Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.

Koszalinianie z medalami na 10 MP ADCC

2014-04-28 07:46:00 Artur Rutkowski
W miniony weekend odbyły się już po raz dziesiąty Mistrzostwa Polski ADCC. Podczas zawodów nie mogło zabraknąć przedstawicieli Koszalina, którzy spisali się bardzo dobrze zdobywając medale w swoich kategoriach.

Ze złotymi krążkami ze Szczecina wracają Mateusz Klusek, reprezentant Berserkers Team Koszalin, który walczył w kategorii do 91 kg w juniorach, zaś drugi medal koloru złotego przypadł Anicie Zdrodowskiej z PW Dragon Andrzej Radomski Koszalin, która walczyła w kategorii do 50 kg w seniorkach zaawansowanych. Jedyny srebrny medal dla naszego miasta wywalczył Bartosz Tomaszewski z PW Dragon Andrzej Radomski Koszalin, w kategorii +100kg w seniorach początkujących. Na najniższych stopniach podium w zawodach stawali natomiast Kornel Zapadka (Berserkers Team Koszalin) w kategorii +88 kg w mastersach zaawansowanych, Kamil Mitosek w kategorii 76,9 kg w seniorach zaawansowanych i Paweł Osiński w kategorii 87,9 kg w seniorach średniozaawansowanych.

 

Wszystkim powyższym koszalińskim fighterom należą się ogromne brawa za wywalczenie bardzo dobrych miejsc w silnie obsadzonych zawodach. Dodatkowo należy wspomnieć, że klub Berserkers Team został najlepszą drużyną całych mistrzostw. Jednak należy zaznaczyć, że pod szyldem Berserkers Team walczyli nie tylko zawodnicy z naszego miasta, ale również przedstawiciele m.in. Szczecina.

 

Poniżej pełne wyniki mistrzostw:

 

 

Małe Open

 

1. Maciej Kałuszewski Berserkers Team

2. Artur Matoga Berserkers Team

3. Paweł Dębski Berserkers Team

3. Gracjan Towarzyński Berserker’s Team

 

Duże Open

 

1. Łukasz Zalewski Bone Breakers Łódź

2. Paweł Nędzi Berserkers Team

3. Sebastian Maciejewski Gracie Barra Łódź

3. Michał Fryzowski Hunter MMA

 

Seniorzy zaawansowani

 

65,9 kg

 

1. Kacper Rot Gold Team Polska

2. Dawid Żywica Berserker’s Team

3. Piotr Podstawczuk Berserker’s Team

3. Michał Babirecki Berserker’s Team

 

76,9kg

 

1. Maciej Kałuszewski Berserker’s Team

2. Paweł Ziemkiewicz Alliance Team

3. Mateusz Rębecki Berserker’s Team

3. Kamil Mitosek P.W. Dragon Andrzej Radomski

 

87,9 kg

 

1. Oskar Piechota Zenith BJJ

2. Karol Dzieniszewski Gold Team Polska

3. Paweł Nędzi Berserker’s Team

3. Kamil Roszak Berserker’s Team

 

98,9kg

 

1. Łukasz Michalec Zenith BJJ

2. Marian Kłosowski Berserker’s Team

3. Maciej Różański Berserker’s Team

3. Łukasz Lepianka Zenith BJJ

 

+ 98,9kg

 

1. Michał Wysocki Zenith BJJ

2. Sebastian Maciejewski Gracie Barra Łódź

3. Arkadiusz Lewandowski West Coast Team Świnoujście

3. Dmitry Zabolotny Zenith BJJ

 

Seniorzy średnio zaawansowani

 

65,9 kg

 

1. Tomasz Kmita Berserker’s Team

2. Mikołaj Grzejszczak Gold Team Polska

3. Kamil Sobieski Berserker’s Team

3. Mieczysław Jędrzejczak Berserker’s Team

 

76,9 kg

 

1. Piotr Frechowicz MARGA SFG

2. Ignacy Dudziński Ankos Zapasy Poznań

3. Oskar Gugała Berserkers Team

3. Mikołaj Rogiński MMA DEVIL Poznań

 

87,9kg

 

1. Miha Perhavec Alliance

2. Mateusz Symoczko Gold Team Polska

3. Piotr Jaroszewski Berserker’s Team

3. Paweł Osiński Dragon Andrzej Radomski

 

98,9kg

 

