Wykonawcy uzyskiwali decyzje ZRID i wchodzili na plac budowy od grudnia 2016 do marca 2017 roku. Ponadto od wiosny ubiegłego roku w budowie jest obwodnica Koszalina i Sianowa o długości 20,1 km. Zakres robót jest cały czas rozszerzany, prowadzone są roboty ziemne i ruszają prace przy obiektach mostowych. Najdłuższy plac budowy w województwie (łącznie to 140 km) zaczyna coraz bardziej tętnić życiem. Przed wykonawcami pełne dwa sezony robót budowlanych, podczas których powinni zakończyć realizację tej inwestycji, tak aby w 2019 roku kierowcy mogli pojechać drogą ekspresową z Goleniowa do Koszalina. Rok wcześniej powinna być gotowa obwodnica Koszalina i Sianowa.
Budowa drogi nieuchronnie wiąże się z utrudnieniami w ruchu w miejscach, w których nowa inwestycja koliduje z istniejącym układem drogowym i w miejscach, w których poruszają się pojazdy budowy. W przypadku tej inwestycji utrudnienia będą największe na odcinku od Goleniowa do rejonu miejscowości Modlimowo (na tym fragmencie nowa droga biegnie blisko obecnej DK nr 6). Na odcinku Goleniów – Nowogard i Płoty – Kiełpino zostały już oznakowane wjazdy na budowę. Wraz z postępem robót będą pojawiały się kolejne zmiany w organizacji ruchu.