Koszalin, Poland
KATEGORIA

Wideo

Drugi singiel koszalińskiego rapera Piecola

Film Ala za Vibe2NES - 27 Grudnia 2022 godz. 3:16
Prezentujemy "Przeźrocza", czyli tytułowy utwór ze zbliżającego się wielkimi krokami albumu Piecola (Michał Sinkiewicz) z Koszalina. W kawałku gościnnie udziela się reprezentujący toruńską scenę Golin, mający na swoim koncie wydawnictwa takie jak: "Katakumby", "Miasta Krzywych Wież", "Ogrody Drzewek Bonsai" czy "Diuna EP". Bit do numeru wyprodukował Mario Kontrargument. Autorem grafik widocznych w tle oraz samej okładki jest Łukasz Szyrna.   Powyższy track to drugi po "Szeptunie" (teledysk: https://www.youtube.com/watch?v=_9szQJLxGqc) singiel zapowiadający debiutancką płytę Piecola. Premiera płyty "Przeźrocza" planowana jest na 29.12.2022 roku. Krążek ukaże się - po długiej przerwie od wydawnictw muzycznych - pod szyldem labelu Vibe2NES i będzie dostępny również w tradycyjnej formie fizycznej (digipack). Nakład będzie ściśle limitowany - jedynie 100 sztuk! Preorder CD "Przeźrocza" można złożyć już dzisiaj pisząc: 1. e-maila pod adres: piecolemce@gmail.com lub vibe2nes@gmail.com 2. wiadomość na IG: @vibe2nes lub @kupujemypolskirap W nadchodzącym roku wszystkie kawałki znajdujące się na "Przeźroczach", trafią na serwisy streamingowe, takie jak Spotify, Tidal, YouTube etc. Tracklista zapowiadanego albumu wraz z gośćmi i producentami: 1. Przeźrocza feat. Golin (prod. Mario Kontrargument) 2. Deo gratias (prod. 101 Decybeli) 3. Achromatopsja (prod. ka-meal) 4. Szeptun (prod. Expe) 5. Bernard feat. B. Sinkiewicz (prod. Younguena) 6. Odwilż feat. Mroku (Bla-Bla) (prod. 101 Decybeli) 7. Humanoid (prod. ZNXWVTXMEK) 8. Rytuały feat. Adka Jendroszek (prod. Mario Kontrargument) 9. Splot (prod. Jaca) 10. Papilaria (prod. 101 Decybeli) 11. Falochron (prod. Shynee) https://youtu.be/TdlJrgb0YhM

Tomasz Sobieraj, wicemarszałek województwa życzy wszystkim Wesołych Świąt

Film Ala za FB/Tomasz Sobieraj - 24 Grudnia 2022 godz. 7:20
"Życzę Państwu nadziei, która nie stygnie i wdzięczności, która nie gaśnie oraz cudów zauważania. Wesołych Świąt!"

Życzenia biskupa Edwarda Dajczaka na Boże Narodzenie

Film Ala za Rzecznik Kurii Biskupiej w Koszalinie - 24 Grudnia 2022 godz. 4:24
Życzenia z okazji świąt Bożego Narodzenia, przekazuje wszystkim wiernym bp Edward Dajczak

Tegoroczne święta będą najskromniejsze od lat? Szukamy promocji i rezygnują z droższych produktów