1. Wojciech Janusz Berserker’s Team

2. Maksymilian Leśnikowski Berserker’s Team

3. Andrzej Iwat Gold Team Polska

3. Marek Bujlo Yama Arashi MKS

 

+98,9KG

 

1. Artur Pujszo Ks Gwiazda Bydgoszcz

2. Mateusz Donajski Ks Pretorian Gorzów

3. Rafał Domalewski Lutadores

3. Adam Wiśniewski Berserker’s Team

 

Seniorzy Początkujący

 

60 kg

 

1. Mateusz Nowak Ryoku Dojo

2. Łukasz Antosiewicz AKS BIAŁOGARD

3. Mateusz Smok West Coast Team Świnoujście

3. Wojciech Kaczor Berserker’s Team

 

65 kg

 

1. Jakub Kamiński Gold Team Polska

2. Radek Wawruniak Gold Team Polska

3. Jan Pracz MMA Devil Poznań

3. Mateusz Dziakowicz AKS BIAŁOGARD

 

70 kg

 

1. Jakub Skrzypczak Gold Team Polska

2. Kacper Formela Zenith BJJ

3. Krzysztof Wójcik Berserker’s Team

3. Adam Wiśniewski K.O.ZAK

 

76 kg

 

1. Marcin Kuchta Gold Team Polska

2. Rafał Jelonek Gold Team Polska

3. Piotr Pędziszewski Zenith BJJ

3. Michał Czupa Gold Team Polska

 

83 kg

 

1. Krystian Kusztelak Bone Breakers Zgierz

2. Nikolas Drzewiecki Zenith BJJ

3. Tycjan Kolanko Złomiarz Team

3. Jędrzej Łapawa Ankos Zapasy Poznań

 

91 kg

 

1. Michał Krasnostawski P.W Andrzej Radomski

2. Dominik Zwolak Gold Team Polska

3. Oskar Olszewski Zenith BJJ

3. Marcin Dropinski Gold Team Polska

 

95kg

 

1. Dominik Kopczyński Złomiarz Team

2. Radosław Włoch Berserker’s Team

3. Łukasz Kulpa MMAtaleo

3. Kacper Leśniak Zenith BJJ

 

100 kg

 

1. Tomasz Kazus

2. Maciej Krukar Gold Team Polska

3. Jan Bezouajka Ks Pretorian Gorzów

3. Mateusz Mozejko Berserker’s Team

 

+ 100 kg

 

1. Jędrzej Maćkowiak Ankos Zapasy Poznań

2. Bartosz Tomaszewski Dragon Andrzej Radomski

3. Piotr Moczulski Berserker’s Team

3. Alex Janoujek Ks Pretorian Gorzów

 

Mastersi

 

Zaawansowani

 

76 kg

 

1. Łukasz Bliski Marga SFG

2. Mariusz Ilin Berserker’s Team

3. Eugeniusz Barański Berserker’s Team

3. Andrzej Lisiewicz Zenith BJJ

 

88 kg

 

1. Alexei Uskov Zenith BJJ

2. Robert Makaś Gold Team Polska

3. Piotr Kaszta Berserker’s Team

3. Grzegorz Wybacz K.O.ZAK

 

+ 88 kg

 

1. Alesz Hruby Ks Pretorian Gorzów

2. Artur Krerowicz Berserker’s Team

3. Kornel Zapadka Berserker’s Team

3. Krzysztof Węgrowski Hunter MMA

 

Początkujący

 

76 kg

 

1. Artur Matoga Berserker’s Team

2. Marcin Adamczewski AKS BIAŁOGARD

3. Jacek Nadolski Gold Team Polska

 

88 kg

 

1. Grzegorz Kołodziej AKS BIAŁOGARD

2. Marcin Szychowski Berserker’s Team

3. Krzysztof Tłoczek Gold Team Polska

 

+ 88 kg

 

1. Michał Rutkowski Gold Team Polska

2. Wojciech Korzemiacki Gold Team Polska

3. Paweł Matczak Gold Team Polska

3. Krzysztof Plombon Gold Team Polska

 

Seniorki zaawansowane

 

50 kg

 

1. Anita Zdrodowska Dragon Andrzej Radomski

 

60 kg

 

1. Marta Bochenek Berserker’s Team

 

+ 60 kg

 

1. Karolina Zawodnik Berserker’s Team

2. Monika Markowska Zenith BJJ

3. Monika Mazur Berserker’s Team

 

