Wiadomo, że będą miały podwójny napęd - na ropę i gaz LNG. Nowe jednostki mają zabierać po 800 pasażerów. Linia ładunkowa, gdzie będą stać samochody, ma mieć 3,5 kilometra, a na pokładzie ma się znaleźć m.in. kasyno. Dwa promy dla PŻB mają kosztować ok. 250 milionów euro.
Przypomnijmy, że obecnie Polska Żegluga Bałtycka eksploatuje trzy promy:
• m/f Mazovia
• m/v Baltivia
m/f Wawel
POLFERRIES, jest największym polskim przewoźnikiem promowym. Armator istnieje na rynku od 31 stycznia 1976 roku, jako państwowe wielozakładowe przedsiębiorstwo morskie.
POLFERRIES oferuje polaczenia promowe z Polski do Szwecji: Gdańsk - Nynäshamn i Świnoujście - Ystad, do Danii: Świnoujście - Ystad - Kopenhaga oraz sezonowo z Niemiec na Bornholm: Sassnitz - Ronne. Odcinek Ystad - Kopenhaga odbywa się na lądzie. Pasażerowie piesi przewożeni są autobusem z portu do stolicy Dani, a dla osób podróżujących autem przejazd przez most Öresund wliczony jest w cenę biletu promowego. Polska Żegluga Bałtycka - POLFERRIES zarządza terminalem promowym w Gdańsku.