Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.
Koszalin, Poland

Koszalin: Nowa marka miasta

2018-01-10 04:31:00 eWok za Urząd Miejski
Nasze miasto zyskało nowy logotyp i system identyfikacji wizualnej. Po blisko dziesięciu latach dotychczasowy slogan "Koszalin pełnia życia" zastąpił "Koszalin Centrum Pomorza".

Nowa marka miasta.

 

Miasto to idea. Idea niezwykle złożona, choć niemal każdy jest w stanie zdefiniować ją na swój sposób. Dynamiczny rozwój współczesnych miast wymaga szczegółowego zarządzania ich wizerunkiem. Miasta rywalizują ze sobą o nowych inwestorów, turystów czy mieszkańców. „Koszalin Centrum Pomorza”to marka nastawiona na rozwój. Jej ambitne założenia pozwalają promować Koszalina pod kątem jego licznych walorów w każdym z sektorów miejskiej aktywności.Jest to także koncepcja oparta na jasnych i czytelnych wartościach. Koszalin to wyjątkowe miejsce do życia. Chcemy pokazać je z dumą.

 

Centrum Pomorza.

 

Dzięki swojemu położeniu na skrzyżowaniu szlaków komunikacyjnych (dróg S6 i S11) oraz bliskości portów w Kołobrzegu i Darłowie, miasto dysponuje wielkim potencjałem rozwojowym. W najbliższych latach jedną z najważniejszych gałęzi gospodarczych miasta będzie turystyka. Środkowe Pomorze wyrasta na lidera i jest najchętniej wybieranym kierunkiem wypoczynkowym w Polsce. Koszalin, silnie oddziaływując na miejscowości pasa nadmorskiego, przyciąga turystów rozbudowaną ofertą rekreacyjną i handlową . Mamy ambicję być liderem wśród 100 - tysięcznych polskich miast i poprzez swoje centralne położenie w trójkącie Szczecin – Gdańsk – Poznań, kluczowym ośrodkiem gospodarczym całego Pomorza.

 

Stawiamy na rozwój.

 

Chcąc rywalizować z miastami wojewódzkimi, mocno inwestujemy w infrastrukturę drogową oraz

 tworzenie najlepszy warunków do rozwoju biznesu. Uzbrajamy kolejne hektary pod budowę nowych przedsiębiorstw. Przynosi to wymierne efekty. Swoje centra dystrybucyjne lokują u nas największe sieci handlowe, które zaopatrują w towary sklepy obszaru Polski północnej. Siłą napędową naszej gospodarki w najbliższych latach będzie skuteczne wykorzystanie terenów inwestycyjnych strefy ekonomicznej. Położymy także nacisk na rozwój branży IT oraz wykorzystanie potencjału handlowego wynikającego z rozwijającej się turystyki zakupowej. Pomorze potrzebuje silnego, centralnego ośrodka gospodarczego. Koszalin współpracujący z nadmorskimi gminami będzie znaczącym partnerem dla Gdańska i Szczecina.

 

 

 

Smart City.

 

Wyznajemy zasadę, że miasto będzie „smart”, gdy będą w nim mieszkać wykształceni i świadomi ludzie

potrafiący płynnie korzystać z nowych technologii. Istotą Smart City jest dla nas świadome określanie potrzeb i umiejętne wskazywanie rozwiązań. Stawiamy na współpracę biznesu i nauki na wszystkich szczeblach edukacji. Podpisaliśmy już ponad 30 umów partnerskich pomiędzy firmami a koszalińskimi szkołami, tworząc w nich klasy patronackie. Nasi uczniowie poszerzają swoją wiedzę korzystając z najnowocześniejszego sprzętu, działającego w oparciu o najnowsze technologie. Planujemy wprowadzić w naszych szkołach innowacyjny program informatyki realizowany we współpracy z Politechniką Koszalińską oraz przedstawicielami lokalnych firm z branży IT.

 

Kulturalnie i energetycznie.