Seniorki początkujące

 

50 kg

 

1. Katarzyna Manke Gold Team Polska

2. Kamila Taton Berserker’s Team

 

60 kg

 

1. Zofia Szawernowska Alliance

2. Katarzyna Niska Zenith BJJ

3. Weronika Nitecka Szczerek Fight Team

3. Karolina Domaros Zenith BJJ

 

+ 60 kg

 

1. Elżbieta Gorszko

2. Paulina Mascialnica Złomiarz Team

 

Juniorzy

 

50 kg

 

1. Marta Matoga Berserker’s Team

2. Maksym Sobczyk Berserker’s Team

3. Filip Jancelewicz Berserker’s Team

3. Sara Korniowska Gold Team Polska

 

55 kg

 

1. Patryk Sygulski Gold Team Polska

2. Dawid Krasnowski Valiant Gold Team

3. Szymon August Berserker’s Team

 

60 kg

 

1. Igor Brzozowski Gold Team PPolska

2. Tomasz Maślanka Berserker’s Team

3. Łukasz Fabiszak Berserker’s Team

3. Olaf Grabowski West Coast Team Świnoujście

 

65 kg

 

1. Cyprian Terlecki Berserker’s Team

2. Dominik Mazur Gold Team Polska

3. Dawid Czarnecki Gold Team Polska

3. Piotr Kamiński Valiant Gold Team

 

70 kg

 

1. Sebastian Napierajczyk Berserker’s Team

2. Szymon Klis Lutadores

3. Kamil Betlewicz Gold Team Polska

3. Dominik Paciej Gold Team Polska

 

76 kg

 

1. Alex Jackowski Gold Team Polska

2. Michał Novak Ks Pretorian Gorzów

3. Dominik Iwaniuk Berserker’s Team

3. Sebastian Jaronski Copacabana Konin

 

83 kg

 

1. Piotr Jaroszewski Berserker’s Team

2. Patryk Ruta Berserker’s Team

3. Kamil Lorek klub sportowy Gladiatores

3. Łukasz Zawadzki Berserker’s Team

 

91 kg

 

1. Mateusz Klusek Berserker’s Team

2. Jakub Fuszpaniak Berserker’s TTeam

3. Hubert Terlecki AKS BIAŁOGARD

 

+ 91 kg

 

1. Adam Bunzel Klub Sportowy Gladiatores

2. Jakub Jermakow Valiant Gold Team

Skomentuj na Facebooku / Zobacz komentarze »
Zobacz popularne artykuły:
 

Amfiteatr: W oczekiwaniu na tragedię

4 Sierpnia 2022 godz. 13:22 Ala, fot. archiwum
Koncert Korteza, którego muzyka jest pełna emocji, a teksty poezji wzbudzają wielkie poruszenie. Nic dziwnego, że do koszalińskiego amfiteatru ściągnął on ponad dwutysięczną widownię. Niestety, nie tylko ze względu na znakomity występ tego piszącego w gimnazjum miniatury fortepianowe kompozytora, wokalisty i gitarzysty występ koszalinianie zapamiętają go na długo. Strach w oczach towarzyszący opuszczaniu amfiteatru zapadnie w pamięci chyba na znacznie dłużej… Koncert Korteza zgromadził w koszalińskim amfiteatrze ponad dwutysięczną widownię. Impreza była znakomita. Nie znamy nikogo, kto by żałował, że zdecydował się wziąć udział w tym widowisku muzycznym. Problemem okazało się jednak opuszczenie po koncercie amfiteatru. Wówczas o włos nie doszło do tragedii, w której mogło uczestniczyć kilkadziesiąt, a nawet kilkaset osób! Organizatorzy koncertu zdecydowali bowiem, że widzowie muszą opuścić amfiteatr jedynie wyjściami górnymi. Jest ich tam osiem, i w zasadzie nie tworzą tzw. „wąskiego gardła”. Umożliwiają dość swobodne wyjście. Problemem jest jednak to, że następnie większość widzów musi zejść schodami wzdłuż płotu amfiteatru, by np. dostać się do pozostawionych na parkingu aut. A tam czekało na nich nie lada wyzwanie! Musieli bowiem schodzić po słabo, by nie rzec niemal w ogóle nie oświetlone schodach… W takich warunkach o tragedię było o nietrudno! Chwila nieuwagi i nieszczęście gotowe! Gdyby jednemu z schodzących podwinęła się noga, lub zahaczyłby o stopę poprzedzającego go schodzącego człowieka wówczas na tych schodach powstałby efekt domina: jedni ludzie spadając wpadaliby na innych! Na szczęście do takiej sytuacji nie doszło.  Tym razem się udało. Wniosek jest jeden`; musimy poprawić – i to natychmiast - kwestię bezpieczeństwa widzów amfiteatru,. Zarządzający amfiteatrem nie zrobili w tym temacie zbyt wiele. Jedno „światełko” bowiem jaskółki nie czyni… Namawianie organizatorów, do otwierania znajdujących się na dole amfiteatru dwóch szerokich bram to także zdecydowanie za mało. Przecież, z pewnością nie zawsze, ze względów technicznych (np. wozy transmisyjne tv, itd.) nie będzie można z nich korzystać. Dlatego wzywamy szefów koszalińskiego CK 105 oraz prezydenta Koszalina do tego, by problem oświetlenia „ciemnych schodów” rozwiązali. I to natychmiast! Nie czekajmy, aż dojdzie do tragedii!   ...
 

