Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.

12. Koszalińskie Konfrontacje Młodych M-TEATR 2021.

2021-09-14 04:43:00 Ala za BTD, fot. Izabela Rogowska
Ideą Festiwalu Koszalińskie Konfrontacje Młodych “m-teatr” jest stworzenie warunków do zaprezentowania spektakli teatralnych reżyserów młodego pokolenia. Spektakli, które zainicjują głębszą dyskusję o nowej myśli teatralnej, która w niedługim czasie będzie – być może – określała warunki funkcjonowania polskich teatrów.

23 września

godz. 18:00 „Manat. Romans podwodny”, reż. Klaudia Hartung-Wójciak, Teatr Komuna Warszawa – Duża Scena (Gala Otwarcia Festiwalu)

Spektakl konkursowy

godz. 21:00 „Ginczanka. Przepis na prostotę życia”, reż. Anna Gryszkówna, koprodukcja: Teatr Łaźnia Nowa w Krakowie i Bałtycka Agencja Artystyczna BART – Scena na zapleczu

Spektakl konkursowy

 

24 września

godz. 19:00 „Kongres futurologiczny”, reż. Agnieszka Jakimiak, koprodukcja: Teatr Współczesny w Szczecinie i Wrocławski Teatr Współczesny im. Edmunda Wiercińskiego – Duża Scena

Spektakl konkursowy

 

 

25 września

godz. 19:00 „Robotnica albo 27 omdleń klasy robotniczej”, reż. Daria Kubisiak, Teatr Nowy Proxima w Krakowie –  Duża Scena

 

Spektakl konkursowy

 

 

26 września

godz. 18:00 „Kora. Falowanie i spadanie”, reż. Alina Moś-Kerger, Bałtycki Teatr Dramatyczny im. Juliusza Słowackiego w Koszalinie –  Duża Scena (Gala Zakończenia Festiwalu)

 

Spektakl towarzyszący

 

ROZMOWY Z REŻYSERAMI I AKTORAMI m-gadugadu-teatr PO ZAKOŃCZENIU KAŻDEGO SPEKTAKLU KONKURSOWEGO.

 

CENNIK BILETÓW I KARNETÓW

Bilety na spektakle 40zł/50zł

Karnet Festiwalowy 120 zł

 

Ceny biletów nie łączą się z promocjami obowiązującymi w Bałtyckim Teatrze Dramatycznym. Na spektakle festiwalowe nie obowiązują karnety zakupione na sezon artystyczny 2021/22.

 

 

JURY FESTIWALU:

 

MAGDALENA PIEKARSKA - dziennikarka, reporterka, recenzentka teatralna. Absolwentka filologii polskiej na Uniwersytecie Wrocławskim, po studiach pracowała dla wrocławskich mediów lokalnych - Słowa Polskiego, Gazety Wrocławskiej i Gazety Wyborczej Wrocław. Pisała teksty o życiu kulturalnym miasta i prowadziła działy kultury w w.w. dziennikach. Współprowadziła też, wraz z Grzegorzem Chojnowskim, cotygodniową audycję teatralną w Radiu Wrocław Kultura. Obecnie freelancerka - reportaże i wywiady publikuje w Wysokich Obcasach Extra, recenzje teatralne, rozmowy z twórcami spektakli i inne teksty poświęcone życiu polskiej sceny m.in. na łamach Didaskaliów, kwartalnika nietak!t i portalu teatralny.pl. O tym, jak zajmująco pisać o kulturze, opowiada studentom podczas zajęć w Instytucie Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej na Uniwersytecie Wrocławskim.

 

ANDRZEJ MIELCAREK (rocznik 1966) – absolwent polonistyki na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, dziennikarz, redaktor, wydawca. Karierę w zawodzie dziennikarskim rozpoczynał w „Gazecie Wyborczej” (sekretarz lokalnego wydania). Jako redaktor naczelny kierował dziennikami regionalnymi („Głos Pomorza” – Koszalin/Słupsk, „Dziennik Wschodni” - Lublin, Gazeta Pomorska” Bydgoszcz/Toruń), rekrutował i szkolił dziennikarzy, projektował nowe czasopisma. Świadczy usługi doradcze w obszarze public relations i komunikacji społecznej, szkoli menedżerów w zakresie kierowania zespołami. Od dziewięciu lat jest wydawcą miesięcznika „Prestiż Magazyn Koszaliński”. Pełni funkcję prezesa oddziału koszalińskiego Północnej Izby Gospodarczej. 

