Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.
Koszalin, Poland
wydarzenia

Znamy już zasady Koszalińskiego Budżetu Obywatelskiego 2018

Autor Ala za Urząd Miejski 5 Czerwca 2017 godz. 19:12
Regulamin tegorocznego Koszalińskiego Budżetu Obywatelskiego został wypracowany od podstaw. Pracę nad nim poprzedziła szczegółowa ewaluacja poprzednich edycji i zbadanie opinii mieszkańców Miasta na temat planowanych zmian. Jak będzie wyglądał Koszaliński Budżet Obywatelski 2018?

Będzie przeprowadzany przy współpracy z partnerami

Wszystkie działania będą realizowane we współpracy z partnerem – Pracownią Pozarządową. 
Dodatkowo rolę doradczą i konsultacyjną będzie sprawował Zespół ds. Budżetu Obywatelskiego. W jego skład wchodzą przedstawiciele Miasta i partnerów społecznych, posiadający wiedzę na temat aktywności obywatelskiej i budżetów obywatelskich. Zespół wsparł Miasto przy wypracowywaniu Regulaminu BO.

Nie będzie działała Rada Budżetu Obywatelskiego
oraz nie będzie dokonywana preselekcja projektów

Wszystkie poprawne formalnie projekty będą oddane pod ocenę mieszkańcom. Wdrożenie tej zmiany poparło 76% mieszkańców biorących udział w konsultacjach.

Zostanie wdrożony podział na projekty ogólnomiejskie i osiedlowe 

Za wdrożeniem rejonizacji do Koszalińskiego Budżetu Obywatelskiego opowiedziało się 80,5% uczestników konsultacji. Projektami ogólnomiejskimi będą takie, które dotyczą potrzeb mieszkańców więcej niż jednego Osiedla oraz których wartość przekracza określoną sumę. Proces składania i wyboru projektów ogólnomiejskich będzie realizowany podobnie jak w poprzednich latach, z wyłączeniem preselekcji dokonywanej przez Radę BO, z której zrezygnowano.

Projektem osiedlowym będzie projekt, który służy mieszkańcom danego Osiedla i którego realizacja jest przypisana do danego Osiedla. Na każdym Osiedlu odbędą się dwa spotkania:

  • pierwsze spotkanie osiedlowe (w okresie: czerwiec – lipiec), na którego celem będzie przeprowadzenie dyskusji nad potrzebami danego Osiedla, generowanie pomysłów na projekty osiedlowe, wytyczanie wspólnych celów, wstępne zaplanowanie tematów projektów
    i zespołów/osób nad nimi pracujących
  • drugie spotkanie osiedlowe (wrzesień – październik) – jego uczestnicy będą mieli możliwość podjęcia decyzji o wskazaniu projektów, które będą bezpośrednio kierowane do realizacji w ramach kwoty Budżetu przeznaczonej dla Osiedla, bez konieczności brania przez te projekty udziału
    w głosowaniu ogólnym. Decyzja taka musi być podjęta jednomyślnie przez osoby uczestniczące
    w spotkaniu. W przypadku braku takiej decyzji projekty osiedlowe będą skierowane do głosowania ogółu mieszkańców Miasta.

Zostanie rozszerzone wsparcie merytoryczne na etapie pisania wniosków
 oraz informowanie o przebiegu procesu BO

Aż 91% mieszkańców biorących udział w konsultacjach uznało, że potrzebne jest poszerzenie wsparcia merytorycznego na etapie tworzenia projektów. 80% mieszkańców uważa, że proces BO powinien być połączony z debatą na temat potrzeb i priorytetów Miasta. W tegorocznej edycji zostanie poszerzone wsparcie merytoryczne i informacyjne:

  • powstanie nowa strona www poświęcona Budżetowi Obywatelskiemu, na której znajdą się wszystkie potrzebne informacje
  • powstanie nowy profil Miasta na portalu facebook dedykowany Budżetowi Obywatelskiemu
  • zostanie rozszerzone wsparcie merytoryczne przedstawicieli poszczególnych wydziałów i instytucji miejskich – m.in. dyżury doradcze
  • będzie świadczone doradztwo przez partnera Budżetu – Pracownię Pozarządową
  • łącznie odbędzie się ok. 36 spotkań z mieszkańcami (spotkania osiedlowe (2 x 17 Osiedli), spotkanie informacyjne dla mieszkańców przybliżające zasady BO: poniedziałek (5 czerwca) godz. 16:30 CityBox oraz spotkanie dla osób planujących tworzenie projektów ogólnomiejskich poświęcone dyskusji o potrzebach i priorytetach Koszalina: poniedziałek (19 czerwca) godz. 17:00 CityBox).

