zasowa organizacja ruchu: 80 km/h na fragmencie trasy
Na odcinku Sianów – Sławno Zachód obowiązuje jeszcze czasowa organizacja ruchu i ograniczenie prędkości do 80 km/h. Zarządca drogi informuje, że to rozwiązanie przejściowe, związane z trwającymi pracami wykończeniowymi.
Ekspresowe połączenie Szczecina z Trójmiastem na finiszu
Odcinki Koszalin–Słupsk dołączają do wcześniej oddanych fragmentów S6 w woj. zachodniopomorskim – od rejonu Goleniowa do Sianowa – oraz do działającego już od kilku lat odcinka Bożepole Wielkie – Gdynia (woj. pomorskie). Do pełnego połączenia pozostaje jeszcze ostatnie 62 km od Słupska do istniejącej Trasy Kaszubskiej w kierunku Gdyni, które – według zapowiedzi – mają być gotowe w przyszłym roku.

Jednocześnie do kompletnego domknięcia całej S6 brakuje jeszcze Zachodniej Obwodnicy Szczecina (ok. 50 km) z tunelem pod Odrą, która ma połączyć się z A6. Ten projekt znajduje się na etapie procedur przetargowych.

Jak powstawała trasa Koszalin–Słupsk
Umowy na realizację odcinków podpisano jesienią 2022 roku. Wykonawcy mieli następnie czas na przygotowanie projektów wykonawczych, a w 2023 roku rozpoczęły się roboty budowlane. Na części fragmentów nowa S6 powstawała w śladzie dotychczasowej DK6, co wiązało się z częstymi zmianami organizacji ruchu.

Oddanie do ruchu jezdni głównych nie zamyka jednak wszystkich prac. Do wiosny przyszłego roku planowane są roboty przy jezdniach dodatkowych, docelowe podłączenie północnych łącznic węzła Wrześnica, dokończenie prac na MOP Karwice (na razie niedostępnym dla kierowców), a także nasadzenia i porządki.

Zarządca drogi apeluje również, by w początkowym okresie funkcjonowania trasy zachować ostrożność i nie ufać bezkrytycznie nawigacji – do czasu aktualizacji map może ona wprowadzać w błąd.

Dwa kontrakty, osiem węzłów, ponad 40 obiektów mostowych
Nowy odcinek S6 Koszalin–Słupsk składa się z dwóch zadań:
S6 Koszalin – Sławno (23,2 km)
Inwestycję zrealizowała Grupa Mirbud w ramach umowy o wartości 657,9 mln zł. Powstały cztery węzły: Kawno, Malechowo, Karwice i Sławno Zachód oraz 20 obiektów mostowych (w tym obiekty pełniące funkcję przejść dla zwierząt). Zbudowano również Obwód Utrzymania Drogi i parę MOP Karwice Północ/Południe.

S6 Sławno – Słupsk (22,9 km)
Odcinek zrealizowała firma Stecol w ramach umowy o wartości 701,6 mln zł. Trasa omija Sławno częściowo od południa i prowadzi do Słupska (woj. pomorskie). W ramach zadania powstały cztery węzły: Sławno Południe, Sławno Zachód, Wrześnica i Sycewice oraz 21 obiektów mostowych, w tym dwa duże górne przejścia dla zwierząt. Najdłuższym obiektem całego odcinka Koszalin–Słupsk jest most przez rzekę Wieprzę w rejonie Sławna.
Unijne dofinansowanie
Realizacja inwestycji została dofinansowana kwotą 996,3 mln zł ze środków Unii Europejskiej z programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021–2027 (FEnIKS).
Co oznacza otwarcie S6 dla regionu
Oddanie trasy Koszalin–Słupsk wzmacnia układ drogowy Pomorza, poprawia dostępność komunikacyjną między województwami zachodniopomorskim i pomorskim oraz odciąża miejscowości położone przy dawnej DK6 od ruchu tranzytowego. To także kolejny wyraźny krok w stronę pełnego, ekspresowego połączenia między Szczecinem a Trójmiastem.