 

ZDZISŁAW DEREBECKI – aktor, reżyser, dyrektor Bałtyckiego Teatru Dramatycznego im. J. Słowackiego w Koszalinie. Jest absolwentem PWST im. A. Zelwerowicza w Warszawie. Aktor Bałtyckiego Teatru Dramatycznego w latach 1982-1991 oraz od 2004 r. do dziś. Dyrektor Bałtyckiego Teatru Dramatycznego od 2007 r.

 

 

 

 

NAGRODY FESTIWALU:

 

Nagroda Główna przyznawana przez Jury dla najlepszego reżysera Festiwalu, ufundowana przez Prezydenta Miasta Koszalina Piotra Jedlińskiego, w wysokości 10.000,00 zł.

 

Statuetka dla najlepszego reżysera Festiwalu ufundowana przez Mati-Glass – Kraina szkła

i luster.

 

 

PARTNERZY FESTIWALU:

 

EkoWodrol sp. z o.o.

Mati-Glass – Kraina szkła i luster

Totalizator Sportowy sp. z o.o.

Kwiaciarnia TOMA

Politechnika Koszalińska

 

 

REPERTUAR

23.09 

godz. 18:00 „Manat. Romans podwodny”, reż. Klaudia Hartung-Wójciak, Teatr Komuna Warszawa – Duża Scena (Gala Otwarcia Festiwalu)

Spektakl konkursowy

 

Obsada: Natasza Aleksandrowitch, Małgorzata Biela, Sebastian Grygo, Weronika

Łukaszewska, Filip Perkowski, Marcin Wojciechowski

Muzyka: Piotr Peszat

Przestrzeń, scenografia: Paula Grocholska

Reżyseria świateł: Aleksandr Prowaliński

Konsultacja wokalna: Piotr Markowski, Bartosz Lisik

Konsultacja choreograficzna: Weronika Pelczyńska

Lektor: Stanisław Olejniczak

 

Opis spektaklu: Manat to reportaż sceniczny, opowieść o transformacyjnym romansie dystrybutorek, pracowników, czytelników, czytelniczek hitowej serii wydawnictwa Harlequin z lat 90. 

Wychodząc od pojęcia landscape, rozumianego za hindusko-amerykańskim antropologiem Ajrunem Appaduraiem jako światy wyobrażone, zmieniające dotychczasowe mechanizmy wytwarzania wspólnoty i podmiotowości, proponujemy retrofuturystyczny krajobraz nie-miejsc. Nie – miejsc leżących w przestrzeniach pomiędzy – kartografią ciała pożądanego a kampowością afektów, ekonomią miłosnych landschaftów i ich potencjałem emancypacyjnym.

 

Klaudia Hartung-Wójciak (ur. 1990) – dramaturżka; studentka reżyserii Akademii Sztuk Teatralnych im. S. Wyspiańskiego w Krakowie. Reżyserka spektakli: Chinka (TR Warszawa, 2018), Dziki (Teatr Dramatyczny im. J. Szaniawskiego w Wałbrzychu, 2018), Szukając Romea (Teatr Bagatela, 2018, Festiwal Szekspirowski 2018), Tkacze. Historia jak z życia wzięta, a przez to bardzo smutna na podstawie Tkaczy G. Hauptmanna (PWST Kraków, 2016; Łaźnia Nowa, 2017), nagrodzonego w ramach Forum Młodej Reżyserii 2016; współautorka i reżyserka instalacji performatywnej Przedwiośnie. Ćwiczenia z wyobraźni historycznej (Teatr im. Juliusza Osterwy w Lublinie, 2017); autorka instalacji Maszyna choreograficzna na aturii i mimozy wstydliwe (PWST Kraków); współautorka i reżyserka instalacji Kartoteka rozrzucona 2.016 (Instytut im. Jerzego Grotowskiego, 2016). Reżyserka czytań performatywnych (m.in. MALTA Festiwal, „Klasyka żywa”). Stypendystka Miasta Krakowa 2018, członkini Pracowni Dramaturgicznej AST Kraków.

