Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.
Koszalin, Poland
wydarzenia

Ruszyły egzaminy

Autor Robert Kuliński 18 Kwietnia 2016 godz. 12:57
Ruszyły egzaminy gimnazjalne. W poniedziałek uczniowie kończący trzyletni okres edukacji ponadpodstawowej, zmierzyli się z historią i wiedzą o społeczeństwie oraz językiem polskim.

 

Uczniowie Gimnazjum nr 11 im. Lotników Polskich przy ul. Sportowej wyjątkowo spokojnie podeszli do testu . - Historia ujdzie, gorzej będzie z językiem polskim. Myślę jednak, że tragedii nie będzie – mówi Agata uczennica klasy III B.

 

 

 

Na zupełnym luzie do egzaminu przystąpił Maciej Rydzewski – Czuję się raczej zrelaksowany, nie mam czym się stresować. Jestem przygotowany jak należy. W końcu trzy lata się uczyłem, żeby dziś napisać egzamin jak najlepiej.

 

 

 

Trzymamy kciuki i życzymy powodzenia podczas kolejnej tury egzaminów. We wtorek gimnazjaliści zmierzą się z naukami przyrodniczymi i matematyką. 

 

Poprzedni artykuł

Czytaj też

Egzamin gimnazjalny: Z bananem na twarzy

Film Dawid Baranowski - 19 Kwietnia 2016 godz. 16:49
- Matematyka była łatwa. Obserwując miny kolegów, to większość jest z bananem na twarzy - ocenił wtorkowy test z matematyki uczeń najlepszego w Koszalinie Gimnazjum nr 11. Test z matematyki rozpoczął się o godz. 11.00. Wcześniej, bo o godz. 9.00 gimnazjaliści przystąpili do egzaminu z biologii, chemii, fizyki i geografii. Na jego rozwiązanie  mieli 60 minut. Na salę podczas egzaminu gimnazjalnego uczniowie mogą wnieść długopis lub pióro, piszące na czarno, oraz linijkę. Prace uczniów zostaną zakodowane. Sprawdzać je będą egzaminatorzy z okręgowych komisji egzaminacyjnych. Wyniki egzaminu m.in. z matematyki uczniowie poznają 17 czerwca. W środę egzamin z języka obcego. Przeprowadzany on będzie na dwóch poziomach: podstawowym - obowiązkowym dla wszystkich gimnazjalistów i rozszerzonym - dla tych uczniów, którzy w gimnazjum kontynuują naukę wybranego języka obcego rozpoczętą w szkole podstawowej.

Egzamin: Gimnazjalistom życzymy powodzenia!

