W sześciu (Cetuń, Mielno, Parsowo, Żydowo, Nowe Bielice i Bobolice) prowadzonych przez powiat koszaliński placówkach znajduje się ponad 600 mieszkańców, a zatrudnionych jest ok. 450 pracowników. Opracowanie jednego z pierwszych w Polsce tego typu systemów trwało blisko 3 lata. Dwa lata to opracowywanie założeń, pozyskanie finansowania oraz wybór wykonawcy. Projekt zrealizowany został przy współpracy z Wykonawcą – firmą Koma Nord Sp. z o.o. z Gdyni. Koszt projektu to 2,5 mln złotych.
System mDPS umożliwia m.in.:
kontrolę dostępu do DPS poprawiającą bezpieczeństwo epidemiologiczne mieszkańców (elektroniczna ewidencja wizyt, pomiar temperatury, odkażanie);
stały kontakt mieszkańca DPS z rodziną i znajomymi (telespotkania);
poprawę dostępu do opieki medycznej – w tym teleporady i konsultacje medyczne;
usprawnienie bieżącej opieki nad mieszkańcem – w tym pomiar parametrów życiowych i lokalizacja;
ułatwienie w tworzeniu i realizacji Indywidualnych Planów Wsparcia Mieszkańca;
usprawnienie administrowaniem DPS – w tym gospodarka magazynowa, ewidencja budynków i wyposażenia.
System jest zarządzany centralnie przez powołane przez Powiat Centrum Usług Wspólnych, które przejęło większość funkcji administracyjno-księgowych realizowanych dotychczas w każdym z DPSów. System będzie rozwijany w kierunku wsparcia opieki środowiskowej i różnych form opieki zdeinstytucjonalizowanej.
System mDPS dzięki możliwości pracy na urządzeniach mobilnych z obsługą kodów QR i NFC oraz komunikacji Bluetooth z urządzeniami mierzącymi parametry życiowe, może być użytkowany przez personel opiekuńczo-terapeutyczny w codziennej pracy z mieszkańcami, dzięki czemu prowadzona na bieżąco dokumentacja jest aktualna, wiarygodna i kompletna.