Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.
Koszalin, Poland
KATEGORIA

Wideo

Klucz do świata internetu – jak przekazać go starszym?

Film Ekoszalin z mat. informacyjnych - 11 Lipca 2018 godz. 14:45
Blisko połowa młodych Polaków krytycznie ocenia kompetencje cyfrowe swoich rodziców, teściów i dziadków w zakresie bezpiecznego korzystania z sieci, w tym dbania o ochronę danych osobowych. Tak wynika z raportu “Raport Aasa - Aktywność starszych pokoleń w internecie oczami młodych 2018”. Jak poprawić kompetencje cyfrowe osób dojrzałych? Aż 71 proc. osób w wieku 15-35 lat jest zdania, że starsze pokolenia są świadome zagrożeń związanych z korzystaniem z internetu. Jednocześnie blisko połowa badanych młodych, czyli około 5 milionów osób twierdzi, że tym, czego najbardziej obawiają się ich bliscy w sieci, są niebezpieczeństwa związane z bankowością internetową. Wirus, kradzież danych osobowych – z tym wiążą się główne obawy osób starszych.   Zdaniem młodych istnieją wrażliwe obszary działania w sieci, których starsze osoby nie rozpatrują jako potencjalnie niebezpieczne, narażając się przez to na przykre konsekwencje. Należą do nich  zagrożenia związane z upublicznieniem swojego wizerunku na portalach społecznościowych czy możliwość podglądania użytkownika przez kamerę internetową. Zdaniem badanych obawia się ich tylko co czwarty rodzic, teść czy dziadek. Taki sam odsetek dostrzega niebezpieczeństwa wynikające z brak poufności treści prywatnych maili czy włamania do poczty e-mail.   W świecie wirtualnym takie zagrożenia są rzeczywiście powszechne. Zdaniem Grzegorza Wysockiego, Prezesa Fundacji eBezpieczni, użytkownicy internetu są statystycznie narażeni na ataki złośliwego oprogramowania nawet kilkanaście razy dziennie. Jak pomóc im bezpiecznie korzystać z sieci?   – Ważne, aby pokazywać osobom starszym, jak zachować bezpieczeństwo w sieci, na przykład jak zainstalować na komputerze program antywirusowy. Należy także uczulać osoby starsze na zagrożenia związane z włamaniem na przykład na pocztę e-mail, zachęcając do ustawiania tzw. silnych haseł  –  dodaje Grzegorz Wysocki, Prezes Fundacji eBezpieczni.   W tym celu warto zachęcić bliskie osoby do wspólnej nauki i skorzystania z bezpłatnych materiałów edukacyjnych, dostępnych na aasynetu.pl. Zwłaszcza w takich wrażliwych tematach, jak bezpieczeństwo w sieci, zakładanie internetowego konta bankowego czy robienie zakupów online.     – W ramach kampanii Aasy Netu uświadamiamy i edukujemy osoby 45+, jak unikać zagrożeń w sieci. Korzystając z naszych bezpłatnych materiałów edukacyjnych, udostępnionych na www.aasynetu.pl, osoby starsze mogą, przy pomocy swoich bliskich, nauczyć się na przykład bezpiecznego korzystania z poczty email i internetowego konta bankowego– informuje Ovais Siddiqui, Prezes Zarządu firmy Aasa Polska.     Partnerami tegorocznej odsłony kampanii Aasy Netu są: Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Fundacja e-Bezpieczni, Konferencja Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce oraz Stowarzyszenie Manko.

Klucz do świata internetu – jak przekazać go starszym?

