłości.

 

 

25.09 godz. 19:00

„Robotnica albo 27 omdleń klasy robotniczej”, reż. Daria Kubisiak, Teatr Nowy Proxima w Krakowie –  Duża Scena

Spektakl konkursowy

 

Obsada: Zuzanna Czerniejewska-Stube, Ewelina Leszczyńska, Dawid Lipiński, Weronika Łukaszewska, Marek Pawlak

Reżyseria i dramaturgia: Daria Kubisiak

Muzyka: Jarek Płonka

Charakteryzacja: Dominika Harat, Artur Świetny

 

Opis spektaklu: Obraz mdlejących robotnic niczym mityczna historia powraca niemal jak bumerang w strajkach wybuchających w całej Polsce. W fabryce Winiary w Kaliszu w latach 80., kobiety omdlewały w wyniku ciężkich warunków pracy. To właśnie tam na wydziale I pracownicy w spontanicznym zrywie postanowili zatrzymać pracę maszyn i rozpocząć strajk, którego celem była walka o godność, podmiotowość, poprawę jakości pracy i płacy.

 

Archiwum robotniczego ruchu i przestrzeni fabryki, zakładów pracy należy, czy można badać poprzez działające ciało; ciało, którego pamięć przekracza dostępne dokumenty i tradycyjnie zarchiwizowane źródła. W oparciu o wywiady z uczestniczkami i uczestnikami strajku stworzono przedstawienie „Robotnica…”, którego celem jest opowiedzenie na nowo historii, która niebawem może zostać tylko suchą historyczną notką.

 

Daria Kubisiak – ur. 1989, dramaturżka, reżyserka, autorka scenariuszy, performerka, aktualnie wykładowczyni w Katedrze Teatru i Dramatu na Wydziale Polonistyki UJ w Krakowie. Absolwentka AST w Krakowie na kierunku reżyseria, spec: dramaturgia. Członkini i współzałożycielka Pracowni Dramaturgicznej AST Kraków (projekty: „archiwum//lab.”, „Inny Teatr”)

 

Jako dramatopisarka debiutowała tekstem Reduplikacja w reżyserii Aśki Grochulskiej w Łaźni Nowej w Krakowie w ramach Festiwalu Uczuć Urażonych. Współautorka i współreżyserka instalacji Kartoteka rozrzucona 2.016 (Instytut im. Jerzego Grotowskiego we Wrocławiu, 2016). Współtworzyła wraz z Katarzyną Peplińską autorskie wydarzenie sceniczne Chór Performatyków, które otrzymało wyróżnienie na Forum Młodej Reżyserii w 2016 roku (Cricoteka 2016, Teatr Nowy w Krakowie 2017). Tworzy projekty z pogranicza teatru, tańca i sztuk performatywnych. 

Jako reżyserka debiutowała autorskim projektem Robotnica albo 27 omdleń klasy robotniczej (Jako laureatka programu Laboratorium Nowego Teatru w Teatr Nowy Proxima w Krakowie 2020)

 

Jako dramaturżka w ostatnich latach współpracowała (m. in. z. Klaudią Hartung-Wójciak, Igą Gańczarczyk, Barbarą Bujakowską, Martyną Wawrzyniak, Jakubem Skrzywankiem, Cezarym Tomaszewskim, Remigiuszem Brzykiem, Rudolfem Zioło i Pawłem Miśkiewiczem). 

 

Do jej najważniejszych prac należy: Chór Performatyków (Cricoteka, 2016), Hamlet czyli Ofelia (AST w Krakowie, 2017), Kordian (Teatr Polski w Poznaniu 2018), Ostatni dzień lata (Festiwal Sopot Non-Fiction 2019) Jestem miłością I i II (KCC 2018), Robotnica albo 27 omdleń klasy robotniczej (Teatr Nowy Proxima w Krakowie 2020).

