Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.
Koszalin, Poland
wydarzenia

Viva! Wykres sławy

Autor Ala za Viva! 25 Grudnia 2018 godz. 5:02
Które gwiazdy najskuteczniej podtrzymują zainteresowanie swoją osobą? Jakie wydarzenia z ich życia podsycają ciekawość internautów i skłaniają do tropienia nowych plotek, informacji i doniesień? Korzystając z danych Google Trends, zbadaliśmy internetową historię 25 polskich gwiazd.

Jak błyszczą w sieci polskie gwiazdy?

Śluby i rozstania, kłótnie i skandale, nowe programy, filmy i płyty – to tylko niektóre okoliczności, które sprawiają, że wokół największych gwiazd w sieci robi się głośno. Spirala sławy przyspiesza, by po jakimś czasie zwolnić. Gdy szum ustaje, najpopularniejsi muszą szukać nowych sposobów, by znów przyciągnąć zainteresowanie. A to nie zawsze jest łatwe.

Tworząc nasz „Wykres sławy”, przyjrzeliśmy się danym Google Trends. Sprawdziliśmy, jak często w ostatnich latach Polacy szukali nazwisk 25 polskich gwiazd oraz jakie wydarzenia najsilniej skupiały wokół nich uwagę internautów.

Królowa jest tylko jedna, a pretendentów dwoje

W przeciągu ostatnich 14 lat (bo tak daleko sięgają dane Google) nikt nie rozpalił w sieci tak dużego zainteresowania jak Edyta Górniak wiosną 2004 roku. To właśnie wtedy piosenkarka opublikowała mocny list, w którym nazwała dziennikarzy „szczurami” i zasugerowała zakończenie kariery. Choć, jak dziś już wiemy, po tym dramatycznym oświadczeniu Edyta nie zeszła wcale ze sceny, z danych Google Trends jasno wynika, że już nigdy później nie udało jej się pobić tego wyniku.

Na drugim miejscu pod względem liczby wyszukań, dosłownie o włos za Edytą Górniak, plasuje się Robert Lewandowski, który najwięcej Polaków przed komputery przyciągnął swoim golem na meczu inauguracyjnym Euro 2012. Jego nazwiska szukaliśmy chętnie również przy okazji występów na kolejnych wielkich piłkarskich turniejach.

Internetowe podium zamyka Agnieszka Chylińska z eksplozją popularności wywołaną premierą jej albumu „Modern Rocking” i promującego go singla „Nie mogę Cię zapomnieć”, który jesienią 2009 r. można było usłyszeć dosłownie wszędzie.

Jak gwiazdy podsycają zainteresowanie?

Ciekawie jest również poza pierwszą trójką. Wykres nie pozostawia wątpliwości – jeśli chodzi o skuteczne podtrzymywanie zainteresowania swoją osobą, jedną
z mistrzyń zdecydowanie jest Magda Gessler. Jej popularność nie spada od premiery pierwszego odcinka „Kuchennych rewolucji” w 2010 r. Kolejne epizody popularnego programu jeszcze żywiej rozpalały klawiatury fanów, ale największy skok internetowej sławy Magdy przypada na początek 2016 r., kiedy to na rynku zadebiutowały sygnowane jej nazwiskiem wędliny.

Występy w telewizji nieraz okazały się trampoliną popularności. Doskonale widać to w przypadku Jessiki Mercedes i Barbary Kurdej-Szatan, których wykresy wyskoczyły w górę po wizytach u Kuby Wojewódzkiego. W przypadku tej drugiej rozmowa na skórzanej kanapie przyciągnęła większe zainteresowanie niż piosenka nagrana
z Liberem!

To nie tajemnica, że prywatne życie gwiazd często budzi w sieci większe zainteresowanie niż ich kariera zawodowa. Tak było w przypadku Małgorzaty Kożuchowskiej. Śmierć Hanki Mostowiak w serialu „M jak miłość” (postaci, którą Kożuchowska grała aż przez 11 lat!) nie zdołała przysporzyć aktorce tyle zapytań, co doniesienia o jej ciąży oraz późniejszych narodzinach pierwszego dziecka. Podobnie wygląda wykres sławy Mariny Łuczenko, która najwięcej kliknięć przyciągała nie swoimi nowymi singlami, a kolejnymi miłosnymi podbojami – najpierw związkiem z Wojtkiem Łozowskim, potem romansem z Mrozem, wreszcie ślubem z Wojtkiem Szczęsnym.

Ci grzeczni i ci nieco mniej

Ciekawość internautów rozpalają również skandale. Doskonale widać to na przykładzie Agnieszki Woźniak-Starak, która swój największy skok popularności zaliczyła tuż po gali „Niegrzeczni 2014” i swojej słynnej kłótni z Dodą. Niegrzeczny był również Antoni Królikowski, którego wiosną 2011 r. porwała nieco zbyt imprezowa noc. Aktor został zatrzymany przez policję, a wydarzenie sprawiło, że Polacy chcieli się dowiedzieć o nim nieco więcej.

Wykres Doroty Wellman udowadnia z kolei, że internetowe kariery napędzają nie tylko wybryki, ale również dobre uczynki. Popularności przysporzył jej hojny gest
z września 2015 r., kiedy to postanowiła przekazać swoje honorarium za udział w kampanii Lidla (aż 300 tys. złotych!) na cele charytatywne.