Film Ekoszalin z mat. informacyjnych - 11 Lipca 2018 godz. 14:45
Blisko połowa młodych Polaków krytycznie ocenia kompetencje cyfrowe swoich rodziców, teściów i dziadków w zakresie bezpiecznego korzystania z sieci, w tym dbania o ochronę danych osobowych. Tak wynika z raportu “Raport Aasa - Aktywność starszych pokoleń w internecie oczami młodych 2018”. Jak poprawić kompetencje cyfrowe osób dojrzałych? Aż 71 proc. osób w wieku 15-35 lat jest zdania, że starsze pokolenia są świadome zagrożeń związanych z korzystaniem z internetu. Jednocześnie blisko połowa badanych młodych, czyli około 5 milionów osób twierdzi, że tym, czego najbardziej obawiają się ich bliscy w sieci, są niebezpieczeństwa związane z bankowością internetową. Wirus, kradzież danych osobowych – z tym wiążą się główne obawy osób starszych.   Zdaniem młodych istnieją wrażliwe obszary działania w sieci, których starsze osoby nie rozpatrują jako potencjalnie niebezpieczne, narażając się przez to na przykre konsekwencje. Należą do nich  zagrożenia związane z upublicznieniem swojego wizerunku na portalach społecznościowych czy możliwość podglądania użytkownika przez kamerę internetową. Zdaniem badanych obawia się ich tylko co czwarty rodzic, teść czy dziadek. Taki sam odsetek dostrzega niebezpieczeństwa wynikające z brak poufności treści prywatnych maili czy włamania do poczty e-mail.   W świecie wirtualnym takie zagrożenia są rzeczywiście powszechne. Zdaniem Grzegorza Wysockiego, Prezesa Fundacji eBezpieczni, użytkownicy internetu są statystycznie narażeni na ataki złośliwego oprogramowania nawet kilkanaście razy dziennie. Jak pomóc im bezpiecznie korzystać z sieci?   – Ważne, aby pokazywać osobom starszym, jak zachować bezpieczeństwo w sieci, na przykład jak zainstalować na komputerze program antywirusowy. Należy także uczulać osoby starsze na zagrożenia związane z włamaniem na przykład na pocztę e-mail, zachęcając do ustawiania tzw. silnych haseł  –  dodaje Grzegorz Wysocki, Prezes Fundacji eBezpieczni.   W tym celu warto zachęcić bliskie osoby do wspólnej nauki i skorzystania z bezpłatnych materiałów edukacyjnych, dostępnych na aasynetu.pl. Zwłaszcza w takich wrażliwych tematach, jak bezpieczeństwo w sieci, zakładanie internetowego konta bankowego czy robienie zakupów online.     – W ramach kampanii Aasy Netu uświadamiamy i edukujemy osoby 45+, jak unikać zagrożeń w sieci. Korzystając z naszych bezpłatnych materiałów edukacyjnych, udostępnionych na www.aasynetu.pl, osoby starsze mogą, przy pomocy swoich bliskich, nauczyć się na przykład bezpiecznego korzystania z poczty email i internetowego konta bankowego– informuje Ovais Siddiqui, Prezes Zarządu firmy Aasa Polska.     Partnerami tegorocznej odsłony kampanii Aasy Netu są: Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Fundacja e-Bezpieczni, Konferencja Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce oraz Stowarzyszenie Manko.

Jesteśmy beztroscy w social mediach?

