Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.

Tenis w Koszalinie:

3 Kwietnia 2022 godz. 4:44
Art
 

Iga Świątek triumfuje w Miami i przechodzi do historii

Świątek pokonując Naomi Osakę 6:4, 6:0 w finale Miami Open 2022, wygrała swój 17. mecz z rzędu i sięgnęła jako pierwsza w historii po trzeci z rzędu tytuł turnieju WTA1000, które otwierają sezon! Sunshine Double za nami. Świątek dołącza do ekskluzywnego grona, zostając dopiero czwartą tenisistką, która wygrała „Sunshine Double” — tytuły w WTA 1000 Indian Wells i Miami - w tym samym sezonie. To co ją wyróżnia z tej czwórki to fakt, że 20-letnia Polka jest najmłodszą triumfatorką!  Wcześniej tej sztuki dokonały:  Stefanie Graf (1994 i 1996), Kim Clijsters (2005) i Victoria Azarenko  (2016).  - Po prostu jestem bardzo zadowolona i spełniona, a także dumna z siebie – powiedziała Świątek na konferencji prasowej.  - Czuję się bardzo dumna z tego osiągnięcia. Jeszcze kilka lat temu nawet bym o tym nie śniła -dodała - Wiedziałem, że granie w tych dwóch turniejach z rzędu będzie trudne. Koncentrowałam się jednak tylko na jednym meczu. I tak krok po kroku zrobiłam to - powiedziała z uśmiechem na ustach.  Polka zdobyła tytuły WTA 1000 w Doha, Indian Wells, a Miami. Dołączyła tym samym do Sereny Williams (2013 – Miami, Madryt, Rzym, Toronto) i Caroline Wozniacki (2010 – Montreal, Tokio, Pekin), które jako jedyne wygrały trzy lub więcej kolejnych tytułów WTA 1000 w jednym sezonie. – Podczas tych turniejów dużo się o sobie nauczyłam. Wiem, że mogę iść dalej i  wygrywać mecze ze świetnymi zawodniczkami. Obecnie mogę sobie trochę bardziej zaufać. Naprawdę wykorzystam tę passę, aby mieć więcej pewności siebie - dodała raszynianka.  W poniedziałek Świątek po raz pierwszy w swojej karierze awansuje na 1. miejsce na świecie w ran kingu WTA.   
8 Czerwca 2021 godz. 4:41
Art
 

Iga Świątek w wielkim stylu awansowała do ćwierćfinału Roland Garros

7 Czerwca 2021 godz. 5:44
Art mat.inf.
 

Dziś Iga Świątek zagra z Martą Kostiuk. Stawką ćwierćfinał Rolanda Garrosa

Nie wcześniej niż o godz. 21.00 na korcie PHILIPPE-CHATRIER rozpocznie się pojedynek Igi Świątek z zaledwie 18-letnią Ukrainką Martą Kostiuk (81.WTA). Kim jest dzisiejsza rywalka Polki, która w Paryżu odprawiła już Hiszpankę Garbinę Muguruzę (13. WTA). W dodatku straciła w tym meczu zaledwie pięć gemów (6:1, 6:4). Marta pochodzi ze sportowej, tenisowej rodziny. Jej tata Ołeh Kostyuk był m.in. organizatorem juniorskiego turnieju w Kijowie, Antey Cup. Mam, Talina Beiko zaś zawodową tenisistka, która na liście WTA zajmowała 391. pozycję. W styczniu 2017 roku Kostyuk wygrała juniorski Australian Open. I jak do tej pory to jej największy sportowy sukces. 30 października 2017 r. Kostyuk zajął drugie miejsce w rankingu juniorów. Kostyuk zadebiutowała w turnieju Wielkiego Szlema w Australian Open . Po otrzymaniu dzikiej karty do turnieju kwalifikacyjnego pokonała Arinę Rodionovą, Danielę Seguel i Barborę Krejčíkovą stając się pierwszą zawodniczką urodzoną w 2002 roku, która zagrała w głównym turnieju Grand Slam. Pokonując Peng Shuai w pierwszej rundzie, Kostyuk została najmłodszą tenisistką, która wygrała mecz w Melbourne od czasu Martiny Hingis (1996 r.). W drugiej rundzie pokonała Australijskę Olivię Rogowską przeszła do historii światowego tenisa jako najmłodszą zawodniczką, która dotarła do trzeciej rundy turnieju wielkoszlemowego od czasu, gdy Mirjana Lučić-Baroni osiągnęła ten sam etap podczas US Open w 1997 roku .   W 2020 r. na US Open pokonała w pierwszej rundzie byłą zawodniczkę z pierwszej dziesiątki Darię Kasatkinę. Następnie wyeliminowała byłą półfinalistkę Anastasiję Sevastovą, by w trzeciej rundzie ulec  Naomi Osace 1:2.  
23 Marca 2021 godz. 12:10
Art za miamiopen.com
 

