Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.
Koszalin, Poland
kultura

HumanDoc w KBP

Autor Paweł Kaczor / info. i grafika: Koszalińska Biblioteka Publiczna 14 Stycznia 2014 godz. 10:56
W dniach 23-25 stycznia w naszym mieście odbędzie się Międzynarodowy Festiwal Filmów Dokumentalnych HumanDoc „Globalny Rozwój w Kinie”. Wydarzenie będzie mieć miejsce w Koszalińskiej Bibliotece Publicznej, która ugości m.in. Mateusza Mularskiego.

Wspomniany przegląd filmów dokumentalnych (krótko- i długometrażowych) pokazuję globalne współzależności, problemy i wyzwania. Festiwal łączy w sobie przyjemne z pożytecznym: kino dokumentalne na najwyższym poziomie, kampanie społeczne, debaty oraz dyskusję. W ramach HumanDoc można zobaczyć filmy niebanalne, pełne pasji i emocji.

 

Obrazy te przybliżają tematykę m.in. walkę z wykluczeniem społecznym, pomoc międzynarodową czy konflikty. Filmy uwrażliwiają na niesprawiedliwość społeczną i przede wszystkim inspirują do działania. Pokazują, że nawet będąc daleko od tych wydarzeń, możemy zmieniać życie innych ludzi na lepsze i pomagać w najdalszych zakątkach świata.

 

W czwartek (23.01, godz. 17.00) zaprezentowane zostaną dwa obrazy: „Syria. Poza linią wroga” i „Pustynne historie”. Następnego dnia (24.01, godz. 17.00) odbędzie się projekcja obrazu „Kosztowałam 50 owiec” i „Niepokorni kochankowie”. Natomiast w sobotę (25.01, godz. 11.00) będzie można obejrzeć film „Zamknięte morze” oraz „727 dni bez Karamo”. Wszystkie obrazy wyświetlone zostaną w sali kinowej Koszalińskiej Biblioteki Publicznej.

 

Organizatorem festiwalu jest Fundacja HumanDoc. Skupia ona grupę twórców filmowych, dziennikarzy telewizyjnych oraz animatorów społecznych, których łączy wspólna idea promowania tematów społecznie zaangażowanych (za pomocą projektów medialnych).