Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.
Koszalin, Poland
wydarzenia

Ciemna strona ringu

Autor eWok, fot. Artur Rutkowski 5 Grudnia 2014 godz. 7:43
Ciemność, widzę ciemność, ciemność widzę – ten cytat z Seksmisji Juliusza Machulskiego znamy wszyscy. Nie wszyscy jednak wiemy, że najdroższa koszalińska inwestycja ma właśnie problem z… ciemnością.

 Cztery lata budowy, 11 kilometrów drogi, 10 rond, dwa mosty, wydane 100 milionów złotych i… fuszerka. – Ani projektanci, ani nadzorujące inwestycję władze miasta nie zadbały o nas, zwykłych pieszych koszalinian – zaalarmowała nas jedna z Czytelniczek. Co ją tak zbulwersowało? Otóż na odcinku ringu od ul. Władysława IV do ul. Morskiej chodnik, dla pieszych, od drogi dla rowerów oddziela ekran akustyczny. Rząd nowiuteńkich lamp oświetla tylko jednak ścieżkę rowerową i jezdnię. Piesi po zapadnięciu zmroku zmuszeni są do poruszania się w ciemności. A przecież teraz robi się ciemno już tuż po szesnastej. Mamy nadzieję, że władze miasta zastanowią się szybko nad rozwiązaniem tego problemu.

Poprzedni artykuł

Czytaj też

Na co ratusz wydaje nasze pieniądze

ArtRut / fot. Artur Rutkowski - 18 Lutego 2015 godz. 6:25
W minionym roku miasto na zakup reklam i innych form promocji wydało blisko milion złotych. Najwięcej, bo za prawo organizacji w Koszalinie meczu kwalifikacyjnego do EuroBasket 2015, pomiędzy reprezentacjami Polski i Luksemburga oraz za przeprowadzenie turnieju w koszykówce ulicznej wydano 143 512,40 zł. Jedno święto W opublikowanym (odpowiedź na interpelację radnego Mariusza Krajczyńskiego)  zestawieniu „dot. Środków publicznych na zakup reklam i innych form promocji w 2014 r.“większość wydatków – przyznajmy szczerze - nie budzi żadnych zastrzeżeń. Znalazły się jednak i takie, które zmusiły nas do pochylenia się nad nimi i  refleksji. Konkretnie, natknęliśmy się na dość intrygujące z punktu widzenia mieszkańca-podatnika pozycje. Nieco dziwi fakt, że prezydent Koszalina postanowił w ubiegłym roku zaprosić mieszkańców miasta jedynie na obchody jednego święta. Konkretnie tego, przypadającego  11 listopada. Na wszystkie inne uroczystości państwowe takie jak choćby święto Konstytucji 3 Maja koszalinian nie trzeba już było zapraszać. Z pewnością fakt, że data 11 listopada przypadła zaledwie kilka dni przed zaplanowanymi na 16 listopada wyborami samorządowymi był tu czystym przypadkiem...   Prezydent życzy… sobie Zastanawiamy się także dlaczego miejscy włodarze tak chętnie składają życzenia w takich wydawnictwach jak „Miasto”, czy „Teraz Koszalin” (obecnie „Nasze miasto”). W tych tytułach ukazały się bowiem m.in. życzenia prezydenta Piotra Jedlińskiego z tak doniosłych okazji jak Dzień Edukacji Narodowej i życzenia dla… maturzystów (!). Poinformowano także, że na życzenia prezydenta dla mieszkanek Koszalina z okazji Dnia Kobiet wydano kwotę 3130,80 zł. Nie podano z kolei w jakim tytule ów życzenia się ukazały. Tak popularny wśród młodzieży Dzień Św. Walentego nie zyskał już jednak w oczach prezydenta