Gwiazdy na Florydzie. Dziś startuje Miami Open 2021

Dziś w Miami rozpocznie się jeden z największych turniejów WTA w pierwszej części sezonu. W Miami zagrają wszystkie najlepsze tenisistki świata. Z czołowej "15" rankingu WTA zabraknie jedynie Sereny Williams (7), która w niedzielę wycofała się z imprezy z powodu zabiegu jamy ustnej. Na korcie w drugiej rundzie pojawi się Iga Świątek, która w turnieju ustala rozstawiona z numerem 15. Po dłuższej przerwie spowodowanej kontuzją kolana w Miami zobaczymy także drugą najlepszą polską tenisistkę, Magdę Linette. Poznanianka swój ostatni singlowy mecz rozegrała w październiku 2020 roku. Wówczas uległa 1:6, 3:6 Sarze Sorribes Tormo. Dziś o godz. 16.00, w pierwszej rundzie Linette zagra z 16-letnią reprezentantką gospodarz, Robin Montgomery, która otrzymała od organizatorów turnieju tzw. dziką kartę.  Nie licząc Australian Open to jednotysięcznik Miami jest zdecydowanie najmocniej obsadzonym turniejem w tym sezonie. W głównej drabince znalazły się dwie reprezentantki Polski. Iga Świątek, rozstawiona z numerem 15, rozpocznie zmagania od drugiej rundy, w której zmierzy się ze zwyciężczynią starcia Barbora Krejcikova - Anna Blinkova. Czeszka ostatnio zachwycała doskonałą grą w Dubaju, gdzie osiągnęła swój najlepszy singlowy wynik w karierze - doszła do finału imprezy rangi 1000. W decydującym meczu o tytuł uległa Garbine Muguruzie. Krejcikova to także doskonała deblistka. W karierze wygrała już 7 imprez rangi WTA. W tym roku wystąpiła w finale gry podwójnej w wielkoszlemowym Australian Open. Nie jest to zatem wymarzone losowanie dla Polki, ale Świątek w tym sezonie radziła już sobie z wyżej notowanymi zawodniczkami. W przypadku zwycięstwa mistrzyni French Open 2020 zmierzy się z Madison Keys lub ze zwyciężycznią starcia Siniakova - Konjuh. Iga Świątek ostatni mecz rozegrała w Dubaju, przegrywając 0:6, 4:6 z Garbine Muguruzą. Potem był krótki pobyt w Polsce i wylot do Miami. 
1 Lutego 2021 godz. 5:37
At za Biuro Prasowe PZU
 

