Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.
Koszalin, Poland
KATEGORIA

Wideo

ZKS Koszalin wicemistrzem LZS

Film Art za FB/ZKS Koszalin Rosnowo - 10 Września 2018 godz. 3:24
W Piotrkowie Trybunalskim odbyły się Mistrzostw Zrzeszenia LZS w grupie wiekowej młodziczek, kadetek i juniorek. Drugie miejsce w łącznej klasyfikacji klubowej zajął ZKS Koszalin. Joanna Samsonowicz wywalczyła złoty medal w kategorii do 42 kg. W finale pokonała swoją koleżankę klubową Wiktorię Błoch jednym punktem 5:4.  W kategorii do 46 kg Martyna Łuszczyńska została wicemistrzynią LZS. Aleksandra  Strzelczyk w grupie kadetek zdobyła brązowy medal w kategorii do 65 kg, a jej młodsza siostra, Karolina musiała zadowolić się piątym miejscem.   - Te dobre wyniki mówią, że ponownie idzie fala zdolnych dziewczyn i w przyszłości będziemy mieli wiele powodów do radości - powiedział Dawid Kret, trener ZKS. 

Beata Szydło z przedwyborczą wizytą w Koszalinie

Film Ala, fot. Twitter/Paweł Szefernaker, film: miastokolobrzeg.pl - 9 Września 2018 godz. 6:56
Beata Szydło, wiceprezes Rady Ministrów i przewodnicząca Komitetu Społecznego Rady Ministrów wsparła kandydata Prawa i Sprawiedliwości na prezydenta Koszalina. Wicepremier odbyła szereg przedwyborczych spotkań. W Zachodniopomorskiem odwiedziła Koszalin, Sławno, Kołobrzeg, Wałcz i Szczecinek. W Wałczu jej wystąpienie spotkało się z owacją.  W Kołobrzegu nie było już tak miło. Podczas konferencji Szydło, miejscowi działacze KOD zorganizowali protest. Krzyczeli "Konstytucja" i "Oddaj kasę". Więcej o tym przeczytasz  tu. Podczas spotkania w Koszalinie, Beata Szydło poparła ubiegającego się o urząd prezydenta miasta Andrzeja Jakubowskiego.   Zaprezentowano także "jedynki" na listach PiS do koszalińskiej rady miasta. W okręgu numer 1 liderem listy został kandydat na prezydenta Andrzej Jakubowski. W pozostałych okręgach "jedynkami" zostali obecni radni PiS: w okręgu numer 2 Oliwia Skórka, w okręgu numer 3 Miłosz Janczewski, w okręgu numer 4 Anna Mętlewicz, w okręg numer 5 obecny szef klubu radnych PiS w radzie miasta i kandydat na wiceprezydenta Artur Wiśniewski. Liderem listy do Sejmiku Zachodniopomorskiego - został obecny radny wojewódzki i dyrektor oddziału terenowego Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa Krzysztof Nieckarz.

Wybory samorządowe: Jeden na jeden

Film Ala, fot. FB, film: PO Koszalin - 8 Września 2018 godz. 3:49
W Koszalinie wyborcza gorączka znów się podniosła. A to za sprawą Koalicji Obywatelskiej, która wezwała do publicznej debaty przedstawicieli Prawa i Sprawiedliwości. Dlaczego tylko przedstawiciela jednego komitetu wyborczego? Bo tylko kandydat PiS na prezydenta miasta wskazał swoich branżowych zastępców. W pierwszym dotyczącym oświaty starciu mieli uczestniczyć Przemysław Krzyżanowski (na zdjęciu z lewej), były wiceminister edukacji, obecny wiceprezydent Koszalina oraz Artur Wiśniewski, szef klubu radnych PiS, który zdaniem KO miałby ewentualnie zająć fotel właśnie Krzyżanowskiego. Tomasz Nowe zapowiedział, że Koalicja Obywatelska planuje więcej takich tematycznych debat. Rozmów branżowych jednak nie będzie. Andrzej Jakubowski, kandydat PiS na prezydenta zaproponował za to, by do debaty z nim o przyszłości Koszalina stanął ubiegający się o kolejną reelekcję obecny prezydent miasta, Piotr Jedliński. - Jedliński nie ma pomysłu, wizji, nie ma też programu dla Koszalina. To prezydent ustala kierunki rozwoju miasta i jest wybierany, a nie zastępcy - argumentował Jakubowski.  Komentarz Trochę szkoda, że PiS uchyla się od takiej konkretnej, rzeczowej debaty, w której uczestniczyliby najbliżsi współpracownicy kandydatów na szefów miasta. To dzięki argumentom wysuwanym przez osoby znające dobrze zagadnienie, będące wręcz specjalistami w poszczególnych dziedzinach moglibyśmy poznać nie tylko same plany, ale i osoby je przedstawiające. Bo ważny jest nie tylko szef, ale także i to, z kim idzie do wyborczego wyścigu. 