uznania. Naszym zdaniem miasto i prezydent posiadają swoje strony internetowe oraz profile na portalach społecznościowych. Wystarczy tam umieścić te wszystkie życzenia. Będzie taniej, a i z pewnością szybciej dotrą one do zainteresowanych…   Wywiad za kasę Natomiast Biuro Komunikacji Społecznej upodobało sobie wybitnie współpracę z firmą IMW Reklama Serwis. Aż cztery na pięć pozycji wykazanych w zestawieniu dotyczy właśnie kontaktów biznesowych  z tą firmą.Enigmatyczny przyznać trzeba jest również zapis: „Ponadto informuję, iż poza tym wydatkowano 144.420,50 zł na artykuły i programy promocyjne w środkach masowego przekazu”. Ciekawi jesteśmy - bo to znaczna kwota - jakie programy i w jakich mediach zostały zrealizowane… Jednak nasze szczególne zaciekawienie wzbudził  fakt, że Wydział Nieruchomości zapłacił za „reklamę oraz wywiad z Zastępcą Prezydenta Miasta Tomaszem Sobierajem” w gazecie „Fakty Tygodnik Koszaliński”. I na koniec dodajmy, że kampania promocyjna Koszalina podczas Kabaretonu 2014 kosztowała nas, podatników 55 000 złotych. Łącznie z miejskiej kasy w ten sposób w minionym roku „wyciekł” niemal milion złotych. Oto pełne zestawienie tych kosztów:   Przedstawiam poniżej informację dot. wydatkowania środków publicznych na zakup reklam i innych form promocji w 2014 r. przez poszczególne komórki organizacyjne:   Wydział Organizacyjno – Administracyjny 1.              Życzenia dla mieszkańców od Przewodniczącego Rady Miejskiej i Prezydenta Miasta z okazji Świąt Bożego Narodzenia. W następujących gazetach: „Głos Koszaliński”, „Miasto”, „Fakt” – 4 456,43zł 
 2.  Zaproszenie mieszkańców oraz program uroczystości z okazji obchodów 11 listopada – 1 744,61 zł 
 3.  Ogłoszenie „Modernizacja zarządzania w Urzędzie Miejskim w Koszalinie” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Poddziałanie 5.2.1. Modernizacja zarządzania w administracji samorządowej - 975,00zł 
 4.  Życzenia Prezydenta Miasta z okazji Dnia Edukacji Narodowej: „Głos Koszaliński”, „Teraz Koszalin” – 1 819,60zł 
 5.  Życzenia Prezydenta Miasta dla Maturzystów: „Głos Koszaliński” , „Miasto” – 3 130,76zł. 
 6.  Życzenia dla mieszkańców od Przewodniczącego Rady Miejskiej i Prezydenta Miasta z okazji Świąt Wielkiej Nocy. W następujących gazetach: „Głos Koszaliński”, „Miasto”, „Fakt” – 3 991,76. 
 7.  Życzenia Prezydenta Miasta dla mieszkanek Koszalina z okazji Dnia Kobiet 3 130,83zł. 
   Biuro Gospodarki Odpadami Komunalnymi Od października 2014 r. Biuro Gospodarki Odpadami Komunalnymi prowadzi projekt pn. „Odpady problemowe bez problemu. Segreguj dla przyszłości – edukacyjna akcja promocyjna” w ramach zadania z zakresu edukacji ekologicznej i ochrony przyrody na rok 2014. Projekt w 50 % jest dofinansowany ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie. W ramach projektu zrealizowano następujące działania: 1.  Projekt i wydruk 30 tys. ulotek nt. odpadów problemowych a także z instrukcją segregacji odpadów: wartość faktury - 3 813,00, wysokość dofinansowania z WFOŚiGW - 1 906,50.