 

 

godz. 21:00 „Ginczanka. Przepis na prostotę życia”, reż. Anna Gryszkówna, koprodukcja: Teatr Łaźnia Nowa w Krakowie i Bałtycka Agencja Artystyczna BART – Scena na zapleczu

Spektakl konkursowy

 

Obsada: Agnieszka Przepiórska

Scenografia: Anna-Maria Karczmarska

Kostiumy: Anna-Maria Karczmarska

Muzyka: Michał Lamża

Konsultacja merytoryczna: Agata Araszkiewicz

Reżyseria światła: Mateusz Gierc

Autor: Piotr Rowicki

 

Opis spektaklu: Po rosyjsku Suzanna, po hebrajsku i w jidysz Szoszana, a po polsku – Zuzanna. Zuzanna Ginczanka, znana także jako Zuzanna Polina Gincburg, była piękna,  utalentowana i podziwiana. Mówiono: „Tuwim w spódnicy”, „Gwiazda Syjonu”, „Rachela z Wesela Wyspiańskiego”. Żydówka, Rosjanka, Cyganka czy jednak Polka? Chciała być Polką i do tej wyśnionej, wymarzonej Polski przez całe życie ją ciągnęło. Do języka, ludzi, książek i miejsc. 

Jako poetka nie miała łatwo. Mężczyźni widzieli w niej trofeum, ciało, dziewczynę, z którą warto się pokazać, ale niekoniecznie dyskutować. Była ulubienicą Juliana Tuwima i Witolda Gombrowicza. Publikowała w „Wiadomościach Literackich” i „Skamandrze”, współpracowała ze „Szpilkami”. Spotykała się ze skamandrytami w restauracji Ziemiańskiej w Warszawie, a z Witoldem Gombrowiczem – w kawiarni Zodiak. 

Ostatni rok życia spędziła w Krakowie, ukrywając się w kamienicy przy ul. Mikołajskiej 26. Prawie nie wychodziła z mieszkania, jej „ormiańskie papiery” wydawały się zbyt słabe. Mimo to pod koniec wojny została aresztowana przez Gestapo. Zginęła w wieku 27 lat. 

Jako mała dziewczynka Zuzanna klęczała przebrana za anioła w witrynie sklepu w Równem. Żywa reklama zbliżających się Świąt. Może jej życie było życiem anioła zesłanego na ziemię w złym czasie i w złym miejscu?

 

 

24.09 godz. 19:00

„Kongres futurologiczny”, reż. Agnieszka Jakimiak, koprodukcja: Teatr Współczesny w Szczecinie i Wrocławski Teatr Współczesny im. Edmunda Wiercińskiego – Duża Scena

Spektakl konkursowy

 

Obsada: Futurolog: Mariusz Bąkowski (WTW), Futurolożka: Maria Dąbrowska, Futurolożka: Anna Kieca (WTW), Futurolog: Michał Lewandowski, Futurolożka/Futurolog Ijon Tichy: Paulina Wosik (WTW), Futurolożka: Magdalena Wrani-Stachowska

Adaptacja: Agnieszka Jakimiak, Mateusz Atman

Scenografia, dramaturgia, wideo, światła: Mateusz Atman

Kostiumy: Tomasz Armada

Choreografia: Oskar Malinowski

Muzyka: Łukasz Jędrzejczak

Asystentka kostiumografa: Julia Kremplewska

Asystentka reżyserki: Anna Kieca

 

Opis spektaklu: Choroba, która zatrzymała ludzkość, sprawiła, że nasze długoterminowe prognozy i plany stały się bardziej niepewne, a może nawet niemożliwe. Podróż myślami w przyszłość staje się podróżą w Kosmos, która sprawia, że z punktu widzenia Drogi Mlecznej człowiek nie różni się od bałwana.