Film Ala za newsrm.tv - 10 Lipca 2018 godz. 5:55
Jak wynika z raportu Procontent Communication nt. „Bezpieczeństwa w social media” ponad połowa Polaków (55%) nie sprawdza regulacji dotyczących danych osobowych na portalach społecznościowych. Dodatkowo co trzeci badany Polak loguje się na serwisach internetowych korzystając z Facebookowego konta. W związku z niedawnymi wyciekami z portalu Facebook i wejściem w życie regulacji RODO, coraz więcej mówi się o tym, jak istotna dla wszystkich użytkowników sieci jest kwestia ochrony danych osobowych. Czy jednak sami Polacy przywiązują do tego dużą wagę? Jak pokazują badania, większość z nas nie interesuje się tym, jakie dane przetwarzają media społecznościowe. „Ponad 50% badanych Polaków nie sprawdza regulaminów portali społecznościowych, z których korzystają. Co ciekawe, ta tendencja jest szczególnie silna w grupie wiekowej 35-49 lat która wydaje się najbardziej ufnie podchodzić do przetwarzania danych osobowych przez media społecznościowe.” – mówi Aleksandra Młyńska, specjalista ds. Digital Marketingu w Procontent Communication. Również korzystając z logowania na zewnętrznych serwisach poprzez Facebooka możemy nieświadomie przekazać dane, których nie chcieliśmy nikomu ujawnić.  Tymczasem aż 1/3 badanych wykorzystuje automatyczne logowanie do serwisów internetowych za pośrednictwem konta na Facebooku. Młodzi internauci do 24 roku życia znacznie częściej wykorzystują ten mechanizm logowania (prawie 45% badanych), niż osoby powyżej 35 roku życia (około 25 % badanych). „Co zaskakujące, najbardziej czujna grupa to osoby, które nie ukończyły jeszcze 24 lat – wśród nich aż 51% sprawdza zasady ochrony danych osobowych na Facebooku i innych serwisach społecznościowych. Z kolei pokolenie, które możemy nazwać pokoleniem digital natives, najchętniej loguje się poprzez Facebooka na serwisy zewnętrzne – korzysta z tego 47% ankietowanych.” – dodaje Aleksandra Młyńska. Nasze profile na Facebooku zawierają niekiedy tysiące danych, których czasem nie jesteśmy świadomi. Zgromadzona przez serwis historia obejmuje nawet kilkaset tysięcy stron i sięga wiele lat wstecz. „Myślę, że musimy sobie zdawać sprawę, że portale takie jak Facebook przechowują nie tylko nasze posty i zdjęcia, ale również historię płatności, historię lokalizacji, historię wyszukiwani, listę dostawców, którym zostały przekazane nasze dane oraz wszystkie prywatne rozmowy z Messengera. Nie każdy o tym wie, ale wszystkie te informacje możemy pobrać w parę minut po zalogowaniu na nasze konto.” – komentuje Aleksandra Młyńska. Jak wynika z raportu Procontent Communication nt. „Bezpieczeństwa w social media”  ponad połowa Polaków (55%)  nie sprawdza regulacji dotyczących danych osobowych na portalach społecznościowych. Dodatkowo co trzeci badany Polak loguje się na serwisach internetowych korzystając z Facebookowego konta.  W związku z niedawnymi wyciekami z portalu Facebook i wejściem w życie regulacji RODO, coraz więcej mówi się o tym, jak istotna dla wszystkich użytkowników sieci jest kwestia ochrony danych osobowych. Czy jednak sami Polacy przywiązują do tego dużą wagę? Jak pokazują badania, większość z nas nie interesuje się tym, jakie dane przetwarzają media społecznościowe. „Ponad 50% badanych Polaków nie sprawdza regulaminów portali społecznościowych, z których korzystają. Co ciekawe, ta tendencja jest szczególnie silna w grupie wiekowej 35-49 lat która wydaje się najbardziej ufnie podchodzić do przetwarzania danych osobowych przez media społecznościowe.” – mówi Aleksandra Młyńska, specjalista ds. Digital Marketingu w Procontent Communication. Również korzystając z logowania na zewnętrznych serwisach poprzez Facebooka możemy nieświadomie przekazać dane, których nie chcieliśmy nikomu ujawnić.  Tymczasem aż 1/3 badanych wykorzystuje automatyczne logowanie do serwisów internetowych za pośrednictwem konta na Facebooku. Młodzi internauci do 24 roku życia znacznie częściej wykorzystują ten mechanizm logowania (prawie 45% badanych), niż osoby powyżej 35 roku życia (około 25 % badanych). „Co zaskakujące, najbardziej czujna grupa to osoby, które nie ukończyły jeszcze 24 lat – wśród nich aż 51% sprawdza zasady ochrony danych osobowych na Facebooku i innych serwisach społecznościowych. Z kolei pokolenie, które możemy nazwać pokoleniem digital natives, najchętniej loguje się poprzez Facebooka na serwisy zewnętrzne – korzysta z tego 47% ankietowanych.” – dodaje Aleksandra Młyńska. Nasze profile na Facebooku zawierają niekiedy tysiące danych, których czasem nie jesteśmy świadomi. Zgromadzona przez serwis historia obejmuje nawet kilkaset tysięcy stron i sięga wiele lat wstecz. „Myślę, że musimy sobie zdawać sprawę, że portale takie jak Facebook przechowują nie tylko nasze posty i zdjęcia, ale również historię płatności, historię lokalizacji, historię wyszukiwani, listę dostawców, którym zostały przekazane nasze dane oraz wszystkie prywatne rozmowy z Messengera. Nie każdy o tym wie, ale wszystkie te informacje możemy pobrać w parę minut po zalogowaniu na nasze konto.” – komentuje Aleksandra Młyńska.