 2.  Kampania na www.gk24.pl, wydruk wkładki i insert do tygodnika „Teraz Koszalin”: wartość faktury - 3 231,49, wysokość dofinansowania z WFOŚiGW - 1 615,75 
 3.  Projekt graficzny i przygotowanie 30 tyś. magnesów z instrukcją segregacji odpadów: wartość faktury -29 118,00, wysokość dofinansowania z WFOŚiGW - 14 559,00 
 4.  Zakup 15 tys. zawieszek odblaskowych z hasłem zachęcającym do segregacji: wartość faktury - 13 837,50, wysokość dofinansowania z WFOŚiGW - 6 918,75 
   Biuro Komunikacji Społecznej 1.  Kampania informacyjna o Koszalińskiej Karcie Dużej Rodziny - realizacja projektów, druku i ekspozycji materiałów reklamowych (IMW Reklama Serwis Marcin Wójcik) - film promocyjny (Patryk Brzeskot) 15.902,81 zł 
 2.  Kampania informacyjna „Koszalin buduje” - realizacja projektów, druku i ekspozycji materiałów reklamowych (IMW Reklama Serwis Marcin Wójcik) 14.354,10 zł 
 3.  Kampania informacyjna o 10-leciu Polski w Unii Europejskiej - projekt, druk i dystrybucja ulotek (IMW Reklama Serwis Marcin Wójcik) 10.701 zł 
 4.  Kampania informacyjna o Budżecie Obywatelskim w 2015 r. - realizacja projektów, druku i ekspozycji materiałów reklamowych (IMW Reklama Serwis Marcin Wójcik) 21.269,16 zł 
 5.  Utworzenie strony internetowej do głosowania na projekty Budżetu Obywatelskiego (Vobacom) 2.337 zł 
Ponadto informuję, iż poza tym wydatkowano 144.420,50 zł na artykuły i programy 
promocyjne w środkach masowego przekazu.   Pełnomocnik ds. Uzależnień W 2014 roku ze środków Pełnomocnika wydatkowano łącznie 8.126 zł z przeznaczeniem na: 1.  Kampania „Trzeźwy kierowca” (wynajęcie telebimu) - 1.650 zł brutto, 
 2.  Promocja Akcji Lato „Bezpieczne Wakacje (gazeta Fakty) - 1.476 zł brutto, 
 3.  Promocja Akcji Lato „Bezpieczne Wakacje” i bezpieczeństwa dzieci w trakcie trwania 
wakacji (gazeta Teraz Koszalin) - 5.000 zł brutto. 
 Zadania wynikające z Miejskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2014 rok, przyjętego Uchwałą Nr XXXVII/570/2013 Rady Miejskiej w Koszalinie z dnia 21 listopada 2013 roku.   Wydział Rozwoju, Współpracy Zagranicznej i Promocji Wydział Rozwoju, Współpracy Zagranicznej i Promocji wydatkował na zakup reklam oraz innych form promocji w 2014 roku następujące kwoty - ujęte w budżecie Wydziału : 1.  Gadżety promocyjne (smycze, koszulki. kubki, naklejki z logo , pendrive itp.) – w łącznej kwocie 53000 zł brutto, Agencje Reklamowe: Trend, Fiori, Haftkom, MADEin 
 2.  Dodruk Informatora Turystycznego (autorski projekt – 3000 szt.) – 11340 zł brutto, Polskie Wydawnictwo Reklamowe z Torunia 
 3.  Kalendarz Wydarzeń Kulturalno – Sportowych na 2014 r – 2 wersje językowe, 3000 szt. – 3192,83 zł brutto, Agencja Reklamowa KAmedia- Koszalin 
 4.  Dofinansowanie druku ulotek informacyjnych (rozkład jazdy) koszalińskiej Wąskotorówki – 1000 szt. – 1000 zł brutto, Agencja Reklamowa all Visual Jan Szymczyk 
 5.  Zakup monet okolicznościowych upamiętniających 750-lecie Koszalina – 400 szt. – 10 332 zł brutto, Agencja Reklamowa Kruart z Koszalina 
 6.  Dodruk ulotek informacyjnych Koszalina ( skrócona wersja Informatora Turystycznego) – 2000 szt. – 2000 zł brutto, PWR z Torunia 
 7.  Realizacja kompletu map „Rowerowy Koszalin” – 5000 szt. – 14437,5 zł brutto, Firma Rokart System z Koszalina 
 8.  Dodruk Map Koszalina w postaci wyrywanych bloczków – 80 bloczków – 4173,75 zł brutto, Firma Rokart Studio 
 9.  Dodruk autorskiego projektu Albumu o Koszalinie – 400 szt. – 19 500 zł brutto, PWR z Torunia 
