Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.
Koszalin, Poland
wydarzenia

Egzamin w znajomym aucie?

Autor Patryk Pietrzala / fot. zord.pl 11 Września 2013 godz. 16:20
W zachodnich państwach, egzamin na prawo jazdy można zdawać w aucie, w którym wcześniej odbywało się obowiązkowy kurs. W Polsce jak do tej pory, ta metoda nie jest akceptowana przez Ośrodki Ruchu Drogowego.

WORD w Zielonej Górze jako pierwszy w Polsce wprowadził opcję, która umożliwi wybór auta osobie, która będzie zdawała na prawo jazdy. Oczywiście chodzi o pojazd, w jakim odbywało się kurs przed prawdziwym egzaminem. Na zachodzie jest to codzienność, a w Polsce ta opcja nie jest do końca uznawana jako przydatna. 

 

Zdający na prawo jazdy często skarżą się, że ciężko jest im przystąpić do egzaminu w samochodzie, którego nie znają i "nie czują". -  Nie przewidywaliśmy tego. Trzeba mieć świadomość, że takie auto musi być dobrze przygotowane do egzaminu. Mamy własne samochody, sporo w nie zainwestowaliśmy i w systemy nagrywające. Nie chodzi o to, czy nie byłoby to nam na rękę. Jest tak napisane w rozporządzeniu i tego się trzymamy, nie mam tutaj samowoli - skomentował sytuację kierownik koszalińskiego ZORD-u, Tomasz Kozłowski.  

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

Czytaj też

Motocyklem z prawem jazdy kat.B

Ekoszalin za scigacz.pl - 17 Lipca 2014 godz. 6:14
Prezydent podpisał ustawę o kierujących pojazdami. Jeszcze w te wakacje pojedziemy motocyklami o pojemności 125cc posiadając prawo jazdy kategorii B, Wczoraj Prezydent RP podpisał nowelizację Ustawy z dnia 26 czerwca 2014 r. o zmianie ustawy o kierujących pojazdami, co oznacza, że już w połowie sierpnia nowe prawo stanie się obowiązującym.   Najważniejsza zmiana mówi, że osoby posiadające co najmniej od trzech lat prawo jazdy kat. B będą mogły jeździć motocyklami z manualną i automatyczną skrzynią biegów o pojemności do 125 centymetrów sześciennych i mocy maksymalnej 11kW (15KM).   Nowelizacja nie odnosi się wyłącznie do kierujących pojazdami, ale wprowadza także istotne zmiany do systemu szkolenia i egzaminowania kierowców. Podstawowa grupa proponowanych zmian odnosiła się do zasad przeprowadzania egzaminu państwowego służącego sprawdzeniu kwalifikacji osób ubiegających się o przyznanie uprawnień do kierowania pojazdami.   Ustawa ma na celu uregulowanie szeregu zagadnień związanych z funkcjonowaniem systemu uzyskiwania uprawnień do kierowania pojazdami, a przede wszystkim wskazanie ministra właściwego do spraw transportu jako sprawującego merytoryczny nadzór nad jakością pytań egzaminacyjnych używanych podczas części teoretycznej egzaminu państwowego.   Reguluje także kwestie dotyczące wymogów stawianych instruktorom i wykładowcom prowadzącym zajęcia teoretyczne podczas szkoleń kandydatów na kierowców. Przepisy analizowanej ustawy mają służyć swego rodzaju reformie dotychczasowych regulacji.   Do najistotniejszych zmian wprowadzonych nowelą należą: wprowadzenie obowiązku wyboru jednolitego dla wszystkich podmiotów przeprowadzających egzaminy na prawo jazdy systemu teleinformatycznego; ustanowienie uprawnienia dla osoby posiadającej od co najmniej 3 lat prawo jazdy kategorii B do kierowania motocyklem o pojemności skokowej silnika nieprzekraczającej 125 cm3, mocy nieprzekraczającej 11 kW i stosunku mocy do masy własnej nieprzekraczającym 0,1 kW/kg - bez zdawania egzaminu; zniesienie obowiązku odbycia przez kandydata na kierowcę części teoretycznej szkolenia, tj. możliwości przystąpienia do egzaminu państwowego bez odbycia części teoretycznej szkolenia; doprecyzowanie obecnie obowiązujących przepisów ustawy o kierujących pojazdami w zakresie możliwości przystąpienia do egzaminu państwowego na niższe kategorie prawa jazdy przez osoby, które ukończyły kurs na prawo jazdy wyższej kategorii; wprowadzenie udogodnienia dla osób posiadających jednocześnie uprawnienia instruktora i egzaminatora w taki sposób, aby wystarczające do spełnienia obowiązku było ukończenie tylko jednych warsztatów doskonalenia zawodowego  wprowadzenie przepisów ustanawiających obowiązek przekazania przez wojewódzkie ośrodki ruchu drogowego 1,5% opłaty za przeprowadzenie części teoretycznej egzaminu na prawo jazdy do budżetu państwa; rozszerzenie zakresu kwalifikacji jakimi wykazać się musi osoba ubiegająca się o uzyskanie uprawnień do kierowania pojazdami na egzaminie państwowym o umiejętność energooszczędnego poruszania się pojazdem po drodze;  umożliwienie zdawania egzaminu dla kandydatów na kierowców przy wykorzystaniu samochodu, w którym odbywano szkolenie w ośrodku szkolenia kierowców;   Ustawa wchodzi w życie po upływie 30 dni od dnia ogłoszenia, z wyjątkiem: 1) art. 1 pkt 4-6, które wchodzą w życie po upływie 3 miesięcy od dnia ogłoszenia (dotyczy zasad wydawania praw jazdy); 2) art. 1 pkt 12, pkt 16 lit. c oraz pkt 28 lit. a, które wchodzą w życie z dniem 1 stycznia 2015 r. (dotyczy egzaminowania osób ubiegających się o prawo jazdy);