Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.
Koszalin, Poland
wydarzenia

Lidl sponsoruje bezpłatną grę internetową, która uczy dzieci jak dbać o środowisko naturalne

Autor Ala z mat. inf. 2 Sierpnia 2022 godz. 9:21
. Najłatwiej przekazać dzieciom informacje poprzez zabawę. Dlatego zarząd Lidla postanowił wystąpić w roli inwestora, finansując stworzenie wyjątkowej gry internetowej

Sieć polskich sklepów Lidl została partnerem projektu EkoEksperymentarium.pl, który skupia się na edukacji ekologicznej dzieci. Najłatwiej przekazać dzieciom informacje poprzez zabawę. Dlatego zarząd Lidla postanowił wystąpić w roli inwestora, finansując stworzenie wyjątkowej gry internetowej.

Publiczność spotkała się z nowym wydawnictwem ciepło, mimo że wielu rodziców jest przeciwnikami gier online. W Polsce i Europie problem uzależnienia dzieci od gier jest poważny. Wielu nieletnich spędza cały swój wolny czas przy komputerze i wydaje pieniądze rodziców na zakupy w grze. Zamiast zdobywać darmowe bonusy, które łatwo można znaleźć na stronach takich jak  bonus-bez-depozytu.pl, dzieci kupują przedmioty do swojej gry za prawdziwe pieniądze. 

Twórcy nowej gry i Lidl namawiają rodziców, aby się nie martwili, ponieważ ich gra ma na celu jedynie ochronę środowiska i promocję marki i raczej nie powoduje uzależnienia u dzieci.

 

 

Grupa odbiorców projektu i cechy rozgrywki

Projekt przeznaczony jest dla dzieci w wieku od 5 do 11 lat. Rodzice i nauczyciele mogą uruchomić grę, aby uzyskać pomocne informacje, którymi mogą podzielić się ze swoimi dziećmi. Opracowując projekt, autorzy oparli się na podstawie programowej z zakresu wiedzy naukowej.

W grze w centralnej części ekranu znajdują się różne przestrzenie, w tym pomieszczenia domowe, sklep i las. W tych miejscach działają bohaterowie - członkowie rodziny Łaskotków. Bohaterowie znajdują rozwiązania różnych zagadek logicznych, a jednocześnie dziecku tłumaczy się, jak należy postępować, aby nie naruszyć równowagi ekologicznej.

Uczenie dobrych nawyków dotyczy m.in. oszczędzania wody i energii elektrycznej oraz ponownego wykorzystania opakowań. Dzieci uczą się ekologicznych zakupów i tego, by nie wyrzucać rzeczy, lecz znaleźć dla nich inne zastosowanie. W formie zabawy pokazuje się dzieciom jak odróżnić produkty ekologiczne od szkodliwych oraz jak ważne jest posiadanie certyfikatów.

Dlaczego EkoEksperymentarium.pl jest ważne

W przygotowanie projektu bardzo aktywnie włączyli się pracownicy i menedżerowie Lidla. Zgodnie z fabułą gry, zakupy dokonywane są w sklepach tej sieci. Gra jest ogólnodostępna, więc każdy może ją uruchomić przez przeglądarkę. Duża część treści została dostarczona przez Ministerstwo Klimatu i Środowiska, które objęło projekt patronatem.

Wsparcie finansowe projektu EkoEksperymentarium.pl było tylko jednym z odcinków serii działań Lidl Polska przeciwko marnowaniu żywności. Sieć handlowa stawia sobie za cel optymalizację procesu zamawiania towarów. Lidl współpracuje z Federacją Polskich Banków Żywności i Caritas Polska. Wspólnie organizują zbiórki żywności i działania edukacyjne.

Firma prowadzi m.in. własny projekt " Kupuję, nie marnuję ", w ramach którego oferuje zniżki na towary o krótkim terminie przydatności do spożycia. Lidl oferuje również "niedoskonałe" owoce i warzywa w obniżonych cenach. Z kolei te owoce, warzywa i pieczywo, które tracą swoją świeżość, trafiają do Lidla do dalszego przetwarzania w celu produkcji biogazu.