Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej i Sportu placówki oświatowe są zobowiązane do zakupu wyposażenia posiadającego odpowiednie atesty lub certyfikaty.
W zakresie atestów i certyfikatów dla mebli szkolnych skontrolowano 805 placówek. Wyniki kontroli przedstawiają się następująco:
766 placówek (95%) było w pełni wyposażonych w meble posiadające certyfikaty,
2 placówki (1%) miały do 50% certyfikowanych mebli,
36 placówek (4%) miało powyżej 50% certyfikowanych mebli.
W zakresie sprzętu sportowego kontroli poddano 743 szkoły i przedszkola. Wyniki pokazują, że:
710 placówek (96%) było w pełni wyposażonych w certyfikowane urządzenia i sprzęt sportowy,
2 placówki (1%) posiadały do 50% certyfikowanego sprzętu,
28 placówek (4%) miało powyżej 50% certyfikowanego sprzętu.
Dodatkowo w 3 placówkach sprzęt sportowy pochodził z zakupów dokonanych przed 1997 rokiem.
Z analizy danych wynika, że zdecydowana większość placówek spełnia wymogi dotyczące wyposażenia w meble i sprzęt sportowy posiadający atesty lub certyfikaty. Sporadycznie zdarzają się przypadki, w których dyrektorzy placówek oświatowych podczas zakupu nowego wyposażenia zapominają o konieczności spełnienia tych wymogów. Przypominamy, że zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 grudnia 2002 r., dyrektorzy są zobowiązani do zapewnienia dzieciom i młodzieży bezpiecznych oraz higienicznych warunków pobytu w szkołach i innych placówkach.
Kontrole przeprowadzone przez Państwową Inspekcję Sanitarną potwierdzają wysoki poziom dbałości o standardy bezpieczeństwa i higieny w szkołach województwa zachodniopomorskiego.