 10.               Zakup materiałów reklamowych będących elementem promocji otwarcia Zalewu Koszalińskiego (okulary, piłki dmuchane, frisbee, koszulki) – 4149,52 zł brutto, Agencje Reklamowe: Haftkom z Koszalina,Ag. SMD z Gdańska, Petersmedia z Opalenicy 
 11.               Zakup balonów z logotypem miasta na „Festiwal Pełnia życia” – 1000 szt. – 2140, 2 zł brutto, Agencja Reklamowa Haftkom z Koszalina 
 12.               Zakup balonów z nadrukiem „Koszalin – 10 lat w Unii Europejskiej” -2000 szt. 1094,7 zł brutto, Agencja Reklamowa Giftpol z Radomia 
 13.               Realizacja I nagrody w konkursie Pamiątka Turystyczna z Koszalina (Kolorowanka „Pokoloruj sobie Koszalin) – 1000 szt. – 7011 zł brutto, Agencja Reklamowa SMD z Gdańska * ( w 2014 roku został przeprowadzony Konkurs na pamiątkę z Koszalina oraz pamiątkę związaną z obchodami 750 lecia miasta – 2 nagrody o łącznej kwocie 5000 zł 
 14.               Zakup kredek (dodatek do pakietów z kolorowanką) – 1000 szt. – 3542 zł brutto, Agencja Reklamowa SMD z Gdańska 
 15.               Zakup promocyjnego balonu stacjonarnego – 1869,6 zł brutto, Agencja Reklamowa Tech-media z Warszawy 
 16.               Dodruk zaktualizowanego planu miasta – 2000 szt. – 7455 zł brutto, Firma Rokart System z Koszalina 
 17.               Zakup kalendarzy z logotypem Koszalin pełnia życia – 200 szt. 4403,3 zł brutto, Agencja Reklamowa Trend z Koszalina 
 18.               Zakup naklejek z herbem miasta na folii samoprzylepnej (na potrzeby targów nieruchomości) – 10 szt. – 123 zł brutto, Studio B&S z Koszalina 
 19.               Zakup materiałów z okazji 750 – lecia Koszalina (mapy Grety Grabowskiej w tubie oraz monety okolicznościowe) – 8114 zł brutto, Greta Grabowska oraz Agencja Reklamowa Kruart 
 20.               Domówienie toreb reklamowych – 78 szt. – 354,98 zł brutto, Agencja Reklamowa Fiori Szczecin 
 21.               Zakup i montaż stojaków rowerowych – 47 szt. – 14 447,58 brutto, Firma Unicom Stenzel 
 22.               Zakup autorskich map Grety Grabowskiej w etui 750-lecie Koszalina – 1000 szt. – 5166 zł. brutto, Greta Grabowska 
 23.               Zamówienie flag okolicznościowych (projekt i realizacja) 750 – lecie Koszalina – 4680,15 - Linea Koszalin 
 24.               Zlecenie spotu reklamowego, związanego z 10-leciem w UE – emisja w TV Maxx – 3493,2 zł brutto, TK MAXX 
 25.               Dodatek do tygodnika „Teraz Koszalin” poświęconego – 750-leciu Koszalina – 5000 zł brutto, Media Regionalne 
 26.               Publikacja Sprawozdania budżetowego w GK – 6150 zł brutto, Media Regionalne 
 27.               Promocja Koszalina w miesięczniku Prestiż ( Oferta kulturalna i sportowana lato) – 
2706 zł brutto, - wydawnictwo Prestiż Andrzej Mielcarek 
 28.               Promocja miasta na teledysku koszalińskiego piosenkarza Mroka – 1230 zł brutto, 
Marcin Golik 
 29.               Kampania promocyjna przy wydaniu płyty koszalińskiego zespołu Pampeluna – 5000 zł 
brutto, 
 30.               Zlecenie sesji zdjęciowej Koszalina „ z lotu ptaka „– 220 zł brutto, autor: Piotr Sadowski 
z Koszalina 
 31.               Publikacja promocyjna Koszalina w dodatku „Turystyczne Perły Pomorza” – 5750,25 zł 
brutto, Media Regionalne 
 32.               Kampania promocyjna Koszalina podczas produkcji audycji telewizyjnej „Piłkarski 
Diament” – 4320 zł brutto, Agencja Mish-Mash Creation w Warszawie 
 33.               Publikacja promocyjna Koszalina w dodatku „Wakacje 2014” – 4920 zł brutto, 
Polskapresse sp. z o.o.Gdańsk 
 34.               Kampania promocyjna Koszalina podczas rajdów Stowarzyszenia Roweria z okazji 