Brandon nowym rozgrywającym AZS

Film Art za AZS Koszalin - 10 Lipca 2018 godz. 5:13
Doskonale znany z poprzedniego sezonu w Energa Basket Lidze – Drew Brandon podpisał kontrakt z koszalińską drużyną Drew Brandon to zawodnik występujący na obu pozycjach obwodowych. W poprzednim sezonie występował w barwach Czarnych Słupsk, gdzie rozegrał łącznie 16 meczów. Amerykanin zdobywał średnio 11,6 punktów oraz 4 asysty na mecz. Co ciekawe, Brandon był jednym z lepszych… zbierających Energa Basket Ligi. 26-latek notował aż 7,6 zbiórek (1,4 w ataku). Nowy rozgrywający AZS grał dla uczelni Eastern Washington. W swoim najlepszym statystycznie sezonie notował 10,5 pkt, 6,4 zbiórki oraz 5 asyst na mecz. Następnie Brandon występował w niemieckiej ekstraklasie (Bayer Giants Leverkusen), a rok później przeniósł się do Rumuniii, gdzie w barwach Phoenix Galati zdobywał 8,8 punktów, 5,6 zbiórki i 4,4 asysty na mecz. Warto dodać, że Drew Brandon zanotował w poprzednim sezonie triple-double. Amerykanin poprowadził swoją drużynę do zwycięstwa nad ekipą Asseco Gdynia, notując 28 punktów, 18 zbiórek i 11 asyst. To był dopiero dziewiąty taki występ zawodnika w Energa Basket Lidze. Amerykanin dokończył sezon 2017/2018 w fińskim Kouvot. W 14. spotkaniach notował 9,4 pkt, 6 zbiórek i 3 asysty na mecz. Do tej pory kontrakty z AZS podpisali: Marek Zywert, Krzysztof Jakóbczyk, Grzegorz Surmacz, Dragoslav Papić i Marko Tejić.