Koszalin: Centrum miasta pustoszeje

9 Sierpnia 2022 godz. 4:16 Ala, fot. archiwum
Wiadomość o zamknięciu produkcji w koszalińskim browarze nie jest dobra ani dla miasta ani dla nas, mieszkańców. Nie tylko dlatego, że pracę straci blisko 80 pracowników. W centrum Koszalina pojawi się kolejny nieużywany obiekt... Kolejny charakterystyczny dla Koszalina obiekt będzie stał pusty. Tym razem to zabytkowy obiekt, w którym do tej pory znajdował się od 1868 roku browar. Tylko przez okres 15 lat po wojnie koszaliński browar był wykorzystywany jako magazyny Armii Czerwonej.  Teraz czeka go niepewny los. Choć władze Van Pur zapewniają, że " naszym celem jest, by unikalne, zabytkowe budynki browaru z 1874 roku, mogły jednak, choć w innej formie, nadal jak najlepiej funkcjonować w miejskiej tkance Koszalina" to  konkretnych planów na jego przyszłość nie ma.  Całkiem niedawno koszalinianie dowiedzieli się, że inny, jakże charakterystyczny dla miasta obiekt zostanie wyłączony z działalności. Do końca bieżącego miesiąca wszyscy najemcy "Związkowca" muszą opuścić budynek. Teraz niewiadomo jaki los czeka wybudowanego w 1972 roku koszalińskiego "drapacza chmur". Mówi się nawet, że może zostać wyburzony... Od pięciu lat przy ul. Zwycięstwa znajduje się inny pustostan - Empik. To obiekt, w którym znajdował się najpierw Klub Międzynarodowej Prasy i Książki, a przez kolejne ćwierć wieku była to jedna z najważniejszych placówek kulturalnych w mieście. Gdy go zamykano, zapewniano, że  budynek po remoncie i przebudowie  ma zafunkcjonować jako… apartamentowiec. Miało tam powstać 21 mieszkań na trzech kondygnacjach, z balkonami i zewnętrzną windą. Przyziemie i parter miały pozostać handlowe. Miały... Dziś to rudera, w której okolicach urządzono sobie toaletę i śmietnik, a władze miasta bezradnie rozkładają ręce nie mogąc wyegzekwować od właścicieli utrzymana obiektu w należytym stanie. ...
 