 

Futurologia to nauka o przyszłości. Bierzemy, za Lemem, tę naukę w nawias i rzucamy się w wir futurystycznych fikcji. Przyszłość to historia do opowiedzenia. Alternatywne wizje potencjalnych światów to przestrzeń kłębiących się możliwości i niemożliwego. To świat, w którym posiadanie dzieci może być szkodliwe społecznie, a grupowy seks jest normą. “Kongres futurologiczny” jest ćwiczeniem dla wyobraźni.

 

“Kongres futurologiczny” to teatr, który staje się kongresem, który zamienia się w teatr. Naukowe fikcje sztuki traktuje się jako rozrywkę i formę ucieczki od rzeczywistości, ale to także lekarstwo — kapsułka, dzięki której nasze strachy stają się mniej straszne, kapsułka, w której mieszają się nasze marzenia i nadzieje. Interesująca jest tu terapeutyczna wartość sztuki. Żywa iluzja teatru może mieć uzdrawiającą moc.

 

“Kongres futurologiczny” wchodzi z dialog z naszym poprzednim spektaklem, “Martwą naturą”, w którym przyszłość oglądaliśmy przez pryzmat depresji klimatycznej, ale “Kongres futurologiczny” to spektakl, w którym z przymrużeniem oka spoglądamy w otchłań przyszłości.

 

 

25.09 godz. 19:00

„Robotnica albo 27 omdleń klasy robotniczej”, reż. Daria Kubisiak, Teatr Nowy Proxima w Krakowie –  Duża Scena

Spektakl konkursowy

 

Obsada: Zuzanna Czerniejewska-Stube, Ewelina Leszczyńska, Dawid Lipiński, Weronika Łukaszewska, Marek Pawlak

Reżyseria i dramaturgia: Daria Kubisiak

Muzyka: Jarek Płonka

Charakteryzacja: Dominika Harat, Artur Świetny

 

Opis spektaklu: Obraz mdlejących robotnic niczym mityczna historia powraca niemal jak bumerang w strajkach wybuchających w całej Polsce. W fabryce Winiary w Kaliszu w latach 80., kobiety omdlewały w wyniku ciężkich warunków pracy. To właśnie tam na wydziale I pracownicy w spontanicznym zrywie postanowili zatrzymać pracę maszyn i rozpocząć strajk, którego celem była walka o godność, podmiotowość, poprawę jakości pracy i płacy.

 

Archiwum robotniczego ruchu i przestrzeni fabryki, zakładów pracy należy, czy można badać poprzez działające ciało; ciało, którego pamięć przekracza dostępne dokumenty i tradycyjnie zarchiwizowane źródła. W oparciu o wywiady z uczestniczkami i uczestnikami strajku stworzono przedstawienie „Robotnica…”, którego celem jest opowiedzenie na nowo historii, która niebawem może zostać tylko suchą historyczną notką.

 

Daria Kubisiak – ur. 1989, dramaturżka, reżyserka, autorka scenariuszy, performerka, aktualnie wykładowczyni w Katedrze Teatru i Dramatu na Wydziale Polonistyki UJ w Krakowie. Absolwentka AST w Krakowie na kierunku reżyseria, spec: dramaturgia. Członkini i współzałożycielka Pracowni Dramaturgicznej AST Kraków (projekty: „archiwum//lab.”, „Inny Teatr”)

 

Jako dramatopisarka debiutowała tekstem Reduplikacja w reżyserii Aśki Grochulskiej w Łaźni Nowej w Krakowie w ramach Festiwalu Uczuć Urażonych. Współautorka i współreżyserka instalacji Kartoteka rozrzucona 2.016 (Instytut im. Jerzego Grotowskiego we Wrocławiu, 2016). Współtworzyła wraz z Katarzyną Peplińską autorskie wydarzenie sceniczne Chór Performatyków, które otrzymało wyróżnienie na Forum Młodej Reżyserii w 2016 roku (Cricoteka 2016, Teatr Nowy w Krakowie 2017). Tworzy projekty z pogranicza teatru, tańca i sztuk performatywnych. 