10 lecia UE – 1000 zł brutto, 
 35.               Kampania promocyjna Koszalina podczas Kabaretonu 2014 – 55000 zł brutto, Agencja 
Artystyczna Koń Polski 
 36.               Publikacja Koszalina w Informatorze Turystycznym Pomorza Zachodniego 
realizowanym przez ZART – 3075 zł brutto, ZART 
 37.               Realizacja specjalnego dodatku „Teraz Koszalin” poświęconego obchodom Święta 
Niepodległości 11 listopada – 3936 zł brutto, Media Regionalne 
 38.               Publikacja w dzienniku Rzeczpospolita – 5535 zł brutto, Rzeczpospolita 
 39.               Udział Miasta w targach ( 7 imprez targowych: MTT-Hamburg, MTB Berlin, Targi 
Inkontakt- Schwedt, Tour Salon, Poznań , Targi INVESTFIELD Poznań, Targi w Opolu, Targi Budownictwa w Koszalinie )- łączna kwota 24.250 
 W ramach projektów "Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu mieszkańców Koszalina" oraz "Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu uczniów koszalińskich szkół" współfinansowanych przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach działania 8.3 „Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu – eInclusion Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013” w 2014 r. sfinansowano następujące wydatki na promocję projektu: zakup 70 szt. metalowych etui na CD z grawerowanym oznaczeniem projektu i herbem 
Koszalina, łączny koszt: 401,10 zł brutto; zleceniobiorca: Upominki24.pl Grupa Ferro 
Przemysław Żelazo, Granowo, 
 zakup 2 szt. roll-upów promocyjno-informacyjnych dla potrzeb konferencji 
podsumowującej projekt, koszt: 344,4 zł brutto; zleceniobiorca: REKPROM Agencja 
Reklamowa, Koszalin, 
 zakup 6 szt. ogłoszeń prasowych w "Głosie Koszalińskim" i tygodniku "Miasto" 
informujących o zrealizowanym projekcie, jego rezultatach i korzyściach dla społeczeństwa, łączny koszt: 12 133,22 zł brutto, zleceniobiorca: Media Regionalne Sp.z o. o., tryb wyboru: zlecenie dla wykonawcy wybranego w przetargu nieograniczonym do obsługi całego Urzędu.** 
** Ww. wydatki Miasta są kosztami kwalifikowalnymi projektu ujętymi w jego budżecie i podlegają w 100% refundacji ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i Budżetu Państwa. 
   Wydział Kultury i Spraw Społecznych 
 1. Umowa z 13 listopada 2014r., zawarta z p. Agnieszką Brzeskot prowadzącą działalność gospodarczą pod nazwą „STOCZNIA FILMOWCÓW”, zlecająca kampanię promocyjną miasta w ramach realizacji imprezy pn. „Pierwsze Mistrzostwa Polski ONE MAN SHOW”. Kampania polegała na: informowaniu uczestników Mistrzostw przez osobę prowadzącą o objęciu imprezy patronatem Prezydenta Miasta Koszalina i udzielonym wsparciu przez Gminę Miasto Koszalin, umieszczeniu w widocznym miejscu na scenie Teatru Variete Muza napisu „Koszalin pełnia życia” oraz baneru z logo miasta na scenie i przy wejściu do Teatru Variete Muza, umieszczeniu logotypu „Koszalin, pełnia życia” w widocznym miejscu na plakacie i wszelkich materiałach promocyjnych reklamujących wydarzenie (np. ulotki, strony internetowe, reklamy w TV) informowaniu w wywiadach w lokalnej prasie i telewizji o współpracy Urzędu Miejskiego z organizatorem wydarzenia, wręczeniu zwycięzcy Mistrzostw nagrody nazwanej Nagrodą Prezydenta Miasta Koszalina,
