Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.

Sport motorowy w Koszalinie:

24 Marca 2015 godz. 6:30
Artur Rutkowski
 

Wyniki 41 Monte Karlino

W minioną niedzielę na ulicach Koszalina rozegrany został superoes 41. Rajdu Monte Karlino - inauguracyjnej rundy nowego cyklu rajdów dla amatorów Rajdowych Mistrzostw Polski Zachodniej. Wyścig jest pierwszym z ośmiu, które rozegrane zostaną w czterech województwach: zachodniopomorskim, wielkopolskim, dolnośląskim i pomorskim. Do rajdu zgłosiło się 60 załóg. W minioną niedzielę na ulicach Koszalina rozegrany został superoes 41. Rajdu Monte Karlino - inauguracyjnej rundy nowego cyklu rajdów dla amatorów Rajdowych Mistrzostw Polski Zachodniej. Wyścig jest pierwszym z ośmiu, które rozegrane zostaną w czterech województwach: zachodniopomorskim, wielkopolskim, dolnośląskim i pomorskim. Do rajdu zgłosiło się 60 załóg.   Kierowcy ścigali się w samym Centrum Koszalina, co dodało dodatkowych atrakcji kierowcom, którym dopingowała spora grupa fanów., W sumie przez dwa dni rajdu rozegrane zostały odcinki o nawierzchni asfaltowej, betonowej oraz po kostce brukowej.   Ceremonia mety oraz uroczyste zakończenie rajdu i wręczenie pucharów odbyła się w Hali RCTiS w Karlinie. Dla zwycięzców rajdu przygotowano niezwykłą niespodziankę w postaci wjazdu na halę 3 samochodów zwycięskich załóg !   Wszystkim uczestnikom gratulujemy umiejętnej jazdy i oczywiście zapraszamy za rok do udziału w kolejnej edycji Rajdu Monte Karlino.   Wyniki rajdu w poszczególnych kategoriach:   Klasa 1:  I miejsce Horanin Paweł Horanin Łukasz (Fiat Seicento) II miejsce Milczarek Mateusz Kobiera Michał (Fiat CC Sporting) III miejsce Sysak Marcin Kurek Filip (VW Polo) Klasa 2:     I miejsce Szulborski Kamil Szulborska Alicja (Honda Civic) II miejsce Pękalski Dariusz Pękalski Daniel (Honda Civic) III miejsce Surdyk Rafał, Janik Aleksandra (Honda Civic) Klasa 3:   I miejsce Kmita Krzysztof Szczepański Robert (Honda CRX) II miejsce Iwańcio Michał Brodziński Krzysztof (Honda Civic) III miejsce Gajdemski Przemysław Wójcik Krzysztof (Mitsubishi Colt) Klasa 4:   I miejsce Wyrzykowski Daniel Wyrzykowska Ewelina (Honda Civic) II miejsce Brzozowski Krzysztof Szadejko Adam (Opel Kadett GSi) III miejsce Krzyżostaniak Grzegorz Zapotoczny Kamil (VW Golf) Klasa 5:   I miejsce Łukaszyk Andrzej Rajca Jakub (Subaru Impreza) II miejsce Szupryczyński Tomasz Szupryczyński Marek (Subaru Impreza) III miejsce Zbrzeźny Łukasz Buńka Tomasz (Audi A4 Quattro) Kategoria Gość:  I miejsce Bokiej Dawid Nadolski Jacek (BMW) II miejsce Lisowski Radosław Frąckowiak Daniel (MG ZR 160) III miejsce Michalina Łukasz Wąs Mateusz (Peugeot 206)   Kategoria BMW:  I miejsce Kożuszek Maciej Kożuszek Mateusz (BMW E36 Compact) II miejsce Domka Marcin Szczypek Sebastian (BMW E30) III miejsce Kopeć Damian Sierechan Maciej (BMW E36 Compact)   Szczegółowa klasyfikacja dostępna pod adresem: www.automobilklub.solground.pl/wyniki
23 Grudnia 2014 godz. 10:12
Artur Rutkowski
 

