Komisja Europejska poinformowała, że holenderska firma Heliox podpisała w Amsterdamie umowę na wyposażenie autobusów elektrycznych w ich system ładowania akumulatorów.
Zakres umowy dla Heliox obejmuje kompleksową dostawę infrastruktury ładowania "pod klucz". Kontrakt obejmuje dostawę infrastruktury o łącznej mocy 13 MW, składającej się ze stacji ładowania, podstacji elektrycznych, rozdzielnic, robót budowlanych, instalacji oraz umowy serwisowej. O bezprecedensowej skali projektu świadczy również fakt, iż firma Heliox jako jedyna wprowadza najnowszą generację systemów ładowania o mocy 450 kW, a nawet 600 kW w roku 2018. Bardziej wydajne systemy dają krótsze czasy ładowania wynoszące od 2 do 4 minut, co pozytywnie powoduje znaczne zmniejszenie czasu ładowania i tym samym jeszcze bardziej korzystne wyniki zastosowania zero-emisyjnego transportu publicznego.
Heliox zamierza wprowadzić swoje rozwiązania także w Finlandii, Luksemburgu, Francji, Danii, Holandii i Niemiec. Prowadzi także rozmowy w sprawie uruchomienia go w USA, Singapurze, Australii i Nowej Zelandii.
Dodajmy, że Heliox otrzymał na SME Faza 1 grantu w 2014 i korzystał z niego aż do fazy 2 w 2016 co dało łącznie kwotę 1,480,708 euro z funduszy kapitałowych.
Warto przypomnieć, że dzięki dotacji unijnej w wysokości 7 mln złotych do końca roku na ulice Koszalina wyjedzie 7 nowiutkich autobusów, a nasze miasto zyska także centrum przesiadkowe.