Wybór nowego dyrektora Filharmonii odbędzie się w gronie komisji, którą tworzyć będą przedstawiciele ratusza oraz Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, a także reprezentanci związków zawodowych i stowarzyszeń twórczych. Liczyć się będzie doświadczenie na stanowisku kierowniczym oraz znajomość specyfiki pracy w filharmonii.
Poniżej prezentujemy szczegóły konkursu.
Prezydent Miasta Koszalina ogłasza konkurs na stanowisko Dyrektora Filharmonii Koszalińskiej im. Stanisława Moniuszki, ul. Piastowska 2, 75-400 Koszalin
1. Nazwa i adres instytucji kultury:
Filharmonia Koszalińska im. Stanisława Moniuszki, ul. Piastowska 2, 75-400 Koszalin.
2. Do głównych zadań osoby zatrudnionej na tym stanowisku będzie należało:
1) kierowanie działalnością Filharmonii Koszalińskiej im. Stanisława Moniuszki i reprezentowanie jej na zewnątrz,
2) realizowanie celów i zadań instytucji, a w szczególności:
a) odpowiedzialność za działalność programową i poziom artystyczny,
b) zapewnienie właściwej organizacji pracy, dokonywanie podziału zadań dla poszczególnych komórek i samodzielnych stanowisk pracy, dobór i właściwe wykorzystanie kadr artystycznych,
c) podejmowanie decyzji w sprawach kadrowych, w tym zatrudnianie pracowników,
d) przedstawianie organizatorowi (Gmina Miasto Koszalin) planów finansowych i działalności instytucji,
e) gospodarowanie majątkiem i finansami instytucji.
3. Wymagania konieczne:
Pracownikiem zatrudnionym na tym stanowisku może być osoba, która:
1) posiada obywatelstwo polskie,
2) ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych,
3) posiada stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku dyrektora Filharmonii Koszalińskiej im. Stanisława Moniuszki,
4) posiada wykształcenie co najmniej magisterskie ekonomiczne lub muzyczne,
5) posiada 5 letni staż pracy w tym 3 lata na stanowisku kierowniczym,
6) nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane
z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
4. Wymagania pożądane:
1) ukończone studia podyplomowe z zakresu zarządzania (preferowany profil: zarządzanie instytucjami kultury),
2) co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku kierowniczym związane
z zarządzaniem dużymi zespołami ludzkimi w instytucjach kultury bądź innych podmiotach publicznych o profilu muzycznym,
3) znajomość języka obcego (preferowany angielski lub niemiecki) w stopniu co najmniej komunikatywnym,
4) doświadczenie w realizacji przedsięwzięć artystycznych,
5) doświadczenie w zakresie pozyskiwania pozabudżetowych środków finansowych,
6) doświadczenie i znajomość pracy w filharmonii,
7) umiejętność organizacji pracy i zarządzania zasobami ludzkimi oraz zdolności menadżerskie, odporność na stres, umiejętność nawiązywania kontaktów interpersonalnych, kreatywność, sumienność, umiejętność zarządzania zasobami finansowymi
8) znajomość przepisów prawnych z zakresu: funkcjonowania instytucji kultury, finansów publicznych, prawa samorządowego, prawa zamówień publicznych oraz kodeksu postępowania administracyjnego.
5. Wymagane dokumenty i oświadczenia:
1) list motywacyjny, curriculum vitae,
2) pisemna koncepcja programowo-organizacyjna Filharmonii Koszalińskiej im. Stanisława Moniuszki na okres trzech sezonów artystycznych, uwzględniająca możliwości finansowe instytucji i pozyskiwanie środków zewnętrznych oraz możliwości organizacyjne związane
z uczestniczeniem w projekcie unijnym "Filharmonia Koszalińska im. Stanisława Moniuszki" (dotyczącym nowo wybudowanego obiektu, stanowiącego siedzibę instytucji),
3) kopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie, kwalifikacje zawodowe oraz
kopie świadectw pracy,
4) kopia dokumentu potwierdzającego obywatelstwo polskie,
5) oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacyjnych,
6) oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i o korzystaniu z pełni praw publicznych,
7) oświadczenie, że kandydat nie był prawomocnie skazany za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe (lub przedłożenie kopii zaświadczenia o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego),
8) oświadczenie, że kandydat nie był karany zakazem pełnienia funkcji związanych
z dysponowaniem środkami publicznymi, o których mowa w ustawie z dnia 17 grudnia
2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz.U. z 2013 r., poz. 168 j.t.).
6. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie zobowiązana do przedstawienia oryginału aktualnego zaświadczenia o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego.
7. Konkurs zostanie rozstrzygnięty do dnia 31 sierpnia 2015 roku.
8. Informacje o warunkach organizacyjno - finansowych Filharmonii Koszalińskiej im. Stanisława Moniuszki można uzyskać w Wydziale Kultury i Spraw Społecznych Urzędu Miejskiego
w Koszalinie, przy ul. Mickiewicza 26, pok. 18, nr tel. 94 348 87 11. Podstawowe dokumenty organizacyjne Filharmonii dostępne są na stronie internetowej: filharmonia.koszalin.ibip.pl/public/
9. Wymagane dokumenty należy składać w zamkniętych kopertach z dopiskiem:
"Konkurs na stanowisko Dyrektora Filharmonii Koszalińskiej im. Stanisława Moniuszki"
na adres:
Urząd Miejski w Koszalinie, Rynek Staromiejski 6-7, 75-007 Koszalin, II piętro, pokój 222 – KADRY w terminie do dnia 17 lipca 2015 roku.