Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.
Koszalin, Poland
wydarzenia

Dwa nowe promy Polferries

Autor Ala, fot. i film Polferries 6 Lipca 2016 godz. 3:20
Polska Żegluga Bałtycka SA w Kołobrzegu, polski operator promowy, występujący pod marką POLFERRIES określiła, jakie statki chce otrzymać.

Wiadomo, że będą miały podwójny napęd - na ropę i gaz LNG. Nowe jednostki mają zabierać po 800 pasażerów. Linia ładunkowa, gdzie będą stać samochody, ma mieć 3,5 kilometra, a na pokładzie ma się znaleźć m.in. kasyno. Dwa promy dla PŻB mają kosztować ok. 250 milionów euro.

 

Przypomnijmy, że obecnie Polska Żegluga Bałtycka eksploatuje trzy promy:

  m/f Mazovia

  m/v Baltivia

m/f Wawel

POLFERRIES, jest największym polskim przewoźnikiem promowym. Armator istnieje na rynku od 31 stycznia 1976 roku, jako państwowe wielozakładowe przedsiębiorstwo morskie.

POLFERRIES oferuje polaczenia promowe z Polski do Szwecji: Gdańsk - Nynäshamn i Świnoujście - Ystad, do Danii: Świnoujście - Ystad - Kopenhaga oraz sezonowo z Niemiec na Bornholm: Sassnitz - Ronne. Odcinek Ystad - Kopenhaga odbywa się na lądzie. Pasażerowie piesi przewożeni są autobusem z portu do stolicy Dani, a dla osób podróżujących autem przejazd przez most Öresund wliczony jest w cenę biletu promowego. Polska Żegluga Bałtycka - POLFERRIES zarządza terminalem promowym w Gdańsku.