Już 29 lipca FORMOZA CHALLENGE w USTCE

Film Art z mat. inf. - 9 Lipca 2018 godz. 4:46
Cykl biegów sygnowanych nazwą i udziałem elitarnej morskiej jednostki komandosów zawita do Ustki! 29 lipca (niedziela) na jednym z dwóch dystansów (5 lub 10 km) i w wybranym formacie (indywidualnie lub w drużynie) wystartują miłośnicy mocnych biegowych wrażeń. Organizator wprowadza także formułę ULTRA, czyli dystans 10 km z atrapą karabinu oraz obciążonym plecakiem! Nie zapomniano o najmłodszych, dla których odbędą się zawody FORMOZA KIDS. Jedno jest pewne – nie zabraknie wojskowego klimatu, błota, wody i kilkudziesięciu przeszkód. Hasłem jednostki i zarazem biegu jest „Nigdy nie zostawiamy swoich”. W takim klimacie wystartują uczestnicy – meta rywalizacji w Twierdzy Ustka – Bunkry Buchera! Prawdziwie wojskowy klimat!  Zapisy trwają na stronie www.formozachallenge.com Formoza Challenge to przede wszystkim dobra zabawa dla każdego – luźna forma festynu z biegową rywalizacją w tle zachęca do odwiedzania biegu wraz z kibicami. A jest po co odwiedzić Formozę, która będzie operować w swoim naturalnym środowisku, czyli nad morzem! To doskonała okazja, żeby poznać komandosów z Formozy. Pokazy sprzętu wojskowego, udział pobliskich jednostek, obecność samych operatorów Formozy, którzy w Ustce poczują się jak w domu. Formoza w Ustce to bieg w szczycie sezonu wypoczynkowego i połączenie przyjemnego (czyli biegu) z pożytecznym (czyli urlopem). „FORMOZA to jednostka morska, zatem w Ustce komandosi poczują się jak w domu – mówi Aleksander Rosa, przedstawiciel organizatora biegu. – Dla zawodników szykujemy ciekawą trasę pełną naturalnych i sztucznych, czyli wojskowych przeszkód, kąpiel zarówno w leśnych stawach, jak i oczywiście w morzu. Całość zakończy finisz w okolicy Twierdzy Ustka!. Będzie to wyjątkowy bieg w morskim otoczeniu z przeszkodami na plaży i w lesie, prawdziwy trening z Formozą – dodaje Rosa. Do obecnych formatów (5, 10 km oraz 1 km KIDS) organizator dodaje formułę ULTRA – czyli bieg na dystansie 10 km z obciążeniem w postaci gumowej atrapy karabinu AK-47 oraz plecaka. Zadanie dla wyjątkowych twardzieli.  Formoza Challenge oznacza pokonanie samego siebie i własnych słabości a także współpracę i wsparcie się na innych uczestnikach. Motto „Nigdy nie zostawiamy swoich” – jest potwierdzane na każdym kilometrze biegu. Współpraca między zawodnikami to warunek pokonania trudnego toru. Formoza Challenge 2018 w Ustce to rozbudowane pakiety startowe, rywalizacja na najwyższym poziomie oraz bogata strefa finiszera, gdzie zawodnicy zjedzą i odpoczną po wyczerpującej rywalizacji.  Zapisy w atrakcyjnych cenach TUTAJ: https://play.enduhub.com/pl/catalogue/category/formoza/ustka_67/ Formoza Challenge 2018 w USTCE:  Dystanse:5 km, 10 km. Konkurencje:format drużynowy (od 4 do 10 osób), indywidualny.Uczestnicy:amatorzy, dorośli i dzieci (KIDS) Przeszkody:od 20 do 50 przeszkód zarówno naturalnych, jak i sztucznych. Przeszkody z wykorzystaniem wiedzy J.W Formoza oraz sprzętu tej i innych jednostek wojskowych. Obecne także przeszkody wodne (pokonywanie zbiorników wodnych), strzelnice, przeszkody mentalne (zagadki, łamigłówki), wymagające przenoszenia przedmiotów, etc.   Zachęcamy do śledzenia informacji na stronie i w mediach społecznościowych: https://www.facebook.com/FormozaChallenge/ Tak było na pierwszym biegu w sezonie 2018:  https://www.youtube.com/watch?v=b4liZQohaN4                      

