Wspólnie z Figielskim wystąpili: Weronika Włodarczyk (studia magisterskie) i Liu Yaxuan (doktorantka – PHD Seminar), obie z klasy śpiewu solowego dr hab. Sylwii Burnickiej-Kalischewskiej, prof. AS, a także pianistka i korepetytorka wokalna mgr Agnieszka Barańska, która towarzyszyła wokalistom przy fortepianie i organach.
W programie koncertu znalazły się duety i arie z repertuaru klasycznego, m.in. Antonio Vivaldiego, Mozarta, Mendelssohna, Delibesa, Straussa i Bizeta, a także pieśni Stanisława Moniuszki, Piotra Czajkowskiego i Hugo Wolfa. Publiczność zareagowała entuzjastycznie, nagradzając artystów burzą oklasków i okrzykami „brawo!”. Szczególnie duże uznanie zdobyły: duet Guglielmo i Dorabelli z „Così fan tutte” Mozarta, aria Adeli „Mein Herr Marquis” z „Zemsty nietoperza” Straussa oraz utwór „Les tringles des sistres tintaient” z „Carmen” Bizeta.
Piotr Figielski wyróżnił się na tle zespołu swoim ciepłym, barytonowym brzmieniem, doskonałym wyczuciem frazy i dużą muzykalnością. W jego wykonaniu publiczność szczególnie doceniła pieśń „Dwie zorze” Moniuszki oraz utwór „To było wczesną wiosną” Czajkowskiego – obie interpretacje nagrodzone zostały długimi brawami.
Gospodarzami wydarzenia byli: przewodnicząca Stowarzyszenia Organowego św. Zofii w Brüssow – Asta von Oppen oraz jej zastępca i jednocześnie pastor parafii w Bagemühl – Matthias Gienke. Recital odbył się w neogotyckim kościele, w którym znajdują się jedne z nielicznych zachowanych organów Barnima Grüneberga (nr 178) – wybitnego pomorskiego organmistrza, związanego ze Szczecinem.
Koncert przygotowała i poprowadziła dr hab. Sylwia Burnicka-Kalischewska, prof. AS – wybitna sopranistka, pedagog i dyrektor artystyczna festiwalu.
Występ Piotra Figielskiego w Niemczech to kolejny dowód na to, że młodzi artyści z Koszalina z sukcesem reprezentują polską scenę muzyki klasycznej na arenie międzynarodowej.