Browar Koszalin znika po 154 latach. Pracę traci 80 osób

8 Sierpnia 2022 godz. 14:44 Ala, fot. Google Street View
„Morska bryza i tradycja warzelnicza koszalińskiego browaru to sekret bursztynowego piwa Brok. Występuje w wersji Premium, która spotyka się z uznaniem na całym świecie oraz w wersjach regionalnych dostępnych w północno-zachodniej części polskiego wybrzeża” – tak o piwie pisze producent, firma Van Pur. Okazało się, że to za mało... Właściciel zdecydował o zamknięciu browaru. Nie oznacza to jednak, że z rynku zginie piwo marki Brok. Będzie ono produkowane w innych browarach koncernu. Browar w Koszalinie został założony w 1868 roku. W okresie międzywojennym produkował ok. 30 tysięcy hektolitrów piwa rocznie. Obecnie znajdujące się w nim 24 tankofermentatory, pozwalają wyprodukować aż 630 tysięcy hektolitrów tego trunku rocznie.  Na przełomie września i października nastąpi jednak zakończenie produkcji. Blisko 80 pracowników straci pracę.  - Jednym z głównych powodów jest umiejscowienie browaru. To zabytkowy budynek w samym centrum miasta. To w praktyce wyklucza wszelkie inwestycje w rozbudowę zakładu. Do tego dochodzą nie najlepsza koniunktura i rosnące koszty prądu oraz gazu, czyli mediów niezbędnych przy produkcji piwa - wyjaśnia Krzysztof Kouyoumdjian z biura prasowego Van Pura.  Koncern Van Pur zarządza sześcioma browarami w Polsce. Znajdują się one w: Rakszawie, Łomży, Zabrzu, Koszalinie, Jędrzejowie i w Braniewie.  Przypomnijmy, że w 2009 roku to Van Pur uratował przed likwidacją Broka. Kupując go od duńskiego Royal Unibrew zapewnił koszalińskiemu browarowi dalszą produkcję. ...
 

Wakacyjne kursy wąskotorówki do Rosnowa

4 Sierpnia 2022 godz. 6:09 Ala za TKKW
Czysta plaża, piękne jezioro, lasy, plac zabaw, drezyny rowerowe, po prostu rodzinny wypoczynek. Wszystko w jednym miejscu czyli w Rosnowie. Zapraszamy na przejazdy zabytkową koleją wąskotorową do Rosnowa, nad jezioro. A tam: zabawa, przygoda, rodzinny wypoczynek i rozrywka, wszystko na zagospodarowanej plaży/siłownia, plac zabaw, ognisko, zaplecze gastronomiczne. W środy i czwartki pociągi do Rosnowa wyjeżdżają o godz.12.00. W piątki, soboty i niedziele pociągi wyjeżdżają o godz. 11.00 i 15.00. Wyjazdy z dworca wąskotorowego Koszalin, ul. Kolejowa 4.Dokładny rozkład jazdy na naszej stronie: http://waskotorowka.koszalin.pl/rozklad-jazdy/#wakacjeBilety: normalny tam i z powrotem:35 zł, w jedną stronę; 30 zł. Na wąskotorówce honorujemy wszystkie ulgi ustawowe a rowery wozimy za darmo.Szczegółowy cennik na naszej stronie, tam też można kupić bilety on-line.http://waskotorowka.koszalin.pl/.../2022/04/cennik-2022.pdfWięcej informacji:tmkw@waskotorowka.koszalin.pl,tel. 601-154-937------------------W Rosnowie można zobaczyć jedyny na świecie celowo zatopiony most kolejowy z 1905 roku, znajdujący się w tutejszym jeziorze, a także pomnik samolotu MIG-21 i zabytkową 100-letnią elektrownię wodną oraz wiele więcej atrakcji. Oczywiście największą atrakcją jest podróż pociągiem prowadzonym jedyną w Polsce czynną lokomotywą parową na tor o szerokości 1000 mm. Jest to zabytkowy, 71-letni parowóz Px48 3901, użytkowany przez Towarzystwo Koszalińskiej Kolei Wąskotorowej....
 

