Przygoda Neli Adamczewskiej z występami kaskaderskimi rozpoczęła się od zajęć akrobatycznych. Później zajmowała się kuglarstwem i pokazami fireshow. Pracowała w niemieckich i czeskich rewiach kaskaderskich, a obecnie jej występy można podziwiać w największym parku rozrywki w Polsce – Energylandii w Zatorze.
Adamczewska jest jedyną kobietą w ekipie Energylandia Extreme, a także jedną z kilku w Polsce zajmujących się stunt drivingiem. Publiczność zwykle nie zdaje sobie sprawy, że jeden z kaskaderów wykonujących niesamowite akrobacje z wykorzystaniem auta – na przykład spacer po karoserii w trakcie jazdy bokiem na dwóch kołach – to tak naprawdę „ona”, kaskaderka. Do czasu. – Dlatego po występach zdejmuję kask, by pokazać, że jestem kobietą – mówi w najnowszym filmie Betclic Studios.
Krótkometrażowy film o Neli Adamczewskiej zrealizowany został w ramach konkursu dla młodych twórców Papaya New Directors na zlecenie Betclic Studios. To dom produkcyjny i platforma wideo wiodącej marki bukmacherskiej w Polsce. Na platformie znaleźć można produkcje dokumentalne o inspirujących postaciach, historiach ludzi, którzy mieli odwagę, by wybrać w życiu swój kurs. Losy Adamczewskiej świetnie wpasowują się w ten koncept.
– Przy tym dokumencie postawiłem na proces. Zależało mi, żeby finalna forma była wynikiem naszej współpracy i relacji, którą zbudowaliśmy. Nela kompletnie łamie stereotypy i żyje według własnych zasad. Dopiero po spędzeniu pełnego dnia na arenie zrozumiałem, jakim niewiarygodnym wyczynem jest inspirowanie publiki swoimi wyczynami kaskaderskimi, a jednocześnie posiadanie rodziny, w którą tak mocno angażuje się Nela. To utwierdza siłę kobiet jeszcze dosadniej – mówi Michał Korzewski, reżyser dokumentu.
Film o Neli Adamczewskiej obejrzeć można za darmo na platformie Betclic Studios i kanale YouTube Betclic.
– Stworzyliśmy Betclic Studios z myślą o opowiadaniu dokładnie takich historii, jak ta Neli. Jej praca jest jedyna w swoim rodzaju. Nela idąc w życiu wyznaczoną przez siebie ścieżką wykazała się niezwykle ciekawą wizją, pomysłowością oraz odwagą. Bardzo cieszymy się z powstania tej produkcji i trzymamy kciuki za dalszy rozwój jej wyjątkowej kariery – powiedział Bartłomiej Płoskonka, country manager Betclic.