Zalewski w barwach OCX

Koszalinianin Adam Zalewski, który od kilku lat osiąga sukcesy w drftingu od nowego roku będzie reprezentował OCX Drift Team Zielona Góra. W nowym zespole Zalewski będzie mógł liczyć na profesjonalne wsparcie technicznie. Ponadto zasiądzie za kierownicą nowego samochodu - Mazdy RX-8, zasilanej "uturbioną" jednostką 2JZ o mocy 750KM. W związku z zaistniałą sytuacją Zalewski razem z rodzicami przeprowadza się do Zielonej Góry, gdzie będzie mieć dostęp do treningów. Nowy klub z pewnością ułatwi przygotowanie się do najważniejszych startów w nowym sezonie.Dotychczasowy samochód Adama - BMW E30, będzie dalej mu służyć, ale jako auto zapasowe i treningowe.- Jestem szczęśliwy móc oficjalnie poinformować, że w nadchodzącym sezonie będę reprezentował ba Nowy wóz Adama Zalewskiego rwy OCX Drift Team Zielona Góra. Niestety wiąże się z tym również jeszcze jedna istotna zmiana. W związku z zaistniałą sytuacją musiałem przeprowadzić się z Koszalina do Zielonej Góry. W tym miejscu chciałbym złożyć szczególne podziękowania do wszystkich mieszkańców Koszalina, którzy wspierali mnie w moich poczynaniach. Mam nadzieję, że mimo przeprowadzki dalej będziecie mi kibicować. - dodaje szczęśliwy Adam "Rubik" Zalewski.Ponadto nowy team koszalinianina zapowiada, że zrobi wszystko, aby nowy nabytek włączył się do walki o mistrzostwo Polski.Adam Zalewski mistrzem Polski? Być może już w sezonie 2015. Jednak na to musimy odrobinę poczekać.Przypomnijmy, że do października 2013 roku, Adam Zalewski reprezentował barwy STW Drift Team. Natomiast w całym sezonie 2014 roku, Zalewski startował jako zawodnik niezrzeszony z żadnym klubem  
25 Sierpnia 2014 godz. 10:38
Artur Rutkowski
 

Drifterzy uwielbiają Koszalin

W miniony weekend koszaliński motopark był miejscem zmagań drifterów w elitarnej lidze Ultime Drift Open. Najlepszym zawodnikiem okazał się Rafał Biej, który w finale pokonał Kamila Sikore (red. w drodze do finału w TOP16 wyeliminował zawodnika gospodarzy Adama Rubika Zalewskiego). Natomiast w "finale pocieszenia" Paweł Kalotka pokonał Tobiasza Puściana. Większość kierowców uwielbia jazdę na koszalińskim torze, co już przed zawodami mieliśmy okazję dostrzec na listach startowych. Znalazło się na nich 55 zawodników z całego kraju. Za co drifterzy lubią Koszalin? Głównie za to, że tor posiada liczne zakręty, co oni wręcz kochają. Już przed zawodami Bartosz Kasprzyk  zapowiadał - W Koszalinie jesteśmy drugi raz, rok temu bardzo nam się tutaj podobało i jestem pewien, że w tym będzie podobnie.      Jak się później okazało, kierowcy na trasie próbowali swoich "ślizgów" na granicy ryzyka, co uatrakcyjniło zawody. Kilku wypadło z zawodów, właśnie dlatego, że wypadając z trasy i równocześnie kończyli zawody. Trybuny toru, po raz kolejny wypełniły się po brzegi.    Niespodziewanie szybko z zawodami pożegnali się bracia Cybulscy, którzy przerwali na TOP32. Starszy z braci Jarosław odpadł po rywalizacji z Mateuszem Woskresińskim. Natomiast Krystiana wyeliminował Kajetan Rutyna, który doszedł do TOP8, gdzie lepszy od niego okazał się się późniejszy triumfator Rafał Biej.   W zawodach łatwo nie miał Adam "Rubik" Zalewski, który najpierw w TOP32 po interesującej walce wyeliminował Marcina Stolarza. Niestety w następnym wyścigu przyszło koszalinianinowi zmierzyć się z Kamilem Sikorą, który po wyeliminowaniu Rubika dotarł do wielkiego finału zawodów.   Przejazd Adama Zalewskiego: Fani mieli okazję przejażdżki z wybranym przez siebie kierowcą, tzn. Drift Taxi, które tradycyjnie cieszyło się sporym zainteresowaniem.    Warto wspomnieć, że była to już trzecia runda Ultime Drift Open w 2014 roku do zakończenia sezonu pozostały już tylko jedne starty, które odbędą  się 21 września w Krakowie.
31 Lipca 2014 godz. 21:07
Patryk Pietrzala / fot. Marcin Chyła
 