PZU oficjalnym partnerem Igi Świątek

Największy polski ubezpieczyciel PZU objął patronatem Igę Świątek – pierwszą Polkę w historii, która wygrała wielkoszlemowy turniej French Open. PZU będzie towarzyszyć Idze w drodze na jej tenisowy szczyt przez najbliższe trzy lata. „Trudno jest być wszędzie i zadbać o wszystko – od sportowego rozwoju, przez sprawy organizacyjne po finansowe bezpieczeństwo. Mam nadzieję, że wsparcie solidnego partnera, jakim jest PZU, będzie dla Igi swoistą polisą, która zapewni jej spokój i stabilizację pozwalające całkowicie skoncentrować się na grze. Wtedy łącząc swój talent z pracowitością, będzie nie do zatrzymania” - mówi dr hab. Beata Kozłowska-Chyła, prezes PZU. Po raz pierwszy Iga Świątek wystąpi w stroju z logo PZU na australijskim korcie już 1 lutego podczas turnieju WTA500. Przez najbliższe trzy lata tenisistka będzie reprezentować PZU podczas meczy Wielkiego Szlema i WTA Tour oraz Igrzysk Olimpijskich, zwiększając na świecie rozpoznawalność polskiego ubezpieczyciela. „Jestem szczęśliwa, że mam wsparcie tak poważnej firmy jak PZU. Dzięki temu będę mogła skupić się na pracy na korcie, by dostarczyć kibicom wielu wspaniałych sportowych emocji. Za tydzień zagram w wielkoszlemowym turnieju Australian Open i już czuję wsparcie fanów z Polski” - mówi Iga Świątek. Iga Świątek to aktualnie najlepsza polska tenisistka. Po spektakularnym zwycięstwie, jakie odniosła jesienią 2020 roku na paryskich kortach Rolanda Garrosa, awansowała na 17. miejsce w klasyfikacji najlepszych rakiet świata. Zdobycie przez nią pucharu Suzanne-Lenglen było jednocześnie pierwszym w historii zwycięstwem polskich tenisistek i tenisistów w turnieju Wielkiego Szlema. Sukces ten nie był przypadkowy. Iga Świątek już w wieku 17 lat wygrała rywalizację juniorek w wielkoszlemowym turnieju w Wimbledonie, tytuł w deblu dziewcząt podczas juniorskiego turnieju French Open oraz złoty medal na Młodzieżowych Igrzyskach Olimpijskich w 2018 w Buenos Aires. W styczniu tego roku, w ramach organizowanego przez „Przegląd Sportowy” plebiscytu na Najlepszego Sportowca Polski 2020 roku, głosami kibiców zajęła 2. miejsce, tuż za najlepszym piłkarzem świata, a przed trzykrotnym złotym olimpijczykiem – Kamilem Stochem. „Ta współpraca to dla nas przyjemność wspierania talentu obiecującego sportowca i realizacja społecznej odpowiedzialności jako polskiej firmy, lidera rynku finansowego w tej części Europy. To także korzystne biznesowo przedsięwzięcie, budujące rozpoznawalność marki PZU na świecie” –podkreśla Marcin Stefaniak, Dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej PZU. Grupa PZU to największa instytucja finansowa w Europie Środkowo-Wschodniej, która cieszy się zaufaniem ponad 22 mln klientów w pięciu krajach. Na czele Grupy stoi PZU, polska firma ubezpieczeniowa, której tradycje sięgają początków XIX wieku. PZU od lat mocno angażuje się w promocję sportu, m.in. jako mecenas wydarzeń popularyzujących amatorską aktywność fizyczną i zdrowy tryb życia.  
9 Października 2020 godz. 15:19
Ara za Arskom
 

Dwóch króli, czarna owca i polska sensacja – jak kształtuje się wizerunek tenisowych gwiazd?

