Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.
Koszalin, Poland
KATEGORIA

Wideo

Igrzyska: Znamy premie za olimpijskie medale

Film Art za Agencja TVN/x-news.pl - 1 Sierpnia 2016 godz. 4:05
120.000 zł za złoty, 80.000 zł za srebrny i 50.000 zł za brązowy medal. Karol Bielecki, pochodzący z Sandomierza piłkarz ręczny Vive Tauronu Kielce, będzie chorążym naszej ekipy podczas igrzysk olimpijskich w Rio de Janeiro. Na takiej wysokości premie mogą liczyć polscy sportowcy, którzy staną na podium 31. igrzysk olimpijskich w Rio de Janeiro. Podczas ostatniego już ślubowania przed wylotem do Brazylii sekretarz generalny PKOl Andrzej Kraśnicki zdradził szczegóły wypłacania nagród za medale. Igrzyska odbędą się w dniach 5 – 21 sierpnia 2016 roku i weźmie w nich udział ponad 10 500 sportowców z 206 Narodowych Komitetów Olimpijskich. Medale zostaną rozdane w 31 dyscyplinach, w tym także w  rugby 7 I golfie, które wracają do programu igrzysk po wielu latach nieobecności. Karol Bielecki, pochodzący z Sandomierza piłkarz ręczny Vive Tauronu Kielce, będzie chorążym naszej ekipy podczas igrzysk olimpijskich w Rio de Janeiro. To pierwszy w historii polski piłkarz ręczny, który dostąpi tego zaszczytu.   Lista polskich chorążych na letnich igrzyskach:   Paryż 1924 – Sławomir Szydłowski (lekkoatleta) Amsterdam 1928 – Marian Cieniewski (zapaśnik) Los Angeles 1932 – Janusz Ślązak (wioślarz) Berlin 1936 – Klemens Biniakowski (lekkoatleta) Londyn 1948 – Mieczysław Łomowski (lekkoatleta) Helsinki 1952 – Teodor Kocerka (wioślarz) Melbourne 1956 – Tadeusz Rut (lekkoatleta) Rzym 1960 – Teodor Kocerka (wioślarz) Tokio 1964 – Waldemar Baszanowski (ciężarowiec) Meksyk 1968 – Waldemar Baszanowski (ciężarowiec) Monachium 1972 – Waldemar Baszanowski (ciężarowiec) Montreal 1976 – Grzegorz Śledziewski (kajakarz) Moskwa 1980 – Czesław Kwieciński (zapaśnik) Seul 1988 – Bogdan Daras (zapaśnik) Barcelona 1992 – Waldemar Legień (judoka) Atlanta 1996 – Rafał Szukała (pływak) Sydney 2000 – Andrzej Wroński (zapaśnik) Ateny 2004 – Bartosz Kizierowski (pływak) Pekin 2008 – Marek Twardowski (kajakarz) Londyn 2012 – Agnieszka Radwańska (tenisistka) Rio 2016 - Karol Bielecki (piłkarz ręczny)  

Urodzinowy tort aquaparku w Koszalinie

Film Dawid Baranowski - 31 Lipca 2016 godz. 18:23
Urodzinowy tort (a tak naprawdę trzy torty) dla koszalińskiego aquaparku przygotowały 3 cukiernie. Dla mieszkańców pokroili go prezydent Koszalina Piotr Jedliński oraz Monika Tkaczyk prezes Zarządu Obiektów Sportowych w Koszalinie. - Pierwsze urodziny świętujemy od piątku. Najpierw była promocyjna cena, czyli wejście za pięć złotych. Później nocna dyskoteka z zumbą, sambą włącznie włącznie, a w niedzielę nasz skromny jubileusz zaczęliśmy obchodzić od słodkości – mówi Monika Tkaczyk, prezes zarządu ZOS.

Korzeniowski: Polacy w Rio na pewno zdobędą więcej niż dziesięć medali

Film Art za Agencja TVN/x-news.pl - 31 Lipca 2016 godz. 6:12
Na igrzyskach olimpijskich w Londynie Polacy sięgnęli po dziesięć medali. Ile krążków przywiozą z Rio? - Uważam, że będzie ich na pewno więcej niż dziesięć - powiedział Robert Korzeniowski, czterokrotny mistrz olimpijski. W siedzibie Polskiego Komitetu Olimpijskiego  kolejna, ostatnia już grupa polskich olimpijczyków odebrała nominacje do reprezentacji i złożyła uroczyste ślubowanie przed wyjazdem do Rio de Janeiro. Tym razem zaszczytu tego dostąpili przedstawiciele: judo, 5-boju nowoczesnego, kolarstwa szosowego i torowego, lekkoatletyki, piłki ręcznej i wioślarstwa. W uroczystości wziął udział Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej Andrzej Duda.  

Remon Nelson rozgrywającym AZS

Film Art za ZS Koszalin - 30 Lipca 2016 godz. 17:32
Amerykanin Remon Nelson będzie odpowiadał za rozegranie Akademików Nelson (175 zm) rozpoczynał swoją karierę w drużynie USC Aiken (NCAA2) gdzie od drugiego swojego sezonu był podstawowym graczem zespołu. W rozgrywkach 2012-2013 notował średnio 13,9 pkt i 6,3 asysty występując w 33 meczach. Następnie przeniósł się do drużyny Canton Charge (D-League) z której trafił do Europy. Występując w barwach BK Klosterneuburg Dukes (Austria) w 39 spotkaniach notował średnio 10,9 pkt i 2,6 asysty. W sezonie 2015-2016 grał dla zespołu Bisons Loimaa (Finlandia) gdzie w rozgrywkach VTB (11 spotkań) zdobywał średnio 7,3 pkt oraz 2,4 asysty. Jednocześnie występował również w 1 lidze fińskiej w II drużynie swojego klubu gdzie jego statystyki to 26,7 pkt i 4,3 asysty. Remon to bardzo szybki, atletyczny i agresywny zawodnik. Świetnie odnajduje się w grze pick'n'roll. Nowy rozgrywający AZS jest także zawodnikiem charakteryzującym się nieustępliwą obroną. Jestem pewien, że będzie wzmocnieniem Akademików w ataku, jak i obronie – powiedział trener AZS Koszalin, Piotr Ignatowicz.