Martini Rage 2014: Tylko dla cierpliwych

Było blisko, by jedna z najbardziej oczekiwanych imprez motoryzacyjnych zakończyła się kompletną klapą. Mimo że pierwszy start był zapowiadany na godzinę 16:00, to inauguracja rozpoczęła się blisko dwie godziny godziny później. Mimo wszystko fani pojazdów na czterech kółkach świetnie się bawili – podobnie jak załogi, które przybyły do Koszalina. To była impreza dla prawdziwych fanów motoryzacji, nie ze względu na charakter wydarzenia, a na cierpliwość i na wyrozumiałość dla spóźnialskich. Organizatorzy nie potrafili powiedzieć o której godzinie przyjadą pierwsi zawodnicy jadący do Koszalina z Zielonej Góry. - Może przyjadą o 18:00, a może o 19:00. To nie zależy od nas, wszystko przez korki na drodze, które zatrzymały naszych kierowców - tłumaczyli.    Na początku wszyscy uczestnicy Martini Rage stawili się na terenie koszalińskiego amfiteatru, po przejechaniu krótkiego odcinka, wszyscy udali się na MotoPark. Gdy wydawało się, że kwestią czasu jest, by pierwsi kierowcy wjechali na tor, kibice po raz kolejny musieli czekać. - Główni bohaterowie będą tu za 10 minut - zapewniali organizatorzy. Pierwszy kierowca rzeczywiście przyjechał, ale 40 minut później. Około godziny 17:45 licznie zebrani kibice dostali to, na co czekali. Do koszalińskiego MotoParku zaczęły zjeżdżać luksusowe auta, których nie spotka się na polskich drogach. Dwuosobowe załogi zatrzymywały się przed wjazdem na tor, by porozmawiać z zainteresowanymi ludźmi. Fani motoryzacji robili zdjęcia, zagadywali kierowców, zadawali ciekawe pytania. W międzyczasie widzowie mogli podziwiać w akcji najnowszego Mercedesa klasy A, które z dynamicznie pokonywał kolejne zakręty. Dla kierowców koszaliński MotoPark jest wyjątkowy. - Nasz tor nie jest płaski, na każdym zakręcie są wzniesienia i spadki, więc ta trasa jest niezwykle trudna technicznie - mówili organizatorzy. Wszystkie załogi świetnie się bawiły - włącznie z kibicami, którzy żywo reagowali na wydarzenia na torze.
20 Lipca 2014 godz. 17:51
Patryk Pietrzala
 

Malechowskie enduro strzałem w dziesiątkę

Malechowo oraz Święcianowo były gospodarzami wyjątkowych wydarzeń. Zarówno rajdowcy, jak i kibice bawili się przez dwa dni podczas V i VI Rundy Mistrzostw i Pucharu Polski w Rajdach Enduro. Tegoroczne zawody były wyjątkowe. Organizatorzy nie spodziewali się tak licznej rzeszy kibiców oraz samych zawodników, którzy tłumnie przybyli do Malechowa, by spróbować swoich sił na wymagającej trasie. - Byliśmy zaskoczeni faktem, iż na V i VI Rundę Mistrzostw i Pucharu Polski przyjechało aż 154 rajdowców. Z tego co pamiętam, to najlepszy wynik w historii – mówił wyraźnie zadowolony jeden z organizatorów, Artur Romańczuk.   W najbardziej prestiżowej konkurencji, tzw. „generalce na motorach” wygrał Adam Tomiczek, drugi był Sebastian Krywult. Na najniższym stopniu podium stanął Maciej Giemza. Poziom był wysoki i wszystkie wyścigi niezwykle widowiskowe. Trasa rajdu miała około 43 kilometrów. Kibice nie mogli narzekać na brak emocji. - W sobotę, w Święcianowie odbył się festyn, który potrwał aż do trzeciej nad ranem. Zainteresowani mogli skosztować kilkunastu ciast, grochówki, ryb. Każdy mógł znaleźć coś dla siebie – podsumował Romańczuk.   Do Malechowa przyjechali nawet zawodnicy z Belgii. - Belgowie przyjechali sprawdzić czy warto do nas przyjeżdżać. Z tego co wiem, przyjechało ich aż ośmiu, jednak za rok mają tutaj ściągnąć całą kadrę! Byli pod wielkim wrażeniem tego, jakim zainteresowaniem cieszyły się wyścigi – relacjonował Romańczuk.          
25 Czerwca 2014 godz. 18:50
Artur Rutkowski
 

Czy Motopark jest za głośny?

