Od 2013 roku samorząd województwa wsparł kluby sportowe łączną kwotą 4,5 mln zł. Przez siedem lat podział środków odbywał się w formule konkursu „promocja przez sport”. W 2020 i 2021 r. z powodu pandemii i ograniczeń w organizowaniu imprez masowych – konieczne było zmodyfikowanie zasad współpracy. Zawierane były dedykowane umowy na usługi promocyjne. Od ubiegłego roku wrócił tryb konkursowy. I właśnie rozpoczyna się nabór do dziewiątej edycji konkursu.
- Wspieramy najlepsze kluby z Pomorza Zachodniego, które przyciągają na trybuny kibiców, dostarczają nam wszystkim emocji - mówi MarszałekWojewództwa Zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz. - Popularność tych drużyn, ich występy także na międzynarodowych arenach budują markę regionu. Sportowcy reprezentują nie tylko klub, ale także swoje miasta i całe Pomorze Zachodnie. Jestem przekonany, że rok 2023 będzie obfitował w sukcesy, także dzięki wsparciu samorządu województwa.
Otwarty konkurs ofert na promocję Województwa Zachodniopomorskiego poprzez sport w roku 2023 został ogłoszony 30 stycznia br. na stronach Biuletynu Informacji Publicznej, a nabór wniosków będzie trwał do 1 marca br.
Konkurs został podzielony na siedem zadań, które przewidziane są dla klubów posiadających drużyny w najwyższych klasach rozgrywkowych: piłki nożnej, futsalu, piłki ręcznej, siatkowej, koszykówki, futbolu amerykańskiego, a w sportach wodnych środki wspomogą organizację najbardziej prestiżowych wydarzeń o randze Mistrzostw Świata, Europy oraz MP rozgrywanych w naszym regionie.
Na promocję poprzez sport Województwo Zachodniopomorskie przeznacza w tym roku 500 tys. zł.
Na czym ma polegać realizacja zadań promocyjnych? Kluby składają oferty na promocję regionu polegającą na wyborze świadczeń z katalogu. Przykładowe działania promocyjne to umieszczenie logo Pomorza Zachodniego na strojach zawodników, sprzęcie i wyposażeniu sportowych aren (banery, tablice, bandy reklamowe etc.) czy na stronach internetowych klubów, w social mediach oraz w różnych materiałach poligraficznych – plakatach, ulotkach, broszurach, biletach etc. W ramach promocji mogą powstać również materiały wideo (z udziałem zawodników pierwszej drużyny) dedykowane regionowi. Sportowcy będą np. zachęcać do odwiedzenia wybranych atrakcji Pomorza Zachodniego.
Kto może składać oferty w konkursie? Kluby, stowarzyszenia i związki sportowe, których reprezentanci, zwłaszcza drużyny, występują w najwyższych rangą rozgrywkach.
Szczegółowe informacje, warunki udziału, kryteria oceny – znajdują się tu: https://bip.wzp.pl/artykul/otwarty-konkurs-ofert-na-realizacje-zadan-w-zakresie-promocji-wojewodztwa
Oferty zostaną rozpatrzone w terminie 30 dni od daty zakończenia naboru.