Droga niegdyś stanowiła dojazd do małych wsi, których mieszkańcy trudnili się rolnictwem i rybołówstwem. Wraz z rozwojem turystyki, miejscowości nadmorskie w dużej mierze zmieniły swój charakter – wyjaśnia wicemarszałek Tomasz Sobieraj .
Od 2010 r. droga jest sukcesywnie przebudowywana przez Drogi Wojewódzkie na Pomorzu Zachodnim. Prace mają potrwać 2 lata. Inwestycję wesprą fundusze UE z nowej perspektywy.
Droga wojewódzka 203 jest trasą nadmorską i najkrótszą trasą łączącą Koszalin z Darłowem. Dalej trasa wiedzie do Ustki. Od 2010 r. droga jest sukcesywnie przebudowywana przez Zachodniopomorski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Koszalinie.
- Droga niegdyś stanowiła dojazd do małych wsi, których mieszkańcy trudnili się rolnictwem i rybołówstwem. Wraz z rozwojem turystyki, miejscowości nadmorskie w dużej mierze zmieniły swój charakter – mówił wicemarszałek województwa Tomasz Sobieraj. - Latem przekształcają się w bazę turystyczną z setkami miejsc noclegowych. Ruch na drogach zwiększa się wówczas kilkukrotnie. Dlatego większość dotychczasowych dróg wymaga zmiany standardu, przede wszystkim poszerzeń, zwiększenia nośności i rozdziału ruchu, by chronić pieszych i rowerzystów – dodaje wicemarszałek.
Droga wojewódzka nr 203 na większości odcinków została już przebudowana. Rowerzyści zostali zaś przekierowani na przebiegającą wzdłuż wybrzeża Velo Baltica. Ruch rowerowy przy samej DW203 ma więc w dużej mierze charakter miejscowy. Dlatego w planach rozbudowy tej drogi, nowe ciągi pieszo-rowerowe zostały zaprojektowane jedynie na terenie zabudowanym miejscowości.
Przebudowa zaplanowana na najbliższe dwa lata, podobnie jak przebudowy prowadzone wcześniej na innych odcinkach, zmieni całkowicie nadmorski krajobraz tej części wybrzeża.
Dotychczasowa, wąska, o słabej nośności droga zyska wszystkie parametry drogi wojewódzkiej –poszerzenie do normatywnych 7 m, pobocza, właściwe odwodnienie.
W miejscowościach powstanie nowa kanalizacja deszczowa, oświetlenie, chodniki i ciągi pieszo rowerowe. Bezpieczeństwo wzmocnią też dodatkowe elementy, takie jak wyspy spowalniające ruch czy azyle dla pieszych oraz doświetlenie przejść.
Przewidziany do przebudowy odcinek jest najdłuższym z dotychczasowych ma blisko 22 km. Dotychczas przebudowywane odcinki miały odpowiednio: Koszalin – Iwięcino – 10 km, Iwięcino- Dąbki 11,4 km, Dąbki – Darłowo – 8 km i przebudowana w 2018 r. ul. Tynieckiego w Darłowie - 1,8 km długości.
Inwestycję będzie realizowało konsorcjum firm: Kobylarnia SA z partnerem, firmą MIRBUD SA. Wartość robót budowlanych ma wynieść ponad 116 mln zł. Zgodnie z zapisami w przetargu, roboty budowlane powinny zakończyć się w ciągu 630 dni od podpisania umowy.
Inwestycja, planowo, będzie realizowana dzięki wsparciu finansowemu z Funduszy Europejskich dla Pomorza Zachodniego na lata 2021 – 2027.