I Memoriał Jerzego Olejniczaka: Derby dla Akademików, AZS melduje się w finale

Film Art za AZS Koszalin - 8 Września 2018 godz. 3:05
Pomimo faktu, że Kotwica w pierwszej połowie postawiła twarde warunki gospodarzom, to biało-niebiescy zwyciężyli ostatecznie 86:70, tym samym awansując do sobotniego finału I Memoriału Jerzego Olejniczaka razem z Treflem Sopot. Przed turniejem dokonano oficjalnego odsłonięcia tablicy upamiętniającej wielkiego trenera Jerzego Olejniczaka. Pomimo różnicy poziomów ligowych dzielących oba zespoły, parkiet pokazał kibicom zgromadzonym w hali zupełnie inny obraz. Ambitnie grający zespół Energa Kotwicy, przez pierwsze 20 minut gry toczył wyrównane boje z teoretycznie silniejszym ekstraklasowym rywalem. Podopieczni młodego trenera z Kołobrzegu Dawida Mieczkowskiego (29 lat), postawili na zespołową grę, dzięki czemu, aż ośmiu z dziesięciu zawodników Kotwicy punktowało w pierwszej połowie. Po stronie naszego zespołu, brylował przede wszystkim Dragoslav Papic, zdobywca 19 - punktów. Po gwizdku kończącym pierwszą połowę, na tablicy widniał wynik 41:40 dla gospodarzy. Przebudzenie mocy Przerwa w grze, zmiana stron i motywacyjna przemowa trenera Dragana Nikolicia sprawiły, iż w drugiej połowie zobaczyliśmy zupełnie inny, dużo lepszy zespół Akademików. Zwarte szyki w obronie, szybkie przejścia do ataku i włączenie się do gry ofensywnej większej ilości graczy zadecydowały o tym, że AZS w pewnym stylu wygrał trzecią kwartę (26:8). Po ciosie, jaki biało-niebiescy wyprowadzili w trzeciej odsłonie, zespół z Kołobrzegu już się nie podniósł. Zespołowa gra, a do tego pełna koncentracja w ostatnich dziesięciu minutach spotkania sprawiły, iż to AZS ostatecznie cieszył się ze zwycięstwa i awansu do finału I Memoriału Jerzego Olejniczaka. AZS Koszalin - Energa Kotwica Kołobrzeg 86:70 (24:25, 17:15, 26:08, 19:22) AZS: Papić 22, Tejic 18, Brandon 13, Radulovic 11, Zywert 8, Surmacz, Ratajczak 6, Jakóbczak 2, Czujkowski 0.Enrga Kotwica: Janiak 14, Wrona, Ryzek, Przyborowski, Zalewski 9, Lasota, Bodych, Grujic 5, Stanios 2, Dobriański 0. Trefl lepszy od Kinga Drugim zespołem, który zagra w finale koszalińskiego turnieju będzie Trefl Sopot, który pokonał ekipę Kinga Szczecin 87:78, kontrolując przebieg spotkania przez całe 40 minut. W ekipie z Trójmiasta bardzo dobrze zaprezentowali się przede wszystkim Amerykanie - Baker i Taylor, którzy łącznie zdobyli 47 oczek. Trefl Sopot - King Szczecin 87:78 (27:18, 22:18, 20:18, 18:24) Trefl: Baker 30, Taylor 17, Milovanović 12, Leończyk 12, Jeszke 8, Kulka 6, Śmigielski 2, Motylewski 0, Rompa 0, Walda 0.King: Paliukenas 16, Jogela 12, Kikowski 12, Diduszko 12, Bartosz 11, Sajus 9, Schenk 6, Wilczek 0, Majcherek 0, Harris 0.  