Jako reżyserka debiutowała autorskim projektem Robotnica albo 27 omdleń klasy robotniczej (Jako laureatka programu Laboratorium Nowego Teatru w Teatr Nowy Proxima w Krakowie 2020)

 

Jako dramaturżka w ostatnich latach współpracowała (m. in. z. Klaudią Hartung-Wójciak, Igą Gańczarczyk, Barbarą Bujakowską, Martyną Wawrzyniak, Jakubem Skrzywankiem, Cezarym Tomaszewskim, Remigiuszem Brzykiem, Rudolfem Zioło i Pawłem Miśkiewiczem). 

 

Do jej najważniejszych prac należy: Chór Performatyków (Cricoteka, 2016), Hamlet czyli Ofelia (AST w Krakowie, 2017), Kordian (Teatr Polski w Poznaniu 2018), Ostatni dzień lata (Festiwal Sopot Non-Fiction 2019) Jestem miłością I i II (KCC 2018), Robotnica albo 27 omdleń klasy robotniczej (Teatr Nowy Proxima w Krakowie 2020).

 

 

26.09 godz. 18:00

„Kora. Falowanie i spadanie”, reż. Alina Moś-Kerger, Bałtycki Teatr Dramatyczny im. Juliusza Słowackiego w Koszalinie –  Duża Scena (Gala Zakończenia Festiwalu)

Spektakl towarzyszący

 

Obsada: Bernadetta Burszta, Żanetta Gruszczyńska-Ogonowska, Katarzyna Ulicka-Pyda, Adrianna Jendroszek, Anna Podgórzak, Beata Niedziela, Wojciech Kowalski, Artur Czerwiński

Autor: Tomasz Ogonowski

Konsultacje dramaturgiczne: Alina Moś-Kerger

Inspicjent: Izabela Rogowska

Scenografia: Natalia Kołodziej

Ruch sceniczny: Bartosz Bandura

Opracowanie muzyczne: Maciej Osada-Sobczyński

Kostiumy: Natalia Kołodziej

 

Opis spektaklu: Kora fascynuje. Nawet, kiedy jej już nie ma, zostały evergreeny Maanamu i jej własna legenda. Może zachwycać, może obrażać, ale nikogo nie pozostawia obojętnym. Kora zawsze mówiła to, co myślała i z lubością opowiadała, jak istotną rolę w jej życiu odgrywają sny. Dlatego i my wyśniliśmy nasz teatralny sen o Korze w spektaklu “Kora. Falowanie i spadanie”. Usłyszycie w nim największe przeboje Maanamu i przepłyniecie przez oniryczny ocean zdarzeń z życia artystki, w którym najważniejsze było po prostu życie. I miłość. Bo według niej każda miłość zaczyna się od miłości i naprawdę nie sposób się z tym nie zgodzić.

 

Na scenie zobaczymy Żanettę Gruszczyńską-Ogonowską, Wojciecha Kowalskiego i Artura Czerwińskiego, a także Bernadettę Bursztę, Adriannę Jendroszek, Dominikę Mrozowską-Grobelną, Beatę Niedzielę oraz Katarzynę Ulicką-Pydę. Spektakl “Kora. Falowanie i spadanie” reżyseruje Alina Moś-Kerger, która w BTD kilka lat temu zrealizowała spektakl “Dziękuję za różę”. Autorem scenariusza jest Tomasz Ogonowski, któremu reżyserka udzieliła konsultacji dramaturgicznych. Za kostiumy i scenografię odpowiada Natalia Kołodziej, za ruch sceniczny Bartosz Bandura, a za opracowanie muzyczne Maciej Osada-Sobczyński.

 

ROZMOWY Z REŻYSERAMI I AKTORAMI m-gadugadu-teatr PO ZAKOŃCZENIU KAŻDEGO SPEKTAKLU KONKURSOWEGO.