Dworce wołają o pomoc

2 Sierpnia 2022 godz. 9:00 Ala za NIK, fot. archiwum
Drastyczne zmniejszenie liczby dworców kolejowych przeznaczonych do modernizacji, opóźnienia w jej realizacji to konsekwencje złego zaplanowania i zorganizowania Programu Inwestycji Dworcowych (PID). W ocenie Najwyższej Izby Kontroli wskazane w nim terminy ukończenia inwestycji są zagrożone. Program obejmuje lata 2016-2023. Spośród 85 dworców zaplanowanych do oddania w latach 2016-2021, według stanu na 30 czerwca 2021 r. oddano do użytku jedynie 37. Opóźnienia w realizacji inwestycji dotyczyły 160 dworców i średnio wyniosły 450 dni. Program został opracowany i rozpoczęty z inicjatywy PKP SA. W jego opracowaniu nie brał udziału Minister Infrastruktury. Dopiero po ponad dwóch latach realizacji objął monitoringiem realizację całego PID. We wrześniu 2016 r. w zasobach PKP SA znajdowało się 2136 dworców kolejowych, z czego 574 to czynne dworce. Ponad 40% z nich objętych było ochroną konserwatorską, a w ponad 60% znajdowały się mieszkania. Zadaniem PKP SA było zapewnienie pasażerom odpowiedniego standardu dworców kolejowych, zarówno w aspekcie architektonicznym, jak i usługowym, odpowiadającego współczesnym wymogom. Aby temu sprostać powstał Program Inwestycji Dworcowych na lata 2016-2023. Jest on realizowany w ramach „Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju do roku 2020 (z perspektywą do 2030 r.)”. Zarząd PKP SA uchwalił we wrześniu 2016 r., że PID obejmie 464 inwestycje dworcowe. W kolejnych latach, w wyniku dostosowania zakresu PID do możliwości finansowych Spółki, liczba dworców objętych programem zmalała do 190 inwestycji na łączną kwotę 1,5 mld zł, ujętych w uchwale Zarządu PKP SA z lutego 2021 r. Dworce będące w zarządzie PKP SA charakteryzują się bardzo dużym zróżnicowaniem, zarówno pod względem stanu technicznego, okresu ich budowy i stylu architektonicznego, jak i pod kątem potrzeb remontowych i utrzymaniowych. Ze względu na zły stan techniczny oraz konieczność dostosowania do obecnych wymogów systemu transportowego i oczekiwań pasażerów, znaczna część obiektów wymaga kompleksowej przebudowy. Wcześniej większość dworców poddawana była awaryjnym lub bieżącym remontom. Głównym źródłem finansowania PID są dotacje ze środków unijnych i budżetu państwa. NIK skontrolowała Ministerstwo Infrastruktury, Centralę PKP SA i cztery Zespoły Realizacji Inwestycji PKP SA w Gdańsku, Krakowie, Warszawie i we Wrocławiu. Kontrola objęła okres od 1 stycznia 2016 r. do 30 czerwca 2021 r. Spóźnione działania Ministra Infrastruktury Pierwotna wersja Programu Inwestycji Dworcowych została przyjęta przez Zarząd PKP SA w 2016 r. Zgodnie z uchwałą Rady Ministrów w sprawie Strategii Rozwoju Transportu, to Minister Infrastruktury był zobowiązany do inicjowania i koordynowania działań już na etapie opracowywania projektu PID, jeszcze przed zatwierdzeniem go przez Zarząd PKP SA. Minister nie przeanalizował też potrzeb wynikających z wymogów europejskiego i polskiego prawa oraz programów strategicznych dotyczących transportu. Skierowanie do Zarządu Spółki uwag do zatwierdzonego już Programu było spóźnione. Od momentu uruchomienia PID w 2016 r. Minister nie monitorował jego realizacji. Sprawował jedynie nadzór nad wykonaniem umów na dofinansowanie z budżetu państwa kosztów budowy i przebudowy 34 inwestycji dworcowych. Nadzorowanie całego Programu podjął dopiero w 2018 r., tj. po ponad dwóch latach realizacji PID. Wobec przekazywanych przez Zarząd PKP SA informacji o opóźnieniach w realizacji inwestycji Minister wystąpił do Zarządu o przygotowanie, wdrożenie i monitorowanie programu naprawczego. Minister nie zapewnił rzetelnej sprawozdawczości z realizacji inwestycji. Nieuwzględnione wymogi unijnych przepisów dotyczących niepełnosprawnych Spośród skontrolowanych czterech ukończonych inwestycji dworcowych, w dwóch nie zrealizowano w pełni założeń projektowych. Na dworcu w Tczewie nie umieszczono informacji o rozkładzie jazdy na wysokości wymaganej przez unijne przepisy dotyczące osób niepełnosprawnych. Przy jednym z wejść do budynku nie zamieszczono dotykowych oznaczeń ostrzegawczych dla osób niewidomych i niedowidzących. Niezgodnie