I Memoriał im. Jerzego Olejniczaka

Film Art za AZS Koszalin - 7 Września 2018 godz. 5:29
Dziś i jutro (7-8.09) rozegrany zostanie w Hali Widowiskowo-Sportowej I Memoriał im. Jerzego Olejniczaka. W sprzedaży pojawiły się już bilety na turniej z udziałem AZS Koszalin, Kinga Szczecin, Trefla Sopot i Energa Kotwicy Kołobrzeg. Ze względu na niepodważalne zasługi dla koszalińskiej i polskiej koszykówki, z inicjatywy prezesa Leszka Dolińskiego, AZS postanowił uhonorować Jerzego Olejniczaka. Pierwszego dnia turnieju (7 września, o 18:30 - red.) zostanie odsłonięta tablica pamiątkowa na cześć wielkiego trenera. Podczas ceremonii odsłonięcia tablicy, w Hali Widowiskowo Sportowej pojawią się m.in. prezydent miasta Koszalina, Piotr Jedliński i rektor Politechniki Koszalińskiej, Tadeusz Bohdal. Nie zabraknie także właścicieli klubu, działaczy, byłych prezesów oraz zawodników AZS. Zapraszamy wszystkich chętnych kibiców na turniej oraz wyjątkową uroczystość. W Memoriale Jerzego Olejniczaka zagrają cztery zespoły. Oprócz gospodarzy z Koszalina, na parkiet wybiegną także Trefl Sopot, Energa Kotwica Kołobrzeg oraz King Szczecin. Koszykarze AZS zmierzą się ze swoimi sąsiadami z Kołobrzegu, a w drugim pojedynku sopocianie zagrają z drużyną trenera Budzinauskasa. W drugim dniu (8 września – red.) zostanie rozegrany mecz o III miejsce, a na sam koniec zwycięzcy z dwóch meczów zmierzą się w finale. Internetowa sprzedaż biletów została uruchomiona w poniedziałek 03.09.2018 poprzez strony www.hala.koszalin.pl/80-aktualnosci/542-abilet.html i abilet.pl/sport. Wejściówki jednodniowe (10 złotych) oraz dwudniowe (20 zł) będzie można nabyć również w kasach Hali Widowiskowo – Sportowej Kasy biletowe otwarte:środa 05.09.2018: godz. 16:30 - 18:30czwartek 06.09.2018: godz. 16:30 - 18:30piątek 07.09.2018: godz. 16:00 - 21:00sobota 08.09.2018: godz. 14:00 - 20:00 Harmonogram turnieju:Piątek, 7 września16:30 King Szczecin - Trefl Sopot18:30 Odsłonięcie tablicy upamiętniającej ŚP. Jerzego Olejniczaka19:00 AZS Koszalin - Energa Kotwica Kołobrzeg Sobota, 8 września15:30 Mecz o 3 miejsce18:00 Finał