 

Koszalin jest najważniejszym ośrodkiem kulturalnym w regionie. „Dzieje się” – to słowa słyszane coraz

częściej podczas setek wydarzeń organizowanych przez miejskie i prywatne instytucje. Jesteśmy miastem debiutów młodych i zdolnych artystów. Od wielu lat budujemy markę naszych ogólnopolskich festiwali, takich jak „m - teatr”, „Reflektor”, „Hanza Jazz Festiwal” czy „Młodzi i Film”. Według  Rankingu Kreatorów Rozwoju Kultury Miejskiej, Koszalin jest drugim miastem w Polsce, najlepiej dbającym o kulturę. Miastem, w którym twórcy i animatorzy mają najlepsze warunki do rozwoju. Od kameralnych przedstawień i wystaw po wielkie koncerty i widowiska. W Koszalinie każdy znajdzie coś dla siebie.

 

Jesteś nad morzem? Odwiedź Koszalin!

 

Kilka milionów turystów wypoczywa każdego roku, korzystając z uroków Bałtyku w pobliżu Koszalina. To

tu woda spotyka się z zielenią tworząc wyjątkowe możliwości spędzania wolnego czasu ludziom aktywnym i pełnym energii. Budujemy atrakcyjną ofertę rekreacyjną skierowaną do mieszkańców i turystów. Więcej odwiedzających, to większe zyski dla naszych przedsiębiorców. Ponad 70 kilometrów ścieżek rowerowych, Rower Miejski, Park Wodny, koncerty w Amfiteatrze, Wodna Dolina i zrewitalizowana Góra Chełmska oraz bogata oferta handlowa – to interesująca alternatywa dla pragnących odpocząć od zgiełku nadmorskich kurortów. Zapraszamy do Koszalina!

 

 

Miasto dla Ciebie.

 

Stawiamy na dialog. Konsultacje społeczne i partycypacja mieszkańców, to podstawy nowoczesnego

zarządzania miastem. Nauczyliśmy się, że najwięcej osiągamy słuchając się nawzajem. Podstawą koszalińskiego społeczeństwa obywatelskiego są silne i prężnie działające organizacje pozarządowe. Za sprawą Koszalińskiego Budżetu Obywatelskiego mieszkańcy Koszalina od pięciu lat decydują, jak wykorzystać cześć funduszy z budżetu miasta. Wspólne pomysły jednoczą ludzi, którzy chcą aktywnie uczestniczyć w życiu swojej małej ojczyzny. Przy udziale Rady Seniorów wprowadziliśmy innowacyjny system teleopieki oraz „Kartę Seniora”. Dzięki sugestii mieszkańców powstała „Karta Dużej Rodziny” i program „Koszalińskie Becikowe”. Jesteśmy otwarci na nowe, ceniąc przy tym swoją tradycję. Wiatr od morza i energia mieszkańców nieustannie napędza nas do działania.

 

 

 

Jak powstała nowa marka.

 

Chcąc oprzeć nowy program promocji na wiedzy i doświadczeniu jak największej liczby specjalistów

reprezentujących możliwie wiele obszarów życia, Prezydent Miasta Koszalina powołał Zespół ds. Budowy Programy Promocji Miasta Koszalina. Zespół składał się z 27 osób – przedstawicieli Urzędu Miejskiego, uczelni wyższych, stowarzyszeń, lokalnych ekspertów etc. Spotkania konsultacyjne zespołu miały charakter otwarty.  O nowym Programie Promocji Miasta Koszalina rozmawiało ponad 50 osób w dyskusjach panelowych podzielonych na konkretne działy: Biznes, Nauka, Turystyka, Kultura, Styl życia, Historia , a także ponad. 100 osób przysłuchujących się i zabierających głos w poszczególnych spotkaniach Prace zespołu odbywały się w 2016 roku, kiedy to przeprowadzono 8 spotkań trwających łącznie kilkadziesiąt godzin.