zrealizowaniu nagrania audiowizualnego dokumentującego przebieg imprezy iprzekazanie nieodpłatnie jego kopii wraz ze zgodą na jego wykorzystywanie w materiałach promocyjnych Miasta Koszalina. Za realizację w/w zadań zapłacono 4 000 zł.   2. Umowa z 28 listopada 2014 r. zawarta z p. Agnieszką Brzeskot prowadzącą działalność gospodarczą pod nazwą „STOCZNIA FILMOWCÓW”, zlecająca kampanię promocyjną miasta w ramach projektu mającego na celu produkcję kolędy pn. „Rodzina z Koszalina 2014”. Kampania polegała na: umieszczeniu na okładce płyty logotypu „Koszalin pełnia życia” oraz informacji, że projekt został dofinansowany przez Gminę Miasto Koszalin, 
 umieszczeniu logotypu „Koszalin, pełnia życia” w widocznym miejscu na wszelkich materiałach promocyjnych reklamujących Kolędę (np. strony internetowe, reklamy w TV), 
 informowaniu w wywiadach w lokalnej prasie i telewizji o dofinansowaniu projektu 
przez Miasto Koszalin. przekazaniu 100 egzemplarzy płyty z nagraną kolędą , w celu ich wykorzystania jako materiałów promujących Koszalin. Za realizację w/w zadań zapłacono 10 000 zł.   3. Umowa z 28 maja 2014 r., zawarta z Zarządem Obiektów Sportowych Spółka z o.o. w Koszalinie w zakresie promocji Miasta Koszalina. W ramach umowy ZOS wraz Polskim Związkiem Piłki Koszykowej zorganizował mecz kwalifikacyjny do EuroBasket 2015, pomiędzy Reprezentacjami Narodowymi Koszykówki Polski i Luksemburga w dniu 24 sierpnia 2014 r., oraz zorganizował turniej w koszykówce ulicznej 3x3 w dniu 23 sierpnia 2014 r. Umowa zobowiązywała ZOS do: dokonania wszystkich niezbędnych czynności, koniecznych do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zlecenia, w zakresie promocji Miasta Koszalina poprzez organizację meczu eliminacyjnego koszykarzy do EuroBasket 2015 oraz turnieju w koszykówce ulicznej „3x3” oraz przygotowania i podpisania w imieniu Miasta Koszalina wymaganej umowy, 
 wykonania usługi najmu, polegającej na przygotowaniu Hali Widowiskowo-Sportowej na mecz Reprezentacji Polski i Luksemburga w Koszykówce, w tym: wynajmu Areny Głównej, wynajmu band reklamowych typu LED, rejestracji wydarzenia – TV wewnętrzna, wynajmu sali konferencyjnej, wynajmu sali treningowej, wynajmu sali informatycznej oraz przygotowanie oświetlenia estradowego, 
 wykonania usługi, polegającej na przygotowaniu Hali Widowiskowo-Sportowej na mecz Reprezentacji Polski i Luksemburga w Koszykówce, w tym: przygotowania hali i sprzątania, obsługa szatni, obsługę telewizji wewnętrznej HWS, obsługę band oraz ekranów typu LED, obsługę oświetlenia estradowego, wynajmu ekranów LED należących do ZOS, zapewnienie akustyka na czas imprezy sportowej, zapewnienie płotków wygradzających wokół HWS, oraz nadzór nad systemem kontroli bramek wejściowych, 
 wykonania obsługi technicznej turnieju koszykówki ulicznej 3x3 (w tym: sprzątanie, przygotowanie parkingu, przenoszenie trybun i inne usługi związane z organizacją imprezy), 
 uzyskania pozwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej, 
 uzyskania opinii Wojewódzkiej Stacji Pogotowia Ratunkowego, 
 wydruku mapek dla Straży Pożarnej, Policji i Biura Zarządzania Kryzysowego, 
przygotowanie parkietu Hali Widowiskowo-Sportowej (w tym: wyklejenie napisu Koszalin zgodnie z wytycznymi PZKosz, odklejenie napisu Koszalin wzdłuż stolików sędziowskich, przygotowanie napisu Koszalin wzdłuż stolików sędziowskich po zakończeniu meczu Polska - Luksemburg), 
 zapewnienia udostępnienia Hali Widowiskowo-Sportowej oraz placu na parkingu przed Halą Widowiskowo-Sportową w terminach wskazanych w umowie oraz zapewnienia 
obsługi technicznej na treningi i mecze oraz dostarczenia lodu dla zespołów orazterenów rekreacyjnych na Sportowej Dolinie w Koszalinie,
zapewnienia szatni dla drużyn oraz sędziów i komisarza, a także pomieszczeńdo przeprowadzenia kontroli dopingowej na Hali Widowiskowo-Sportowej.
