Sieć polskich sklepów Lidl została partnerem projektu EkoEksperymentarium.pl, który skupia się na edukacji ekologicznej dzieci. Najłatwiej przekazać dzieciom informacje poprzez zabawę. Dlatego zarząd Lidla postanowił wystąpić w roli inwestora, finansując stworzenie wyjątkowej gry internetowej.
Publiczność spotkała się z nowym wydawnictwem ciepło, mimo że wielu rodziców jest przeciwnikami gier online. W Polsce i Europie problem uzależnienia dzieci od gier jest poważny. Wielu nieletnich spędza cały swój wolny czas przy komputerze i wydaje pieniądze rodziców na zakupy w grze. Zamiast zdobywać darmowe bonusy, które łatwo można znaleźć na stronach takich jak bonus-bez-depozytu.pl, dzieci kupują przedmioty do swojej gry za prawdziwe pieniądze.
Twórcy nowej gry i Lidl namawiają rodziców, aby się nie martwili, ponieważ ich gra ma na celu jedynie ochronę środowiska i promocję marki i raczej nie powoduje uzależnienia u dzieci.
Grupa odbiorców projektu i cechy rozgrywki
Projekt przeznaczony jest dla dzieci w wieku od 5 do 11 lat. Rodzice i nauczyciele mogą uruchomić grę, aby uzyskać pomocne informacje, którymi mogą podzielić się ze swoimi dziećmi. Opracowując projekt, autorzy oparli się na podstawie programowej z zakresu wiedzy naukowej.
W grze w centralnej części ekranu znajdują się różne przestrzenie, w tym pomieszczenia domowe, sklep i las. W tych miejscach działają bohaterowie - członkowie rodziny Łaskotków. Bohaterowie znajdują rozwiązania różnych zagadek logicznych, a jednocześnie dziecku tłumaczy się, jak należy postępować, aby nie naruszyć równowagi ekologicznej.
Uczenie dobrych nawyków dotyczy m.in. oszczędzania wody i energii elektrycznej oraz ponownego wykorzystania opakowań. Dzieci uczą się ekologicznych zakupów i tego, by nie wyrzucać rzeczy, lecz znaleźć dla nich inne zastosowanie. W formie zabawy pokazuje się dzieciom jak odróżnić produkty ekologiczne od szkodliwych oraz jak ważne jest posiadanie certyfikatów.
Dlaczego EkoEksperymentarium.pl jest ważne
W przygotowanie projektu bardzo aktywnie włączyli się pracownicy i menedżerowie Lidla. Zgodnie z fabułą gry, zakupy dokonywane są w sklepach tej sieci. Gra jest ogólnodostępna, więc każdy może ją uruchomić przez przeglądarkę. Duża część treści została dostarczona przez Ministerstwo Klimatu i Środowiska, które objęło projekt patronatem.
Wsparcie finansowe projektu EkoEksperymentarium.pl było tylko jednym z odcinków serii działań Lidl Polska przeciwko marnowaniu żywności. Sieć handlowa stawia sobie za cel optymalizację procesu zamawiania towarów. Lidl współpracuje z Federacją Polskich Banków Żywności i Caritas Polska. Wspólnie organizują zbiórki żywności i działania edukacyjne.
Firma prowadzi m.in. własny projekt " Kupuję, nie marnuję ", w ramach którego oferuje zniżki na towary o krótkim terminie przydatności do spożycia. Lidl oferuje również "niedoskonałe" owoce i warzywa w obniżonych cenach. Z kolei te owoce, warzywa i pieczywo, które tracą swoją świeżość, trafiają do Lidla do dalszego przetwarzania w celu produkcji biogazu.