Następnie most zostanie odeskowany, a także położona zostanie płyta betonowa. – Na tej płycie będzie izolacja przeciwwilgociowa. Na niej zostają położone 3 warstwy startowe, a później warstwa ścieralna – ostateczna. Oczywiście powstaną również m.in. barierki,
lampy, ścieżka rowerowa i kanalizacja deszczowa. – komentuje Robert Grabowski. Warto dodać, że fragment pierścienia wewnętrznego naszego miasta od ul. Morskiej do ul. Władysława IV ma być gotowy do października br.
Natomiast jeśli chodzi o prace związane z budową ronda, które połączy ul. Morską z ul. BoWiD, to mają się one zakończyć wcześniej. – Odcinek drogi od ul. BoWiD do ul. Morskiej wraz z rondem, które jest teraz intensywnie robione ma być gotowy do czerwca br. Ruch zostanie puszczony tak, żeby turyści mogli jechać tym odcinkiem pierścienia już w sezonie letnim. – mówi Grabowski.
Budowa całego pierścienia wewnętrznego obejmuje 3 etapy (2 już zrealizowano), a jego łączny koszt to ok. 100 mln zł. Ring połączy ul. Gnieźnieńską z ul. Władysława IV. Obejmuje on ok. 11 km nowych dróg ze ścieżkami rowerowymi, oświetleniem i infrastrukturą oraz 10 rond. – Staramy się również o to, aby 43 ha położone między ul. Lechicką, a ul. Szczecińską stały się dalszą częścią Podstrefy „Koszalin” SSSE. Ta droga spowodowana uruchomienie nowych terenów inwestycyjnych. – informuje Grabowski.