Problemy powiatów z dzierżawieniem szpitali

Film Ala za NIK - 6 Września 2018 godz. 9:46
NIK o wydzierżawianiu mienia komunalnego powiatów, obejmującego składniki majątkowe szpitali w Pszczynie, Białogardzie, Opatowie oraz Łasku, Centrum Dializa Sp. z o.o. z siedzibą w Sosnowcu”. Przyczyną wydzierżawienia szpitali w Pszczynie, Łasku, Białogardzie i Opatowie była ich zła sytuacja finansowa. Po przejęciu ich prowadzenia przez spółkę Centrum Dializa, zahamowany został przyrost ich zobowiązań, które wcześniej stanowiły obciążenie dla samorządów powiatowych. W okresie objętym kontrolą utrzymano nieprzerwane wykonywanie działalności leczniczej szpitali i ciągłość większości udzielanych świadczeń zdrowotnych. Jednakże w dwóch z czterech powiatów (pszczyńskim i łaskim) udostępnieniu mienia na prowadzenie szpitali przez Centrum Dializa towarzyszyły istotne nieprawidłowości. Dlatego NIK wskazuje na konieczność prowadzenia przez powiaty systematycznych kontroli przestrzegania realizacji postanowień umów dzierżawy. Najwyższa Izba Kontroli podjęła kontrolę na wniosek Głównego Inspektora Pracy o przeprowadzenie kontroli dotyczącej realizacji umów dzierżawy i warunków wydzierżawiania przez powiaty Centrum Dializa Sp. z o.o. w Sosnowcu szpitali w: Pszczynie, Białogardzie, Opatowie i Łasku. Szpitale w Białogardzie, Łasku, Opatowie i Pszczynie zostały przejęte przez powiaty 1 stycznia 1999 r., jako samodzielne publiczne zakłady opieki zdrowotnej. Działalność tych szpitali była nierentowna i pomimo podjętych działań naprawczych oraz restrukturyzacyjnych ich długi rosły. Przeprowadzone zmiany dotyczące prowadzenia szpitali i wydzierżawienia mienia powiatowego były wynikiem złej sytuacji finansowej tych szpitali. W wyniku wydzierżawienia mienia, podmiotem leczniczym realizującym świadczenia w szpitalach została Centrum Dializa Sp. z o.o. w Sosnowcu, natomiast majątek szpitali pozostawał w zasobach powiatów lub ich spółek. Wpływ powiatów na sposób realizacji działalności leczniczej szpitali został ograniczony, a jedynymi narzędziami prawnymi pozostającymi w ich dyspozycji, które mogły być wykorzystane do egzekwowania oczekiwanych świadczeń zdrowotnych (w szczególności świadczeń szpitalnych) wykonywanych przez nowy podmiot leczniczy stały się postanowienia umów zawartych z dzierżawcą szpitala. W Polsce podmioty niepubliczne zarządzały 27 szpitalami powiatowymi (tj. niecałe 10 proc. z 273 zlokalizowanych na terenie powiatów i zabezpieczających świadczenia zdrowotne na rzecz społeczności lokalnej), dla których w okresie funkcjonowania w formie SPZOZ podmiotem tworzącym był samorząd powiatowy. Najważniejsze ustalenia kontroli W Pszczynie niewłaściwie przygotowano proces udostępniania mienia. Przekazanie mienia nastąpiło na podstawie uchwały Rady Powiatu, która została w późniejszym czasie unieważniona wyrokiem sądu administracyjnego, ze względu na istotne wady prawne. W umowie dzierżawy nieruchomości wysokość czynszu określono w kwocie niższej od przedstawionej w ostatecznej ofercie złożonej przez dzierżawcę w przeprowadzonym konkursie. Miesięczny czynsz z tytułu dzierżawy nieruchomości szpitala był niższy o 85 tys. zł, w efekcie powiat nie pozyskał dochodów z czynszu w wysokości prawie 6,5 mln zł. Również niezgodnie z warunkami przeprowadzonego konkursu na wyłonienie dzierżawcy nieruchomości szpitala, SPZOZ udostępnił sprzęt i wyposażenie w formie dzierżawy, zamiast jego zbycia. W powiecie łaskim stwierdzono, że Zarząd Powiatu nie dołożył należytej staranności przy określaniu wysokości wywoławczej czynszu dzierżawnego udostępnianej nieruchomości zabudowanej budynkiem szpitala. Wysokość wywoławcza czynszu nie została ustalona na podstawie kalkulacji sporządzonej przez wyspecjalizowane w tym zakresie osoby. Z kolei w powiecie białogardzkim, działania dotyczące udostępniania mienia były prawidłowe, natomiast wystąpiły nieprawidłowości polegające na zaniechaniu formalnego przekazania utworzonej spółce komunalnej (która po przekształceniu prowadziła szpital Regionalne Centrum Medyczne Sp. z o.o., dalej RCM) rozpoczętej inwestycji - budowy bloku operacyjnego i oddziału intensywnej terapii. W księgach rachunkowych starostwa i spółki komunalnej nie ujęto zdarzeń gospodarczych dotyczących przekazanych i