Linki to nie wszystko
Wartościowe źródła linków dla danej witryny przekazują jej w ten sposób moc i podbijają rangę. Jednak nie tylko to ma wpływ na ranking stron.Koncern Google musiał wymyślić jakiś sposób segregacji i klasyfikacji dla właściwego uporządkowania ogromnej ilości wciąż powstających witryn. Gdy internet dopiero stawał się narzędziem reklamy i sprzedaży, wystarczyło podbijać pozycję strony dużą ilością linków i słów kluczowych. Obecnie, takie techniki są niedopuszczalne. Witryna musi posiadać sensowny content, a linkowanie musi być naturalne.
Warto w tym miejscu zwrócić uwagę na czynnik UX ( user experience), który staje się coraz poważniejszym kryterium dla zdobywania pozycji strony. Użyteczność witryny jest tym, co może pobić jej rangę, lub znacznie pogrążyć zdobyty dotąd wynik. Brak sprawnej nawigacji lub doboru treści generuje sporą ilość porzuceń wśród użytkowników - nie wolno o tym zapominać.
Optymalizacja strony
Czyli dostosowanie jej pod wytyczne zarówno wyszukiwarek jak i preferencje użytkowników. Nie jest to zadanie łatwe, lecz sprawnie przeprowadzone daje efekt w postaci wzrostu pozycji i ruchu. W procesie optymalizacji należy pamiętać zarówno o doborze odpowiednich do tematyki witryny fraz kluczowych, jak i umieszczeniu ich w title, describtion, nagłówkach i w samej treści strony w sposób zrównoważony i sensowny. Przesyt słów kluczowych zostanie natychmiast zanotowany przez roboty wyszukiwarki, co zaowocuje spadkiem, nie wzrostem pozycji. Google nie lubi przesadnych kombinacji i szybko (czasem niezasadnie) uznaje je za rodzaj technik spamerskich.
Należy uważać, aby treść właściwa strony została przeredagowana w sposób gramatyczny i unikalny. Warto też zwrócić uwagę na grafiki, które znajdują się na stronie ; wszystkie powinny posiadać opis Alt (czyli opis tego, co znajduje się na grafice - roboty nie widzą obrazka, za to przeczytają opis). Czynników wpływających na pozycję strony jest o wiele więcej - według najnowszego raportu z 2015 roku, powstałego przy współpracy ze 150 specjalistami SEO z całego świata jest ich aż 90.
Dane raz na zawsze?
Wytyczne wyszukiwarek, oprócz trzonu zasad, którymi się kierują, przechodzą cykliczne zmiany dotyczące szczegółowych wytycznych. wynika to z galopującego postępu technologicznego, rosnącej ilości witryn i użytkowników. Dla przykładu - wersja responsywna strony stała się istotna w momencie wejścia masowej mody na smartfony u urządzenia mobilne. Osoby zajmujące się pozycjonowaniem stron są zmuszone do regularnego podnoszenia swoich kwalifikacji i uważnego śledzenia zachodzących zmian, nowych trendów. Wprowadzenie nowego algorytmu wymaga od pozycjonerów często zmian w technice pracy. Działo się tak podczas wejścia do użytku algorytmu i późniejszej jego aktualizacji w przypadku Pandy, Pingwina, Gołębia, a teraz czekamy na Pudla.
Reasumując, optymalizacja strony internetowej stanowi jeden z fundamentów sprawnego pozycjonowania z powodu wszechstronnych możliwości, jakie daje ten proces. Jednocześnie, wymaga fachowej wiedzy i wypracowania kompromisu pomiędzy preferencjami użytkowników i robotów wyszukiwarki.
O swoich doświadczeniach z optymalizacją witryn opowiedzieli nam specjaliści z agencji High Interactivity - www.high-interactivity.pl/