Świat kultury i sztuki to nie tylko artyści, ale również animatorzy, edukatorzy i menedżerowie kultury, często wykorzystujący nowe technologie. Blogi, aplikacje mobilne, gry, multimedialne wystawy czy portale zrzeszające pasjonatów sztuki, pozwalają poznać kulturę niezależnie od czasu i miejsca, w którym jesteśmy. Wydarzenia kulturalne nie są już domeną dużych państwowych instytucji – na naszych oczach rozwijają się galerie podwórkowe, niezależne pracownie fotograficzne, niszowe wydawnictwa, czy klubokawiarnie, w których organizowane są wystawy i przeglądy filmów. Dzięki pasjonatom, kultura i sztuka stają się nam coraz bliższe. Dlaczego tej pasji nie przekuć w biznes?
Jak wynika z raportu Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, działania w obszarach kultury i sztuki nie są postrzegane jako te, które przekładają się na realne dochody. Dlatego, uzyskanie dotacji na projekty z tego obszaru stanowi duże wyzwanie.
Pomysły na projekty kulturalno-biznesowe często powstają w głowach osób, które poświęcają kulturze i sztuce swój wolny czas. Przy odpowiedniej motywacji i ambicji, hobby staje się początkiem zawodowej kariery. Dowodem na to są na przykład świetnie prosperujące blogi tematyczne, niezależne teatry, warsztaty i wydarzenia w przestrzeni miejskiej. Wsparcie takich inicjatyw to wyciągnięcie ręki do tych, którzy realnie tego potrzebują. Virgin Mobile Academy pomoże wdrożyć najciekawsze pomysły. Do programu mogą się zgłosić zarówno osoby prywatne, jak i instytucje, które chcą rozwijać dotychczasową działalność lub mają koncepcję na nowy projekt i poszukują środków na jego realizację – mówi Piotr Suchodolski, dyrektor marketingu Virgin Mobile Polska.
Virgin Mobile Academy już po raz drugi wspiera osoby przedsiębiorcze, tym razem specjalizujące się w tematyce kulturalnej i artystycznej. Autorzy najciekawszych projektów, zgłoszonych do konkursu, zostaną zaproszeni na warsztaty, które pozwolą rozwinąć umiejętności z zakresu prowadzenia własnego biznesu. Projekty zostaną ocenione przez pięcioosobowe jury, w którym znaleźli się reprezentanci różnych środowisk z pogranicza sztuki i biznesu: Grażyna Piotrowska-Oliwa – prezes Virgin Mobile Polska, Bogna Świątkowska – prezes Fundacji Bęc Zmiana, Andrzej Pągowski – artysta-grafik, twórca ponad tysiąca plakatów, Mikołaj Komar – redaktor naczelny KMAG oraz Grzegorz Marczak – redaktor naczelny Antyweb.pl.