 

Celem powołania zespołu było stworzenie bazy wiedzy dotyczącej potencjału promocyjnego miasta, oraz

odszukanie nadrzędnej wartości, jaką dysponuje Koszalin. Wartości, która może spajać jak najwięcej spośród obszarów promocyjnych wyznaczonych przez zespół (Biznes, Historię, Kulturę, Naukę, Sport, Styl Życia oraz Turystykę). W drodze konsultacji ustalono również w sposób jednoznaczny, że marka „Koszalin Pełnia Życia” wymagała zdecydowanego rebrandingu, zwłaszcza w kontekście dynamicznego rozwoju miasta, nowych inwestycji, znaczącej poprawy infrastruktury na przestrzeni ostatniego dziesięciolecia, a także planowany przedsięwzięć o strategicznym dla miasta charakterze (rewitalizacja śródmieścia, przebudowa amfiteatru, budowa mariny na jeziorze Jamno, itd.). Efektem prac Zespółu ds. Budowy Programy Promocji był raport zawierający wnioski oraz konkretne wskazówki, w oparciu, o które powstał nowy Program Promocji Koszalina oraz System Identyfikacji Wizualnej wraz ze znakiem promocyjnym miasta.

 

Program Promocji Koszalina stworzony został na bazie wniosków pokonsultacyjnych oraz badań

przeprowadzonych do ewaluacji Strategii Rozwoju Miasta, przez pracowników Wydziału Komunikacji Społecznej i Promocji UM. Projekty graficzne – nowe logo i systemu identyfikacji wizualnej wykonała firma RIO Creativo ze Słupska. Warto zaznaczyć, że pracownikami firmy są także absolwenci Politechniki Koszalińskiej.

 

Nowa marka Koszalina została zaprezentowana 8 stycznia w Filharmonii Koszalińskiej, podczas Spotkania Noworocznego Prezydenta Miasta.

 

Czytaj też

W trosce o reputację

Film Ala za Urząd Miejski - 16 Stycznia 2018 godz. 5:54
Koszalin się zmienia. I to na naszych oczach. Ma nowe drogi, centra handlowe, zakłady przemysłowe. Także nasze wyobrażenie o Koszalinie powinno ulec transformacji. Miasto to idea. Idea niezwykle złożona, choć niemal każdy jest w stanie zdefiniować ją na swój sposób. Dynamiczny rozwój współczesnych miast wymaga szczegółowego zarządzania ich wizerunkiem. Miasta rywalizują ze sobą o nowych inwestorów, turystów czy mieszkańców. Zabiegają o jak najlepszą reputację. Chcą być nie tylko jak najczęściej odwiedzanymi, ale i rekomendowanymi miejscami. Dlatego muszą troszczyć się o to, by wyobrażenie o nich było jak najlepsze.   Centrum Pomorza.   Dzięki swojemu położeniu na skrzyżowaniu szlaków komunikacyjnych (dróg S6 i S11) oraz bliskości portów w Kołobrzegu i Darłowie, miasto dysponuje wielkim potencjałem rozwojowym. W najbliższych latach jedną z najważniejszych gałęzi gospodarczych miasta będzie turystyka. Środkowe Pomorze wyrasta na lidera i jest najchętniej wybieranym kierunkiem wypoczynkowym w Polsce. Koszalin, silnie oddziaływując na miejscowości pasa nadmorskiego, przyciąga turystów rozbudowaną ofertą rekreacyjną i handlową. Mamy ambicję być liderem wśród 100 - tysięcznych polskich miast i poprzez swoje centralne położenie w trójkącie Szczecin – Gdańsk – Poznań, kluczowym ośrodkiem gospodarczym całego Pomorza.