z przepisami zostały też wykonane schody i poręcze. W trakcie przebudowy zainstalowano system dynamicznej informacji pasażerskiej, jednak nie zapewniał on pasażerom wizualnej bieżącej informacji o opóźnieniach pociągów i zmianie peronu, z którego odjeżdża dany pociąg. Informacje te podawane były w formie dźwiękowej, co było kłopotliwe dla osób z ograniczeniami słuchu. W Oświęcimiu zaprojektowano i zbudowano budynek w formule Innowacyjnego Dworca Systemowego. Tam uchybienia dotyczyły: braku dotykowej ścieżki prowadzącej na peronie nr 1, braku odpowiedniego kontrastu ławek z podłożem, nadmiernej sile zamykania drzwi do toalet dla niepełnosprawnych, nieprawidłowej odległość poręczy od balustrad i braku dwustronnej komunikacji głosowej w systemie przywoławczo-alarmowym. Przyczyną braku dotykowej ścieżki prowadzącej było jej nieuwzględnienie w projekcie wykonawczym, uzgodnionym z PKP PLK SA, a pozostałych uchybień – odbiór przez PKP SA robót zrealizowanych niezgodnie z projektem. Opóźnienia w realizacji inwestycji Spośród ośmiu skontrolowanych dworców w pięciu stwierdzono opóźnienia w realizacji inwestycji.Termin ukończenia dworca w Tczewie wydłużono o osiem tygodni. Został oddany do użytku 3 sierpnia 2021 r. jednak do dnia zakończenia kontroli (22 października 2021 r.) funkcjonowały tam jedynie kasy biletowe, a 12 wybudowanych lokali komercyjnych było nieczynnych. Tym samym nie przynosiły one przychodów z tytułu komercyjnego najmu powierzchni. W Oświęcimiu opóźnienie wyniosło 31 tygodni. W części było spowodowane nierzetelnym przygotowaniem inwestycji przez PKP SA. Po upływie prawie półtora roku od oddania do użytku dworca Spółka nie zakończyła jeszcze rozliczeń z wykonawcami i nie przekazała rozliczenia inwestycji Ministrowi Infrastruktury. Nierzetelne przygotowanie inwestycji spowodowało opóźnienie oddania do użytku dworca w Szczytnie. Zbyt późno przekazano wykonawcy plac budowy, brakowało też niezbędnych uzgodnień dotyczących wykonania czterech przyłączy gazowych i uruchomienia przyłącza energetycznego. Z powodu opóźnień PKP SA niegospodarnie wydała (do 30 września 2021 r.) 910 tys. zł.W Rzeszowie w czasie przygotowań do przebudowy dworca głównego PKP SA przez prawie 2,5 roku nie mogła skutecznie rozwiązać, podpisanej wcześniej umowy z inżynierem kontraktu. Konsekwencją zwłoki było niegospodarne wydanie ponad 52 tys. zł. W realizacji inwestycji dworcowych przyczynami opóźnień były głównie: opóźnienia w przygotowaniu dokumentacji projektowych i uzyskaniu pozwoleń na budowę, aneksowanie umów o wykonanie robót dodatkowych i zamiennych, przedłużające się uzgodnienia warunków przyjętych rozwiązań projektowych z PKP PLK SA i innymi spółkami z grupy PKP. Opóźnienia i problemy organizacyjne wpłynęły na przyjęcie w grudniu 2019 r. przez Zarząd PKP SA programu naprawczego. Po prawie 5 latach od uchwalenia PID, a na 2,5 roku przed planowanym zakończeniem jego realizacji, w przypadku ponad połowy ujętych w nim dworców poziom wykorzystania nakładów finansowych nie przekraczał 5%. W okresie od 15 października 2018 r. do 30 czerwca 2021 r. na 174 dworce ujęte w PID, w przypadku 168 obiektów harmonogram inwestycji uległ zmianie, przy czym w przypadku aż 160 inwestycji nastąpiło opóźnienie w planowanym terminie oddania dworca do użytkowania – średnio o 450 dni. Próba poprawienia tego stanu przez PKP SA nie przyniosła zamierzonych efektów. Z 85 dworców zaplanowanych do oddania do użytkowania w latach 2016-2021, do 30 czerwca 2021 r. oddano jedynie 37 dworców. Główną przyczyną niesprawnej realizacji PID były częste zmiany osób odpowiedzialnych za nadzór nad realizacją Programu oraz niepełne wdrożenie programu naprawczego, który miał doprowadzić do dotrzymania terminów ukończenia inwestycji.Do 30 czerwca 2021 r. wydano prawie 548 mln zł, co stanowiło niewiele ponad 44% zmienionego planu. Ze środków UE wydano prawie 293 mln zł czyli 46% planu po zmianach. W ocenie NIK stopień wykorzystania środków finansowych przeznaczonych na PID w ciągu dotychczasowych 4,5 roku jego realizacji oraz jego dotychczasowe zaawansowanie rzeczowe wskazują, że nie będzie możliwe zrealizowanie PID w zakładanym zakresie do końca 2023 r....