Małe i średnie firmy są fundamentem polskiej gospodarki. Stanowią 99% wszystkich firm obecnych na rynku, zatrudniają 69% pracowników i generują ponad połowę PKB Polski. Większość z nich dostrzega rosnącą rolę kompetencji cyfrowych i mediów społecznościowych w rozwoju działalności. Aż 73% MŚP w Polsce deklaruje wykorzystanie Facebooka do swoich działań biznesowych. To więcej niż europejska średnia wynosząca 66% i najwięcej z przebadanych krajów (Niemcy, Francja, Hiszpania, Irlandia, Włochy, Polska, Wielka Brytania). Dlatego tak istotny jest rozwój kompetencji w tym obszarze wśród polskich przedsiębiorców. Okazją do tego są organizowane przez Facebooka szkolenia z cyklu „Boost with Facebook", których uczestnicy mogą poznać najbardziej efektywne metody wykorzystania narzędzi oferowanych na Facebooku i Instagramie. Swoją wiedzą podzielą się zarówno przedstawiciele Facebooka, jak i sami przedsiębiorcy, którzy już dziś z powodzeniem wykorzystują obie platformy do celów marketingowych.
- Już ponad 90 milionów małych i średnich firm na całym świecie korzysta z darmowych stron na Facebooku. To medium demokratyczne — na Facebooku każda firma, niezależnie czy jest lokalnym warsztatem samochodowym, czy międzynarodowym gigantem z branży spożywczej, ma do dyspozycji te same narzędzia. Zależy nam, aby wiedza o tym, jak z tych narzędzi korzystać była powszechna wśród polskich przedsiębiorców sektora MŚP, bo to oni stanowią lwią część polskiej gospodarki. Mamy jednak świadomość, że często godzą oni w swoich firmach szereg funkcji i nie mają czasu na wyjazdy szkoleniowe. Z tego powodu zależało nam na tym, aby nasze szkolenia odbywały się możliwie blisko, w większej liczbie miast, gdzie przedsiębiorcy będą mogli poznać nasze narzędzia i później wykorzystać je do rozwoju swoich firm, a co za tym idzie lokalnej społeczności i gospodarki. - podkreśla Jakub Turowski, odpowiedzialny za politykę publiczną Facebooka w Polsce.
Wykorzystanie narzędzi cyfrowych w promocji przekłada się na wymierne korzyści dla korzystających z nich firm. 62% polskich firm obecnych na Facebooku twierdzi, że było w stanie zatrudnić kolejnych pracowników dzięki wzrostowi przychodów po dołączeniu do platformy. 75% uważa, że dzięki wykorzystaniu Facebooka udało im się zwiększyć sprzedaż i aż 87% z nich twierdzi, że platforma pomaga im znajdować nowych klientów.
Szkolenia zaplanowano w: Tarnowie (15.10.2019 r.); Ostrowcu Świętokrzyskim (22.10.2019 r.); Piotrkowie Trybunalskim (29.10.2019 r.); Koninie (12.11.2019 r.); Wałbrzychu (19.11.2019 r.); Chełmie (26.11.2019 r.); Rybniku (03.12.2019 r.); Włocławku (14.01.2020 r.), Grudziądzu (21.01.2020 r.) i Koszalinie (28.01.2020 r.).
W ramach swojej działalności edukacyjnej Facebook prowadzi też darmową platformę e-learningową Blueprint dla przedsiębiorców, którzy chcą podnosić swoje umiejętności w zakresie marketingu cyfrowego. Zawiera ona dziesiątki darmowych kursów - od najprostszych, wyjaśniających podstawowe zasady tworzenia atrakcyjnych reklam na urządzenia mobilne, po bardziej zaawansowane, dotyczące strategicznego planowania oraz budżetowania kampanii reklamowych. Wszystkie informacje dotyczące działań szkoleniowych, a także osobiste historie przedsiębiorców, którzy z sukcesem wykorzystują te narzędzia w swojej codziennej działalności, są dostępne na polskiej stronie programu pod adresem: https://pl-pl.facebook.com/boost.
Partnerem wydarzenia jest Urząd Miejski w Koszalinie.
Więcej informacji na temat programu szkoleń oraz zapisów można uzyskać na stronie internetowej: https://bwfpolandkoszalin.splashthat.com/ oraz pod adresami e-mail: Tomasz.Banasiak@hkstrategies.comoraz Agnieszka.Szczurek@hkstrategies.com
Program
Agenda
Strona twojej firmy na Facebooku ułatwia ci dotarcie do klientów. Pomożemy ci zrozumieć jak w najlepszy dla twojej firmy sposób korzystać z darmowych narzędzi. Dowiedz się jak używać opcji personalizacji, Messengera, zamieścić ogłoszenie o pracę, stworzyć wydarzenie i grupę oraz jak rozruszać swój biznes.
Zróbmy kolejny krok w kierunku rozwinięcia twojej firmy na Instagramie! Dowiedz się jak korzystać z reklam na Instagramie, aby zwiększyć zasięg, znaleźć nowych klientów i przełożyć je na sprzedaż produktów bądź usług. Uwaga: Wymagane jest posiadanie konta na Instagramie. Zalecane jest także, aby uczestnik miał już pewne doświadczenie w korzystaniu z Instagrama bądź ukończył wcześniej sesję „Opowiedz historię swojej firmy na Instagramie" podczas szkolenia „Boost with Facebook"