Koszalińskie Orły 2017 rozdane

Ala za Urząd Miejski, fot. Centrum Wolontariatu Koszalin - 9 Stycznia 2018 godz. 5:06
„Koszalińskie Orły” trafiły do najbardziej wyróżniających się osób oraz instytucji. Statuetkami uhonorowano pięciu laureatów w kategoriach: gospodarka, sport, edukacja, innowacja oraz społeczna odpowiedzialność. W dziedzinie GOSPODARKA: MPS International Sp z o.o . za silną pozycję na rynku krajowym i zagranicznym oraz 25-lecie działalności i stały rozwój   MPS to firma, która powstała w Szwecji w latach 70. XX stulecia, koncentrując się głównie na produkcji butelek plastikowych. W 1991 r. firma została przeniesiona i zarejestrowana w Polsce. Od tego czasu firma rozwija się realizując usługi w zakresie produkcji kosmetyków, butelek oraz środków czystości. Produkuje opakowania, ale także kosmetyki dla globalnych potentatów, np. Avon, L'Oreal i Marks&Spencer.   Celem firmy jest realizacja usług w sposób kompleksowy od koncepcji do wyrobu gotowego uwzględniając oczekiwania Klientów. Doświadczony i ciągle rozwijający się zespół specjalistów pracujących w firmie MPS International Sp. z o.o. gwarantuje  zastosowania najnowszych osiągnięć w zakresie stosowanych materiałów, technologii oraz rozwiązań organizacyjnych. Potwierdzeniem tego są różne certyfikaty i nagrody, ale przede wszystkim zaufanie wielu firm ze Skandynawii, Wielkiej Brytanii, krajów Beneluxu oraz Polski. Obecnie w firmie pracuje zespół liczący ok. 300 osób.   W dziedzinie INNOWACJA: TEDx Koszalin za twórczą iskrę w mieście, energię i zapał sięgania po niemożliwe   Nagroda dla TEDx Koszalin pokazuje, że siłą Koszalina są ludzie, którzy tu mieszkają. Zamiast jak mantrę powtarzać, że tu się nic nie dzieje, wymyślili sobie, że zrobią w Koszalinie TEDx. Organizatorom wystarczyło determinacji, by zdobyć od amerykańskiego organizatora licencję i zgodę na organizację koszalińskiego TEDx-u. Pierwsza edycja była wyzwaniem, a jej powodzenie spowodowało, że zawiązano stowarzyszenie, by móc sprawniej i efektywniej organizować kolejne imprezy, m.in. koszalińskiego SPARKcampa. Stowarzyszenie nazwali SPARK - iskra, bo w Koszalinie tylko tyle wystarczy, by zebrać grupę osób chcących realizować szalony i niemożliwy do wyobrażenia pomysł.  Ciekawość świata i ludzi, chęć własnego rozwoju, by wiedzieć więcej, umieć więcej i każdego dnia być lepszym człowiekiem niż wczoraj. O tym jest TEDx Koszalin i tym właśnie jego organizatorzy chcą się dzielić z innymi.     W dziedzinie EDUKACJA i OŚWIATA: Obserwatorium Astronomiczne funkcjonujące w ramach Pałacu Młodzieży w Koszalinie. Za popularyzowanie wiedzy astronomicznej.   Obserwatorium Astronomiczne w Koszalinie powstało w ramach realizacji jednego ze zwycięskich projektów Budżetu Obywatelskiego na rok 2015. Swoje funkcjonowanie rozpoczęło 1 września 2016 r. i od tego momentu prowadzi stałą działalność edukacyjną realizując lekcje astronomii dla grup szkolnych, pokazy nieba i ciekawych obiektów astronomicznych, otwarte sobotnie wykłady z astronomii oraz zajęcia Kół Astronomicznych młodzieży z I LO oraz dzieci z grup twórczych Pałacu Młodzieży.  