 

 

26.09 godz. 18:00

„Kora. Falowanie i spadanie”, reż. Alina Moś-Kerger, Bałtycki Teatr Dramatyczny im. Juliusza Słowackiego w Koszalinie –  Duża Scena (Gala Zakończenia Festiwalu)

Spektakl towarzyszący

 

Obsada: Bernadetta Burszta, Żanetta Gruszczyńska-Ogonowska, Katarzyna Ulicka-Pyda, Adrianna Jendroszek, Anna Podgórzak, Beata Niedziela, Wojciech Kowalski, Artur Czerwiński

Autor: Tomasz Ogonowski

Konsultacje dramaturgiczne: Alina Moś-Kerger

Inspicjent: Izabela Rogowska

Scenografia: Natalia Kołodziej

Ruch sceniczny: Bartosz Bandura

Opracowanie muzyczne: Maciej Osada-Sobczyński

Kostiumy: Natalia Kołodziej

 

Opis spektaklu: Kora fascynuje. Nawet, kiedy jej już nie ma, zostały evergreeny Maanamu i jej własna legenda. Może zachwycać, może obrażać, ale nikogo nie pozostawia obojętnym. Kora zawsze mówiła to, co myślała i z lubością opowiadała, jak istotną rolę w jej życiu odgrywają sny. Dlatego i my wyśniliśmy nasz teatralny sen o Korze w spektaklu “Kora. Falowanie i spadanie”. Usłyszycie w nim największe przeboje Maanamu i przepłyniecie przez oniryczny ocean zdarzeń z życia artystki, w którym najważniejsze było po prostu życie. I miłość. Bo według niej każda miłość zaczyna się od miłości i naprawdę nie sposób się z tym nie zgodzić.

 

Na scenie zobaczymy Żanettę Gruszczyńską-Ogonowską, Wojciecha Kowalskiego i Artura Czerwińskiego, a także Bernadettę Bursztę, Adriannę Jendroszek, Dominikę Mrozowską-Grobelną, Beatę Niedzielę oraz Katarzynę Ulicką-Pydę. Spektakl “Kora. Falowanie i spadanie” reżyseruje Alina Moś-Kerger, która w BTD kilka lat temu zrealizowała spektakl “Dziękuję za różę”. Autorem scenariusza jest Tomasz Ogonowski, któremu reżyserka udzieliła konsultacji dramaturgicznych. Za kostiumy i scenografię odpowiada Natalia Kołodziej, za ruch sceniczny Bartosz Bandura, a za opracowanie muzyczne Maciej Osada-Sobczyński.

 

ROZMOWY Z REŻYSERAMI I AKTORAMI m-gadugadu-teatr PO ZAKOŃCZENIU KAŻDEGO SPEKTAKLU KONKURSOWEGO.

 

 

CENNIK BILETÓW I KARNETÓW

 

Bilety na spektakle 40zł/50zł

Karnet Festiwalowy 120 zł

 

Ceny biletów nie łączą się z promocjami obowiązującymi w Bałtyckim Teatrze Dramatycznym. 

Na spektakle festiwalowe nie obowiązują karnety zakupione na sezon artystyczny 2021/22.

 

Skomentuj na Facebooku / Zobacz komentarze »
Zobacz popularne artykuły:
 

Koszalinianka w finale Top Model TVN

19 Listopada 2021 godz. 14:33 Ala, za Top Model TVN, fot. Instagram/Dominika Wysocka
 

Piotr Jedliński, prezydent Koszalina będzie zarabiał ponad 20 tysięcy złotych brutto