Czasami wystarczy wejść na scenę w niewłaściwym czasie, żeby zamiast roli „króla ludzkich serc” stać się szwarccharakterem. Novak Djoković jest tego idealnym przykładem. Tak długo był odrzucany przez kibiców tylko dlatego, że nie jest Federerem ani Nadalem, że w końcu zaczął dawać powody, żeby go nie lubić. Jak to wpływa na wartość marketingową całej trójki? – Djoković ma zaangażowane grono fanów, ale mniej liczne od największych rywali. Marki premium mogą też obawiać się kontrowersji związanych z jego postępowaniem – podkreśla Mateusz Brzeźniak z agencji marketingu sportowego Arskom Sport Brokers. W Polsce coraz jaśniej świeci gwiazda Igi Świątek, która może zaraz być dużą wartością dla marek. Dla serbskiej supergwiazdy światowego tenisa rok 2020 to prawdziwa huśtawka nastrojów. Z jednej strony – imponuje sportową formą, wygrywając mecz za meczem. Z drugiej – za pozornie błahe, kompletnie przypadkowe uderzenie piłką sędzi liniowej został zdyskwalifikowany z US Open. Jest o nim tak głośno, jak o żadnym innym tenisiście, ale nie w kontekście, w jakim by tego oczekiwał. Novak Djoković w dobie pandemii stracił wizerunkowo bardzo wiele, co może się przełożyć na jego zarobki z reklam. Za sprawą lekceważącego podejścia do koronawirusa sprawił, że w oczach wielu fanów sportu stał się postacią niebezpieczną, promującą nieodpowiedzialne zachowania. Wystarczy wspomnieć, że kiedy niemal cały świat siedział zamknięty w domach, „Nole” wraz z kolegami objeżdżał Bałkany w ramach zorganizowanego przez siebie Adria Cup, po zawodach balując do białego rana. Jak można było się spodziewać, poskutkowało to serią zakażeń, w tym u samego organizatora i jego małżonki. To, według ekspertów, będzie miało dla jego wizerunku dużo poważniejsze długofalowe konsekwencje, od niefortunnej dyskwalifikacji z US Open. – Incydent podczas US Open, jeśli nie pociągnie za sobą kolejnych, nie powinien wpłynąć na wizerunek tenisisty. Lampką alarmową dla wielu reklamodawców mogą być za to lekkomyślne zachowania i wypowiedzi Serba dotyczące pandemii – analizuje Mateusz Brzeźniak, account manager w agencji marketingu sportowego Arskom Sport Brokers. Z punktu widzenia reklamodawców, chociaż w ostatnim czasie nie jest o nich tak głośno jak o Serbie, wciąż bezpieczniejszym wyborem są Rafael Nadal i Roger Federer, zawodnicy będący od lat zmorą Djokovicia, nawet kiedy na korcie okazywał się od nich lepszy. – Wizerunek każdej z tych legend opowiada inną historię, którą można połączyć z marką. Federer jest artystą, profesjonalistą i wzorem do naśladowania, na korcie i poza nim. Szwajcar idealnie pasuje do komunikacji marek premium. Nadal łączy w sobie niesamowitą waleczność, sportową siłę i niezłomność, dzięki czemu chętnie identyfikuje się z nim męskie grono konsumentów. Djoković, poza byciem wielkim sportowcem o niespotykanej umiejętności wznoszenia się na wyżyny w najtrudniejszych momentach, uchodził za normalnego, fajnego faceta – dodaje Brzeźniak.     Rekordowy szum w mediach Chociaż Djoković, niezależnie od sportowych wyników, zawsze był i pewnie pozostanie „tym trzecim”, zawodnikiem, który pojawił się na tenisowym szczycie, kiedy klucze do serc kibiców już dawno były rozdane pomiędzy dżentelmena ze Szwajcarii i hiszpańską maszynę. W ostatnim roku to o nim było zdecydowanie najgłośniej w mediach. Według Brand24 od 26 sierpnia 2019 (początek zeszłorocznego US Open) do 13 września 2020 (zakończenie tegorocznych zmagań na kortach Flushing Meadows) pojawiły się aż 10 422 wzmianki o Djokoviciu, wliczając w to nie tylko portale, ale także np. mikroblogi, wideo czy podcasty. To znacznie więcej niż na temat Rafy Nadala (6468 wzmianek) i Rogera Federera (7701 wzmianek). Oczywiście absolutny szczyt internetowego szumu związanego z Serbem nastąpił 7 września tego roku i był następstwem szokującej dyskwalifikacji w meczu z Pablo Carreno-Bustą. Tylko jednego dnia pojawiło się blisko tysiąc nowych wzmianek o Serbie. W świecie marketingu niewiele jest jednak tak nieprawdziwych zdań, jak „nieważne jak o tobie mówią, byle mówili”. Blisko połowa analizowanych wspomnień Serba ma według Brand24 negatywny wydźwięk. Marki, dobierając ambasadorów do swoich produktów, bardzo często korzystają z tego i podobnych narzędzi, żeby ocenić ich odbiór społeczny i to, jak potencjalna współpraca z daną gwiazdą wpłynie na wizerunek marki.    