 

 

CENNIK BILETÓW I KARNETÓW

 

Bilety na spektakle 40zł/50zł

Karnet Festiwalowy 120 zł

 

Ceny biletów nie łączą się z promocjami obowiązującymi w Bałtyckim Teatrze Dramatycznym. 

Na spektakle festiwalowe nie obowiązują karnety zakupione na sezon artystyczny 2021/22.

 

Skomentuj na Facebooku / Zobacz komentarze »
Zobacz popularne artykuły:
 

Przetargi na budowę S6 od Koszalin do Słupska ogłoszone

6 Września 2021 godz. 15:01 Ala za GDDKiA
GDDKiA ogłosiła przetargi na budowę drogi ekspresowej S6 od Koszalina do Słupska. Nowa droga ekspresowa, o łącznej długości 46 kilometrów, została podzielona na dwa odcinki realizacyjne: Sianów - Sławno oraz Sławno - Słupsk. Razem z obecnie budowaną obwodnicą Koszalina i Sianowa utworzy spójny układ komunikacyjny w relacji Szczecin - Gdańsk i usprawni ruch komunikacyjny na północy województwa zachodniopomorskiego i pomorskiego. Przetargi obejmują zadania związane z przygotowaniem projektów wykonawczych oraz realizacją robót budowalnych. W złożonych ofertach oprócz ceny (60 proc.), ocenie podlegać będzie termin realizacji kontraktu (10 proc.) oraz długość okresu gwarancji (30 proc.), m.in. na ekrany akustyczne. Na wykonanie zadań wykonawcy będą mieli 32 miesiące od momentu podpisania umowy. Na oferty czekamy do 13 października br.    Dwa odcinki realizacyjne S6     Droga ekspresowa S6 od Koszalina do Słupska została podzielona na dwa odcinki realizacyjne o porównywalnej długości ok. 23 kilometrów. Pierwszy odcinek Sianów - Sławno rozpoczyna się tuż za nowo budowaną obwodnicą Koszalina i Sianowa i kończy przed miejscowością Sławno.  Drugi biegnie od Sławna, omijając je od strony południowej, do Słupska, znajdującego się już w województwie pomorskim. Na oba odcinki otrzymaliśmy w sierpniu decyzje o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID).    Finał w 2025 roku    W ramach całego, 46-kilometrowego powstanie aż osiem węzłów drogowych (Kawno, Malechowo, Karwice i Bobrowice Sławno, Warszkowo, Wrześnica, Sycewice) oraz dwa Miejsca Obsługi Podróżnych II kategorii (Karwice Północ i Karwice Południe). Będzie to dwujezdniowa droga ekspresowa z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach. Droga S6 Koszalin - Słupsk wyposażona zostanie w nowoczesne urządzenia do zarządzania ruchem, urządzenia ochrony środowiska oraz elementy związane z bezpieczeństwem ruchu na drodze. Ponadto powstanie sieć teleinformatyczna umożliwiająca sprawne i szybkie komunikowanie zdarzeń do Punktu Informacji Drogowej.  Planowane rozpoczęcie prac budowanych będzie miało miejsce jesienią przyszłego roku. Nowa droga powinna zostać udostępniona kierowcom w 2025 r. ...
 