Szczegółowych informacji dotyczących Koszalińskiego Budżetu Obywatelskiego 2018 udzielają:

Urząd Miejski w Koszalinie: 

Aleksandra Zdzińska (94 348 88 88, aleksandra.zdzinska@um.koszalin.pl)

Marta Orzechowska (94 348 88 87, marta.orzechowska@um.koszalin.pl)

Pracownia Pozarządowa:

Monika Widocka (889 079 015, mwidocka@pracowniapozarzadowa.pl)

Łukasz Cieśliński (609 144 511, lcieslinski@pracowniapozarzadowa.pl).

Poprzedni artykuł

Czytaj też

Ruszył nabór do Koszalińskiego Budżetu Obywatelskiego 2018

ekoszalin za Urząd Miejski Koszalin - 3 Lipca 2017 godz. 7:37
W Koszalinie prowadzony jest nabór projektów do 5.edycji Koszalińskiego Budżetu Obywatelskiego 2018. Nabór potrwa do 21 lipca Wnioski można składać zarówno w formie papierowej (Kancelaria Urzędu Miejskiego oraz Wydział Komunikacji Społecznej i Promocji pokój 214),  jak i elektronicznie poprzez nową  stronę internetową www.budzetobywatelski.koszalin.pl. Projekty mogą składać wszyscy mieszkańcy, grupy mieszkańców oraz organizacje pozarządowe.    Przypominamy:  - Projekty realizowane w KBO  mogą dotyczyć wyłącznie spraw pozostających w zakresie zadań publicznych pozostających w kompetencjach miasta. - Projekty o charakterze inwestycyjnym mogą być zlokalizowane wyłącznie na terenie należącym do miasta. - Projekty o charakterze inwestycyjnym muszą być zgodne z  Miejscowym Planem Zagospodarowania Przestrzennego Miasta Koszalina. Maksymalna wartość projektu osiedlowego nie może przekroczyć 50.000 zł. Wartość projektu ogólnomiejskiego musi się mieścić w przedziale: 50.001 zł. – 650.000 zł.  Składany projekt ogólnomiejski musi zostać poparty podpisami 30 mieszkańców, natomiast projekt osiedlowy -  podpisami 15 mieszkańców.   Więcej informacji www.budzetobywatelski.koszalin.pl   Nowa strona o budżecie    Serdecznie zapraszamy do odwiedzenia nowej strony internetowej dedykowanej Koszalińskiemu Budżetowi Obywatelskiemu – www.budzetobywatelski.koszalin.pl (koszalin.budzet-obywatelski.org/)   Na nowej stronie internetowej znajdziecie Państwo najważniejsze informacje o tegorocznej edycji Budżetu Obywatelskiego. Strona zawiera mapę realizacji projektów z poszczególnych edycji wybranych    przez mieszkańców (w sumie 27 projektów na łączną kwotę 5,5 mln złotych, na które głosowało łącznie ponad 51 tysięcy mieszkańców - w trakcie 4 edycji KBO). Ponadto przez nową stronę    internetową  można składać projekty drogą elektroniczną. Na stronie znajduje się  również poglądowy cennik przykładowych zadań, które można zrealizować z Budżetu Obywatelskiego    oraz mapa własności terenów, która umożliwi sprawdzenie bez wychodzenia z domu, kto jest właścicielem nieruchomości na której chcemy zrealizować projekt (teren musi być miejski - jest to jeden z    warunków oceny formalnej projektu). Dzięki stronie na bieżąco można na bieżąco obserwować postęp prac przy realizacji poszczególnych projektów. Dotychczasowy portal www. obywatelski.koszalin.pl    pozostanie jako miejsce informacji o konsultacjach społecznych prowadzonych przez miasto.    Serdecznie zapraszamy do korzystania z nowej strony!    Dyżury w ratuszu i Pracowni Pozarządowej  Jeżeli masz pytanie dotyczące złożenia projektu do Budżetu Obywatelskiego zapraszamy (od 22 czerwca) w każdy poniedziałek od godziny 14.00 do 17.00 oraz w czwartek od godziny 12.00 do 15.00 na dyżur pracowników, którzy udzielą odpowiedzi na pytania w sprawach merytorycznych.  