Film Ala za Newseria.pl - 22 Grudnia 2022 godz. 8:41
Szereg prowadzonych w ostatnich miesiącach badań pokazuje, że rosnąca inflacja, wysokie ceny energii i ogrzewania, a także rosnące raty kredytów hipotecznych i ogólna niepewność gospodarcza mocno przekładają się na budżety gospodarstw domowych. Konsumenci zaciskają pasa i dużo ostrożniej podchodzą do planowania swoich wydatków. Ten trend wyraźnie widzą też platformy zakupowe. – Obserwujemy, że w tym roku przed świętami konsumenci dużo ostrożniej wydają pieniądze – mówi Michał Tykarski z Shopee Polska. Jak wskazuje, przed świętami Polacy szukają promocji, przykładają dużą wagę do ceny produktów i kupują bardzo racjonalnie. – Tegoroczny sezon świąteczny jest trochę inny niż w ubiegłych latach. Stoi pod znakiem wysokiej inflacji, więc widzimy zmieniające się zachowania konsumentów, którzy bardziej zwracają uwagę na cenę, bardziej planują zakupy, są ostrożni w alokacji swojego budżetu domowego – mówi agencji Newseria Biznes Michał Tykarski, dyrektor rozwoju biznesu Shopee Polska. Według sondażu Quality Watch dla BIG InfoMonitor już średnio co drugi Polak, który posiada oszczędności, musiał po nie sięgnąć w ostatnich sześciu miesiącach w celu sfinansowania swoich podstawowych potrzeb. Obecnie już blisko połowa rodaków deklaruje, że ma kłopoty finansowe, a na przestrzeni ostatniego roku ten odsetek zwiększył się o 5 pkt proc. Z sondażu wynika, że w tej sytuacji co trzeci konsument zaczął wydawać mniej pieniędzy na restauracje, odzież i obuwie, wypady do kina czy zakup książek. Co czwarty ograniczył zaś wydatki na zdrowe odżywianie i produkty żywnościowe lepszej jakości. Podobne wnioski płyną również z badania zleconego przez markę Barbora, które pokazuje, że tylko1,3 proc. polskiego społeczeństwa nie odczuło znaczącego wzrostu cen żywności. Natomiast prawie połowa (44,3 proc.) w realiach wysokiej inflacji zwraca uwagę na ceny, chętniej korzysta też z promocji albo szuka tańszych zamienników. W tej sytuacji nadchodzące Boże Narodzenie będzie zapewne najskromniejsze od lat. W listopadowym badaniu Kantar Public dla Too Good To Go 49 proc. respondentów rozważało rezygnację z przygotowania jednej lub więcej świątecznych potraw, 47 proc. zapowiadało, że będzie szukać promocji, a 33 proc. – że wybierze tańsze zamienniki produktów. Natomiast 29 proc. badanych ma zamiar przeznaczyć mniejsze kwoty na prezenty. – Odpowiadamy na to, organizując specjalne akcje zakupowe, takie jak Koszyk Antyinflacyjny, w ramach których staramy się znaleźć i zaoferować konsumentom produkty w najlepszych cenach i dobrej jakości. Widzimy, że konsumenci tego poszukują, skupiają się rzeczywiście na rozsądnym wyborze produktów – mówi Michał Tykarski. Jak podkreśla, zmiany dotyczą nie tylko ofert cenowych, lecz również dostaw.  – We współpracy z naszym partnerem logistycznym InPost przygotowaliśmy ekonomiczne kanały dostawy. One się charakteryzują tym, że kupujący czeka dłużej na paczkę, bo jest ona wysyłana tylko dwa razy w tygodniu, natomiast są dużo tańsze. Widzimy bardzo duży odzew konsumentów, którzy używają tego kanału. To oznacza, że koszyk jest mniejszy, bo kupujący jest w stanie zrobić mniej zakupów i jednocześnie mieć niską opłatę za dostawę. Ostatnio obniżyliśmy też próg minimalnej wartości koszyka do 29 zł, żeby mieć darmową dostawę właśnie kanałami ekonomicznymi, i widzimy bardzo duże zainteresowanie tymi mniejszymi koszykami. Poszliśmy w ten sposób trochę na przekór rynkowi – wyjaśnia ekspert. Dyrektor rozwoju biznesu Shopee Polska wskazuje, że trzy kategorie, które najlepiej sprzedają się przed tegorocznymi świętami, to supermarket, dom i ogród oraz mama i dziecko. – Podczas Black Friday wysokie wzrosty zanotowała elektronika. W tej chwili bardzo dobrze sprzedają się m.in. ozdoby świąteczne oraz wszystko to, co jest związane z Bożym Narodzeniem. Natomiast w kolejnych tygodniach myślę, że będziemy widzieć przesunięcie uwagi konsumentów do kategorii związanych z feriami i zimą. Spodziewamy się np. większego ruchu w modzie zimowej czy sprzęcie związanym ze sportami zimowymi – mówi Michał Tykarski. Shopee jest obecnie najpopularniejszą aplikacją sprzedażową na świecie. Na polskim rynku zadebiutowała nieco ponad rok temu i przez ten czas została pobrana ponad 7,5 mln razy. Na platformie zarejestrowało się już także ponad 53 tys. polskich sprzedawców, oferujących w sumie ok. 15 mln produktów. – W Polsce koncentrujemy się na tym, aby odpowiadać na potrzeby tutejszych konsumentów, i taką mamy strategię, że bardzo lokalnie podchodzimy do biznesu – mówi dyrektor rozwoju biznesu Shopee Polska. – Z ostatniego roku jesteśmy zadowoleni. Udało się nam zbudować bazę klientów powracających na platformę, którzy systematycznie robią zakupy na Shopee. Zaufało nam też ponad 50 tys. sprzedawców. Mamy również partnerów logistycznych, takich jak InPost czy Orlen Paczka, z którymi bardzo dobrze nam się współpracuje. Widzimy, że konsumenci przekonują się do tego typu zakupów, jaki im proponujemy, specjalnych kampanii, jak np. imieniny miesiąca – chętnie biorą udział w tych wydarzeniach. Przykładowo w ramach wyprzedaży z 11 listopada liczba sprzedanych produktów na platformie wzrosła 4,5 raza w stosunku do pozostałych dni, a kwota łącznych oszczędności to 7,5 mln zł. Rekordzista wśród sprzedawców zanotował tylko tego jednego dnia sprzedaż o wartości ponad 100 tys. zł. Ankieta przeprowadzona wśród klientów przed Black Friday i Cyber Monday wskazywała, że czekają oni na obniżki cenowe i planowali zakupy w tym okresie.