25 Listopada 2021 godz. 7:31 Ala , fot. FB/Piotr Jedlinski
Podczas dzisiejszej sesji Rad Miejskiej ma zostać podjęta uchwała, na podstawie której prezydent Koszalina Piotr Jedliński będzie teraz otrzymywał miesięczne wynagrodzenie w wysokości 20.040,70 złotych brutto. To o blisko 10 tysięcy złotych więcej niż do tej pory! Pensja prezydenta, ustalona w 2018 roku, wynosiła 10.940 złotych brutto.    PORZĄDEK OBRAD  XXXVIII sesji Rady Miejskiej w Koszalinie  w dniu 25 listopada 2021 roku  Posiedzenie Rady Miejskiej w Koszalinie odbędzie się z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość (zdalny tryb obradowania).  Rozpoczęcie sesji - godz. 9:00.  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum obrad Rady Miejskiej.  2. Przyjęcie protokołu z XXXVII sesji.  3. Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej z działalności międzysesyjnej.  4. Informacja z prac komisji w okresie międzysesyjnym.  5. Informacja Prezydenta Miasta z działań podjętych między sesjami    (Informacja zostanie przesłana w dniu 15 listopada 2021 r.)  6. Rozpatrzenie projektów uchwał:    1) w sprawie uchwalenia Wieloletniego Planu Rozwoju i Modernizacji Urządzeń Wodociągowych i Kanalizacyjnych Miejskich Wodociągów i Kanalizacji Spółki z o. o. w Koszalinie na lata 2021-2024    - opinia Komisji Gospodarki Komunalnej  2) w sprawie ustalenia dotacji przedmiotowej dla Zarządu Budynków Mieszkalnych w Koszalinie na rok 2022    - opinia Komisji Budżetu i Finansów  - opinia Komisji Gospodarki Komunalnej  3) w sprawie przyjęcia „Raportu z realizacji Programu Ochrony Środowiska Miasta Koszalina za lata 2019-2020"    - opinia Komisji Gospodarki Komunalnej  4) w sprawie przyjęcia „Aktualizacji Planu Gospodarki Niskoemisyjnej dla Gminy Miasta Koszalin z perspektywą do 2024 r."    - opinia Komisji Gospodarki Komunalnej  5) w sprawie ustalenia wysokości opłat za usunięcie i przechowywanie pojazdu usuniętego z drogi oraz wysokości kosztów powstałych w razie odstąpienia od usunięcia pojazdu    - opinia Komisji Budżetu i Finansów  - opinia Komisji Gospodarki Komunalnej  6) w sprawie przyjęcia Miejskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2022 rok    - opinia Komisji Spraw Społecznych  - opinia Komisji Edukacji, Sportu i Turystyki    7) w sprawie przyjęcia Miejskiego Programu Przeciwdziałania Narkomanii na 2022 rok    - opinia Komisji Spraw Społecznych  - opinia Komisji Edukacji, Sportu i Turystyki  8) w sprawie uchwalenia budżetu Miasta Koszalina na 2022 rok    (- projekt uchwały został przekazany radnym w dniu 28 października 2021 r.;  - autopoprawka do projektu uchwały została przekazana radnym w dniu 02 listopada 2021 r.)  a) przedstawienie projektu uchwały budżetowej wraz z autopoprawką  b) przedstawienie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej  c) przedstawienie opinii komisji stałych:    - opinia Komisji Spraw Społecznych  - opinia Komisji Kultury  - opinia Komisji Budżetu i Finansów  - opinia Komisji Gospodarki Komunalnej  - opinia Komisji Edukacji, Sportu i Turystyki  - opinia Komisji Porządku Prawnego i Publicznego  - opinia Komisji Rewizyjnej w zakresie procedury uchwalania budżetu  d) debata nad