Koszalin: EMKA faza 2 rozpoczęta

14 Września 2021 godz. 3:19 Ala za LCP
Grupa LCP — właściciel koszalińskiej Galerii Emka, rozpoczyna właśnie rozbudowę projektu o nowoczesny Retail Park. Będzie on stanowił uzupełnienie istniejącej już galerii, a obecnie dostępną szeroką ofertę znacznie rozszerzy o funkcje life-stylowe. Galeria Emka to pierwsze centrum handlowe w Koszalinie, o świetnej lokalizacji i zróżnicowanym przekroju najemców. W 2017 roku Galeria Emka została gruntownie zmodernizowana i unowocześniona przez jej Właściciela, grupę LCP. Centrum posiada znakomitą ofertę najemców dostosowaną do potrzeb 50,000 ludzi mieszkających w bezpośrednim zasięgu oddziaływania galerii, a także nadmorskich turystów corocznie odwiedzających Galerię podczas sezonu wakacyjnego. W czerwcu 2021 Zarząd LCP podjął decyzję o rozpoczęciu rozbudowy Galerii. Kolejna faza zakłada budowę 2-kondygnacyjnego budynku parku handlowego, o powierzchni prawie 10.000 mkw. Nowi najemcy uzupełnią ofertę galerii o funkcje rozrywkowo-wypoczynkowe z których ponad 2.000 mkw. zajmie nowoczesny klub fitness Just Gym, a kolejne 2.200 mkw. kino Helios z kilkoma salami projekcyjnymi, w tym dwoma klasy premium. Oprócz wymienionych najemców, retail park będzie oferował sklepy i usługi szerokiego grona wiodących marek sieciowych obecnych na polskim rynku. Przykładem jest Sinsay, który zajmie w nowej fazie powierzchnię ponad 1200 mkw. i będzie tym samym największym sklepem marki w całym regionie. Po rozbudowie kompleks Galerii Emka będzie oferował ponad 70 sklepów, w tym nowe sklepy wielkopowierzchniowe, które będą dostępne retail parku. Wraz z 800 mkw. powierzchni biurowej, multipleksem, food-courtem i salonem fitness Galeria Emka wraz z dobudowanym parkiem handlowym, będzie oferować ponad 25,000 mkw. GLA powierzchni handlowo-usługowej dostępnej dla mieszkańców Koszalina oraz turystów. EMKA wraz z Retail Parkiem będą tym samym stanowić wiodący, wielofunkcyjny i ponadczasowy projekt najnowszej generacji, łączący funkcje zaspokajania codziennych potrzeb oraz weekendowych rozrywek w regionie. Liczymy, że ten niezwykle nowoczesny projekt będzie ważnym punktem na mapie miasta nie tylko dla mieszkańców, ale też odwiedzających okolice województwa zachodniopomorskiego turystów....
 

Kolejne zatrzymania w grupie przestępczej zajmującej się nielegalnym hazardem

7 Września 2021 godz. 3:20 Ala za KAS
KAS i ABW zatrzymała 3 członków grupy przestępczej zajmującej się organizowaniem nielegalnego gier hazardowych. 15 mln zł to zysk tej grupy z urządzania nielegalnego hazardu. Zatrzymani zostali tymczasowo aresztowani. Funkcjonariusze Krajowej Administracji Skarbowej (KAS) wspólnie z funkcjonariuszami Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego (ABW) zatrzymali trzech członków grupy przestępczej, organizującej nielegalne gry hazardowe. Grupa osiągnęła z tytułu przestępstwa ponad 15 mln zł. Funkcjonariusze KAS oraz ABW przeprowadzili szereg przeszukań, zarówno w miejscach zamieszkania podejrzanych i w miejscach prowadzenia przez nich działalności gospodarczej. Podczas przeszukań zabezpieczono dokumentacje, dyski i nośniki pamięci. Zatrzymano również pieniądze, które zostaną zaliczone na poczet grożącej kary. Prokurator postawił zatrzymanym zarzut kierowania i działania w strukturach zorganizowanej grupy przestępczej oraz kilkaset zarzutów karno-skarbowych. Wobec wszystkich zatrzymanych sąd, na wniosek prokuratury, zastosował środek zapobiegawczy w postaci tymczasowego aresztowania na okres 3 miesięcy. Sprawą zajmują się funkcjonariusze Krajowej Administracji Skarbowej oraz Wydziału Zamiejscowego w Szczecinie Delegatury Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego w Gdańsku. Nadzór nad śledztwem sprawuje Prokuratura Regionalna w Szczecinie. Dotychczas w tej sprawie KAS i ABW zatrzymały w sumie 13 członków zorganizowanej grupy przestępczej. W tej chwili w areszcie przebywają 4 zatrzymane osoby....
 