Dyżury odbywać się będą 29 czerwca, 3, 6, 10, 13, 17, 20  lipca.   Dyżury Pracowników Urzędu Miejskiego Wydział Komunikacji Społecznej i Promocji (Ratusz) Aleksandra Zdzińska, pok. 214, tel. 94 348 88 88, e-mail: aleksandra.zdzinska@um.koszalin.pl Marta Orzechowska, pok. 214, tel. 94 348 88 87, e-mail: marta.orzechowska@um.koszalin.pl   Wydział Geodezji, Kartografii i Katastru (ul. Mickiewicza 26) Agnieszka Grodzka-Zalech, pok. 56, tel. 94 348 88 23, e-mail: agnieszka.grodzka@um.koszalin.pl Żaneta Robakowska, pok. 58, tel. 94 348 88 28, e-mail: zaneta.robakowska@um.koszalin.pl   Wydział Rozwoju i Współpracy Terytorialnej (ul. Mickiewicza 26) Marta Pieczątkiewicz - w zakresie merytorycznym dotyczącym Strategii Rozwoju Koszalina, pok. 13, tel. 94 348 87 67, e-mail: marta.pieczatkiewicz@um.koszalin.pl Kacper Sterzel - w zakresie merytorycznym dotyczącym turystyki, pok. 11, tel. 94 348 88 72   Wydział Architektury i Urbanistyki (Ratusz)  Jolanta Frankiewicz, pok. 304, tel: 094 348 87 73, e-mail: jolanta.frankiewicz@um.koszalin.pl,  Teresa Bryzek, pok. 317, tel: 094 348 87 78, e-mail: teresa.bryzek@um.koszalin.pl.   Wydział Edukacji (ul. Mickiewicza 26)  Maria Urbańska, pok. 46, tel. 94 34 88 723, e- mail: maria.urbanska@um.koszalin.pl  Renata Zmysłowska, pok. 49, tel. 94 34 88 724, e-mail: renata.zmyslowska@um.koszalin.pl  Arkadiusz Podgórski, pok. 50, tel. 94 34 88 725, e-mail: arkadiusz.podgorski@um.koszalin.pl   Wydział Nieruchomości (Ratusz) Beata Ząbczyk, pok. 231, tel. 94 348 88 11, e-mail beata.zabczyk@um.koszalin.pl w dniach: 22 czerwca, 3 lipca i 6 lipca Paulina Maciejewska, pok. 231, tel. 94 348 88 04 e-mail: paulina.maciejewska@um.koszalin.pl w dniach: 26 czerwca i 29 czerwca Małgorzata Ruszkowska, pok. 231, tel. 94 348 88 11 e-mail malgorzata.ruszkowska@um.koszalin.pl w dniach: 10, 13, 17 i 20 lipca     Wydział Kultury i Spraw Społecznych (ul. Mickiewicza 26) Agnieszka Dąbrowska, sprawy kultury, pok. 18, tel. 94 348 87 11, e-mail: agnieszka.dabrowska@um.koszalin.pl,  Jerzy Krauze, sprawy sportu, pok. 7, tel. 94 348 87 12, e-mail: jerzy.krauze@um.koszalin.pl Krzysztof Gliszczyński, sprawy organizacji pozarządowych, pok. 5,  tel. 94 348 87 77, e-mail: krzyszof.gliszczynski@um.koszalin.pl Krystyna Kalisiewicz, sprawy społeczne, pok. 17, tel. 94 348 87 15, e-mail: krystyna.kalisiewicz@um.koszalin.pl   Wydział Inwestycji (ul. Mickiewicza 26)  Elżbieta Reinholz - Dyrektor Wydziału Inwestycji, pok. 39-40, tel. 94 348 86 73, elzbieta.reinholz@um.koszalin.pl  Hanna Ellis, pok. 4, tel. 94 348 86 81, hanna.ellis@um.koszalin.pl   Zarząd Dróg i Transportu (ul. Połczyńska 24)  Anna Rychter, pok. Nr A 102, tel. 94 311 80 64, e-mail: anna.rychter@zdit-koszalin.pl  Leszek Łatowski, pok. Nr A 106, tel. 94 311 80 79, e-mail: leszek.latowski@zdit-koszalin.pl     Dyżury Pracowni Pozarządowej ul. Dworcowa 2  tel. 94 340 35 23 e-mail: biuro@pracowniapozarzadowa.pl 23 czerwca (piątek) w godz. 12 – 18 26 czerwca (poniedziałek) w godz. 10 – 15 29 czerwca (czwartek) w godz. 10 – 15 4 lipca (wtorek) w godz. 12 – 18 6 lipca (czwartek) w godz. 12 – 18 18 lipca (wtorek) w godz. 12 – 18 20 lipca (czwartek) w godz. 12 -18