Ala, fot. archiwum, tabela: men.gov.pl - 18 Kwietnia 2016 godz. 2:36
Dziś 360 tysięcy gimnazjalistów rozpocznie sesję egzaminacyjną. W ciągu trzech dni napiszą pięć, a niektórzy sześć egzaminów. W tym roku egzamin gimnazjalny będzie sprawdzany nową metodą. O godzinie 9.00 rozpocznie się trwający godzinę test z historii i wiedzy o społeczeństwie. O godzinie 11.00 uczniowie przystąpią do egzaminu z języka polskiego. Na jego napisanie będą mieć półtorej godziny.   Wtorek rozpocznie się od godzinnego testu z biologii, chemii, fizyki i geografii. O 11.00 uczniowie napiszą egzamin z matematyki. Na rozwiązanie zadań będą mieć 90 minut. Trzeci dzień egzaminów zacznie się od obowiązkowego, godzinnego testu z języka obcego. 86 procent zdających zdecydowało się na język angielski. 11 procent wybrało niemiecki, 2,4 procenta - rosyjski. Uczniowie mogli też wybrać francuski, hiszpański i włoski. W środę o 11.00 rozpocznie się egzamin z języka obcego na poziomie rozszerzonym. Obowiązkowo przystąpią do niego uczniowie, którzy danego języka uczą się jeszcze od szkoły podstawowej. Mogą go również napisać chętni uczniowie, którzy uczą się go krócej. Do egzaminu z angielskiego przystąpi 81 procent zdających, 11 procent do egzaminu z języka niemieckiego, a do egzaminu z rosyjskiego - 0,7 procent. Wyniki egzaminów gimnazjalnych zostaną ogłoszone 17 czerwca. Czas pracy z poszczególnymi arkuszami może zostać przedłużony w przypadku uczniów, którym przysługuje dostosowanie warunków przeprowadzania egzaminu gimnazjalnego: •  o 20 minut – w przypadku historii i wiedzy o społeczeństwie, przedmiotów przyrodniczych oraz języka obcego na poziomie podstawowym, •  o 30 minut – w przypadku języka obcego na poziomie rozszerzonym oraz •  o 45 minut – w przypadku języka polskiego i matematyki.   Prace gimnazjalistów zostaną sprawdzone przez egzaminatorów, a wyniki odesłane do szkół przez okręgową komisję egzaminacyjną. Ogólnopolskie wyniki egzaminu gimnazjalnego będą ogłoszone 17 czerwca br. Tego samego dnia swoje wyniki poznają uczniowie, natomiast zaświadczenia o wynikach egzaminu gimnazjalnego otrzymają oni w dniu zakończenia roku szkolnego wraz ze świadectwem szkolnym (24 czerwca br.). Arkusze wykorzystane na tegorocznym egzaminie gimnazjalnym będą publikowane na stronach internetowych Centralnej Komisji Egzaminacyjnej i okręgowych komisji egzaminacyjnych w każdym dniu egzaminu: •  godz. 12:00 – pierwszy arkusz z danego dnia, •  godz. 14:00 – drugi arkusz z danego dnia. E-ocenianie na egzaminie gimnazjalnym z matematyki. W tym roku rozwiązania zadań otwartych z matematyki u uczniów gimnazjów z terenu wszystkich ośmiu okręgowych komisji egzaminacyjnych zostaną ocenione z wykorzystaniem elektronicznego systemu oceniania (tzw. e-ocenianie). W ubiegłym roku e-ocenianie zastosowano na terenie czterech okręgowych komisji egzaminacyjnych, tj. OKE w Jaworznie, Krakowie, Łodzi i Wrocławiu. Podczas egzaminu – podobnie jak to miało miejsce w latach ubiegłych – uczniowie zapiszą rozwiązania zadań otwartych na wyznaczonych stronach w arkuszu egzaminacyjnym. Po egzaminie jednak – odmiennie od tego, w jaki sposób egzaminatorzy pracowali wcześniej – rozwiązania zadań nie trafią do nich w wersji papierowej. Rozwiązania zadań otwartych zostaną zeskanowane w komisji okręgowej. Egzaminatorzy będą oceniali poprawność rozwiązań korzystając ze skanów i specjalnego oprogramowania (scoris® Assessor) na ekranie komputera. W związku z tym bardzo ważne jest, aby uczniowie zapisywali rozwiązania zadań wyraźnie czarnym tuszem lub atramentem. Egzaminatorzy ze wszystkich komisji okręgowych przejdą takie samo merytoryczne szkolenie przed przystąpieniem do oceniania prac. Wszyscy egzaminatorzy będą pracować w zespołach, których pracami będzie kierował przewodniczący. Prace wszystkich zespołów będzie koordynował centralny zespół ekspertów, kierowany przez eksperta CKE. Dzięki wprowadzeniu e-oceniania egzaminatorzy będą mogli pracować w domach, w dogodnym dla siebie terminie. Dzięki temu nie będą tracili możliwości wsparcia merytorycznego ze strony przewodniczącego, z którym mogą oni konsultować sposób postępowania w przypadku nietypowych rozwiązań. E-ocenianie stwarza również lepsze możliwości monitorowania jakości pracy egzaminatorów.