Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.
Koszalin, Poland
wydarzenia

Lufthansa Systems w Koszalinie

Autor Ekoszalin z mat. MJCC 14 Października 2014 godz. 7:38
Rozmowy ze specjalistami, prezentacja projektów firmy, testy kwalifikacyjne i możliwość podpisania umowy o pracę w ciągu jednego dnia – to wszystko czeka na uczestników spotkania rekrutacyjnego organizowanego przez Lufthansa Systems Poland.

To pierwsze takie spotkanie w Koszalinie, ale do tej pory firma zorganizowała podobne wydarzenia w Toruniu i  Bydgoszczy. Kilka osób znalazło po nich pracę w gdańskim oddziale Lufthansa Systems Poland. Tym, którzy zdecydowali się na przeprowadzkę do Trójmiasta zaoferowano pakiety relokacyjne.

 

- Zdecydowaliśmy się na zorganizowanie spotkania w Koszalinie, ponieważ jesteśmy przekonani, że jest tu wielu specjalistów, z którymi chcielibyśmy pracować. Chcemy ich przekonać, że warto rozważyć relokację do Trójmiasta, bo nasza oferta daje im możliwość pracy przy zaawansowanych projektach, na bardzo dobrych warunkach – mówi o spotkaniu pan Dariusz Przywara – Dyrektor Projektów Strategicznych w Lufthansa Systems Poland.

 

W Koszalinie firma będzie poszukiwała programistów. Szansę na otrzymanie oferty będą mieli zarówno ci z doświadczeniem, jak i studenci oraz absolwenci. W trakcie spotkania kandydaci uzyskają szczegółowe informacje na temat projektów firmy, poznają technologie, które są w niej wykorzystywane.

 

Dla zainteresowanych przewidziano możliwość rozwiązania testów i przejścia rozmowy rekrutacyjnej. Najlepsi będą mogli na miejscu podpisać umowę o pracę. Warunki będą analogiczne: koncern oferuje atrakcyjne wynagrodzenia i pakiet benefitów, wsparcie w przeprowadzce do Gdańska, a także dostęp do zaawansowanych szkoleń i możliwość zdobywania specjalistycznych certyfikatów.

Spotkanie odbędzie się 18 października br. w Hotelu Gromada. Aby wziąć w nim udział najlepiej zgłosić się wcześniej za pomocą formularza na stronie [http://www.lhsystems.pl/?p=1838].

 

Lufthansa Systems Poland Sp. z o.o. z Gdańska już od 1998 roku jest dostawcą zaawansowanych rozwiązań informatycznych oraz usług dla branży lotniczej, logistycznej oraz finansowej. Firmę tworzy ponad 400-osobowy zespół ekspertów z tak różnych dziedzin jak, np. informatyka, nawigacja, kartografia oraz bankowość.

Poprzedni artykuł

Czytaj też

Kolejni inwestorzy w strefie

Ekoszalin z inf. UM w Koszalinie / fot. www.szczecinbiznes.pl - 14 Października 2014 godz. 8:20
Zaprezentowane zostały dwie kolejne firmy, które rozpoczną działalność w Podstrefie "Koszalin" Słupskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Zakłady będą budowane od podstaw, każda z nich zajmie pół hektara. Do tego, że Podstrefa „Koszalin" SSSE  oferuje atrakcyjne warunki do inwestowania nie trzeba nikogo przekonywać. Potwierdzeniem  atrakcyjności strefy ekonomicznej są kolejne dwie Firmy, które zamierzają rozpocząć działalność gospodarczą na preferencyjnych warunkach w zakresie zwolnienia  z podatku dochodowego jak i od nieruchomości.   „Clown Polska" Sp. z o. o.  planuje budowę nowoczesnego centrum magazynowo-logistycznego zabawek i artykułów dziecięcych z zapleczem biurowym na powierzchni 0,4788ha.Minimalne nakłady inwestycje to ok.  około 5mln netto ( w tym zakup towaru),   w zamierzeniach Inwestora jest zatrudnienie ok. 15 osób. Nabór już pod koniec przyszłego roku Zakończenie inwestycji ma nastąpić w ciągu dwóch lat.   Drugim przedsiębiorstwem jest MM Timber Windows" Sp. z o. o. Firma zakupiła grunt o pow. 0,5102ha. Inwestor ma w planach budowę zupełnie nowego zakładu zajmującego się produkcją bram garażowych i rolet, stolarki aluminiowej (okna, drzwi, fasady, ogrody zimowe) oraz stolarki stalowej w podstawowym zakresie. Planowane minimalne nakłady inwestycje to ok. 3mln zł, a minimalne zatrudnienie w pierwszych dwóch latach działalności to 20 osób, w kolejnych przewiduje jego zwiększanie zatrudnienia. Działalność Firmy skierowana jest wyłącznie na rynki eksportowe: Wielka Brytania i kraje Benelux-u.   Warto przypomnieć, iż Podstrefa Koszalin Słupskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej została ustanowiona 22.10.2013r. na powierzchni 22ha, a jej obszar został trzykrotnie powiększony – w roku 2006, 2007 i 2012r.  Obecnie trwa procedura związana z kolejnym poszerzeniem podstrefy o atrakcyjne tereny przy ul. Lechickiej /Szczecińskiej oraz przy ul. Strefowej/Cegielskiego przy Zakładzie Karnym o łącznej powierzchni  45,1205ha.  Powierzchnia obecna Podstrefy - 114,1915 ha.