Nowa siedziba Delegatury Zachodniopomorskiego Oddziału NFZ w Koszalinie - przy ul. Andersa 34

9 Września 2021 godz. 3:10 Ala za NFZ
10 września (piątek) 2021r. o godz. 11.00 odbędzie się otwarcie nowej siedziby Delegatury Zachodniopomorskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia w Koszalinie. Nowa siedziba mieści się w budynku Delegatury Zachodniopomorskiego Urzędu Wojewódzkiego, wraz z innymi ważnymi dla obywateli urzędami i organizacjami. Z okazji otwarcia nowej siedziby Delegatury Funduszu, przed budynkiem, w godz. 11.00-14.00, stanie namiot profilaktyczny, w którym będzie można skorzystać z pakietu badań diagnostycznych w ramach programu Profilaktyka 40 PLUS.  Warto przy tej okazji wykonać na miejscu, przy stanowisku Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej, pomiary służące profilaktyce: badanie ciśnienia krwi; określenie BMI (wskaźnika masy ciała, który ma znaczenie w ocenie zagrożenia chorobami związanymi z nadwagą i otyłością); oznaczenie zawartości tlenku węgla w wydychanym powietrzu (wskaźnik jest pomocny przy wykonywaniu testów oddechowych).   Pojawi się także stanowisko Stowarzyszenia Koszalińskiego Klubu „Amazonka”. Przy tym stanowisku można będzie porozmawiać o znaczeniu mammografii dla profilaktyki i wczesnego wykrywania raka piersi, a także nauczyć się na fantomie samobadania piersi.   W sąsiedztwie namiotu profilaktycznego dostępne będzie także stanowisko rachmistrza Narodowego Spisu Powszechnego. Dla osób, które jeszcze się nie spisały, to znakomita okazja, by dopełnić tego obowiązku (należy mieć ze sobą dokument potwierdzający tożsamość, wraz z numerem PESEL)  ...
 

Joanna Concejo laureatką Grand Prix de l’illustration jeunesse 2021

13 Września 2021 godz. 18:11 Ala z mat.inf.
 
TOP galeria
 

S11: Na odcinku Koszalin - Zegrze Pomorskie stabilizują podłoże

Na odcinku Koszalin - Zegrze Pomorskie budowanej S11wykonywane są już pierwsze odcinki stabilizacji podłoża. Roboty trwają również na pozostałych odcinkach S11: Koszalin - Bobolice poinformowała GDDKiA Oddział Szczecin na Twitterze. Odcinek S11 Zegrze Pomorskie-Kłanino rozpoczyna się za węzłem Zegrze Pomorskie (który zostanie zrealizowany w ramach odcinka Koszalin-Zegrze Pomorskie). Trasa biegnie w dużej mierze przez tereny leśne. Droga przebiega na południe od lotniska w Zegrzu Pomorskim, następnie na północ od miejscowości Krępa i Dargiń. Na południe od miejscowości Kłanino droga zbliża się do obecnej DK11. Jest tam zlokalizowany węzeł drogowy, na którym kończy się ten odcinek. W rejonie miejscowości Dargiń zaplanowano budowę Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP kat. I). S11 na tym fragmencie biegnie w całości po nowym przebiegu. Pierwszy szlakowy odcinek S11 w realizacji Droga S11 łączy bezpośrednio Pomorze Środkowe ze Śląskiem przez Wielkopolskę. Dotychczas na drodze S11 były realizowane głównie obwodnice miejscowości. W ubiegłym roku do ruchu została oddana obwodnica Szczecinka, trwa realizacja obwodnicy Olesna i Kępna. Odcinek Zegrze Pomorskie-Kłanino to pierwszy fragment szlakowy drogi S11, który wkracza w etap realizacji. Szczegóły kontraktu Data podpisania umowy: 07.02.2020 Wartość umowy: 478,30 mln PLN brutto. Termin realizacji: 36 miesięcy; do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych (tj. od 15 grudnia do 15 marca), do czasu objętego projektowaniem wlicza się okresy zimowe (tj. od 15 grudnia do 15 marca). Termin płatności: 30 dni od daty otrzymania faktury. Maksymalny okres gwarancji wynosi 10 lat. Zabezpieczenie należytego wykonania: 10 % wartości umowy brutto w formie gwarancji bankowej.