W ostatnich dniach koszalińskim sportem motorowym wstrząsnęła informacja o rzekomym przekroczeniu norm hałasu w koszalińskim Motoparku przy ul. Gnieźnieńskiej 8a. W tej sprawie skontaktowaliśmy się z Inspekcją Sanitarną, a także z Ochroną Środowiska, ponadto przepytaliśmy mieszkańców. Okazuje się, że hałas w Motoparku jest, ale nie przekraczający dopuszczalnej normy. Pomiarem poziomu hałasu na otwartej przestrzeni zajmuje się Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska  - Byliśmy w koszalińskim Motoparku podczas Driftingowego Pucharu Bałtyku, w październiku ubiegłego roku, i rzeczywiście podczas naszych badań stwierdziliśmy, że są tam przekroczone normy hałasu. Razem z Urzędem Miejskim poczyniliśmy działania, które obniżyły poziom hałasy. Dzięki czemu udało nam się problem wyeliminować. Tor obecnie mieści sie w wymaganych normach wymagane normy. - powiedziała starszy inspektor mgr inż. Małgorzata Pac.   A co na to urząd miasta? - Zleciliśmy ponowne zbadanie poziomu hałasu w motoparku, w ciągu najbliższych tygodni powinniśmy znać ich wyniki. Badania dadzą nam, również odpowiedź czy potrzebna będzie budowa ekranów dźwiękochłonnych, ale to dopiero po otrzymaniu wyników. Jednak muszę dodać, że zależy nam, aby koszaliński Motopark w dalszym ciągu funkcjonował. Od kilku lat tor prężnie się rozwija. Jest to atrakcja dla naszych mieszkańców. Warto wspomnieć, że kiedyś Motopark znajdował się właściwie po za miastem, a już na pewno poza ścisłą zabudową, Teraz wokół toru pojawiły się budynku mieszkalne i trzeba zrobić wszystko, aby te dwie sprawy pogodzić. - poinformował rzecznik prasowy ratusza, Robert Grabowski     Postanowiliśmy podpytać  mieszkańców czy rzeczywiście odczuwają dyskomfort, z uwagi na sąsiedztwo toru?   - Hałas w centrum, tam gdzie mieszkam jest słyszalny, jednak nie przeszkadza mi to, w weekendowym odpoczynku - stwierdził mieszkaniec osiedla Lechitów - nieopodal toru.   Krzysztof, mieszkaniec ul. Modrzejewskiej jest podobnego zdania - Oczywiście, że słyszę hałasy, jednak idzie z czasem się do nich przyzwyczaić, da się normalnie żyć. Nie dajmy się zwariować.   Na rozwój sytuacji musimy poczekać. Najgorszym rozwiązaniem byłoby zamknięcie koszalińskiego toru, który cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem wśród fanów sportów motorowych. Miejmy nadzieję, że jeszcze w tym roku zniknie problem uciążliwego hałasu.Życzymy władzom toru dojścia do porozumienia z mieszkańcami.   Do sprawy wrócimy.  
2 Kwietnia 2014 godz. 11:20
Artur Rutkowski
 