przejętych nakładów poniesionych na realizację tej inwestycji. W wyniku braku stosownych działań Zarządu Powiatu i RCM, w latach 2014-2016, zawyżano aktywa powiatu i zaniżano aktywa spółki komunalnej, corocznie o kwotę 4,7 mln zł. Konsekwencją zaniechania przekazania inwestycji był brak kontroli tej inwestycji przez RCM, po przekazaniu jej dzierżawcy - Centrum Dializa. Nieprawidłowości nie stwierdzono przy udostępnianiu dzierżawcy mienia komunalnego przez powiat opatowski. Treść zawartych umów dzierżawy formalnie zabezpieczała interesy powiatów dotyczące zapewnienia świadczeń zdrowotnych pacjentom, a w szczególności zobowiązywała dzierżawcę do nieograniczania zakresu świadczeń i zapewnienia działalności leczniczej oraz ciągłości usług świadczonych wcześniej na terenie powiatów przez SPZOZ lub szpital prowadzony przez spółkę komunalną. Dzierżawca przejmował prawa i obowiązki wynikające z umów zawartych z NFZ i innych umów, w tym przejmował (w trybie art. 231 Kodeksu Pracy) pracowników zatrudnionych w szpitalach. Poziom finansowania świadczeń realizowanych przez szpitale publiczne i w czasie po przejęciu ich realizacji przez Centrum Dializa ze środków NFZ przedstawiają poniższe wykresy. Stwierdzone w umowach nieprawidłowości dotyczyły na przykład nie ujęcia w treści umów zawartych przez powiaty pszczyński i łaski postanowień umożliwiających skuteczne dochodzenie roszczeń w przypadku niezrealizowania lub nienależytego zrealizowania przez dzierżawcę części działań zadeklarowanych w umowie lub ofercie. Także warunki dotyczące kary umownej w przypadku odstąpienia lub rozwiązania umowy (określone w umowie zawartej z powiatem pszczyńskim) były niezgodne z założeniami przyjętymi w projekcie tej umowy, stanowiącym załącznik do ogłoszenia o konkursie. NIK zwróciła uwagę, że w umowie dotyczącej szpitala w Białogardzie ograniczono łączną kwotę kar, dla określonych umową postanowień i nie wskazano sankcji za niewywiązywanie się dzierżawcy z obowiązków sprawozdawczych.  Tylko w Opatowie NIK oceniła pozytywnie rzetelność czynności podejmowanych w celu egzekwowania postanowień umów dzierżawy. Izba negatywnie oceniła niezapewnienie przez wydzierżawiających skutecznych działań dla pełnej realizacji umów dzierżawy dotyczących szpitali w Pszczynie i w Łasku,w związku z zaniechaniem przeprowadzania kontroli w szpitalach. Skutkowało to brakiem udokumentowanej wiedzy o niewywiązywaniu się z umownych zobowiązań lub brakiem odpowiedniej reakcji na docierające sygnały o występujących nieprawidłowościach. W tych przypadkach dzierżawca nie wywiązał się z wcześniejszych deklaracji oraz ze zobowiązań określonych w podpisanych umowach, w zakresie udzielanych świadczeń oraz prowadzonych inwestycji w nieruchomości szpitala. I tak, Zarząd Powiatu Pszczyńskiego nie wyegzekwował od Centrum Dializa wykonania części robót inwestycyjnych, zawartych w ostatecznej ofercie konkursowej na dzierżawę nieruchomości szpitala. W ofercie, dzierżawca zobowiązał się do dostosowania do 31 grudnia 2012 r. budynków i pomieszczeń wchodzących w skład szpitala do wymogów określonych w rozporządzeniu Ministra Zdrowia (z dnia 10 listopada 2006 r.) w sprawie wymagań, jakim powinny odpowiadać pod względem fachowym i sanitarnym pomieszczenia i urządzenia zakładu opieki zdrowotnej oraz do wykonania do dnia 1 marca 2017 r. prac przeciwpożarowych. Szacunkowa wartość tych prac została określona na kwotę 26,4 mln zł. Centrum Dializa zobowiązało się do wykonania tych prac „w kwotach rzeczywistych”. Część prac dostosowawczych wykonano, jednak powiat nie posiadał informacji o wysokości kwot przeznaczonych na realizację programu dostosowawczego, przedstawionego w ofercie konkursowej. Powiat posiadał natomiast informację o łącznej wartości nakładów inwestycyjnych i remontowych, poniesionych przez Centrum Dializa na obiekt szpitala, które (wg stanu na dzień 31 grudnia 2016 r.) były relatywnie niskie i wyniosły 5,2 mln zł(w tym nakłady na wykonanie robót przeciwpożarowych 0,8 mln zł). Zgodnie z ustawą o działalności leczniczej (art. 207 ust. 1), podmiot wykonujący działalność leczniczą winien dostosować pomieszczenia i urządzenia do obowiązujących wymagań określonych w ww. rozporządzeniu Ministra Zdrowia (z dnia 26 czerwca 2012 r.) w sprawie szczegółowych