Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.
Koszalin, Poland
kultura

Kryterium: Przegląd kina francuskiego

Autor ekoszalin za CK 105 Koszalin 18 Września 2018 godz. 4:28
Przegląd kina francuskiego 5-7.10.2018r Bilet jednorazowy 10 zł, karnet na wszystkie seanse 40 zł( karnet można nabyć wyłącznie w kasach CK 105)

5.10, g.18:00 (Club 105)

„Isabelle i mężczyźni” 
Reż.: Claire Denis; Obsada: Juliette Binoche, Xavier Beauvois, Philippe Katerine; gat.: Dramat/Komedia/Romans; Francja 2017; 94 min.

Isabelle mieszka w Paryżu. Jest rozwiedzioną, samotną matką. Jako kobieta dojrzała wie, czego chce i wie, co może sama dać. Po latach rozczarowujących relacji, po raz kolejny próbuje znaleźć miłość. Chce odszukać tę jedyną, prawdziwą i do końca życia, chociaż chyba już przestała w nią wierzyć. Spotyka na swej drodze nowego mężczyznę, przy którym przeżywa skrajne emocje: od radości i nadziei po zagubienie i smutek.














 


 

kino_francuskie_5.10_chocolat.jpg5.10, g.20:00 (Club 105)
„Chocolat” 
Reż.: Roschdy Zem; Obsada: Omar Sy, James Thiérrée, Clotilde Hesme; gat.: Biograficzny/Dramat; Francja 2016; 119 min.

„Chocolat” był pierwszym ciemnoskórym artystą, który zaistniał we francuskim przemyśle rozrywkowym. Urodził się w 1860 roku na Kubie jako Rafaël Padilla. Gdy miał 10 lat, został sprzedany jako pomoc domowa portugalskiemu kupcowi. W wieku 16 lat uciekł do Bilbao, gdzie zaczął przygodę z cyrkiem. Jego oryginalna osobowość została dostrzeżona i doceniona przez brytyjskiego klauna Tony’ego Grice’a, który nadał mu pseudonim „Chocolat”. Prawdziwy sukces odniósł u boku innej gwiazdy cyrku – klauna o pseudonimie „Footit” (w tej roli James Thiérrée). Skecze, które wspólnie wymyślili, odtwarzane są do dziś. Osobliwy duet sceniczny fascynował wielu artystów i intelektualistów, a „Chocolat” stał się jedną z najbardziej rozpoznawanych osobowości Montmartre’u. Inspirował najpopularniejszych artystów tamtego okresu: Debussy’ego, malarza Toulouse-Lautreca, który uwiecznił go na wielu swoich rysunkach; pojawił się również w pierwszych filmach braci Lumière. Zmarł samotnie w 1917 roku, zrujnowany przez hazard i alkohol.









 


 

kino_francuskie_6.10_frantz.jpg6.10, g.18:00 (Club 105)
„Frantz” 
Reż.: François Ozon; Obsada: Pierre Niney, Paula Beer, Ernst Stötzner; gat.: Dramat/Historyczny; Francja/Niemcy 2016; 113 min.

Niewielkie niemieckie miasto, lata 20., tuż po wojnie. Młoda Niemka, Anna, odwiedza miejsce spoczynku poległego na froncie narzeczonego. Ku swemu zdumieniu, dziewczyna spotyka nad grobem Frantza, tajemniczego mężczyznę obcego pochodzenia. Mężczyzna, Adrien, okazuje się przybyszem z Francji. Przedstawia się jako przyjaciel zmarłego. Z biegiem czasu między Francuzem a Niemką zaczyna się rodzić osobliwa więź. Tylko czy Adrien rzeczywiście jest tym, za kogo się podaje?





 





 

 

 


 

kino_francuskie_6.10_obietnica_poranka.jpg6.10, g.20:00 (Club 105)
„Obietnica poranka” 
Reż.: Eric Barbier; Obsada: Pierre Niney, Charlotte Gainsbourg, Didier Bourdon; gat.: Biograficzny/Dramat; Francja 2017; 131 min.

Oparty na autobiograficznej powieści Romaina Gary'ego, film opowiada o wielkiej, wszechmogącej miłości macierzyńskiej, która buduje wokół dziecka iluzję wspaniałego świata. Dzięki tej niezwykłej i szalonej matce, życie głównego bohatera pełne jest zwrotów akcji, namiętności i tajemnic. A niesamowite przygody, jakich Romain doświadcza, pozwalają mu stać się jednym z czołowych powieściopisarzy XX wieku. Ale ta bezgraniczna macierzyńska miłość będzie również jego ciężarem przez całe życie.


















 


 

kino_Francuskie_7.10_120_uderzen_serca.jpg7.10, g.15:00 (sala kina Kryterium)
„120 uderzeń serca” 
Reż.: Robin Campillo; Obsada: Nahuel Pérez Biscayart, Arnaud Valois, Adèle Haenel; gat.: Dramat; Francja 2017; 135 min.

W filmie Campillo euforia spotyka rozpacz, a przyspieszone bicie serca przypomina tykanie odliczającego czas zegara. Bo o wyścig z czasem tu chodzi: mamy wczesne lata 90., epidemia AIDS zbiera we Francji swoje żniwo przy cichej zgodzie rządu i koncernów farmaceutycznych. Zmowę milczenia wokół choroby akcjami, marszami, happeningami starają się przerwać aktywiści z paryskiego ACT UP.