Zieniewicz ponownie najlepszy

W miniony weekend w koszalińskim motoparku odbyła się już III runda Koszalińskich Mistrzostw Kierowców Rallysprint. Bezkonkurencyjny okazał się lider klasyfikacji generalnej Krzysztof Zieniewicz. Kierowca Nissana 200 SX o zwycięstwo w całym cyklu rywalizuje z Mateuszem Tokarski, który dopiero rozpoczyna swoją przygodę ze sportami motorowymi. Wspomniany Tokarski, to dopiero junior, w zawodach startuje za kierownicą BMW E36. W marcowych zawodach Mateusz zajął drugie miejsce okazując się minimalnie lepszym od Macieja Kużuszka (BMW 318).    Kolejne zawody zaplanowano na 26 kwietnia. W tegorocznej edycji organizatorzy zaplanowali osiem rund Koszalińskich Mistrzostw Kierowców, ostatnia ma się odbyć w 9 listopada.   Poniżej klasyfikacja III rundy Mistrzostw: Klasyfikacja Generalna                     Miejsce Nr Nazwisko Imię Samochód Klasa PS1 PS2 PS3 PS4 PS5 PS6 Suma Różnica 1 11 Krzysztof Zieniewicz Nissan 200 SX K4 142,12 142,93 134,60 130,93 162,66 166,44 879,68 - 2 27 Mateusz Tokarski BMW E36 J 144,35 142,59 133,87 134,84 169,38 170,34 895,37 +15,69 3 15 Maciej Kożuszek BMW 318 K4 144,66 145,63 134,81 135,84 167,28 171,34 899,56 +19,88 4 28 Michał Iwańcio Honda Civic K2 147,94 145,97 136,56 137,28 169,19 172,34 909,28 +29,60 5 20 Przemysław Rachubik Honda Civic K2 148,82 147,43 135,88 136,59 168,93 173,91 911,56 +31,88 6 16 Dariusz Matyjaszek BMW E36 K3 146,91 148,31 137,97 138,56 170,85 174,47 917,07 +37,39 7 10 Łukasz Zbrzeźny Audi A4 Q Gen 147,69 149,81 138,22 140,09 169,78 174,19 919,78 +40,10 8 12 Piotr Lewandowski Ford Sierra K4 146,63 148,88 138,38 141,18 172,75 176,25 924,07 +44,39 9 21 Waldemar Wojtkiewicz Honda Civic K2 149,12 149,78 141,10 139,22 171,16 174,22 924,60 +44,92 10 18 Krzysztof Mazurek Renault Clio K3 152,63 154,75 137,64 138,62 170,82 173,53 927,99 +48,31 11 26 Kornel Popowicz BMW E36 J 154,28 150,25 140,31 145,66 177,06 176,88 944,44 +64,76 12 22 Paweł Ginda Honda Civic K2 156,35 157,28 143,25 144,56 177,03 180,50 958,97 +79,29 13 14 Artur Jarosz BMW E36 K4 153,66 158,19 146,69 144,44 179,62 182,85 965,45 +85,77 14 25 Mateusz Kożuszek BMW E36 J 157,50 155,37 147,00 147,75 181,60 183,08 972,30 +92,62 15 23 Tomasz Szydło Citroen Saxo K2 155,75 162,69 147,07 150,28 180,90 184,68 981,37 +101,69 16 17 Włodzimierz Wesołek Honda Civic K3 144,41 147,06 137,25 139,37 167,60 260,29 995,98 +116,30 17 19 Przemysław Augustyn BMW K3 165,35 165,25 151,12 152,53 187,88 192,60 1014,73 +135,05 18 24 Sebastian Chiniewicz Fiat CC K1 168,22 170,69 154,25 160,09 190,97 196,62 1040,84 +161,16   Klasyfikacja Klasa K4                     Miejsce Nr Nazwisko Imię Samochód Klasa PS1 PS2 PS3 PS4 PS5 PS6 Suma Różnica 1 11 Krzysztof Zieniewicz Nissan 200 SX K4 142,12 142,93 134,60 130,93 162,66 166,44 879,68 - 2 15 Maciej Kożuszek BMW 318 K4 144,66 145,63 134,81 135,84 167,28 171,34 899,56 +19,88 3 12 Piotr Lewandowski Ford Sierra K4 146,63 148,88 138,38 141,18 172,75 176,25 924,07 +44,39 4 14 Artur Jarosz BMW E36 K4 153,66 158,19 146,69 144,44 179,62 182,85 965,45 +85,77   Klasyfikacja Klasa K3                     Miejsce Nr Nazwisko Imię Samochód Klasa PS1 PS2 PS3 PS4 PS5 PS6 Suma Różnica 1 16 Dariusz Matyjaszek BMW E36 K3 146,91 148,31 137,97 138,56 170,85 174,47 917,07 - 2 18 Krzysztof Mazurek Renault Clio K3 152,63 154,75 137,64 138,62 170,82 173,53 927,99 +10,92 3 17 Włodzimierz Wesołek Honda Civic K3 144,41 147,06 137,25 139,37 167,60 260,29 995,98 +78,91 4 19 Przemysław Augustyn BMW K3 165,35 165,25 151,12 152,53 187,88 192,60 1014,73 +97,66   Klasyfikacja Klasa K2                     Miejsce Nr Nazwisko Imię Samochód Klasa PS1 PS2 PS3 PS4 PS5 PS6 Suma Różnica 1 28 Michał Iwańcio Honda Civic K2 147,94 145,97 136,56 137,28 169,19 172,34 909,28 - 2 20 Przemysław Rachubik Honda Civic K2 148,82 147,43 135,88 136,59 168,93 173,91 911,56 +2,28 3 21 Waldemar Wojtkiewicz Honda Civic K2 149,12 149,78 141,1 139,22 171,16 174,22 924,60 +15,32 4 22 Paweł Ginda Honda Civic K2 156,35 157,28 143,25 144,56 177,03 180,50 958,97 +49,69 5 23 Tomasz Szydło Citroen Saxo K2 155,75 162,69 147,07 150,28 180,90 184,68 981,37 +72,09   Klasyfikacja Klasa K1                     Miejsce Nr Nazwisko Imię Samochód Klasa PS1 PS2 PS3 PS4 PS5 PS6 Suma Różnica 1 24 Sebastian Chiniewicz Fiat CC K1 168,22 170,69 154,25 160,09 190,97 196,62 1040,84 -   Klasyfikacja Klasa Junior                     Miejsce Nr Nazwisko Imię Samochód Klasa PS1 PS2 PS3 PS4 PS5 PS6 Suma Różnica 1 27 Mateusz Tokarski BMW E36 J 144,35 142,59 133,87 134,84 169,38 170,34 895,37 - 2 26 Kornel Popowicz BMW E36 J 154,28 150,25 140,31 145,66 177,06 176,88 944,44 +49,07 3 25 Mateusz Kożuszek BMW E36 J 157,50 155,37 147,00 147,75 181,60 183,08 972,30 +76,93
24 Marca 2014 godz. 10:42
Patryk Pietrzala / fot. Artur Rutkowski
 

