Nowoczesny węzeł komunikacyjny dla mieszkańców i turystów
Nowe centrum przesiadkowe powstanie na końcu linii kolejowej Koszalin – Mielno, w sąsiedztwie głównych dróg dojazdowych i tras rowerowych.

Inwestycja obejmuje: wydłużenie peronu dla szynobusu relacji Koszalin – Mielno, budowę bezpiecznych dojść i ścieżek dla pieszych oraz rowerzystów, instalację oświetlenia hybrydowego zasilanego odnawialnymi źródłami energii (OZE), strefę Bike&Ride z miejscami postojowymi dla rowerów, pawilon z zapleczem sanitarnym i kioskiem, parking dla samochodów i rowerów.

Centrum ma ułatwić przesiadki między różnymi środkami transportu oraz poprawić komfort podróżowania, szczególnie w sezonie letnim, gdy Mielno odwiedza tysiące turystów.
Inwestycja z unijnym wsparciem
Całkowity koszt budowy wyniesie ok. 7,3 mln zł, z czego ponad 5,1 mln zł pochodzi z dofinansowania unijnego w ramach programu Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych (ZIT).
Zakończenie prac planowane jest na maj 2026 roku.
– To jedna z najważniejszych inwestycji infrastrukturalnych ostatnich lat, łącząca ekologię, funkcjonalność i nowoczesne rozwiązania. Centrum przesiadkowe ma zachęcić mieszkańców i turystów do korzystania z transportu zbiorowego i rowerowego zamiast samochodów – podkreślają władze gminy Mielno.

Wyniki przetargu
W przetargu na realizację zadania udział wzięło pięć firm:
General Engineering Kowal Sp. z o.o. (Szczecin) – 83,55 pkt
STRABAG Sp. z o.o. (Pruszków) – 81,52 pkt
NDI ENERGY Sp. z o.o. (Dopiewo) – 100 pkt (zwycięzca)
Nowak–Mosty Sp. z o.o. (Dąbrowa Górnicza) – 72,22 pkt
Przedsiębiorstwo EL-IN Sp. z o.o. (Skierniewice) – 89,13 pkt
Oferta firmy NDI ENERGY została uznana za najkorzystniejszą ze względu na najlepszy bilans ceny i warunków gwarancyjnych.
Inwestycja w Mielnie wpisuje się w szerszą strategię zrównoważonego rozwoju regionu – ma ograniczyć emisję spalin, poprawić bezpieczeństwo na drogach i ułatwić codzienne podróże mieszkańcom oraz gościom odwiedzającym nadmorską gminę.