Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.
Koszalin, Poland
wydarzenia

Dwóch chętnych do budowy katamaranu dla MZK Koszalin

Autor Ala, fot. Aluminex Gdynia (zdjęcie poglądowe) 17 Grudnia 2019 godz. 1:52
MZK Koszalin dokonało otwarcie ofert przetargowych na "Zaprojektowanie, zbudowanie i dostawę statku pasażerskiego wraz z urządzeniem transportowym.

Tym razem swoje oferty złożyły dwie firmy. 

Teraz w MZK trwa analiza ofert i wybór najkorzystniejszej z nich lub ponowne unieważnienie przetargu. Ponowne, bo 6 sierpnia br. MZK unieważniła pierwszy przetarg na zaprojektowanie, zbudowanie i zwodowanie statku. Wówczas do przetargu zgłosił si ę jeden oferent - Przedsiębiorstwo Usługowe JABO z Gdańska. To posiadające duże doświadczenie w budowie morskich konstrukcji stalowych firma złożyła ofertę na kwotę ok. 5,99 mln złotych. Obecne propozycje ofertowe są korzystniejsze.
Nowy "Koszałek" będzie przeznaczony do wykonywania regularnego transportu pasażerskiego po jeziorze Jamno między przystaniami Jamno - Unieście II. Statek musi posiadać klasę "sKM3" nadaną przez niezależne Towarzystwo Klasyfikacyjne potwierdzoną świadectwem klasy dla statków do żeglugi śródlądowej na akwenach wodnych, na których może wystąpić fala o wysokości do 0,6 m lub posiadać wspólnotowe Świadectwo Zdolności Żeglugowej wydane po odbiorze jednostki przez komisję Techniczną przy Urzędzie Żeglugi Śródlądowej. Statek musi być zdolny do żeglugi przy sile wiatru nbieprzekraczającej 6 stopni w skali Beauforta. Ponadto statek ma spełniać wszelkie normy (BHP, przeciwpożarowe i ratunkowe) dla osób niepełnosprawnych.
Hybrydowy napęd
Statek ma być ekologiczny i mieć napęd hybrydowy, który będą stanowiły dwa rodzaje silników: elektryczny i spalinowy. Silnik elektryczny ma być zasilany z batrii litowo-jonowych zapewniających rozwinięcie prędkości maksymalnej co najmniej 7 km/h oraz wykonywania wszelkich manewrów w porcie. Silnik spalinowy diesla) spełniać ma normę emisji spalin zgodnie z wymogami Dyrektywy Parlamentu Europejskiego o mocy zapewniającej prędkość maksymalną co najmniej 15 km/h.
Katamaran
Kadłub statku typu katamaran. Każdy z kadłubów ma być podzielony na przedziały wodoszczelne wypełnione materiałem nienasiąkliwym (np. styropianem). Poszycie kadłuba statku, a także pokład i nadbudówki, winny być wykonane ze stopów aluminium. Elementy kadłuba i nadbudówki, które nie mogą być wykonane ze stopów aluminium powinny być wykonane ze stali nierdzewnej, chyba że proces technologiczny budowy wymaga zastosowania innego materiału. Poszycie kadłuba musi posiadać minimalną grubość 5 mm. Część pasażerska zadaszona zamknięta i otwarta. Przestrzeń pasażerska niezadaszona winna obejmować maksymalnie 25% przestrzeni pasażerskiej i znajdować się w tylnej części statku.

Czytaj też

Nowy statek pasażerski dla Koszalina

Ala za UM Koszalin - 31 Stycznia 2020 godz. 16:21
Dziś podpisano umowę na zaprojektowanie, wybudowanie i dostawę wraz z wyposażeniem nowego statku pasażerskiego, który pływał będzie po jeziorze Jamno. Statek pasażerski typu katamaran, o napędzie hybrydowym, przeznaczony będzie do transportu pasażerów przez Jezioro Jamno, pomiędzy przystankami Jamno Przystań – Unieście II Przystań.  Poszycie kadłuba statku, a także pokład i nadbudówka będą wykonane ze stopów aluminium. Hybrydowy napęd statku będą stanowiły dwa rodzaje silników: elektryczny, zasilany z baterii litowo-jonowych oraz spalinowy. Część pasażerska statku będzie podzielona na część zadaszoną zamkniętą, część zadaszoną otwartą oraz część niezadaszoną otwartą, która będzie obejmować maksymalnie 25% przestrzeni pasażerskiej i znajdowała się będzie w tylnej części statku. Szacowany czas trasy Jamno - Unieście to ok. 15 minut. Planujemy aby statek zastąpił uruchamianą w sezonie letnim linię autobusową nr 1. Kursowanie statku będzie dopasowane do kursujących linii autobusowych.  Liczba Pasażerów max: 120 (wraz z załogą)Miejsca siedzące: min 100Miejsca na rowery: 7 Miejsca dla wózków dziecięcych i wózków inwalidzkich 1+1 Wymiary główne:Długość całkowita: 19-21 mSzerokość całkowita: 4,5-5,5 mZanurzenie kadłuba do KLW: do 0,60 m Wybrana została oferta złożona przez ALUMILEX Gdynia PPUHR Sikorski Andrzej, ul. Janowska 36, 81-017 Gdynia.- cena oferty – 3.665.400,00 zł brutto- okres gwarancji: 24 miesiące; Na ten cel prawie 2 mln zł pozyskano z funduszy UE.Planowany termin dostawy statku: 30 maj 2021 roku.