40. Monte Karlino: Rozstrzygnięcia

Podczas jubileuszowego rajdu Monte Karlino nie zabrakło emocji. Tym razem udział w wyścigach wzięli amatorzy i zawodowcy. Jak powszechnie wiadomo, w zmaganiach motoryzacyjnych istotną rolę odgrywają warunki pogodowe. 40. Rajd Monte Karlino rozpoczął się w sobotę. Niestety początek przedostatniego weekendu marca obfitował w opady deszczu. To jednak zbytnio nie przeszkodziło wielu kierowcom, którzy licznie zebrali się na samym starcie w Karlinie.   W tym roku po raz pierwszy rozegrano zawody dla kierowców licencjonowanych oraz dla kierowców amatorów. Oprócz samych wyścigów, na fanów motoryzacji czekało sporo niespodzianek. Zabytkowe auta, symulatory dachowania oraz popisy motocyklistów, to tylko niektóre z atrakcji, jakie przygotowali organizatorzy Monte Karlino.   Na sobotnie zmagania zaplanowane były tylko i wyłącznie odcinki specjalne. Dodatkową przeszkodą był wcześniej wspomniany deszcz, jednak to nie przeszkodziło kierowcom, którzy bez większych problemów przejeżdżali kolejne odcinki, czy to w Karlinie, czy w Białogardzie.   Podczas drugiego, i zarazem ostatniego dnia zmagań, kierowców przywitała nieco lepsza pogoda. Trasy były suche, więc wszyscy uczestnicy mogli pozwolić sobie na nieco więcej. Zmiana trasy w centrum Koszalina okazała się strzałem w dziesiątkę. Nie zabrakło górek, miejsc do rozpędzenia się oraz kilku ostrych zakrętów.   Ostatecznie wśród kierowców amatorów najlepszy był Michał Hofbauer, którego pilotem była Justyna Duch (Subaru Impreza 2,0 / AK Szczecin). Na drugim miejscu znalazł się Paweł Pisz (pilot Radosław Mroczkowski) – Subaru Imprez 2,0 / Nz Pobierowo. Na trzeciej pozycji uplasował się duet Szupryczyński Tomasz i Szupryczyński Marek. Zawodnicy z Toruńskiego AK również jeździli Subaru Imprezą.   Wśród zawodowców, którzy jechali w ramach Rajdu Okręgowego najlepsi okazali się reprezentanci Częstochowskiego AK – Łukasz Pieniążek i Wojciech Sawicki (Honda Civic Type R). Drudzy byli Wiktor Mączkowski i Piotr Burdach (Honda Civic Type R – AK Nowomiejski). Na ostatnim stopniu podium znaleźli się koszalinianie: Łukasz Michalina i Marceli Stankiewicz – Koszalinski AK (Peugeot 206).  
5 Grudnia 2013 godz. 11:03
Artur Rutkowski / fb. Adama Zalewskiego
 

Zalewski gościem Barbórki