 Za wykonanie przedmiotu umowy, zapłacono wynagrodzenie w wysokości 143 512,40 zł.   4. Umowa z 7 lipca 2014 r. zwarta pomiędzy Gminą Miastem Koszalin a Elite Circle Group Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, na zorganizowanie imprezy p.n. „Rage 2014”, która odbyła się na terenie Koszalina w dniu 31 lipca 2014r. W ramach w/w umowy przeprowadzono następujące działania promocyjne na rzecz Miasta: umieszczenie logo Miasta „Koszalin pełnia życia” na plakatach oraz bannerach reklamowych Imprezy, 
 umieszczenie logo Miasta „Koszalin pełnia życia” na materiałach dedykowanych wydarzeniu Rage 2014 tj. papierze firmowym, teczkach, kartach załóg, zaproszeniach, 
 umieszczenie logo Miasta „Koszalin pełnia życia” na okładce i na filmie DVD Rage 2014, wyprodukowanym po zakończeniu Imprezy, 
 umieszczenie logo Miasta „Koszalin pełnia życia” na stronie internetowej Organizatora www.elitecircle.pl wraz z bezpośrednim linkiem na stronę internetową www.koszalin.pl, 
 umieszczenie logo Miasta „Koszalin pełnia życia” w materiałach filmowych w tym w filmie zapowiadającym Imprezę, relacji z dnia 31.07.2014 zamieszczonej na profilach społecznościowych Organizatora, materiale filmowym zbiorczym po wydarzeniu, 
 umieszczeni logo Miasta „Koszalin pełnia życia” na ekranach wizyjnych podczas imprezy, 
 relacja z checkpointu w radiu ESKA, Za wykonanie umowy zapłacono 6.150 zł . 
5. Umowa z 8 sierpnia 2014 r. zawarta z Zarządem Obiektów Sportowych w Koszalinie dotycząca organizacji na terenie Koszalina turnieju finałowego Word Grand Prix w piłce siatkowej kobiet w dn. 15-16 sierpnia 2014 r. W ramach realizacji umowy Zarząd Obiektów sportowych Sp. z o.o. zobowiązany był do: 
 dokonania wszystkich niezbędnych czynności, koniecznych do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zlecenia, w zakresie promocji Miasta Koszalina poprzez organizację turnieju oraz przygotowania i podpisania w imieniu Miasta Koszalina wymaganej umowy. 
 zapewnienia że: 
 a)  Koszalin otrzyma tytuł „Miasto Organizator World Grand Prix w Polsce”, 
 b)  Miasto Koszalin otrzyma prawa do wykorzystywania faktu współpracy z Polskim 
Związkiem Piłki Siatkowej do celów marketingowych podczas imprezy jak i poza nią do 
31 grudnia 2014 r., 
 c)  Miasto Koszalin będzie miało zapewnione 3% czasu ogólnej ekspozycji na bandach typu 
LED podczas 4 meczów World Grand Prix, 
 d)  logo Miasta Koszalina zostanie zamieszczone na ściance prasowej oraz na wszystkich 
materiałach poligraficznych, 
 e)  Miasto Koszalin będzie miało możliwość ekspozycji własnych materiałów promocyjnych 
na stoisku promocyjnym na Hali Widowiskowo-Sportowej, 
 f) Miasto Koszalin otrzyma pakiet „Hospitality”, w którego skład wejdą: zaproszenia VIP, bilety i karty parkingowe. udokumentowania na płycie CD, iż mecze były transmitowane przez kanał sportowy TVP oraz załączy do sprawozdania informacje prasowe o zasięgu lokalnym i ogólnopolskim. Za wykonanie przedmiotu umowy zapłacono 49.200 zł.   6. Umowa z 3 października 2014 r. zwarta z Koszalińskim Klubem Piłki Nożnej „Bałtyk”, na zadania promocyjne poprzez udział drużyny juniorów piłki nożnej Koszalińskiego Klubu Piłki Nożnej „Bałtyk” w rundzie jesiennej rozgrywek Centralnej Ligi Juniorów, w sezonie 2014/2015. Umowa zobowiązywała do: umieszczenia logotypu miasta z napisem „Koszalin pełnia życia” na koszulkach klubowych w 9 meczach, 
 umieszczenia logotypu miasta z napisem „Koszalin pełnia życia” na dresach klubowych w 9 meczach, 
 zamieszczenia reklamy z logotypem miasta „Koszalin pełnia życia” w 4 meczach, 
 wyeksponowania nośnika reklamowego na meczach wyjazdowych z logotypem Miasta 
„Koszalin pełnia życia” w 5 meczach, 
 zorganizowaniu 3 akcji promocji sportu piłki nożnej, z udziałem zawodników drużyny 
juniorów dla dzieci i młodzieży koszalińskich placówek oświatowych oraz poinformowaniu o tym mediów. Akcje trwały co najmniej 60 min. każda oraz składały się minimum z: 
 - wizyty przynajmniej trzech graczy drużyny w terminach ustalonych przez przedstawiciela Wykonawcy z dyrektorami szkół w okresie trwania umowy, 
 -rozmów z uczniami, pytań i odpowiedzi, 
 -pokazu kilku efektownych zagrań, 
 -wykonania materiału zdjęciowego z przebiegu akcji. 