W trakcie swojej ponad rocznej działalności Obserwatorium przeprowadziło blisko 200 lekcji dla grup szkolnych, ponad 80 otwartych Sobotnich Wykładów z Astronomii i zorganizowało 32 otwarte nocne pokazy nieba związane z określonymi wydarzeniami astronomicznymi (pokazy superpełni Księżyca, Noc Muzeów, pokazy odległych planet gazowych, czy obiektów głębokiego Kosmosu). Udział w nocnych pokazach nieba sięga każdorazowo od stu do ponad trzystu osób, a kalendarz planowanych zajęć jest zarezerwowany przez przedszkola i szkoły na blisko cztery miesiące do przodu. Cała aktywność Obserwatorium, relacje zdjęciowe oraz materiały informacyjne są publikowane na Facebooku oraz stronie www Pałacu Młodzieży.     W dziedzinie SPORT: Klub Sportowy GWADIA Koszalin za  skuteczne kultywowanie 70-letniej tradycji klubu sportowego, niezłomność i nieustającą miłość do piłki nożnej     Gwardia Koszalin to klub z ponad 70-letnią historią. Do założycieli klubu należał między innymi Stanisław Figas, którego imię nosi stadion przy ulicy Fałata 34. Pierwszym ważnym sukcesem Gwardii był awans do trzeciej ligi w 1954 roku. Inauguracyjna przygoda z tą klasą rozgrywkową nie była jednak udana i po roku gwardziści wrócili w szeregi ówczesnej „klasy A”. Lata siedemdziesiąte przyniosły koszalińskiemu futbolowi wiele pięknych chwil. Głównymi autorami tych wspaniałych wydarzeń byli piłkarze Gwardii. Gwardia w tym okresie rozegrała sześć sezonów w drugiej lidze oraz odnosiła sukcesy w Pucharze Polski, kiedy to koszalinianie zaszli w rozgrywkach Pucharu Polski aż do ćwierćfinału, eliminując na swojej drodze takie firmy jak Pogoń Szczecin czy Górnik Zabrze. To właśnie wtedy występowali tu tej klasy gracze co Marek Kaźmierczak, Leszek Pałka, Zygmunt Gilewski, Mirosław Okoński, Mariusz Niewiadomski, Stefan Mila czy Piotr Rzepka. Po 23 latach K.S. „Gwardia” Koszalin powrócił do tych tradycji i awansował do II Ligi Centralnej Polskiego Związku Piłki Nożnej rundy jesiennej w sezonie 2017/2018 piłki nożnej mężczyzn.     W dziedzinie SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ: Stowarzyszenie Koszalińskie Centrum Wolontariatu za niesienie otuchy i nadziei, dzielenie się pasją bezinteresownego pomagania oraz skuteczne promowanie idei wolontariatu   Dzięki siedmioletnim działaniom Stowarzyszenia każdego roku wzrasta świadomość i zainteresowanie mieszkańców Koszalina wolontariatem. Centrum współpracuje z 11 szkolnymi Klubami Wolontariusza. Wolontariusze  włączają się w akcje charytatywne prowadzone przez różne organizacje pozarządowe („Kilometry dobra”, „Pola nadziei”, „Biegiem po zdrowie, kwesta na cmentarzu, pomoc w nauce języka polskiego studentowi z rejonu Donbasu). Koszalińskie Centrum Wolontariatu było organizatorem „Marszu Życzliwości”, którego celem było uwrażliwienie ludzi na wzajemną życzliwość. Od początku swojej działalności każdego roku organizuje Galę Wolontariatu, podczas której wyróżnia wolontariuszy za ich działalność. W bieżącym roku Stowarzyszenie realizowało zadanie publiczne „Działania na rzecz osób w wieku 75+. Akcja Koszalińska Koperta Życia”, której celem było zwiększenie bezpieczeństwa koszalińskich seniorów poprzez przyspieszenie wykonywania czynności ratunkowych prowadzonych przez zespoły ratownictwa medycznego w przypadkach bezpośredniego zagrożenia życia. Stowarzyszenie Koszalińskie Centrum Wolontariatu w bieżącym roku zostało nominowane do tytułu „Najlepszy społecznik Pomorza Zachodniego” w ramach „Programu Społecznik – Zachodniopomorski System Wspierania Inicjatyw Oddolnych” a także otrzymało I nagrodę za najlepiej wypromowaną inicjatywę oddolną „Dołącz Do Gry!”. Projekt pozwolił na realizację wieczorów z grami planszowymi skierowanymi do lokalnej społeczności, a przy tym pozyskanie grona nowych wolontariuszy.