Największa kolorowanka na świecie powstała w Polsce. Nowy Rekord Guinnessa

Film ekoszalin za Agencja TVN/x-news - 29 Lipca 2016 godz. 5:50
Wyczyn polskich dzieci trafił do Księgi Rekordów Guinnessa. Komisja oficjalnie potwierdziła, że nowy rekord w kategorii największa kolorowanka na świecie, to książeczka do kolorowania o łącznej powierzchni 216 m². Książeczka liczyła 18 kartek, a każda kartka była wielkości 12 m². Tego kolorowego wyzwania podjęły się polskie dzieci w warszawskim Ogrodzie Zoologicznym. Dopingowała im aktorka Aneta Zając, gość specjalny wydarzenia organizowanego z okazji 25. urodzin Danonków.

NIK: Ścieżki rowerowe są dziurawe i źle oznakowane

Film Ala za NIK, fot. Dawid Baranowski, film: NIK - 28 Lipca 2016 godz. 4:56
Najwyższa Izba Kontroli przyjrzała się ścieżkom rowerowym. Z jej ustaleń wynika, że infrastruktura pieszo-rowerowa znajduje się w złym stanie technicznym i, że jest niewłaściwie oznakowana. W Polsce nadal co trzeci zabity na drodze to pieszy, podczas gdy w UE – co piąty. Trasy rowerowe stanowią w Polsce zaledwie ok. 3 proc. łącznej długości sieci dróg publicznych i budowane są przede wszystkim w aglomeracjach miejskich. W konsekwencji rowerzyści poruszają się najczęściej po jezdni. Z wyników  kontroli wynika, że w ostatnich latach sytuacja rowerzystów nie uległa znaczącej poprawie. W latach 2011-2015 (I półrocze) na sieci dróg administrowanych przez skontrolowane jednostki zarządzające drogami nie zmieniła się w zasadniczy sposób ani długość, ani ilość infrastruktury drogowej przeznaczonej dla pieszych i rowerzystów. We wszystkich skontrolowanych jednostkach nie uległ zmianie lub odnotowano tylko niewielki przyrost tzw. infrastruktury liniowej - chodzi o drogi i pasy ruchu dla rowerów, chodniki i pobocza. Podobna sytuacja miała miejsce w odniesieniu do tzw. infrastruktury punktowej - chodzi o przejazdy dla rowerzystów, przejścia dla pieszych, śluzy rowerowe, kładki i tunele dla pieszych i rowerzystów, wyspy azylu dla pieszych oraz sygnalizację świetlną. W 65 proc. zarządach dróg w ogóle nie prowadzono odrębnej ewidencji potrzeb i planu wydatków w odniesieniu do infrastruktury pieszo-rowerowej, lub dane te były niekompletne. W efekcie zarządy dróg nie wiedziały ile pieniędzy jest potrzebne na bieżące utrzymanie i remonty tras dla rowerzystów i pieszych oraz na nakłady inwestycyjne, co z kolei uniemożliwiało prawidłowy rozwój tej infrastruktury. Przykładem dobrych praktyk dynamicznego rozwoju wydzielonej infrastruktury rowerowej i działań na rzecz bezpieczeństwa rowerzystów jest miasto Gdańsk. Trasy rowerowe główne i zbiorcze w Gdańsku budowane były w formie odseparowanej od innych uczestników ruchu drogowego. Zazwyczaj były to wydzielone drogi, a w niektórych przypadkach wydzielone pasy ruchu dla rowerów. Na drogach lokalnych (i niższych klas) uspakajano ruch pojazdów mechanicznych, poprzez wyznaczanie stref ograniczonej prędkości (do 30 km/h), dzięki czemu możliwe było integrowanie ruchu rowerowego z samochodowym. Taki schemat kształtowania infrastruktury rowerowej z powodzeniem wdrożony został przez władze Gdańska na wzór wielkich aglomeracji europejskich o wysokim udziale ruchu rowerowego. Z ustaleń kontroli wynika, że infrastruktura pieszo-rowerowa znajdowała się w złym stanie technicznym i była niewłaściwie oznakowana. We wszystkich 20 skontrolowanych zarządach dróg stwierdzono niezapewnienie odpowiedniego stanu technicznego infrastruktury drogowej służącej pieszym i rowerzystom. Ujawnione uszkodzenia miały wprawdzie zróżnicowany charakter, tym niemniej występowały powszechnie i w każdym przypadku powodowały obniżenie poziomu bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów w ruchu drogowym. Niedostosowanie parametrów technicznych zarządzanej infrastruktury drogowej przeznaczonej dla pieszych i rowerzystów do obowiązujących norm stwierdzono w połowie jednostek. Odstępstwa te dotyczyły najczęściej: wysokości progów i uskoków na krawężnikach, chodnikach, przejściach dla pieszych i przejazdach dla rowerów. W aż 85 proc. zarządów dróg wykryto nieprawidłowości związane z przeprowadzaniem okresowych kontroli stanu technicznego dróg. Przede wszystkim podczas przeglądów nie sprawdzano i nie odnotowywano sposobu wykonania zaleceń z poprzednich kontroli, a także - w przypadku stwierdzenia nieprawidłowego stanu technicznego - nie formułowano zaleceń pokontrolnych