Jerzy Kalicki, wieloletni dyrektor Muzeum w Koszalinie, 31 października odejdzie na emeryturę. Wybór nowego zarządcy instytucji odbędzie się w gronie komisji, którą tworzyć będą przedstawiciele ratusza oraz Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Liczyć się będzie doświadczenie na stanowisku kierowniczym, znajomość specyfiki pracy w muzeum, znajomość zagadnień i doświadczenie w zakresie pozyskiwania pozabudżetowych środków finansowych, w tym funduszy z Unii Europejskiej.
1. Nazwa i adres instytucji kultury: Muzeum w Koszalinie, ul. Młyńska 37-39, 75-420 Koszalin.
2. Do głównych zadań osoby zatrudnionej na tym stanowisku będzie należało:
1) kierowanie działalnością Muzeum w Koszalinie i reprezentowanie go na zewnątrz,
2) realizowanie celów i zadań instytucji, a w szczególności:
3. Wymagania konieczne:
Pracownikiem zatrudnionym na tym stanowisku może być osoba, która:
1) posiada obywatelstwo polskie,
2) ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych,
3) posiada stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku dyrektora Muzeum
w Koszalinie,
4) posiada wykształcenie magisterskie w zakresie związanym z działalnością podstawową Muzeum bądź
ekonomiczne lub prawnicze,
5) posiada 5 letni staż pracy w tym 3 lata na stanowisku kierowniczym związanym
z zarządzaniem dużymi zespołami ludzkimi,
6) nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane
z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
4. Wymagania pożądane:
1) ukończenie studiów podyplomowych z zakresu zarządzania (preferowany profil: zarządzanie
instytucjami kultury)
2) co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku kierowniczym związanym z kulturą lub
nauką,
3) znajomość języka obcego (preferowany angielski lub niemiecki) w stopniu co najmniej
komunikatywnym,
4) doświadczenie w realizacji projektów naukowo-badawczych,
5) znajomość zagadnień i doświadczenie w zakresie pozyskiwania pozabudżetowych środków finansowych,
w tym funduszy z Unii Europejskiej,
6) znajomość zagadnień związanych z historią, archeologią, historią sztuki, sztuką współczesną,
7) doświadczenie i znajomość specyfiki pracy w muzeum,
8) umiejętność zarządzania zasobami ludzkimi oraz zdolności menadżerskie, odporność na stres,
umiejętność nawiązywania kontaktów interpersonalnych, kreatywność, sumienność, umiejętność
zarządzania zasobami finansowymi
9) znajomość przepisów prawnych z zakresu: funkcjonowania instytucji kultury, w szczególności muzeów, finansów publicznych, prawa samorządowego, prawa zamówień publicznych oraz kodeksu postępowania administracyjnego.
5. Wymagane dokumenty i oświadczenia:
1) list motywacyjny, curriculum vitae,
2) autorska koncepcja programowo-organizacyjna Muzeum w Koszalinie na okres trzech lat,
uwzględniająca możliwości finansowe instytucji i pozyskiwanie środków zewnętrznych
(w formie pisemnej i elektronicznej, maksymalnie do 10 stron),
3) kopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie, kwalifikacje zawodowe oraz
kopie świadectw pracy, zaświadczenie z obecnego miejsca pracy,
4) kopia dokumentu potwierdzającego obywatelstwo polskie,
5) oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacyjnych,
6) oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i o korzystaniu z pełni praw publicznych,
7) oświadczenie kandydata o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na stanowisku kierowniczym,
8) oświadczenie, że kandydat nie był prawomocnie skazany za przestępstwo umyślne ścigane
z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe (lub przedłożenie kopii zaświadczenia
o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego),
9) oświadczenie, że kandydat nie był karany zakazem pełnienia funkcji związanych
z dysponowaniem środkami publicznymi, o których mowa w ustawie z dnia 17 grudnia 2004 r.
o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (t.j. Dz.U. z 2013 r., poz. 168).
6. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie zobowiązana do przedstawienia oryginału aktualnego zaświadczenia o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego.
7. Przed powołaniem kandydata na stanowisko dyrektora zostanie zawarta z nim odrębna umowa określająca warunki organizacyjno-finansowe działalności Muzeum oraz program jego działania – zgodnie z art. 15 ust. 5 ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (t.j. Dz. U. z 2012 r., poz. 406 z późniejszymi zmianami). Odmowa zawarcia ww. umowy przez wybranego kandydata powoduje jego niepowołanie na to stanowisko.
8. Konkurs zostanie rozstrzygnięty do dnia 31 stycznia 2016 roku.
9. Informacje o warunkach organizacyjno-finansowych Muzeum w Koszalinie można uzyskać w Wydziale
Kultury i Spraw Społecznych Urzędu Miejskiego w Koszalinie, przy ul. Mickiewicza 26, pok. 18,
nr tel. 94 348 87 11. Podstawowe dokumenty organizacyjne Muzeum dostępne są na stronie internetowej: http://mwk.koszalin.ibip.pl/public/
10. Wymagane dokumenty należy składać w zamkniętych kopertach z dopiskiem: „Konkurs na stanowisko Dyrektora Muzeum w Koszalinie” na adres:
Urząd Miejski w Koszalinie, Rynek Staromiejski 6-7, 75-007 Koszalin, II piętro, pokój 222 – KADRY w terminie do dnia 26 listopada 2015 roku.