wymagań, jakim powinny odpowiadać pomieszczenia i urządzenia podmiotu wykonującego działalność leczniczą do dnia 31 grudnia 2017 r. W Łasku dzierżawca nie zrealizował w pełnym zakresie zadeklarowanych w ofercie inwestycji. Przy biernej postawie Zarządu Powiatu, dzierżawca nie utworzył stacji dializ, nie zbudował pomieszczenia rezonansu magnetycznego, nie zakupił takiego urządzenia oraz nie stworzył Szpitalnego Oddziału Ratunkowego. Z zadeklarowanych w ofercie przetargowej inwestycji o wartości 42,7 mln zł, do końca I kwartału 2017 r. zainwestowano tylko 7,4 mln zł (tj. zaledwie 17 proc. planowanej kwoty), pomimo upływu blisko 90 proc. czasu potrzebnego na realizację zdań inwestycyjnych. Dzierżawca, na dostosowanie szpitala w Łasku do postanowień ww. rozporządzenia Ministra Zdrowia do końca I kwartału 2017 r., wydatkował zaledwie 2,4 mln zł, przy deklarowanej w umowie dzierżawy kwocie 26 mln zł. Stwierdzono także brak rzetelnej reakcji Zarządu Powiatu na liczne sygnały o negatywnych zjawiskach, jakie miały miejsce w szpitalu, które dotyczyły m.in. naruszania praw pracowniczych. Z kolei w powiacie białogardzkim stwierdzono m.in., że Zarząd Powiatu nie wyegzekwował od właściwej w tym zakresie spółki komunalnej sprawowania skutecznej kontroli nad realizacją umowy dzierżawy. W toku kontroli stwierdzono, że we wszystkich czterech szpitalach przeprowadzane przez NFZ kontrole wielokrotnie wykazywały liczne uchybienia dotyczące realizacji świadczeń zdrowotnych. Wyniki kontroli NIK wskazują na konieczność podjęcia działań przez organy powiatów, dotyczących prowadzenia systematycznych kontroli przestrzegania realizacji postanowień umów dzierżawy, ze szczególnym uwzględnieniem ciągłości, zakresu i jakości udzielanych świadczeń oraz zapewnienia skutecznego egzekwowania od dzierżawcy zobowiązań przyjętych w umowach dzierżawy, w szczególności dotyczących przedmiotu dzierżawy i jego ulepszenia. Konsekwencje występujących nieprawidłowości w egzekwowaniu warunków umownych, okazały się szczególnie dotkliwe dla mieszkańców Pszczyny. W marcu 2018 r. Śląski Oddział Wojewódzki NFZ wypowiedział Centrum Dializa umowę o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej w systemie podstawowego szpitalnego zabezpieczenia świadczeń opieki zdrowotnej dot. prowadzenia Szpitala w  Pszczynie, co spowodowało zakłócenia w ciągłości udzielania świadczeń przez ten szpital. Zarząd Powiatu Pszczyńskiego po rozwiązaniu umowy dzierżawy z Centrum Dializa podjął działania w celu ponownego prowadzenia szpitala przez jednostkę podległą powiatowi pszczyńskiemu, w możliwie szerokim zakresie. NIK zwróciła uwagę na fakt, że w przypadku ewentualnego rozwiązania umowy z dzierżawcą, po wydzierżawieniu szpitala, problemem może stać się uzyskanie finansowania świadczeń przez NFZ.Zmiana dotychczasowego świadczeniodawcy i ponowne przejęcie zakładu leczniczego przez wydzierżawiającego (powiat lub inną komunalną osobę prawną) nie zapewnia włączenia szpitala powiatowego do „systemu zabezpieczenia”, o którym mowa w ustawie o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, a zatem uzyskania finansowania przewidzianego dla podmiotów zakwalifikowanych do tego systemu. Szpitale ponownie przejęte przez wydzierżawiających nie mogą mieć pewności, że zostaną zakwalifikowane do systemu i uzyskają ryczałtowe finansowanie. Izba zwróciła również uwagę na niejednoznaczne uregulowania w przepisach dotyczących wykonywania przez powiaty zadań w zakresie ochrony zdrowia. Nie została wypracowana jednolita linia orzecznicza sądów administracyjnych w tym zakresie, jak również w piśmiennictwie prawniczym nie zaprezentowano jednoznacznej wykładni prawa i jednolitego podejścia do zagadnienia udostępniania mienia powiatowego szpitali w formie dzierżawy i powierzania działalności leczniczej szpitala dzierżawcom, będącym prywatnymi podmiotami, w celu wykonywania, finansowanych ze środków publicznych zadań w zakresie ochrony zdrowia. Wnioski NIK zwróciła się do Ministra Zdrowia o podjęcie działań mających na celu jednoznaczne rozstrzygnięcie w obowiązujących przepisach tego, czy dopuszczalne jest udostępnianie mienia powiatowego w celu prowadzenia z jego wykorzystaniem działalności leczniczej przez podmioty inne niż powiat lub powiatowa osoba prawna.