Już 29 lipca FORMOZA CHALLENGE w USTCE

Film Art z mat. inf. - 9 Lipca 2018 godz. 4:46
Cykl biegów sygnowanych nazwą i udziałem elitarnej morskiej jednostki komandosów zawita do Ustki! 29 lipca (niedziela) na jednym z dwóch dystansów (5 lub 10 km) i w wybranym formacie (indywidualnie lub w drużynie) wystartują miłośnicy mocnych biegowych wrażeń. Organizator wprowadza także formułę ULTRA, czyli dystans 10 km z atrapą karabinu oraz obciążonym plecakiem! Nie zapomniano o najmłodszych, dla których odbędą się zawody FORMOZA KIDS. Jedno jest pewne – nie zabraknie wojskowego klimatu, błota, wody i kilkudziesięciu przeszkód. Hasłem jednostki i zarazem biegu jest „Nigdy nie zostawiamy swoich”. W takim klimacie wystartują uczestnicy – meta rywalizacji w Twierdzy Ustka – Bunkry Buchera! Prawdziwie wojskowy klimat!  Zapisy trwają na stronie www.formozachallenge.com Formoza Challenge to przede wszystkim dobra zabawa dla każdego – luźna forma festynu z biegową rywalizacją w tle zachęca do odwiedzania biegu wraz z kibicami. A jest po co odwiedzić Formozę, która będzie operować w swoim naturalnym środowisku, czyli nad morzem! To doskonała okazja, żeby poznać komandosów z Formozy. Pokazy sprzętu wojskowego, udział pobliskich jednostek, obecność samych operatorów Formozy, którzy w Ustce poczują się jak w domu. Formoza w Ustce to bieg w szczycie sezonu wypoczynkowego i połączenie przyjemnego (czyli biegu) z pożytecznym (czyli urlopem). „FORMOZA to jednostka morska, zatem w Ustce komandosi poczują się jak w domu – mówi Aleksander Rosa, przedstawiciel organizatora biegu. – Dla zawodników szykujemy ciekawą trasę pełną naturalnych i sztucznych, czyli wojskowych przeszkód, kąpiel zarówno w leśnych stawach, jak i oczywiście w morzu. Całość zakończy finisz w okolicy Twierdzy Ustka!. Będzie to wyjątkowy bieg w morskim otoczeniu z przeszkodami na plaży i w lesie, prawdziwy trening z Formozą – dodaje Rosa. Do obecnych formatów (5, 10 km oraz 1 km KIDS) organizator dodaje formułę ULTRA – czyli bieg na dystansie 10 km z obciążeniem w postaci gumowej atrapy karabinu AK-47 oraz plecaka. Zadanie dla wyjątkowych twardzieli.  Formoza Challenge oznacza pokonanie samego siebie i własnych słabości a także współpracę i wsparcie się na innych uczestnikach. Motto „Nigdy nie zostawiamy swoich” – jest potwierdzane na każdym kilometrze biegu. Współpraca między zawodnikami to warunek pokonania trudnego toru. Formoza Challenge 2018 w Ustce to rozbudowane pakiety startowe, rywalizacja na najwyższym poziomie oraz bogata strefa finiszera, gdzie zawodnicy zjedzą i odpoczną po wyczerpującej rywalizacji.  Zapisy w atrakcyjnych cenach TUTAJ: https://play.enduhub.com/pl/catalogue/category/formoza/ustka_67/ Formoza Challenge 2018 w USTCE:  Dystanse:5 km, 10 km. Konkurencje:format drużynowy (od 4 do 10 osób), indywidualny.Uczestnicy:amatorzy, dorośli i dzieci (KIDS) Przeszkody:od 20 do 50 przeszkód zarówno naturalnych, jak i sztucznych. Przeszkody z wykorzystaniem wiedzy J.W Formoza oraz sprzętu tej i innych jednostek wojskowych. Obecne także przeszkody wodne (pokonywanie zbiorników wodnych), strzelnice, przeszkody mentalne (zagadki, łamigłówki), wymagające przenoszenia przedmiotów, etc.   Zachęcamy do śledzenia informacji na stronie i w mediach społecznościowych: https://www.facebook.com/FormozaChallenge/ Tak było na pierwszym biegu w sezonie 2018:  https://www.youtube.com/watch?v=b4liZQohaN4