Północna Izba Gospodarcza tworząc gazetkę miała na myśli takie cele, jak m.in. zachęcenie do patriotyzmu regionalnego, pokazanie ciekawych miejsc w Koszalinie, a także przypomnienie mieszkańcom regionu o PIG, przedsiębiorstwach w niej zrzeszonych oraz ciekawych instytucjach, z którymi można organizować wyjątkowe wydarzenia.
PIG chce w tej sposób zachęcać mieszkańców regionu do dokonywania zakupów w firmach (szczególnie tych zrzeszonych w Izbie), które funkcjonują na naszym terenie. PIG podkreśla, że w naszym regionie działają przedsiębiorstwa, które świadczą usługi na bardzo wysokim poziomie, o czym przekonują się klienci w Polsce i na Świecie.
Usługi i produkty oferowane przez lokalnych przedsiębiorców są często nagradzane, a także zajmują wysokie lokaty w rankingach. – Dajmy dowód na to, że my również – jako przedsiębiorcy – doceniamy wzajemne osiągnięcia, widzimy potencjał jaki jest w naszym regionie i w myśl patriotyzmu gospodarczego, wspólnie wpływamy na rozwój firm działających w naszym regionie, wpływając jednocześnie na rozwój tegoż regionu. – czytamy w informacji przesłanej przez Kingę Bidziuk, Kierownik Biura Oddziału PIG Koszalin.
„Kurier izbowy” (jego elektroniczna wersja dostępna jest tutaj) został wydany specjalnie z okazji „Koncertu nad wodą”. Celem Izby było zwrócenie uwagi na firmy, które należą do koszalińskiego oddziału PIG. – Zależało nam również na pokazaniu atrakcyjności i klimatu Koszalina – miasta w którym żyjemy, pracujemy, a którego walorów często nie dostrzegamy. – pisze w przesłanym piśmie Kinga Bidziuk. Warto pokreślić, że rozwój naszego miasta zależy także od nas, jego mieszkańców.