Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.
Koszalin, Poland
wydarzenia

Sesja: Do miejskiej kasy wpłynęło blisko 2,3 mln złotych. Dziś radni będą decydować na co je wydać

Autor Ala 28 Maj 2024 godz. 7:21
Dziś o godz. 15.00 rozpocznie się już trzecia, a druga nadzwyczajna sesja koszalińskiej Rady Miejskiej. W porządku obrad m.in. ocena działalności Centrum Usług Społecznych, powołania Miejskiej Komisji Wyborczej, wybór przedstawiciela do Komisji Bezpieczeństwa i zmianę w budżecie. Zwiększa się on o kwotę 2.254.288 zł.

DOCHODY - zwiększenie planu dochodów o 2.254.288 zł

Propozycje zwiększenia planu dochodów dotyczą:

 działu 750 Administracja publiczna - zwiększenie o 13.869 zł z tytułu otrzymania

z Funduszu Pomocy refundacji wydatków poniesionych w 2023 roku na ochronę

obiektu zbiorowego zakwaterowania uchodźców z Ukrainy, zgodnie z informacją

Wojewody Zachodniopomorskiego z dnia 24 kwietnia 2024 roku,

 działu 756 Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych

jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich

poborem - zwiększenie łącznie o 1.238.879 zł planu dochodów z tytuł otrzymania

dywidendy od Telewizji Kablowej Koszalin Sp. z o.o. oraz od Miejskiej Energetyki

Cieplnej Koszalin Sp. z o.o. zgodnie z uchwałami Zwyczajnego Zgromadzenia

Wspólników,

 działu 801 Oświata i wychowanie - zwiększenie dochodów o 1.000.000 zł z tytułu

wpłat gmin ościennych za pokrycie kosztów wychowania przedszkolnego i kosztów

udzielonych dotacji za dzieci niebędące mieszkańcami Gminy Miasta Koszalin,

a uczęszczające do koszalińskich publicznych i niepublicznych przedszkoli,

- zwiększenie o 500 zł planu dochodów SP nr 3 z tytułu otrzymania darowizny od

Miejskiej Energetyki Cieplnej Sp. z o.o. z przeznaczeniem na realizację zadań

proekologicznych,

 działu 852 Pomoc społeczna - zwiększenie o 540 zł planu dochodów z tytułu

otrzymania odszkodowania od towarzystwa ubezpieczeniowego za zniszczone mienie

w budynku CUS oraz o 500 zł z tytułu otrzymania przez DPS „Zielony Tars” darowizny

od firmy Dulia Dorina Dulce.

2

WYDATKI - zmniejszenie planu wydatków o 231.912 zł, (zmniejszenie o 3.142.322 zł,

zwiększenie o 2.910.410 zł)

Działu 600 Transport i łączność

Zaproponowane zmiany polegają na zmniejszeniu planu o 50.000 zł i zwiększeniu

o 182.100 zł, z tego:

 zwiększenie o 132.100 zł z przeznaczeniem na naprawę przejazdu kolejowego

na trasie Mścice-Koszalin w celu przygotowania trasy do bezpiecznej eksploatacji

w sezonie letnim,

 zmniejszenie o 50.000 zł planu zadania pn. „Przebudowa ul. Różanej w Koszalinie”,

z uwagi na zabezpieczenie środków zgodnie z zawartymi umowami i przeznaczenie

ww. kwoty na zwiększenie planu inwestycji pn. „Osiedle Bukowe – drogi (ul. Prosta,

ks. J. Popiełuszki), w ramach której zostanie wykonane oznakowanie poziome ulicy

oraz zamontowana zostanie dodatkowa lampa.

Działu 750 Administracja publiczna

Zaproponowane zmiany dotyczą zwiększenia planu wydatków ZOE-APM o kwotę 16.270 zł

z przeznaczeniem na uzupełnienie środków na bieżące funkcjonowanie jednostki, tj.

na przygotowanie miejsca pracy dla nowozatrudnionego pracownika technicznego, opłacenie

kosztów rejestracji domeny i hostingu dla 20 przedszkoli miejskich oraz na wpłaty na PPK

z uwagi na przystąpienie do programu 4 pracowników.

Dział 757 Obsługa długu publicznego

Na skutek terminowej spłaty przez ZOS Sp. z o.o. zaciągniętego kredytu, możliwe jest

zmniejszenie planu wydatków z tytułu wypłaty poręczeń udzielonych przez Gminę Miasto

Koszalin o 580.000 zł.

Dział 801 Oświata i wychowanie

Zaproponowane zmiany, zmniejszenia o 16.270 zł, zwiększenia o 1.165.200 zł dotyczą:

 przeznaczenia dodatkowych środków w łącznej wysokości 1.094.700 zł

na modernizacje i remonty w gminnych placówkach oświatowych, tj.:

 800.000 zł na przebudowę i remont instalacji grzewczej oraz instalacji ciepłej

i zimnej wody w budynku P nr 21, zgodnie ze zleconymi przeglądami po

awarii, która miała miejsce we wrześniu 2023 roku,

 30.200 zł na naprawę poszycia dachu wraz z wymianą instalacji deszczówki

w budynku SP nr 17,

 54.500 zł na remont instalacji wodnej i wymianę zakrywającej jej łatwopalnej

podsufitki na korytarzu przy hali sportowej w budynku SP nr 18,

 170.000 zł na remont podłogi w hali gimnastycznej w budynku SP nr 6,

zgodnie ze zleconą ekspertyzą (wymiana legarów i parkietu),

3

 40.000 zł na naprawę poszycia dachu w budynku SP nr 7, z uwagi na utratę

szczelności i liczne przecieki,

 realizacji zadań proekologicznych przez SP nr 3 w Koszalinie ze środków z otrzymanej

darowizny od Miejskiej Energetyki Cieplnej Sp. z o.o. (500 zł),

 przeznaczenia dodatkowych środków w wysokości 70.000 zł na uzupełnienie planu

wydatków na dowóz dzieci niepełnosprawnych do szkół, z uwagi na większą niż

planowano ilość złożonych wniosków,

 zmniejszenia planu o 16.270 zł w celu uzupełnienia środków na bieżące

funkcjonowanie ZOE-APM (przeniesienie ww. kwoty do działu 750).

Dział 851 Ochrona zdrowia

Zaproponowane zmiany wynikają z możliwości zmniejszenia planu wydatków o 100.000 zł

i przeznaczenia ww. środków na uzupełnienie planu wydatków na zadania związane

z pomocą społeczną i edukacją.

Działu 852 Pomoc społeczna

Zaproponowane zmiany, zmniejszenia o 102.052 zł i zwiększenia o 1.037.040 zł, dotyczą:

 bieżącej działalności DPS „Zielony Taras”, w tym aktywacji podopiecznych placówki

poprzez organizację terapii kulinarnej ze środków z otrzymanej darowizny – 500 zł,

 bieżącej działalności CUS, w tym:

 naprawy zniszczonego mienia w budynku placówki ze środków z otrzymanego

odszkodowania od towarzystwa ubezpieczeniowego – 540 zł,

 zapewnienia prawidłowej klasyfikacji środków zaplanowanych na realizację

programu pn. „Korpus Wsparcia Seniorów” z uwagi na zmianę sposobu

realizacji zadania (zadanie zostanie wykonanie przez jednostkę, a nie jak

planowano przez organizację pożytku publicznego) – 81.000 zł,

 uzupełnienia środków o 530.000 zł na wypłatę świadczeń społecznych

w ramach realizowanego przez jednostkę programu „Posiłek w szkole

i w domu” – zaplanowana kwota na ten cel jest niewystarczająca z uwagi na

wzrost wysokości zasiłku oraz zwiększającą się liczbę osób zgłaszających

potrzebę skorzystania z pomocy,

Szacuje się, że powyższa kwota pozwoli zabezpieczyć wypłaty do końca

września 2024 roku.

 uzupełnienia środków o 125.000 zł na sprawianie pochówków osób

bezdomnych, nieznanych, samotnych, dzieci martwo urodzonych i szczątków

ludzkich, w celu rozpoczęcia procedury przetargowej zapewniającej ciągłość

świadczenia usług w II półroczu br. (w tym przeniesienie kwoty 21.052 zł),

 uzupełnienia środków o 300.000 zł na opłacenie kosztów pobytu osób

bezdomnych wymagających opieki w postaci usług opiekuńczych

w schroniskach poza Koszalinem.

Czytaj też

Sesja: Poznaliśmy składy i przewodniczących komisji Rady Miejskiej

Ala - 22 Maj 2024 godz. 13:16
Na dzisiejszej sesji radni dokonali wyboru składów komisji. Komisja Spraw Społecznych: Dorota Róża Chałat, Małgorzata Leśniewska-Lorek, Teresa Tałaj. Przewodnicząca: Dorota Chałat. Komisja Kultury: Krystyna Kościńska, Jacek Wezgraj, Izabela Wesołowska, Artur Wezgraj, Miłosz Janczewski, Żaneta Kwapisz, Przemysław. Krzyżanowski. Przewodnicząca: Krystyna Kościńska.  Komisja Budżetu i Finansów: Monika Foremna-Pilarska, Artur Wezgraj,  Aneta Urbaniak, Piotr Jedliński, Izabela Wesołowska, Błażej Papiernik, Andrzej Jakubowski. Przewodnicząca: Monika Foremna-Pilarska.  Komisja Gospodarki Komunalnej; Urbaniak, Teresa Tałaj, Dorota Chałat, Kościńska, Jedliński, Jakubowski, Janczewski. Przewodnicząca: Aneta Urbaniak.   Komisja Edukacji, Sportu i Turystyki: Wiktor Kamieniarz, Leśniewska-Lorek, Agnieszka Połaniecka, Magdalena Chałat, Artur Wiśniewski, Oliwia Skórka, Krzyżanowski. Przewodniczący: Wiktor Kamieniarz.  Komisja Porządku Prawnego i Publicznego: Barbara Grygorcewicz, Piotr Iwat, Połaniecka. Przewodnicząca: Barbara Grygorcewicz.  Komisja Rewizyjna: Wiśniewski, Jacek Wezgraj, Kamieniarz, Foremna-Pilarska, Magdalena Chałat , Żaneta Kwapisz, Papiernik. Przewodniczący: Artur Wiśniewski.  Komisja Skarg, Wniosków i Petycji: Iwat. Grygorcewicz, Skórka. Przewodniczący: Piotr Iwat.