Fani odwracają się od Djokovicia? W obecnych czasach kluczowym kanałem komunikacji pomiędzy wielkimi tego świata a ich fanami są media społecznościowe. Tam utrzymują relacje z odbiorcami i to na pokazaniu się na Facebooku czy Instagramie znanego sportowca bardzo często najbardziej zależy przedstawicielom biznesu. Z raportu opracowanego na nasze potrzeby przez ekspertów od badania social mediów z firmy NapoleonCat na pierwszy rzut oka jasno wynika, że pod względem samych statystyk, „Nole” powinien być łakomym kąskiem dla marek pragnących dużego ruchu – co prawda liczba osób śledzących jego profil na Facebooku jest o blisko połowę mniejsza od Federera i Nadala (7 mln u Serba, 15 mln u Szwajcara, 14 mln u Hiszpana), ale kontrowersyjny zawodnik ma zdecydowanie najbardziej zaangażowanych fanów. W badanym okresie pomiędzy początkiem US Open 2019 a końcem tego samego turnieju w obecnym roku, posty na jego profilu Facebookowym zebrały aż 226,5 tysiąca komentarzy oraz blisko 8 milionów reakcji. To przekłada się na zdecydowanie najwyższe spośród trzech największych gwiazd męskiego tenisa wskaźniki interakcji. ER, czyli wskaźnik liczony na podstawie stosunku liczby interakcji do liczby fanów w dniu publikacji treści, jest u Serba trzykrotnie wyższy niż u dwóch największych rywali. Te liczby nie oddają jednak jakości tych interakcji, nie pokazują, ile z tych komentarzy czy reakcji jest negatywnych lub polemicznych wobec Djokovicia. Tutaj do myślenia może dać inna liczba – 120 tysięcy. Tyle osób wedle NapoleonCat w badanym okresie zrezygnowało z obserwowania Serba na Facebooku, czyli mówiąc potocznie „odlubiło” jego profil. Częściowy odpływ obserwujących mógłby wynikać z robionego przez Facebooka okresowego „czyszczenia” portalu z fałszywych kont, jednak to nie tłumaczy skali zjawiska. Szczególnie, że u Nadala liczba obserwujących się nie zmieniła, a u Federera zmalała trzykrotnie mniej, niż u Djokovicia. Widać, że nie brakuje osób, którym ostatnia aktywność tenisisty z Bałkanów na tyle nie odpowiada, że nie chcę mieć z nim dłużej styczności w mediach społecznościowych.  – Polubienie profilu sportowca w social mediach to pewnego rodzaju manifest. Fan pokazuje swoje zaangażowanie i oddaje poparcie osobie, którą ceni za sukcesy, jakie odnosi w świecie sportu. Często jednak nie potrafimy oddzielić tego, co dzieje się na korcie czy boisku, od tego co poza nim. W sytuacji, gdy cały czas słyszymy o rosnącej liczbie zakażeń Covid-19, wszelkie "występki" są bardzo źle odbierane. Czy chcemy więc udzielać dalszego wsparcia osobie zachowującej się lekkomyślnie? – tłumaczy Iwona Polak, Head of Marketing w NapoleonCat. – Obserwując świat sportowców, widzimy, że i oni nie są kryształowi. Zdarzają się im wpadki i rysy na wizerunku. Ważne jest jednak to, jak zachowają się w chwili próby. Pójdą w zaparte czy przyznają się do błędu? Djokovic swoją kontrowersyjną wypowiedzią o potrzebie usunięcia sędziów z kortu i zastąpieniu ich technologią, pokazuje po raz kolejny, że nie boi się krytyki. Odpływ fanów, może przełożyć się na odpływ reklamodawców, ale nie musi. Być może Serb przyciągnie do siebie marki, którym bliżej do archetypu buntownika – dodaje Polak.   Samospełniająca się przepowiednia Problemy wizerunkowe Djokovicia to dość niezwykła z psychologicznego punktu widzenia historia. Początkowo w niczym nie zasługiwał na to, jak był traktowany przez trybuny. Nierzadko zachowanie fanów Nadala czy Federera w stosunku do Serba było absolutnie skandaliczne. Nad przyczynami tego, dlaczego pomimo imponującej gry, poczucia humoru i poruszającej historii dzieciństwa, kiedy trenował w bombardowanym Belgradzie, pochylił się Australijczyk Pat Cash, triumfator Wimbledonu z 1987 roku: – Jedną z przyczyn olbrzymiej popularności Federera jest to, że to zawodnik w starym stylu. Wprowadził sposób gry mojej generacji do ery siłaczy. Łącząc klasyczny styl z nowoczesnym sprzętem był w stanie zagrywać piłki w sposób dawniej niewyobrażalny. Dodając do tego przygotowanie fizyczne i stoicki spokój pod presją, ciężko wyobrazić sobie świat, w którym Roger nie byłby tak popularny. Idąc krok w przód, spotykamy Rafę Nadala. Wulkan energii. Nigdy w tenisie nie widzieliśmy takiego forehandu, żeby nie wspomnieć o jego rotacjach i potędze na ziemi. Albo fizycznej dominacji na korcie. Dodając do jego skromność i prostolinijność łatwo zrozumieć, dlaczego pociągnął za sobą młodszą generację fanów. Rywalizacja tych dwóch była czymś, czego fani tenisa nie widzieli od czasów Agassiego i Samprasa. Elegancja kontra siła. Dwa kompletnie inne style. Ich pogoń za sukcesami zdominowała świat tenisa na długo, pozwalając Rafie i Rogerowi zostać dwoma najpopularniejszymi zawodnikami w historii. Nagle na scenie pojawiają się Novak Djoković i Andy Murray. Nowi chłopcy w mieście, którzy chcą ściąć głowy królom. A nikt nie chce, żeby ktoś zabił jego ukochanego króla – analizował Pat Cash.  