 Za wykonanie przedmiotu umowy zapłacono 30.000 zł   Pełnomocnik ds. Inwestorów Kluczowych Miasto (PIK) zamieściło w roku 2014 reklamy promocyjne, tj.: 1.  o połączeniu kolejowym na trasie Koszalin - Mielno Koszalińskiego wraz z informacją 
o jego kursowaniu. Reklama ukazała się w dniu 23 lipca 2014r. w gazecie „Fakty. Tygodnik Koszaliński”. Koszt reklamy to 1476,00 zł. Materiał miał na celu wypromowanie i zachęcenie mieszkańców do korzystania z tego środka lokomocji . 
 2.  dotyczące atutów inwestycyjnych miasta w tym ofertę inwestycyjną Podstrefy Koszalina SSSE w Głosie Koszalińskim na dwóch stronach . Reklama ukazała się w specjalnym dodatku poświęconym specjalnym strefom ekonomicznym. Koszt - 3.200,00zł., 
 3.  dotyczącą Podstrefy Koszalin SSSE oraz atutów inwestycyjnych w publikacji „Investing in Poland 2015” (anglojęzyczna wersji)wydawana przez Valkea Media S.A. w Warszawie. Koszt 6.150,00zł 
 4.  w ramach plebiscytu Menadżera roku ukazały się na łamach Głosu Koszalińskiego cykliczne informacje o rozwoju gospodarczym miasta, strefie ekonomicznej. Koszt - 2.460,00zł. Konkurs organizowany na łamach Głosu Koszalińskiego - patronat Prezydenta Miasta. 
   Wydział Nieruchomości 1.  Wykaz nieruchomości stanowiących własność Gminy Miasto Koszalin przeznaczonych i przygotowywanych do zbycia w drodze przetargu w 2014 r. i latach następnych (forma papierowa i nośnik CD) kwotę brutto 3 495,66 zł; 
 2.  Reklamę modułową w miesięczniku „Miasto Plus” kwotę brutto 738,00 zł; 
 3.  Reklamę w gazecie „Fakty Tygodnik Koszaliński” kwotę brutto 615,00 zł; 
 4.  Reklamę modułową w tygodniku „Miasto” kwotę brutto 1 000,00 zł; 
 5.  Reklamę oraz wywiad z Zastępcą Prezydenta Miasta Tomaszem Sobierajem w gazecie 
„Fakty Tygodnik Koszaliński” kwotę brutto 1 107,00 zł. 
Łącznie wydatkowano na zakup reklam i promocję kwotę brutto 7 185,66 zł (słownie: 
 siedem tysięcy sto osiemdziesiąt pięć złotych sześćdziesiąt sześć groszy).   Wydział Informatyki W 2014 roku wydatkowane były pieniądze na działania promocyjne związane z promocją projektu „Inteligentny Koszalin – rozbudowa infrastruktury społeczeństwa informacyjnego e-Koszalin – budowa sieci teleinformatycznej i systemu monitoringu wizyjnego” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007-2013. Na ten cel przeznaczono następujące kwoty: 1.  Promocja projektu - część I – przetarg nieograniczony (wykonawca: Tarraya S. A. z Poznania) wykonanie naklejek, tabliczek HotSpot, tablic unijnych i bilbordów.
Kwota: 21 635,70 zł brutto. 
 2.  Promocja projektu - część II – przetarg nieograniczony (wykonawca: Butterfly Agencja Reklamowa Agnieszka Borowy ze Szczecina) wykonanie gadżetów promocyjnych – mysz bezprzewodowa, pendrive, podkładka pod mysz, torba bawełniana, kubek izotermiczny, notatnik z długopisem, latarka z brelokiem i ulotki. 
Kwota: 18 255,66 zł brutto. 
 3.  Promocja projektu - część III – przetarg nieograniczony (wykonawca: Media Regionalne 
Sp. z o. o. z Warszawy) emisje audycji radiowych, radiowego spotu reklamowego, publikacje artykułów w prasie i portalach internetowych.
Kwota: 31 742,85 zł brutto. 
                                                                                                    Prezydent Miasta Piotr Jedliński