Według danych Association of Certified Fraud Examiners i Banku Światowego straty przeciętnego przedsiębiorstwa, które ponoszone są z tytułu przestępstw popełnianych z wykorzystaniem stanowisk, sięgają średnio 5% jego rocznych przychodów. Chodzi przede wszystkim o defraudację składników majątkowych firmy przez jej pracowników, a także korupcję i fałszowanie dokumentacji gospodarczej. Do tego dochodzą przestępstwa popełniane przez klientów czy dostawców.
- Unikanie finansowych skutków przestępstw jest możliwe poprzez wdrażanie realnej polityki antydefraudacyjnej i antykorupcyjnej. Mają się z nią utożsamiać prezesi, dyrektorzy, kierownictwo wysokiego i średniego szczebla oraz pracownicy przedsiębiorstwa. Staje się ona najlepszym przedsięwzięciem profilaktycznym. Jej skuteczność jest wyższa, jeśli towarzyszy jej odpowiedni proces edukacyjny. – czytamy w oficjalnej zapowiedzi marcowego szkolenia w Centrum Biznesu.
Prelegenci – dr. W. Jasiński oraz dr R. Marzec – to specjaliści teorii, ale i praktyki w obszarze zwalczania przestępczości gospodarczej. Szczegóły szkolenia oraz formularz zgłoszeniowy znajduję się pod tym linkiem. Wypełnione zgłoszenie należy przesłać na adres: a.marczak@biznes.koszalin.pl.