Okazuje się, że największą wartość ma dla nas assistance samochodowe / komunikacyjne (przykładowo holowanie, pomoc przy zepsutym aucie). Nieco mniej cenimy assistance medyczne (domowa wizyta lekarska, rehabilitacja etc.). Na trzecim miejscu znajduje się assistance turystyczne / podróżne (a więc m.in. organizacja leczenia podczas zagranicznego wyjazdu czy pomoc w przypadku zgubienia bagażu), a na czwartym – assistance domowe (np. naprawa urządzenia używanego w domu, które uległo awarii, przez fachowca).
Warto zauważyć, że już 81% badanych wie, czym są usługi assistance (jeszcze nie tak dawno odsetek ten był dużo mniejszy). Najczęściej rozumiemy je jako usługi pomocowe / ratunkowe, usługi ubezpieczeniowe / usługi dodatkowe lub usługi samochodowe / komunikacyjne.
Jak zauważa w wywiadzie dla agencji informacyjnej infoWire.pl Tomasz Frączek, prezes firmy Mondial Assistance: „Typowym konsumentem usług assistance jest mężczyzna mieszkający w dużym mieście, tzn. powyżej 200 tys. mieszkańców, dobrze sytuowany, sprawujący funkcję kierowniczą bądź specjalisty, z dochodem rozporządzalnym w wysokości blisko 5 tys. zł na gospodarstwo domowe”.