Niepełnosprawność na rynku pracy

Ekoszalin z mat. inf. / fot. www.rzg.pl - 14 Października 2014 godz. 7:18
Jakie bariery napotykają pracownicy z niepełnosprawnością? Dlaczego pracodawcy boją się ich zatrudniać? Już niedługo obie grupy będą mogły skonfrontować swoje opinie na temat rynku pracy. Wszystko to dzięki rozpoczynającemu się właśnie badaniu „Pracodawca na TAK”, którego efektem będzie raport stanowiący kompendium wiedzy na temat zatrudniania osób z niepełnosprawnością. To kolejna odsłona projektu „TAKpełnosprawni”.   – Widzimy wymierne efekty naszych wcześniejszych działań, dlatego postanowiliśmy jeszcze bardziej wyjść naprzeciw problemom pracodawców i osób z niepełnosprawnością – tak krótko tłumaczy motywację do zorganizowania ogólnopolskiego badania Katarzyna Rydzewska, Dyrektor Zarządzająca w Grupie Job  (Upright Group) – Chcemy nie tylko poznać i zaprezentować obawy pracodawców i potencjalnych pracowników. Przede wszystkim zależy nam na tym, by znaleźć kompleksowe rozwiązanie, które zachęci firmy do zatrudniania osób z niepełnosprawnością – dodaje.   Badanie, które przeprowadza Grupa Job jest zbudowane z dwóch części. Pierwsza z nich skierowana jest do firm i dotyczy czynników, które z punktu widzenia pracodawcy mogą wpływać na zatrudnianie osób z niepełnosprawnością. Pytania pozwalają również poznać świadomość pracodawcy na temat współpracy z tą grupą pracowników. Każdy przedsiębiorca, który weźmie udział w badaniu otrzyma raport z wynikami opracowanymi przez specjalistów w tej dziedzinie. – Dzięki temu firmy będą mogły przekonać się, w jakim stopniu są przygotowane na zatrudnianie pracowników z orzeczoną niepełnosprawnością – mówi Katarzyna Rydzewska   Druga część badania jest skierowana do osób z niepełnosprawnością. Jej głównym celem jest zbadanie sposobu w jaki postrzegają swoich pracodawców oraz jak funkcjonują w życiu zawodowym (np. jak wygląda ich współpraca z innymi pracownikami, na co zwracają szczególną uwagę podczas szukania pracy). – Osoby z niepełnosprawnością są głównym beneficjentem naszego projektu TAKpełnosprawni. Dlatego też chcemy przeprowadzić badanie o jak największym zasięgu, które pozwoli nam poznać rzeczywiste bariery z jakimi stykają się podczas poszukiwania pracy– mówi Katarzyna Rydzewska – Poprzez swoje ankiety chcielibyśmy też rozwiązać jeden z największych problemów współczesnego rynku pracy – ukrywanie przed pracodawcą informacji o posiadaniu orzeczenia o niepełnosprawności – dodaje.   Zakończenie badań zostanie zwieńczone wydaniem raportu, który będzie swoistym kompendium wiedzy na temat zatrudniania osób z niepełnosprawnością. Będzie to dopiero początek korzyści z analizowania rynku pracy osób z orzeczeniem. Zyskają tutaj dwie strony: zarówno pracodawcy, jak i pracobiorcy. Przedsiębiorstwa będą miały możliwość otrzymania bezpłatnych konsultacji z ekspertami projektu, zaś pracownicy – osoby z niepełnosprawnością, wpływu na złamanie stereotypu dotyczącego zatrudniania osób z orzeczeniem.   Formularz ankietowy dla przedsiębiorców znajduje się pod adresem http://pracodawcanatak-przedsiebiorca.badanie.net/, a dla osób z niepełnosprawnością http://pracodawcanatak-pracownik.badanie.net/. Badania będą trwały do końca listopada 2014 r.