projektem uchwały budżetowej  e) przedstawienie ewentualnej autopoprawki do projektu uchwały budżetowej przez Prezydenta Miasta wraz z głosowaniem autopoprawki  f) głosowanie nieuwzględnionych w autopoprawce Prezydenta Miasta poprawek pozytywnie zaopiniowanych przez Komisję Budżetu i Finansów oraz pozostałych propozycji poprawek zgłoszonych przez komisje i radnych  g) przegłosowanie projektu uchwały budżetowej na 2022 rok z uwzględnieniem autopoprawki Prezydenta Miasta oraz poprawek przyjętych przez Radę Miejską.  9) w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Koszalina na lata 2022-2036    (-projekt uchwały został przekazany radnych w dniu 28 października 2021 r.  - autopoprawka do projektu uchwały została przekazana radnym w dniu 03 listopada 2021 r.)  - opinia Komisji Spraw Społecznych  - opinia Komisji Kultury  - opinia Komisji Budżetu i Finansów  - opinia Komisji Gospodarki Komunalnej  - opinia Komisji Edukacji, Sportu i Turystyki  - opinia Komisji Porządku Prawnego i Publicznego  10) w sprawie przyjęcia sprawozdania z realizacji w latach 2019 - 2021 „Gminnego Programu Opieki nad Zabytkami na lata 2019 - 2023"    - opinia Komisji Kultury  11) w sprawie przyjęcia "Strategii Rozwoju Koszalina #Koszalin2030"    - opinia Komisji Spraw Społecznych  - opinia Komisji Kultury  - opinia Komisji Budżetu i Finansów  - opinia Komisji Gospodarki Komunalnej  - opinia Komisji Edukacji, Sportu i Turystyki  - opinia Komisji Porządku Prawnego i Publicznego  12) w sprawie ustalenia wynagrodzenia Prezydenta Miasta Koszalina Pana Piotra Jedlińskiego    - opinia Komisji Budżetu i Finansów  - opinia Komisji Porządku Prawnego i Publicznego  13) w sprawie nadania nazwy ulicy abp. Józefa Teofila Teodorowicza    - opinia Komisji Porządku Prawnego i Publicznego    14) w sprawie rozpatrzenia petycji z dnia 15 września 2021 r.    - opinia Komisji Skarg, Wniosków i Petycji  15) w sprawie rozpatrzenia skargi na działalność Prezydenta Miasta Koszalina    - opinia Komisji Skarg, Wniosków i Petycji  16) w sprawie przyjęcia Protokołu Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Koszalinie z kontroli procedury zlecenia przez Gminę Miasto Koszalin zadania – odławianie dzikich zwierząt z terenu miasta Koszalina i wydatkowanie środków na ten cel w latach 2018 – 2020    - opinia Komisji Rewizyjnej  17) w sprawie zmiany w składzie osobowym Komisji Porządku Prawnego i Publicznego Rady Miejskiej w Koszalinie    - opinia Komisji Porządku Prawnego i Publicznego  18) w sprawie zmiany w składzie osobowym Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Koszalinie    - opinia Komisji Porządku Prawnego i Publicznego  19) w sprawie zmiany w składzie osobowym Komisji Spraw Społecznych Rady Miejskiej w Koszalinie    - opinia Komisji Porządku Prawnego i Publicznego  20) w sprawie zmiany w składzie osobowym Komisji Budżetu i Finansów Rady Miejskiej w Koszalinie    - opinia Komisji Porządku Prawnego i Publicznego  7. Interpelacje i zapytania radnych.  8. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.  9. Wolne wnioski i oświadczenia.  10. Czas dla Rad Osiedli.  11. Zamknięcie sesji.  Przewodniczący Rady Miejskiej  Jan Kuriata  ...
 