S11: Jest zgoda ministra na budowę kolejnego odcinka

Film Ala za GDDKiA - 22 Grudnia 2022 godz. 7:20
Minister Infrastruktury zatwierdził Program Inwestycji dla odcinka S11 Bobolice-Szczecinek. Zapewnia to finansowanie dla realizacji inwestycji. To końcowy etap przygotowania przetargu, w najbliższych tygodniach planowane jest ogłoszenie postępowania. Tak będzie wyglądał przebieg S11 Bobolice - Szczecinek, który połączy budowane właśnie odcinki S11 Koszalin - Bobolice z oddaną do ruchu w 2019 roku obwodnicą Szczecinka. 28 listopada br. GDDKiA uzyskała decyzję ZRID dla tej inwestycji, realizacja planowana jest w latach 2023-2026.

Koszalin: Bożonarodzeniowe warsztaty z Lukrecją

Film Ala za Pomorze Zachodnie - 19 Grudnia 2022 godz. 13:40
Sprawdziliśmy, jakie dekoracje świąteczne przygotowują mieszkańcy Koszalina i okolic. Wszystkie warsztaty zawierają instrukcję wraz z listą rzeczy, jakich potrzebujemy, żeby odtworzyć warsztaty w domu. Możemy nauczyć się jak w prosty i efektowny sposób dekorować pierniki, jak zrobić piękne wieńce świąteczne do zawieszenia na drzwiach. Dowiemy się również jak zrobić choinkę z piórek oraz stroik na stół, do którego możemy wykorzystać np. niepotrzebne gałązki z choinki. Warsztaty prowadzili: Lukrecja Pracownia Artystyczna w Koszalinie (Marta Żebrowska):