Wedle australijskiego eksperta, Serb nie został pokochany przez fanów tylko dlatego, że nie był Nadalem ani Federerem. Djoković miał wszelkie warunki ku temu, żeby poszły za nim tłumy, ale pojawił się na scenie w niewłaściwym czasie. Nie pomogło mu nawet prześcignięcie w ostatnich latach słynnej dwójki pod względem sportowych osiągnięć. W finale US Open w 2015 roku Serb musiał mierzyć się nie tylko z Federerem w życiowej formie, ale również z 23 tysiącami wrzeszczących kibiców, z których wielu zachowywało się w sposób absolutnie urągający zasadom kortów tenisowych. Wygrał, pokazując niebywałą siłę psychiczną. – To był jeden z największych popisów umiejętności, jakie kiedykolwiek widziałem na własne oczy. Sposób, w jaki wytrzymał presję i odpowiadał Rogerowi jednym genialnym uderzeniem za drugim był niewiarygodny – dodaje Cash.  Po meczu jednak przyznał, że dużo go to kosztowało. Serbowi od zawsze zależało na miłości tłumów. Chciał być kochany i ceniony. Walka z presją wrogo nastawionych fanów wysysała z niego energię. Dlatego jego obecny kryzys wizerunkowy może być określony pojęciem z dziedziny psychologii – jako „samospełniająca się przepowiednia”. Tak długo był niekochany i atakowany, że zaczął dawać kibicom faktyczne powody, żeby go nie lubili. Na początku został na siłę wtłoczony w rolę czarnego charakteru, ale po latach wczuł się w tę rolę. I z tego po części wynikają jego ostatnie zachowania.    Świątek przegoni Radwańską? Zestawianie wartości marketingowej polskich zawodniczek I zawodników z największymi gwiazdami męskiego tenisa to zadanie trudne. Nadal, Federer czy nawet Djoković są pod względem rozpoznawalności i zasięgów na poziomie, na który z naszych sportowców udało się wejść tylko Robertowi Lewandowskiemu. Nawet nasza największa gwiazda tenisowa ostatnich lat, Agnieszka Radwańska ze swoim niespełna milionem obserwujących na Facebooku, wygląda przy wymienionych zawodnikach niespecjalnie imponująco. Polce też nie udało się przekuć dużej kariery w sporcie na wartość reklamową. Przyszłość pod tym względem wygląda jednak według ekspertów obiecująco. – Iga Świątek to aktualnie numer jeden wśród młodych polskich sportowców, bez podziału na dyscypliny, z największym potencjałem na sukces marketingowy. Znakomite występy na kortach Rolanda Garrosa na pewno ją do niego przybliżą, ale żeby wejść do „wizerunkowej ekstraklasy”, musi być rozpoznawalna nie tylko przez kibiców sportowych, ale przez prawie wszystkich Polaków. Dopóki tak się nie stanie, reklamodawcy będą myśleć o niej przede wszystkim w kontekście produktów i usług związanych ze sportem i pokrewnych. Agnieszka Radwańska, przez lata w TOP5 kobiecego tenisa, nie przełożyła swoich sukcesów sportowych na liczne kontrakty i udział w głośnych kampaniach. Być może uda się to jej następcom. Świątek będzie potrzebować do tego nie tylko sukcesów na kortach, ale też przemyślanej strategii budowania wizerunku oraz kreatywnych i świadomych siły marketingu sportowego reklamodawców – podkreśla Mateusz Brzeźniak z Arskom Sport Brokers.  Pozycję wyjściową do podbicia serc kibiców, a co po części za tym idzie także marketingowców, na całym świecie, ma Iga Świątek znakomitą. Na naszych oczach pisze się jej historia: rok po dotkliwej porażce z Simoną Halep, na tym samym korcie rozbija rozstawioną z numerem jeden rywalką w stylu godnym największych gwiazd sportu. A wszystko to niedługo po zdaniu matury, jeszcze przed dwudziestymi urodzinami. Patrząc na spływające na ręce Świątek gratulacje z całego świata, a także zachwyt kibiców stylem, w jakim rozprawiła się z faworytką, nie musi obawiać się roli czarnego charakteru. Jeśli za niekwestionowanym talentem dalej będzie iść skromność, a do tego Polka dołoży współpracę z ekspertami od wizerunku, błyskawicznie może stać się „królową ludzkich serc”. Szczególnie, że w kobiecym tenisie po zakończeniu kariery przez Marię Szarapową i przy gasnących gwiazdach sióstr Williams, wiele tych serc będzie szukało obiektu uwielbienia.