Manowo: Przebudowa przejazdu kolejowego na trasie Koszalińskiej Kolei Wąskotorowej dobiega końca

19 Listopada 2021 godz. 12:55 Ala za TKKW, fot. Piotr Walendziak
Towarzystwo Koszalińskiej Kolei Wąskotorowej remontuje przejazd kolejowy w Manowie, na drodze krajowej nr 11. Jest to 12,384 km szlaku do Rosnowa. Po zakończeniu inwestycji poprawi się stan techniczny nawierzchni oraz samego przejazdu. Remont został dofinansowany przez Województwo Zachodniopomorskie kwotą 40 tys. zł. 10 września 2021 roku na terenie lokomotywowni wąskotorowej w Koszalinie podpisano umowę o dofinansowaniu. Porozumienie podpisali: Tomasz Sobieraj – wicemarszałek Województwa Zachodniopomorskiego oraz Paweł Gajdzica – prezes Towarzystwa Koszalińskiej Kolei Wąskotorowej. Przebudowa tego przejazdu to najważniejsza w tym roku inwestycja Koszalińskiej Kolei Wąskotorowej.      Ze względu na duży ruch samochodowy – uszkodzenia infrastruktury na tym przejeździe są poważne. Nowy przejazd zostanie wykonany w technologii bezpodsypkowej, co zwiększy jego trwałość i bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu. Dodajmy, że przebudowa przejazdu na DK 11 w Manowie to kolejna inwestycja na trasie KKW. W sierpniu zakończył się remont torowiska między Boninem a Manowem. Wymienione zostały podkłady pochodzące z lat 60. i 70. Prace kosztowały 80 tys. zł. Była to jedna z większych inwestycji prowadzonych w 2021 r. przez Towarzystwo Koszalińskiej Kolei Wąskotorowej we współpracy z gminą Manowo i urzędem marszałkowskim. Jej zakres obejmował wymianę 451szt. podkładów na odcinku od km 9,752 do km 10,052 (300 metrów) to jest pomiędzy Boninem a Manowem. Miejsce to zostało wskazane na podstawie protokołu przeglądu rocznego torowiska i objął miejsce o najgorszym stanie technicznym. Wymienione podkłady pochodziły z lat 60. i 70. XX wieku i już dawno powinny zostać zastąpione nowymi. Prace kosztowały 80 tys zł. ...
 

Do galerii handlowych i sklepów tylko w maseczkach

16 Listopada 2021 godz. 15:47 Ala za UW Szczecin
Przestrzeganie w sklepach i centrach handlowych obostrzeń związanych z zapobieganiem rozprzestrzeniania się pandemii Covid-19 było tematem wideokonferencji wojewody Zbigniewa Boguckiego z zarządzającymi tymi obiektami na terenie województwa zachodniopomorskiego. - Zasady dotyczące obowiązku noszenia maseczek, dezynfekcji rąk i zachowywania dystansu nie zostały zniesione. Nadal obowiązują klientów oraz pracowników sklepów i centrów handlowych – powiedział wojewoda Zbigniew Bogucki. – Niestety, smutna refleksja jest taka, że osoby, które nie przestrzegają obostrzeń mogą swobodnie poruszać się po obiektach handlowych. W miejscach, w których istnieje największy kontakt, a tym samym ryzyko zarażenia się koronawirusem zasady epidemiczne nie są przestrzegane w ogóle. Dlatego proszę o odpowiedzialność i egzekwowanie obowiązków. Wzrost zakażeń odbije się negatywnie nie tylko na ochronie zdrowia, ale w dalszej perspektywie również na funkcjonowaniu przedsiębiorców – dodał wojewoda. Uczestniczący w spotkaniu zastępca komendanta wojewódzkiego Policji w Szczecinie insp. Ryszard Gan zapewnił o wsparciu ze strony Policji, szczególnie w przypadkach, kiedy osoby łamiące obostrzenia reagują agresją na próby egzekwowania przepisów – zapewnił zastępca komendanta wojewódzkiego Policji w Szczecinie insp. Ryszard Gan. Informację o podstawach prawnych do wprowadzania nakazów, w tym zasłaniania ust i nosa, a także kontrolach w sklepach i galeriach handlowych zaprezentowały przedstawicielki zachodniopomorskiego państwowego wojewódzkiego inspektora sanitarnego (prezentacja w załączeniu). Jednocześnie warto zaznaczyć, że nieprzestrzeganie nakazu zakrywania ust i nosa w określonych okolicznościach, miejscach i obiektach, zgodnie z art. 46bb ustawy o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi może stanowić podstawę do odmowy sprzedaży. Lista załączników: Lp. Tytuł załącznika Typ Rozmiar Zmodyfikowany 1 prezentacja WSSE - centra handlowe - nakazy ...