Schemat działania sprawców po raz kolejny powtarza się. Na stacjonarny numer telefonu seniorki zadzwonił mężczyzna, który podał się za policjanta. Opowiedział historię o tym, że wnuczka seniorki miał wypadek, podczas którego potrąciła kobietę. Obecnie znajduje się w komisariacie i potrzebuje pieniędzy, żeby sprawa nie trafiła do sądu.
Z relacji seniorki wynikało, że w trakcie rozmowy z oszustem w tle słyszała płacz i prośbę o pomoc wnuczki, co wydawało jej się bardzo wiarygodne.
85-latka zgodnie z instrukcją przygotowała wszystkie oszczędności, które miała w domu. Następnie, tuż po zakończeniu rozmowy telefonicznej, do drzwi seniorki zapukał mężczyzna, któremu przekazała pieniądze.
W sumie 19 tysięcy złotych trafiło w ręce oszustów, zanim kobieta zorientowała się, że stała się ofiarą przestępstwa.
Pamiętajmy! Przestępcy wykorzystują bardzo często więzi rodzinne, dobroć i łatwowierność osób starszych by wyłudzić od nich posiadane oszczędności. Dlatego tak ważne jest, aby seniorzy byli czujni i potrafili w konkretnych sytuacjach być asertywni. Tylko taka postawa zagwarantuje im, że nie staną się ofiarami osób nieuczciwych, oszustów czy złodziei.
Bądźmy ostrożni i nie ufajmy takim telefonom! Przede wszystkim należy zachować ostrożność – jeżeli dzwoni do nas ktoś, kto prosi o pieniądze, nie podejmujmy żadnych działań, odłóżmy słuchawkę i wykręćmy numer 112!